[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:06

chimello:wat is caiden toch een prachtige merrie.een geweldig mooi hoofdje!

helaas is t trailerladen niet doorgegaan.baasje liet avond er voor al weten dat haar stiefvader door een werkongeval in t ziekenhuis lag(van ladder gevallen,hoofd tegen de muur,nu een ernstige schedelbreuk).
we hebben het logischerwijs nu uitgesteld tot een andere dag.voor ze wedstrijden gaat rijden is er vast nog wel een paar keer tijd.

vandaag weer van t paard geduveld.zat in de galop en kwam net uit een bocht.hij liep iets te dicht tegen de omheining ,en schijnbaar vindt t paard dat niet fijn.hij sprong aan de kant.daar was ik niet op bedacht en plof,daar lag ik.precies op de zelfde plek als de vorige keer.paard stond direct stil en keek me aan ,met de blik van;wat doe jij daar nou? :+ daarna wel weer erop gegaan,ging voor de rest wel goed.toch niet goed geklemd gezeten et de knieen :=

nadat de bijrijder gereden had,reden we naar huis.dan zegt ze;ik hoor iets piepen.we schenken er geen aandacht aan,maar t gepiep blijft.we kijken achterom,en zien daar uit t gras een jonge kitten tevoorschijn komen.zo jong dat we denken dat ze ergens is weggelopen waar moederpoes nog wel zit.
toch maar doorgereden,maar ze komt meteen achter ons aan gerend.we stoppen,maar ze wil niet bij ons komen.weer gaan fietsen,en weer volgt ze ons.we gaan richting industrie,dus t is niet handig als ze daar nog achter ons aan rent(gezien t verkeer).we kunnen ze niet pakken en meenemen(geen plek thuis)dus wat doen we?ook zielig als ze overreden wordt.dan ziet de bijrijder een bewoner haar huis uitkomen.we vroegen haar of t beestje haar bekend voor kwam.nee,maar ook zij zag dat t diertje niet op straat hoorde.met veel moeite kregen we t uiteindelijk te pakken.de mw is zo aardig geweest haar schuur beschikbaar te stellen voor vannacht,en morgen belt ze met de dierenbescherming.dat heeft ze al vaker gedaan.is dat nu niet lief? +:)+
beiden hadden we t gevoel iets goeds te hebben gedaan.met de kitten zal t nu wel goedkomen.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:14

jeetje wat erg van die stiefvader. Hoop dat alles weer goed komt.
En een flinke duik gemaakt? Morgen zal je misschien wel spierpijn hebben. Geweldig hoe onnozel een paard je dan aan kan kijken als je op de grond ligt, hahaaa.

Wat lief van jullie. Poesje ook weer gered. Fijn dat die mevrouw mee wilde denken. Er bestaan dus toch nog nette mensen. Top +:)+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:26

ja echt,die mevrouw had schijnbaar wel twee poezen/katten,maar mag er van haar man helaas geen bij.maar ze heeft al eens meegemaakt dat er een zwerfkat met wat jongen op straat liepen.die heeft ze met wat hulp gevangen en die zijn ook opgehaald door de dierenbescherming.na een gewenningsperiode bij een gezin ,hebben ze allemaal nieuwe baasjes gekregen.dus deze kitten komt ook wel op z'n pootjes terecht.wellicht meld de echte eigenaar zich ook wel,maar anders komt t wel goed.
liever dat,dan dat ie onder de wielen van een auto terecht zou komen

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:52

CHimello, wat voor update haha foto's? als het mooi weer is moet ik altijd werken en dan ben ik vrij op woensdag en is het bagger weer... in het weekend beetje te druk... hihi
Van Roos komt binnenkort een topic omdat ik haar bijna een jaar heb *\o/*
Wel schrikken kleine spruit in het draad gelukkig wel goed afgelopen!
En alle nieuwe baasjes happy! FIjn is dat he :)
Oh ben benieuwd of het wat wordt met de potentiele nieuwe. Stiekem wel benieuwd naar meer info hihi

School tja gelukkig ben ik daar allang klaar mee maar kan me voorstellen dat je er erg druk mee bent!

Oef Ellie gevallen! Gaat het goed met je nu?

Storm met kleutergedrag hihi, later moet je er nog harder om lachen dan nu..
Balen dat hij nog niet zo goed reageerd op knippen/scheren.. roos en saar kijken er beide niet van op echt ideaal is dat... Hopelijk is het gauw oke en kan je ook de baard scheren

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:41

Va roos en saar samen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:01

Voor het gemak even op boktnaam:
Nimby: dat is wel heel leuk dat Tess en je dochter zo lief voor elkaar zijn!
Nienstje: Waarschijnlijk ligt dat niet aan Feike, maar juist aan een van zijn kuddegenootjes. Vaak is juist de enige die mét halster blijft staan de boosdoener.
Morgane, wat vervelend, voel je je alweer wat beter?
Chimello, fijn dat de nieuwe baasjes zo blij zijn! En ben nu stiekem wel benieuwd...
Ellie: oops de grond van dichtbij gezien. Gelukkig er meteen weer opgestapt, goed hoor!
Niene : Ja nienke! foto's van Roos en Saar samen :Y)

tja de band. Ik ben 2x echt helemaal verliefd geweest op een paard (waarvan de eerste dus Gijs zijn mama). Ik merk nu aan mezelf dat ik toch onbewust een stukje afstand bewaar nu (zelfbescherming denk ik), alsof het nog steeds niet tot me doorgedrongen is dat deze echt van mij is. Maar ik merk het andersom van Gijs ook, hij had de neiging om zich niet helemaal te geven. Heb het idee dat ie dat nu wel doet, ik doe natuurlijk nu veel meer met hem. Dus nu ik nog., maar dat komt vast helemaal goed zodra ik erop ga rijden :p.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:42

Leuk dat het met de verkochhte paardjes op hun nieuwe adres goed gaat Chimello, en spannend, misschien een nieuwe merrie :)

Storm gek aan het doen in de roundpen :P En niet opgeven hoor, gewoon rustig door blijven oefenen zodat hij er straks aan gewend is. Als jij zn oren en baard wil knippen moet hij daar gewoon rustig aan wennen.

Jeetje, dat is schrikken Ellie, klinkt als een ernstige val van de trap.
En zelf ook nog zandgehapt, nu spierpijn of valt het mee?
Fijn dat het katje opgevangen kon worden.

Komt vast goed Jorretje, jij en Gijs passen volgens mij heel goed bij elkaar :)

Brrr, koud ineens zo s ochtends vroeg :) Paardjes vinden dit wel heerlijk weer. Ze gaan nu ook veel meer lekker liggen slapen in het zand, zo'n lief gezicht altijd. (in de zomer slapen ze lieven in de schaduw van de bomen, anders is het te warm.)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 16:43

Ik voel me alweer een klein beetje beter maar moet morgen per se naar school voor een herkansing... ach we zien wel. Gisteren wel mooie nieuwe teugels binnen gekregen, zal zo een foto plaatsen.

Even een hele gekke vraag maar, zijn er veel effen bruin of voskleurige tinkers te vinden? Ik vind ze zoooo mooi maar zie er niet veel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:11

Beterschap Morgane!

Ja hoor, die zijn er genoeg :D Een halfzusje van Lola, Lily-Ann op 3-jarige leeftijd

Afbeelding

Of Charmian O'Britain (v. Gulliver O'Britain), zij is van Devonwood Stables :)

Afbeelding

Voskleuriger zijn wat zeldzamer, maar ze zijn er wel! Bijvoorbeeld de hengst An Rua

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caily op 12-11-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:13

Dat zou ect 100% wat voor mij zijn. Maar die zullen ook wel wat duurder zijn he?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:15

Ik heb mijn post nog gewijzigd :) . Maar qua prijs maakt het echt geen verschil, soms zijn effen-kleurige juist goedkoper omdat veel mensen graag bont hebben.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:17

Allemaal leuk hahaha. Volgens mij heeft een bokker (ik dacht blingh) ook een voskleurige. Oh dat klinkt wel positief hahaha.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:19

Ja, klopt! En van een andere bokker staat de voskleurige Tinker te koop (Jack). Ik ben heel saai dat ik het liefste zwart- of bruinbont heb := Alleen effen buckskin vind ik ook wel heel leuk, voor de rest hoeven al die kleurtjes van mij niet :o

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:21

Ik vind bonte ook heel leuk hoor, het gaat uiteindelijk om het paard en niet om de kleur, maar ik vind bruine of voskleurige gewoon de leukste.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:42

Shenna van ons is een effen vos, maar die hebben we dus verkocht deze week.
Als je die kleur mooi vindt moet je daar gewoon naar zoeken :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:08

Ik vind karakter belangrijker dan kleur hoor...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:18

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Kijk maar naar mijn laatste bericht.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:19

Een goed paard heeft geen kleur...
Als ze maar een fijn karakter hebben en betrouwbaar zijn.
Dat vind ik het belangrijkste.
Zou Whis daarom zo wit zijn hahaha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:21

Dat zeg ik toch ook niet... maar een voorkeur hebben in wat ik mooi vind is toch zeker niet zo'n probleem?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:26

_Patrick_ schreef:
Een goed paard heeft geen kleur...
Als ze maar een fijn karakter hebben en betrouwbaar zijn.
Dat vind ik het belangrijkste.
Zou Whis daarom zo wit zijn hahaha

+:)+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:56

Ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen bij tinkers... Meeste hebben een top karakter, iig die van ons allemaal. En als je dan graag een vos wilt, waarom niet? Er is echt genoeg keuze en als je 10 vossen gezien hebt kun je toch nog altijd kijken welke het beste bij je past, maar dan heb je wel je droompaard gekozen. Ik vind het echt absoluut niet erg als iemand een voorkeur heeft naar een bepaalde kleur :+ Dan hoef je echt niet per se naar alle "brave" tinkers te gaan kijken alleen voor het karakter want dat zit 9 van de 10 keer best wel goed. En ik denk echt niet dat ze alleen maar naar kleur kijkt ze geeft zelf toch ook al aan dat karakter belangrijk is.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:21

Ik begrijp je helemaal hoor Morgane ! Ik vind bruine tinkers ook het aller mooist, prachtig die foto's hierboven met die donkere sokken en manen. En HANDIG dat het is !!!! Ik zocht ook een grote tinker (1.55) en een ruin.

En waar kom ik mee thuis...... een kleine merrie met een heleboel wit, witte staart en witte manen :')

Uiteindelijk is het inderdaad toch zo dat toen ik op zoektocht ging, ging voor het paardje wat het beste bij me paste en hoewel het beeld er niet bij klopte, ben ik nog dagelijks zo gelukkig met mijn keuze *\o/*

Edit als reactie op Chimello: ik had dan ook wel andere wensen dan alleen " een braaf paard". Ik wilde graag een super doorgereden dressuur/spring tinker. Dat verkleint de zoektocht behoorlijk

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:27

Het enige wat ik zoek is een bomproof tinker, het liefst ook nog western/bitloos maar dit hoeft niet, kan altijd nog rustig mee begonnen worden. Daarbij zou het mooi zijn als het een merrie en effen zou zijn, maar het is absoluut geen must. En tja effen paarden zijn inderdaad heel handig als het op poetsen aankomt :+ .

Edit: En minimaal 1.45 omdat het anders gewoon niet eerlijk voor het paard zou zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:33

Hey, zelfs effen tinkers worden vies! Caillin is effen maar wel spierwit :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:36

Ja natuurlijk worden ze vies. Maar die grasvlekken in de vacht van de schimmelkleurige angloarabier die ik verzorg, die heeft mijn verzorg (bijna eigen) fjord raar genoeg niet haha.