helaas is t trailerladen niet doorgegaan.baasje liet avond er voor al weten dat haar stiefvader door een werkongeval in t ziekenhuis lag(van ladder gevallen,hoofd tegen de muur,nu een ernstige schedelbreuk).
we hebben het logischerwijs nu uitgesteld tot een andere dag.voor ze wedstrijden gaat rijden is er vast nog wel een paar keer tijd.
vandaag weer van t paard geduveld.zat in de galop en kwam net uit een bocht.hij liep iets te dicht tegen de omheining ,en schijnbaar vindt t paard dat niet fijn.hij sprong aan de kant.daar was ik niet op bedacht en plof,daar lag ik.precies op de zelfde plek als de vorige keer.paard stond direct stil en keek me aan ,met de blik van;wat doe jij daar nou?

nadat de bijrijder gereden had,reden we naar huis.dan zegt ze;ik hoor iets piepen.we schenken er geen aandacht aan,maar t gepiep blijft.we kijken achterom,en zien daar uit t gras een jonge kitten tevoorschijn komen.zo jong dat we denken dat ze ergens is weggelopen waar moederpoes nog wel zit.
toch maar doorgereden,maar ze komt meteen achter ons aan gerend.we stoppen,maar ze wil niet bij ons komen.weer gaan fietsen,en weer volgt ze ons.we gaan richting industrie,dus t is niet handig als ze daar nog achter ons aan rent(gezien t verkeer).we kunnen ze niet pakken en meenemen(geen plek thuis)dus wat doen we?ook zielig als ze overreden wordt.dan ziet de bijrijder een bewoner haar huis uitkomen.we vroegen haar of t beestje haar bekend voor kwam.nee,maar ook zij zag dat t diertje niet op straat hoorde.met veel moeite kregen we t uiteindelijk te pakken.de mw is zo aardig geweest haar schuur beschikbaar te stellen voor vannacht,en morgen belt ze met de dierenbescherming.dat heeft ze al vaker gedaan.is dat nu niet lief?

beiden hadden we t gevoel iets goeds te hebben gedaan.met de kitten zal t nu wel goedkomen.