[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 03:50

Kailonne schreef:
Ik word ondanks mijn blonde haar wel redelijk snel bruin. Ik verbrand gelukkig ook niet snel.
Ik heb een leuke tinkermerrie op speurders zien staan met als vader o'malley. <3
http://www.speurders.nl/overzicht/diere ... t_index=15

Maar ik moet natuurlijk eerst Jack nog verkopen.

O'Malley's staan nou niet bepaald bekend om hun makkelijke karakter, sorry, mijn excuses dat ik weer commentaar heb. En uitzondering bevestigt de regel! Maar ik heb met Caily de mogelijkheden van O'Malley (dekking) onderzocht omdat ik juist graag een veulen wil met wat meer pit zeg maar. Ik heb er zelf een van O'Malley gehad en er is heel wat aan vooraf gegaan voordat ik daar lekker mee kon werken, zijn nieuwe baasje heeft het ook flink te voortduren gehad aan het begin....

Ik ben vooral benieuwd hoe lang en hoe vaak ze al onder het zadel is. De eerste tijd voelen ze zich zo overdondert en afhankelijk, de grapjes komen later pas (ook omdat erbij staat is nog niet alleen naar buiten geweest, zet dan vraagtekens bij A. hoe makkelijk is ze? Kleine stap als ze braaf is om alleen te gaan toch? en B. hoe groot is het gebrek aan ervaring? )

Ben wel benieuwd wat Leonoor je heeft verteld :P

Sterkte Chantal!

draaakje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 08:15

Wat een knappe merrie Heidy.

Pims moeder is overleden aan huidkanker, vandaar dat ik er meer over ben gaan lezen.
Verschrikkelijk Lepel..
En sterkte met het onderzoek vandaag!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:30

je leest er steeds vaker over idd.ik werk bij diverse mensen,die ook een vorm van huidkanker hebben.gelukkig niet te ernstig,maar het is wel zaak ieder verdacht vlekje in de gaten te houden.

suc6 met het onderzoek lepel.

ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn telefoon vergeten ben uit de broekzaak te halen.laat die nou net in t wasmachine zitten....zal m straks wel in een bakkie rijst gooien en hopen datr hij tot leven komt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:38

Goed bezig Ellie!
Leonoor, wat een knappe dochter heb je!

Bij Gijs gaat het tot nu toe prima met zijn neus in de zon. Zolang hij er geen last van heeft, ga ik er ook niets aan doen.

Ik zelf had vroeger veel last van zonneallergie (werd nooit bruin, maar kreeg gelijk jeukende uitslag). Ik ben daarom lang heel voorzichtige geweest met zon. Maar dan kom je er ook niet overheen.
Aantal jaar geleden kwam ik 2 keer per week op stal en liep daar dan ook rustig 4 a 5 uur buiten rond, dus toen ben ik aardig aan de zon op mijn gezicht en armen gewend geraakt (wel ingesmeerd met factor 30). Was toen ook echt poepbruin, alleen mijn benen dus spierwit ivm met paardrijbroek. Lekker duopenotti, kan je echt niet fatsoenlijk een jurkje aan -O- . Nu wordt ik ook sneller bruin op mijn armen en gezicht en krijg ik haast nooit meer zonneallergie uitslag, maar nog wel hitte bultjes, vooral in mijn armholtes (die krijg je ook gewoon in de schaduw of binnen : :') /, zijn verschrikkelijk jeukende blaasjes).
Mijn benen ben ik nu ook een paar jaar aan het wennen aan de zon. Moet eigenlijk in het voorjaar gelijk iedere dag met zon 10 minuutjes met (alleen) mijn benen in de zon (niet tussen 12 en 15 uur, want dan is de zon te sterk) en dan insmeren met after sun (ik ben fan van de garnier aftersun in de groenige fles). Vorig jaar had ik voor t eerst echt wat kleur op mijn benen.
Maar echt gaan zonnen doe ik niet.

Kwam trouwens deze advertentie tegen: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr is dat wat voor 1 van jullie? Wel weer een jong paard, dus hoe braaf ie blijft is maar weer de vraag.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:05

Hoe is het gegaan chantal?

Omalley. Breng maar hier. Leuke grote grove paarden zijn dat

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:19

Helemaal met je eens! ITS Spike is een zoon van hem, ook over hem heb ik gevraagd voor KI, was helaas niet mogelijk :(

Hou het nou denk ik maar gewoon bij Collin. Of een zoon van, probleem is alleen dat veulen dan geen vol papier krijgt en de heer in kwestie "maar" 300 km verderop staat...

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:19

chantals onderzoek is pas om 17:00 uur als het mee zit.. nog even afwachten dus.... :-/

O'Malley's ik heb ook vaker gehoord dat ze wat pittiger zijn...
maar als je de foto's ziet van dat kleine meisje zonder zadel die door de bak sjeest denk ik dat het met deze wel mee valt... maar wat lotte al zegt... Uitzondering bevestigd de regel.
Vind het wel een hele leuke merrie om te zien!
Nog serieuse reacties gehad Heidy op Jack?

Insmeren.. aggg ik ben er ook niet echt van, ben er te lui voor om het te doen.. stom ik weet het..
Vorig jaar toen we naar Turkije waren kwam ik onwijs bruin terug, zelfs mn benen waren absurd bruin en die kleuren in NL niet hoor! haha
Jammer genoeg verlies je je buitenlandse kleurtje zo snel... alleen mn buik is nog bruin... maar die was ik ook niet ;) hahahhahaa
Daar mis ik het les geven in de buitenbak wel hoor met 25 graden en de lange buitenritten langs het strand, door het zweet verkleur je dan extra snel hier.

Wat is het probleem met de papiertjes dan Lotte als ik vragen mag??

uhh ik ga eens een rondje doen van een paar km en dan straks nog even met Denzel aan de bak, hem even uit zijn luie stoel halen na twee weken.. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:21

Oeps Ellie := Hopelijk gaat hij weer leven...

Jor, dat is wel weer van een handelsstal, paarden die veelal geen innerlijke rust hebben en daardoor zich laten overdonderen, zeker op deze leeftijd. Niks slechts hoor, maar voor een minder zeker of minder ervaren persoon brengt dat wel risico's met zich mee...

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:49

Lotte gefeliciteerd!!!!

Die bijleespost komt er maar niet van.
Ellie ik hoop dat je telefoon het weer gaat doen, had nog nooit gehoord van jouw rijstmethode maar wie weet helpt het inderdaad.

Verhalen over huidkanker, echt vreselijk, het idee dat je zo machteloos staat lijkt me echt verschrikkelijk.

Chantal heel veel sterkte vandaag. En hoe vordert je rijbak?

Jorretje, was dat niet die CPL tinker van een paar pagina's geleden, anders vind ik wel dat het lijkt of deze er ook last van heeft.

Lotte hoe is het verder met je heup?

Ik ga zo naar stal want de paardentandarts komt straks en dit keer hopelijk echt want de vorige keer heb ik voor niks zitten wachten. Daarna door om een aanhanger op te halen, morgen is de stort open en ik ben de schuur hier aan het opruimen, gaat heel veel ruimte schelen.
En dan daarna door naar mijn vader, hij komt vandaag terug uit Argentinië, hij heeft de as van zijn beste vriend naar zijn familie gebracht. Heel emotioneel dus allemaal.

Ohja heeft er iemand interesse in een hamster, mijn hamster heeft er 7 baby's bij. Het zouden zusjes zijn........ blijkbaar dus niet.......

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:15

hartelijk gefeliciteerd lotte!

@rebecca,helaas neem ik er geen dieren meer erbij.werdt een beetje erg druk thuis.maar hamsters zijn zoooo leuk

ik probeer t gewoon of hij weer aan de praat gaat,ik probeer via fb een vriendin te bereiken die een tijdje terug een telefoon van mij had geleend.kijken of ik m terug kan halen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:46

Gister lange teugel werk gedaan en hij kan keurig naast me draven. Ook heel verzameld super trots als ie dat onder het zadel nou eens deed.
@ellie van welke hengst is eros?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:53

Ja dat idee had ik ook al Lotte, maar vond m zo van de advertentie toch wat hebben. Ze geven m wel mee op proef dus vind ik ook positief.
Gefeliciteerd trouwens, ga je t vieren?

Fijn Mira, dat ie zo zijn best deed :)

Oh Ellie, oepsie! Ik haalde mn telefoons altijd uit elkaar en dan 24 uur op de verwarming. Grappig dat je het in de risjt legt, dat neemt natuurlijk ook vocht op. Wat voor telefoon is t? Mijn ervaring is dat Nokia's (vooral de wat oudere niet zo smartgevallen) prima te reanimeren zijn.
Vroeger had ik een bodywarmer met steek zakken en dan vulde in de waterton op stal bij en floep, lag die telefoon natuurlijk in die ton.. pff en dan niet 1 keer he is me wel een stuk of 3 keer gebeurt haha.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:45

jorretje: dat is inderdaad de tinker waar men van vermoedde dat hij CPL had. Ik vind hem er ook wel leuk uitzien, maar ik heb me voorgenomen geen tinker bij zo' n handelaar te kopen.

Ik heb nu een serieus geinterresseerde voor Jack. Ze gaat me bellen om een afspraak te maken om te komen kijken.

Telefoon in de rijst leggen schijnt heel goed te helpen. Mijn schoonzus heeft dat ook eens gedaan en de telefoon was gered.

Twee hamsters - zusjes?? en toen hadden we er 7 hamsters bij.
Ik heb al 4 cavia's en ben allergisch (daarom zitten de caafjes buiten) dus helaas.

Er is ook een bokt hamster topic. Misschien heeft daar iemand interesse. Of de plaatselijke dierenwinkel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:06

Op proef is vaak niet wat het lijkt :o

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:18

Lotte gefeliciteerd

Mijn schoonzus is nu twee keer aan huidkanker geopereerd
Zit op een rot plek op haar been waardoor ze niet genoeg kunnen verwijderen
Dus komt het op dezelfde plek weer terug
Ze is twee week geleden weer geopereerd nu waren de wondranden niet schoon
Ze gaan pas weer wat doen als het onrustig wordt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:20

Gefeliciteerd Lotte!!

Paardje van de adv. lijkt inderdaad last van mijt ofzo te hebben..(voor zover dat van een foto te zien is)
op proef zeggen ze tegenwoordig heel snel. En als puntje dan bij paaltje komt hangen daar nog heel wat regels aan vast voor je zo'n diertje echt terug kan brengen. (of je kunt alleen maar ruilen enz.)

Oeh balen van je telefoon Ellie!

Hopelijk was de tandarts er vandaag wel Becs :).

Heftig hoor Gypsylady...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:37

gefeliciteerd lotte!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:17

@mira:de vader van eros is eboniet.

@jorretje:ik heb een htc telefoon.hij ligt nu in de rijst dus ik hoop dat ie t weer gaat doen.heb nu tijdelijk een oude telefoon terug in gebruik,maar die moet je om de 12 uur opladen.niet handig...
maar ja dan ben ik iig mobiel.toch raar dat je dat ding zo kan missen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:57

Gefeliciteerd Lotte!

Hoe is het gegaan Chantal?

Vandaag weer samen met Aline bezig geweest met BB.Longeren doet ie perfect,opstappen vindt ie nog moeilijk,maar verder is ie doodbraaf.Ff in de bak gereden en daarna klein rondje buiten uitstappen,hij kijkt echt nergens van op,heerlijk dier!

Ga zelf dit weekend weer met mijn grote vriendin Mel op stap,zin in! :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:02

heerlijk caro! fijn zon paardje!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:04

Hi,hi,Hee Andrea,ik hoorde iets over bulletjes,leuk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:06

verklikker die emma hoor hahaha!
Ze beschuldigde mij van het stelen van haar paard. t duurde eventjes voor ik doorhad wie het was _O-
leuke meid!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:09

Ja he,past prima bij Kral,op haar en Aline kan ik altijd rekenen.
Ze heeft hier een clinic grondwerk/leiderschap geregeld op 7 april.lijkt me leuk,ik ben van de partij met Mel! /3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:11

gaaf zeg! erg leuk!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:19

@Ellie die hengst ken ik niet zal eens even googlen