[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:51

is volgensmij van een bokker,of van een bokker geweest!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:13

Hallo allemaal,

Hier weer terug met beide voetjes op de grond.

Onderzoeken zijn goed gegaan in het ziekenhuis gisteren.
Heb er helemaal niets van meegekregen , heb heerlijk geslapen !
8 maart uitslag , en moest direct met de diclofenac 75mg 2 x daags stopen.
lekker , maar niet heus , nu moet ik 4 x 1000mg paracetamol per dag slikken tegen de pijn in mijn rug ( of dat nou goed is voor maag en darmen vraag ik mij dan ook maar af , maar zal binnenkort naar de huisarts en de boel overleggen !

Mijn buitenbak ligt er !!! 20x40m en ik ben helemaal blij.
Hij moet nog 2 weken rusten en we moeten er het hekwerk nog omheen zetten.
Buiten dat om , moet de hele weide ook nog rondom in de palen en nieuw schrikdraad ( van die hele dikke ).
Dus voorlopeg hebben we nog wel wat te doen , hihih

Fijn weekend allemaal !

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:43

Fijn lepel dat het onderzoek zo goed gegaan is.
Jack is gereserveerd tot volgend weekend, want dan komt er iemand kijken. Die is serieus geinteresseerd. *\o/*

Deze merrie vind ik ook mooi:
http://www.bokt.nl/markt/ad/122715/lieve-tinkermerrie

onderaan in de advertentie staat een link naar meer foto's

Haar eigenwijsheid en uitproberen uit ze in b.v. langzamer lopen.
Ze kan alleen op buitenrit en is geschikt voor beginners (zo voel ik me af en toe)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:30

Goed dat het goed is gegaan lepel!
Kailonne mooie zwarte merrie hou wel van zwarte paarden

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:50

Die zwarte is heel leuk! Zeker gaan kijken! Duimen wbt Jack!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:55

Krijg je daar dan maagbeschermers bij Lepel? Sterkte!

Ziet er lief uit, die Daisy! Lijkt heel erg op mijn eerste tinkermerrie Sylke.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:59

Ben ik (weer) welkom om mee te kletsen :) ?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:01

Tuurlijk! Welkom! Hoe is het met je dames? Vooral die twee die jij nou net niet rijdt? Toevallig nog verkoop plannen voor een van beiden? O:)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:06

Ik rijd er maar eentje, Dat is Dana. Een die zal eigenlijk daar niet weg gaan. Dana heeft een gouden karakter, en is straks perfect voor de zorgboerderij waar de verstandelijk beperkten op haar gaan rijden als haar moeder dat niet meer kan. (van de week waren ze gewoon langs de bakrand met een elektrische zaag aan het zagen. doet haar allemaal niets :) ) En Mary zijn ze aan het beleren, maar dat is niets voor mij :+
Mary is voorwaarts en echt pittig, en ik moet een brave pony hebben :)

Alleen Cullan is te koop, het veulen van vorig jaar ;) maar dat is wel een hengstje :P

En hoe gaat het met Luna? Ik zag net je toppic <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:21

Hihih. Jij bent echt een lange tijd weg geweest. Maar leuk dat je er nu weer bent!

Ik heb Luna vorig jaar juli verkocht aan bokker Magica, van haar was ook het topic.. Ze staat nog wel op stal waar ik met mijn "nieuwe" Tinkerdame ook sta; Caily, 13 jaar, braaf bereden en betuigd. Ondanks dat ze qua karakter erg rustig en braaf is (meestal dan) is ze perfect voor mij, ik ben zo onbeschrijflijk gek op dat dier :D Elvi Smits heeft niet alleen Luna op de foto gezet, maar ook Caily: [ITP] Tinker Caily in de sneeuw - Elvi Smits Fotografie

Mary klinkt echt zo leuk <3 Als ze er ooit aan denken om haar weg te doen zou ik dat heel graag van je horen! Vond/vind haar prachtig, en pittig en voorwaarts klinkt mij helemaal leuk in de oren! Wil Caily waarschijnlijk volgend jaar ook laten dekken door Collin, mag best een Mary II uit komen rollen. Of een Sterrin II (v. Collin, m. Megan) (http://fotomeetingzeegse.nl.picturepush ... afie.html#, eerste foto is zij recht, Caily en ik links)

Cullan heeft niet de kleur, het geslacht, en de afstamming die ik wil, geen interesse dus :o

Met jou verder ook alles goed? En het rijden met Dana? Ga je eigenlijk ook naar de Tinkerdagen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:23

Excuses trouwens dat ik maar sporadisch reageer, heb niet zoveel tijd, en ook niet zoveel zin altijd :o

Fijn dat onderzoeken goed zijn gegaan Chantal :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:28

Oja klopt trouwens. Ik heb het half half nog wel mee gekregen, maar wist gewoon niet meer te beginnen met bijlezen en had het gewoon ontzettend druk..

Wat een leuk koppie heeft Caily en mooie naam ook! Ga je met Caily ook fokken? :)

Zover de plannen nu zijn blijft Mary ook, maar ik kan het altijd aankaarten dat er iemand is met misschien wel interesse :) Mary is dit jaar wel gedekt door Yellow Fellow. We zijn erg benieuwd wat dat gaat brengen :)

met mij is momenteel de rust wedergekeerd. Heb mijn leven een beetje om gegooid, nieuwe baan, ben in 't bestuur gegaan van de stichting carnaval (in ons dorp een big happening en ik ga de kindjes mee begeleiden en alles erom heen mee organiseren) even de moed met Dana verloren. maar nu met volle moed begonnen.
Dana heeft een onwijs laag basistempo en ik moet zo hard trekken aan haar om het fatsoenlijk te krijgen dat ik veel twijfel. Dana moet echt hard werken, maar ze heeft er wel plezier in. En ze is straks gewoon perfect voor daar en ik ben ook te perfectionistisch. Gelukkig een instructrice die dat weet, mijn angsten kent en mezelf de bevestiging geef dat 't wel goed gaat..

Tinkerdagen? :o?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:50

Lepel schreef:
Hallo allemaal,

Hier weer terug met beide voetjes op de grond.

Onderzoeken zijn goed gegaan in het ziekenhuis gisteren.
Heb er helemaal niets van meegekregen , heb heerlijk geslapen !
8 maart uitslag , en moest direct met de diclofenac 75mg 2 x daags stopen.
lekker , maar niet heus , nu moet ik 4 x 1000mg paracetamol per dag slikken tegen de pijn in mijn rug ( of dat nou goed is voor maag en darmen vraag ik mij dan ook maar af , maar zal binnenkort naar de huisarts en de boel overleggen !

Mijn buitenbak ligt er !!! 20x40m en ik ben helemaal blij.
Hij moet nog 2 weken rusten en we moeten er het hekwerk nog omheen zetten.
Buiten dat om , moet de hele weide ook nog rondom in de palen en nieuw schrikdraad ( van die hele dikke ).
Dus voorlopeg hebben we nog wel wat te doen , hihih

Fijn weekend allemaal !

Fijn dat het achter de rug is! Knuf!
En helemaal lekker dat je bakkie er nu is!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:52

Caily wil ik wel laten dekken, maar veulen voor mezelf. Eigenlijk van droomhengst (met droomkinders) Collin dus, maar probleem is dat ik stiekem wel voorkeur voor bont heb, en liefste ook nog merrie, dus de vraag is is fokken wel zo verstandig. Collin kan ook eenkleurige veulens geven, en Caily ook. Misschien is het verstandiger een leuke Collinnakomeling te kopen. Zit ook geen haast achter hoor, ik heb Caily en vermaak me daar prima mee, en daarnaast nog een verzorgTinkertje :)

Hele leven omgegooid dus, poeh. Fijn dat er nu wel rust is. Fijn dat je nu wel weer aan het rijden bent :) Is Dana lichamelijk helemaal in orde? Caily was ook vreselijk traag en zelfs onregelmatig, ze bleek vast te zitten achter dr oren en in dr lenderen, osteopaat heeft dat los gemaakt. Daarnaast waren haar hoeven wat te kort en te steil, toen dat allemaal weg was ging het steeds beter, en inmiddels loopt ze als een trein. In de bak heel veel te leren, maar ik denk nog meer voor mij, ik ben van manegeruiter via handerlaarspony's beleren naar boscrosser gegaan, het echt rijden in de bak heb ik nooit gedaan of geleerd.

Tinkerdagen is een meerdaags evenement voor Tinker-eigenaren, met een erg variërend programma. Ik ben zelf nog nooit geweest, misschien dit jaar. Schijnt erg gezellig te zijn! [TI] Tinkerdagen Leusden 7 tm 9 juni!

:wave: Andrea, hoe is het daar?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:52

Heidy, duimen voor jack, en die merrie is leuk!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:01

Druk weekje gehad, maar nu even bijlezen :D

draaakje, ik vind jouw kudde altijd zo heerlijk om naar te kijken :D staan ze eigenlijk bij jullie aan huis of op pension?
Wat ontzettend dat van dat fotoboek :D

tinkerplein, BB heeft wel een onwijs gaaf kleurtje zeg! Super dat hij t zo goed doet :)

Welkom tinker_sally! Knappe tinker heb je :D
Bart heeft ook een erg witte neus maar die is afgelopen zomer niet verbrand oid, heb er niks aan gedaan :)

Lotte lekker gereden met Caily, heerlijk :D heb je er zelf dan alleen geen last van daarna of negeer je t gewoon? :P

fayem89, wat een giga voorpluk zeg :oo wow!

Ellie die op Eros heeft gezeten :D super!

cp112, jammer dat t niet door ging met de kijker, had je verder nog geinteresseerden of valt dat nog tegen? En t is zo'n mooie merrie <3

Patrick, wow Z oefeningen al? Gaat goed :D jij ging ook weer naar de tinkerdagen toch? Deze keer ga ik ook toch maar eens bij de dressuur kijken :D

Lepel, fijn dat het onderzoek goed gegaan is en dat je er weinig van hebt meegekregen :D

Becs, was de tandarts nog gekomen? :)

Kailonne, een serieuze geinteresseerde voor Jack :D super! Hopelijk wordt het wat :D

Vandaag een lekker lang dagje stal gehad. Laatste keer rijden met Pride was bijna 2 weken terug op buitenrit :') en hij was van de week al lekker stout hoorde ik, had vanmiddag last van mn rug dus dacht als ik maar blijf zitten :') Maar Pride deed t zowaar super :oo hij moest heel even wakker worden, maar na een paar minuutjes reageerde hij al zoveel beter en dat werd ook alleen maar beter. Ik rij vooral veel overgangen om hem beter aan mn been te krijgen, uiteindelijk hoefde ik maar licht been te geven of hij ging al van halthouden naar draf :D zo trots! Hij liep ook heerlijk ontspannen, was ontzettend voorwaarts :D aan t einde liep hij in n soort jog, heel rustig drafje maar wel actief, ik kon heerlijk doorzitten, zat echt als een huis :P

Daarna ook nog even met Bart gereden, wat is die dan ineens slank :') hij was ook heerlijk voorwaarts en braaf :D niet al te lang gereden, hij was t een beetje zat :') hij had al de hele dag lang buiten gestaan en met t poetsen wilde hij telkens al richting zn stal (eten he :') ).

Ben weer trots op de mannen :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:10

Leuk Jolanda dat het allemaal zo lekker gaat. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en dat je in de carnavals vereniging zit.
Fijn dat het met Dana beter gaat als een poosje geleden.

Onze paarden staan bij mijn ouders aan huis Calandra, luxe he!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:23

Wat heerlijk zeg! Ooit ooit heb ik dat ook :') mn vader denkt dat hij op 10 maart op zn verjaardag de groteprijs wint :') maar dat denkt hij elk jaar :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:32

dat hoop ik altijd calandra,maar helaas.dan kocht ik wrs een andere auto.ach ja dromen mag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:38

Klinkt.goed.jenn!!

Sorry lot. Overheen gelezen. Hoop.aan mn kop op t moment. Maar mijn steun en toeverlaat begrijpt me :+: heerlijk gereden vandaag

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:08

Een hele hoop gelezen over zon.

Jack gereserveerd.

En nog veel meer,

Hier is alles goed ook, zowel met mij als met Jack'son :).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:41

Ok daar gaan we. Ik heb even een inhaalslag te doen geloof ik. :+

Ellie: Heeft op brave Eros gezeten. Hoop dat je snel een voor jou passend zadel hebt.
Belangrijk is is dat je een tempo kiest die jou goed doet.

Maartje: Wat een ontzettend leuk kado. Ik heb iemand ook een keer een fotoboek gegeven. Duurde echt lang voor ik goede foto’s verzameld had, maar het was het meer dan waard!

tinker_sally: Oeh spannend, maar wel leuk zo’n eerste les. Probeer er van te genieten.

Leonoor: Wow wat een knappe dochter heb je!

Heidy: leuk dier. Een geinteresseerde voor Jack en al gereserveerd? Wat leuk! Ben benieuwd :D

Chantal: Hoe staat het met je bak? Foto’s!!
Gelukkig vielen de onderzoeken mee.

Faye: En wilde Denzel uit zijn luie stoel?

Lotte: Had je al op FB gefeliciteerd, maar hoop dat je een geslaagde dag heb gehad.
Hihi Lot, lees elke keer weer wat anders bij jou haha. Is ook zooo ontzettend moeilijk als de zoveel keuze is in paarden en hoe je eraan wil komen (kopen/fokken). Zelf heb ik bewust gekozen om een nakomeling van Grace te willen. Geen idee het gevoel gaat bij mij boven kleurtjes en aftekeningen etc, maar het is je zeker goed recht als jij daar juist wel naar op zoek bent. Je bent ook helemaal niet de enige haha. Ik moet nog even ruim 2 maandjes wachten….duurt lang

*en doet deed werkpc raar met namen vetgedrukt zetten (sorry)*

Rebecca: paardentandarts…hoop dat ie nu wel kwam
Mira: klinkt als erg ontspannen zo met lange teugel. Je moet ergens de basis hebben. Vind toch wel dat je goed bezig bent
Caro: lekker bezig geweest en zin in het uitstapje met Mel. Leuk he, ik kan van zulk soort dingen ook zo genieten en er echt naartoe leven. Lekker alles opzij
Jolandaa: tuurlijk weer welkom. Zelf ben ik ook even hier afwezig geweest…maar niet zoooo lang hihi
Wel fijn dat je goede instructrice jullie een beetje kent.

Ik heb het best druk gehad en zit nu in mijn laatste nachtje. Ach ik klaag wel eens dat ik het druk heb, maar erger vind ik vervelend nog :D
Calanddra: Aww brave Pride, wel voorzichtig met je rug. Je hebt er maar 1
Andrea: Knuffel!!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:59

Klopt hoor Jess de basis is alles en ik rij niet de basis moet gewoon goed zijn idd

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 01:13

@Jennifer: Ik heb die heup ingespoten gekregen, dus juist geen last, das t nare ook eigenlijk. Iets last hou ik altijd wel, maar weet je, op den duur leer je daar ook mee leven en schik je je erna. Ik heb twee dingen die ik onwijs graag wil blijven doen, en dat is de paarden en werken, zolang ik dat kan ben ik tevreden en neem ik heel veel voor lief :) Ik hoef nooit stallen te mesten oid, dat scheelt al een heleboel! Ik rij momenteel hooguit twee keer per week (maandag iets meer dan n uur, vandaag maar 10 min), das ook niet veel, maar met longeren kom je ook een heel eind!

Brave paardjes bij jou dus :D

@Andrea :(:) Pb staat open he!

@Jess: Werkse! Anders? Mwah, ik wil graag een nakomeling van Collin, juist om zijn voornamelijk karakter icm uiterlijk wat hij doorgeeft. En wat is er nou mooier dan icm met mn eigen merrie? Jah, ik weet t wel, eentje die net zo gaaf is als beide ouders, en die garantie krijg ik er helaas niet bij :Y) Vandaar misschien ook kopen, dan kan ik het van top tot teen zelf kiezen, qua karakter, kleur, geslacht. Voorkeur voor merrie is enerzijds voor de fok, maar ook heel erg omdat ik echt op een merriekarakter val. Er zijn maar twee ruinen in mijn leven waar ik echt een klik mee heb gevoeld, en bij een van de twee heb ik keihard moeten knokken (Thigor). De anders was overigens Diablo.

En ja, er staan een heleboel andere mooie dieren te koop, maar die moeten wel heel gaaf zijn wil daadwerkelijk gaan kopen hoor :P Wbt Kyra, dat staat er gewoon helemaal los van. Momenteel is ze niet te koop, en als ik haar wil houden zoals nu dan moet ik daar zoveel in investeren, dat doet me twijfelen, ik heb zoveel wensen en ben nog zo jong. Heb bijv. geen rijbewijs, zou ook graag weer een SLR camera willen, heb momenteel geen zadel voor Caily, evenementen en wedstrijden zijn ook niet gratis. Maar aan de andere kant is Kyra wel een dochter van... (al kan je je afvragen, Kyra is Kyra, Lady is Lady, dus hoeveel heb ik daaraan? Hoe dan ook is Kyra ook zo onwijs leuk), de vorige keer dat ik met haar ben gestopt zat ze naar n jaar nog in mn hoofd, heb daar zoveel spijt van gehad, die stap ga ik nog een keer zomaar nemen. Ben een beetje op zoek naar n middenweg :o

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 03:29

Was ook niets mee bedoeld Lot. Het is alleen grappig, maar wel iets moois als je al die plannen kunt verwezelijken. In ieder geval succes met je zoektocht.

Ik kan niet wachten. Begin (hoop eerste week van mei) dat ik haar kan brengen. Eerst maar even kijken van het voorjaar wanneer d'r cyclus een beetje op gang komt. Deze winter lag het eff op zijn gat.
En dan voorjaar 2014...hoop ik...hoop ik... een baby in het weiland :-) Ben er al helemaal klaar voor haha