[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:12

Chubby beterschap

Jellie ik kan je geen advies geven, wat mij betreft heb je 't goed gedaan

Dobbel, hoop dat je snel weer betrouwbaar op de weg zit .

Boya en Tuesday staan ook samen op een wei. Boya is dit gewend, want heeft vanaf veulen altijd met andere hengsten gestaan. Tot nu toe gaat 't super, behalve begin augustus toen we m'n zusjes shire (ruin) kwam logeren. We hebben van alles geprobeerd, Boya was vrij snel de baas, maar Tuesday bleef maar jagen achter Lancelot (shire) aan. Uiteindelijk resulteerde het in 3x een kapot hek (betonpalen van 10 cm dik met dwarsbalken (hout 10-15 cm doorsnede) en dubbel stroomdraad) en uiteindelijk na de 4e dag 2 hengsten die elkaar aanvlogen. En dat was niet voor de lol . Toen hebben we besloten de logeerpartij vroegtijdig te beeindigen.

Op 't eiland waar Boya eerst stond, staan in de zomer altijd zo'n 30 hengsten bij elkaar (overal vandaan). De 1e week is het knokken en dan worden er vanzelf koppels gevormd. Voorwaarde voor de rust is wel dat er geen merries in de buurt zijn

Desillies, jij hebt toch maar weer een mooie pennyervaring met Tommie gehad. Lekker genieten van die momenten.

Shayla gecondoleerd en sterkte ermee

NikitaGoGo wat een droppies zijn die kleintjes

Roos, Arnhem is inderdaad maar een klein 1/2 uurtje bij mij vandaan

En verder ben ik net als Chubby zo kachel als wat. Keelpijn en 'watten' in mijn hoofd. Nog een dagje werken en dan weekend. Pffff.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:18

Ingrid, veel plezier met het oppassen bij de paarden !

Maya, rustig aan he

Roos, goed van Tala. Ik kan ook altijd mijn eten laten staan, daar blijft hij af. Ook als er tijdens het koken iets op de grond valt pakt hij het niet. Lekker dat je zo fliefd bent op Figster leuk dat hij er op den duur bij kwam liggen En nog pannenkoeken op

Shayla, heel veel sterkte Lief dat je chef je naar huis heeft gebracht.

Mazzel, bedankt Lekker dat je morgen vrij hebt. Geniet er van! Succes met het kijken bij t boomloze zadel.

Chub, beterschap met je griepigheid Bedankt voor je reactie. Vanaaf nog voor de zekerheid gechecked met de begginstrips en nu was hij echt uberbraaf. Stoer dat je met de burgermeester aan tafel zat. golven is cool, heb ik ook wel eens gedaan met een technische groothandel. Die hebben een x een dagje voor t personeel van mijn bedrijfje gedaan. Baas en hoofd inkoop mochten niet mee Felies met de deken

Tinkermuts, ook super bedankt voor je uitleg. Op de bank kan hij idd wel schudden. Hij blijft maar mooi laag bij de grond. Ik ben gek op mijn beestje maar een grom, is mij echt te veel. T enige wat ik me afvraag is wat bedoel je met overspronggedrag? Ik wil ook nooit dat een hond mij likt. Jan vind dat niet erg als lem dat doet.. ik vraag me af waarom zo’n beest dat doet…

Coydog, dus rustiger aan doen Denk om jezelf.

Wenk, jij hebt dus heerlijk genoten van het rijden!

Beel, het ging er niet eens om dat ik iets pakte of die intentie had maar ik aaide hem zoals iedere dag als hij zijn koekje krijgt en toen ging hij grommen. Dan gaat hij in dat geval echt een stapje te ver. Op cursus leer je trouwens als je gespeeld hebt met de hond ben jij de laaste die het speelte heeft voor je stopt. Ook leerden we dat je met je handen door het voer moet kunnen gaan als je hond te eten heeft gekregen.

Boya, iig bedankt voor je mening. Dat was wel een spectaculaire logeerpartij zeg bij jullie Gave naam heeft die Shire ook. Ook beterschap met de snotteritis

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:27

Het is goed gegaan met Collin vandaag.
Coydog, Chubby beterschap. Maya wat een schrik zeg! Beterschap ook!
Roos, lekker relaxen met Figje!
Jellie, Lem al afgekoeld?
Coydog goed om jezelf denken en rust nemen hoor!
Poehhh ben bekaf, ik ga maar slapen. Heb het druk gehad op het werk. Thuis druk, kom nergens aan toe. Sorry als ik wat minder reageer.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:27

Ik zit betrouwbaar op de weg gelukkig, dat andere ging over silas, was benieuwd wat voor geluid ze hoorde,

verder nog niet bijgelezen , moet morgen de hele dag werken in joure dus moet optijd weg dus ga zo naar bed

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:30

Chubby, nog beterschap met de snotteritis!

Jellie, succes met de grommeritis van Lemmy

Ik heb net heeeerlijk gereden met Snow Heb de laatste veel gewerkt met hem en vandaag ging schijnbaar weer een knopje om! Ik vond hem de laatste tijd zo kort lopen in draf (met de voorbenen, weet niet goed hoe uit te leggen), maar dat gaat nu dus de goede kant op, hij kan wel sjouwen....

Overigens ben ik eerst nog in de oude wei wat op wezen ruimen en op de terugweg nam een meisje Snowdon voor mij mee. Ik liep er toen achter met een rommelende kruiwagen en je had hem moeten zien snuiven en blazen en snurken Alleen beetje jammer dat hij toen ertussenuit spurtte en het meisje met zich mee trok Zag er wel erg lachwekkend uit hihi (en mooi dat ie dan is en loopt!)

Pff het doet me echt goed, sinds ze 's nachts op stal staan... ze zijn n stuk vrolijker en alerter op mij... Niet om het feit dat ze 's nachts op stal staan dan, maar de sfeer is nu gewoon heel anders. Geen hyperactieve Boyke en Zarah meer die ze steeds opjaagt en wegstuurt. Snowdon heeft het goed naar z'n zin met z'n nieuwe vriendjes en hij komt gelijk aan als ik hem roep. In tegenstelling tot z'n vriendjes, banjert hij gewoon door de plas bij de ingang van de wei, dus ik hoef er niet doorheen en ik heb geen last van dringende pony's die mee willen!

Ukkie heeft het ook goed getroffen, vanavond toen ik aankwam, waren de hengsten net aan het spelen en Ukkie was echt aan het stieren, maar estevan vond alles best en deed gewoon lekker meevervelen

Erg grappig ook als ze samen hooi gaan eten in de inloopstal.. Het hooi ligt dan achter een schot, dus Ukkie eet aan de onderkant wat er tussenuit komt en estevan staat er dan precies boven met z'n hoofd van het hooi te eten... Zit uk dus weer lekker onder het hooi.

Tja, het zijn de kleine dingetjes die het doen hé...
Laatst bijgewerkt door snowdon op 06-10-05 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:32

Dobbel, werk ze morgen.. en trusten.

Cindy, Lem was zeker afgekoeld hoor.. Hij is nu echt uitermate braaf, zoals te doen gebruikelijk Hij ligt nu in zijn Kattenhangmatje Jij ook weltrusten en doe rustig aan

Leon, Thanx Hihi, Snowdon had dus een sleepje Fijn dat het goed gaat met je knollies.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:37

goedenavond allemaal,
kom net bij Silas vandaan......even lekker getut en wat beweging gegeven.....
Sorry verder weinig te melden .....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:45

wat gaan jullie snel.
: Chubby beterschap
: Desillies, gaat goed met je ventje
: Shayla gecondoleerd en heel veel sterkte
: NikitaGoGo wat een poepies zeg
: Coydog ook beterschap, als je me maar niet aansteek.
: Maya ook beterschap, gaat we lekker hier op bokt
: snowdon, fijn gevoel he als je paarden zich lekker voelen, hoop dat het meisje niet is gevallen hehehe.

heb ik nu iedereen gehad????
met de fjord gaat het goed gelukkig.
Damian zag de auto aankoemn vanavond en stond helemaal achter in de wei, z'n kop ging omhoog en hij kwam in volle galop naar het hek .
heb vanavond het zadel erop gedaan en een stalgenoot is erop gegaan, ging perfect, 3 rondjes de bak door en er weer af.
dan kijkt ie zo trots he, zo van he zien jullie dat ik kan ook met zoon mensje rond lopen

Annick

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:47

Trusten allemaal!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:52

wat goed Annick!! wat een braverd heb jij toch!!!

Jellie welterusten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:52

Wat goed van Damian, Annick!!!

En het meisje (jaar of 13 overigens) hield Snowdon goed vast, het is nogal een durfal, dus ze liet niet los

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:53

Voor degenen die het hier nodig hebben

Jean, fijn dat de plannen gestaag vorderen.

Jellie, niet te druk maken om dat grommetje. Als je iets lekkers geeft gewoon niet meer aaien. Is een soort prooi voor de hond dus lekker laten verorberen in alle rust. Mijn honden krijgen altijd eten voordat ik eet, dan liggen ze lekker te slapen als ik aan tafel ga. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren.

Fred, de bekapper, is geweest. Ik had bijrijdster ook gevraagd te komen kijken. Voordat ie kwam heb ik manen lekker gewassen (teershampoo) en Sox ook totaal afgespoeld, Bianca heeft haar met zweetmes zoveel mogelijk drooggemaakt en de zon deed de rest.

Sox was sinds begin april niet meer bekapt maar de hoeven zagen er prima uit volgens Fred. Wel een randje dus ik mag nog meer op het verharde lopen.

Ook de manen netjes bijgesneden met een hondentrimmes, na het wassen wat laten opdrogen en toen zo'n equishine product erin. Beauty weer hoor!

Gisteren ritje van 2 uur gemaakt en morgen hopelijk weer, genieten van de mooie dagen! Daarna sokken weer wat bijknippen. Vriendinnetje de haf heeft wel een beet uit de manen genomen en is ook met de staart aan de gang geweest, vind ik wat minder ....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 02:17

Truste

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 05:18

Jellie, even antwoord op je vragen, overspronggedrag is eigenlijk dat de hond het gewoon ff niet meer weet en meerdere tegenstrijdige dingen laat zien.
Dat aan het gezicht likken heeft ook een functie, een hond toont dan dat hij onderdanig aan jou is, honden likken elkaar ook regelmatig aan de bek, en dan vooral de ranglagere aan de bek van de ranghogere, de rl neemt dan ook een lage houding aan, maarre niet alle baasjes vinden het lekker, ik word ook niet zo wild van een slobber van 1 van mijn rottweilers
Coydog, super dat je de hondentaal ook zo top vind, ik heb het genoegen om meerdere keren per dag een flinke roedel bijeen te zien, en dan is er echt een hoop te zien,
oh ja, de ranghogere zal altijd iets afpakken als zij/hij dat wil, wij zien dat hier ook heel regelmatig, twee jonge honden iets van elkaar pakken word homeles, pakt mijn rottweiler teef iets weg word dat toegelaten, zij is de roedelleider, honden kennen een menselijk begrip niet van gegeven is gegeven.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 05:19

oeps, sorry, vergeten

GOEMORGEN LIEVE TINKERPIEPELTJES

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:09

Goedemorgen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:11

Goedemorgen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:22

Goedemorgen!! En weer een mooie mistige ochtend (ja sorry, ik vind dat mooi)....

Vanaaf ff naar een andere ruitersportzaak, kijken wat die aan tuig heeft liggen en wat ie aan zadels heeft liggen, vind ik wel leuk... En dan vroeg het bedje in want ook ik ben flink verkouden....

Maar zo eerst maar eens werken... Laatste dagje voor het weekend!!!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:30

Goedemorgen iedereen!
Heb even weinig nieuws, ben verkouden en nies de hele boel bij elkaar. Vreselijk irritant. Na ja, gaat wel weer over.
Verder wordt het weer een dagje werken.
Ga vanavond maar eens op tijd onder de wol denk ik.
Maar eerst even aan de slag.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:39

Goedemorgen,

Was even op gisteren, ben om 9 uur naar bed gegaan, kan er nu weer fris tegenaan.

Mailing is dik over de helft

Shayla, gecondoleerd en veel sterkte.

Chub, pas je ook een beetje op jezelf, af en toe kun je beter even goed uitzieken dan maar door blijven lopen. [zegt mama]

Yarka, ook beterschap

WenK, ook, jullie lijken wel allemaal verkouden zeg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:07

Goedemorgen!

Voor iedereen maar beterschap toegewenst. Het lijkt wel of heel TP behalve me-myself-and-I (snip)verkouden aan het worden is. Ik voel me nog opperbest

Verders weinig te melden. Ben gisteren na het werk even de stad (=Emmen) in geweest om een cadeautje te halen voor mijn collegaatje die vandaag jarig is. Dus strakkies lekker taart
Mezelf ook maar verwend met wat leuke kleertjes en nieuwe schoenen. De zomerkleren gaan immers weer naar zolder toe en dan zie je toch weer dat je wat nieuwe kleren kunt gebruiken En zolang vriendlief met zijn kleren nog steeds driekwart van de klerenkast inneemt mag ik best wel nieuwe kleren kopen

Gisteren niks gedaan met de paardjes. Dat komt vandaag wel weer en de rest van het weekend.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:16

Goeiemorgen!

Ik ben ook zojuist m'n bed uitgerold..
Ga eventjes douchen en dan eventjes naar Shakyra.. nu ze zo'n eind hier vandaan staat is het 's avonds bijna niet meer te doen om daar nog heen te fietsen aangezien ik voor 't donker weer thuis moet zijn

Ik reageer straks eventjes op jullie!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:16

Goeiemorgen allemaal!

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:23

Goedemorgen! *schraapt ook de rauwe keel*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:50

Hey snottebellen en anderen

hebben jullie mijn topic al gezien op [Algemeen] betreffende auto's? *hint hint*

Ik zal vanmiddag niet meer online zijn, ivm mijn werkzaamheden waardoor ik de hele middag in de auto zal zitten. Lang verhaal. Maar wel weer lekker ad hoc en afwisselend

Morgenavond ga ik me bezatten bij vriendin thuis. En dan zondag een spannende bosrit (de eerste buitenrit van dit jaar)

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?