[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:17

M'n zusje word ook 7 nu de 27ste April. Zij kan stap en blijven zitten in draf maar heb geen bak waar ik op het gemak er kan laten uitproberen of BJ op een afstand kan vasthouden zodat ze zelfstandig kan proberen.. Als die op die weide mag gaat dat mss ook makkelijker gaan, kan eventueel dan vragen of die in de padock mag daar zodat ze meer zelfstandig kan doen :).

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:17

ohhh wat stoer Leonoor!! snap helemaal dat je trots bent!!! :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:20

Josephine reed ook niet veel, kan idd zelf stappen en sturen, deed dus ook haar Bixie in Leusden enkel in stap, maar de volgende keer wil ze perse ook kunnen draven, dus we moeten oefenen!

Dit was in september:

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:24

Kan gebeuren hor marian, denk dat t wel.los loopt. Clover is net zo, tot ze dr plekje heeft. Mensen moesten soms met een zweep hun paard halen door mijn engeltje. Wel heel handig voor mij, hoef geen paarden opzij te jagen als ik er langs wil :') het is nou eenmaal paardengedrag en rangorde bepaling :)

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:26

elliecuijk schreef:
sorry dames en heren,ben een beetje laat vandaag.normaal begin van de dag,daarna even cuijk in geweest.de winkels waren open en we wilden wat dingen bekijken.zo was ook even de planning bij een juwelier binnen te gaan die er mee gaat stoppen.komen we daar aan,is het megadruk binnen.daar hadden we geen zin in en zijn weer verder gegaan.misschien van de week een keer dus.
smiddags om half 3 bij de paarden afgesproken voor een kleine wandeling.kom ik om kwart over 2 aan krijg ik gelijk een touw in mijn handen en de opdracht,ga naar naomi toe.wat is er aan de hand??1 oude ruin is de boel aan het opjagen geweest en had het voorzien op een paar jonge merries.die zijn allebei de omheinig over gesprongen en staan in een boomgaard en de ander in een weide.eerst gauw de paarden allen binnengezet,en vervolgens met z'n tweeen naar de buren gelopen.met veel moeite gevangen en weer naar huis gelopen.ondertussen was de staleigenaar ook weer terug(was opgebeld en meteen omgedraaid naar huis toe).1tje heeft een klein schaafwondje op de buik,maar verder niks.
nog heel even een klein minironde gemaakt en vervolgens geholpen iemand die op wedstrijd ging(zadel in de auto e.d).roetje even gepoetst en dan weer naar huis toe.
nu zit ik met koppijn binnen.moet zo mam helpen met strijken en dan ga ik eens een mail sturen naar die arts.zit alleen te twijfelen of ik hem ook moet vragen of hij het mogenlijk acht dat er een spier vast zit in de nek(iemand kwam daarmee hier in dit forum)of daar toch een andere mee moet benaderen.wat denken jullie??

Heb je al gedacht aan ataxie?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:30

ja klopt maar is zo zielig voor erryn
ze heeft naar zoe niet 1 keer gemeen gedaan
tegen de ijsjes was ze wel sterker heb ik gezien
maar ja wat kan je doen als er zulke tanden op je afkomen....

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:31

@ringelberg:ataxie wat is dat(misschien wel ooit van gehoord maar t daagt me even niet nu)?

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:35

Ataxie

Ataxie is een neurologische stoornis die bij het paard kan voorkomen. Een gezond paard beweegt zijn benen in een bepaalde volgorde met een bepaalde snelheid. Het zenuwstelsel reguleert deze bewegingen van de benen. Als een paard aan ataxie lijdt is het zenuwstelsel beschadigd, wordt het samenwerken van de spieren en de zenuwen verstoord waardoor de tactmatigheid van de gangen wordt verstoord. Het paard heeft geen pijn aan gewrichten, maar zal wel regelmatig spierpijn hebben doordat de spieren harder moeten werken om de controle te behouden.

Inhoud
[verbergen] 1 Etiologie of oorzaak
2 Pathogenese
3 Symptomen
4 Diagnose
5 Behandeling
6 Preventie
7 Bronnen, referenties en/of voetnoten

Etiologie of oorzaak

Een van de manieren waarop ataxie kan ontstaan is zoals hier boven vermeld staat Rhinopneumonie. Dat is een virusinfectie waarbij de zenuwen aangetast kunnen worden. De klachten die door deze ziekte veroorzaakt worden, kunnen van tijdelijke aard zijn, maar dat is niet altijd het geval. De tweede oorzaak komt veel voor. Door een acuut trauma zoals een val, een trap of door heel extreme, plotselinge bewegingen kunnen het wervelkanaal of de zenuwen die er doorheen lopen beschadigd raken. Ook een ernstig tekort aan antioxidanten kan tot ataxie leiden, maar dat is zeer uitzonderlijk. Andere zeldzame oorzaken van ataxie zijn Tetanus en Engels Raaigras intoxicatie.

van wikipedie :o

Joosje <3 <3 zo koddig

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:53

@Leonoor: wat ontzettend schattig! Ze doet het goed inderdaad! En die beentjes, zo kort! <3

@Draakje: hoef ziet er netjes uit inderdaad.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:19

Wil egenlijk alleen ff zeggen dat ik weer genoten heb van mijn paardjes vandaag,ondanks de koude wind. <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:26

ben nu bezig met een mailtje naar de arts toe.ik kan me het beste zo verwoorden.dan kan hij ook op een voor hem het beste tijdstip beantwoorden.
heb hem ook gevraagd of er andere aandoeningen/ziekten zijn die passen bij de symptomen van ruana.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 22:41

Even de update na vandaag.. ik ben (helaas) HOPELOOS verliefd!! Wat is mijn mannetje mooi geworden!!
En klein gebleven hihi.. Echt een ukkie, Abel is een stuk groter hihi..

Alex:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:52

mooi stelletje karlijn!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:54

*\o/* *\o/* Ja hoor ik ben het weekend van 14 en 15 april beide dagen in Lunteren *\o/* *\o/* *\o/*
Zaterdag ga ik heen om mooie Hengsten te kijken voor mijn tinkerdame want die wordt in 2013 gedekt!!!
En zondag doen we zelf mee met hem M1 dressuur dus ben het hele weekend in Lunteren te vinden ahhaha :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:02

Gefeliciteerd Karlijn!!

Knappe poown leonoor! wat is ze lief!!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:19

Marian, jij hoeft geen sorry te zeggen dat is nou eenmaal natuurlijk gedrag en goed te begrijpen ook ik bedoel wij mensen mogen ook niet iedereen, dus als je daar ineens je woonruimte mee moet delen ga je in de verdediging.

Ik weet van Erynn dat zij haar mannentje wel staat tegenover de rest maar Zoe werd haar echt te veel, misschien voelt Zoe het ook wel gewoon aan hoor dat er ook wel degelijk dominantie in Erynn zit. Want die laat zich normaal nooit zo makkelijk weg drijven maar met zo een gevaarlijk klein rond met de mond open op je af rennende Zoe ga je natuurlijk wel aan de kant :')

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:25

Dankzij Josephine heeft mijn vader weer een kansje op kleinkinderen :D. Geweldig, wat een heerlijk kind!!!!

Vandaag een paar mooie mannen gezien, de juiste zat er voor mijn meisje waarschijnlijk nog niet tussen, maar ik heb nog tijd zat om er een uit te zoeken :P
De foto's zijn helaas allemaal mislukt. Ik had er zo'n 200 gemaakt, maar ze zijn allemaal te donker of bewogen.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:26

Wat voor soort hengst zoek je voor jou meisje?

Het is dat mijne nog veel te jong is maar Deaglan was dan mijn keuze geweest :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:28

Wil je anders een leenkind? Mag je ze best af en toe een weekendje hebben hoor :=

Is ook nieuwsgierig wat voor hengst je zoekt :j

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:35

Ik zoek eigenlijk Baggio :D, Nee zonder slijmen die staat zeker in mijn lijstje om reallife te willen zien.

Deaglan vond ik ook zeker leuk, maar zoals ik het nu zie (Cait is natuurlijk nog niet uitgegroeid) zoek ik een hengst die Cait's borst (iets te nauw, naar mijn mening), rug (Cait is vrij kort) en hoogte kan verbeteren :D

Ik klink vrij kritisch maar ben echt heel tevreden en blij met mijn meisje. Vind alleen dat een veulen een verbetering moet worden.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:36

Oh en ik wil Josephine best wel eens lenen :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 23:55

Ik zie kort eigenlijk als een pluspunt :o Gebruikstechnisch is het verdomd lastig, maar ik vind het wel horen bij een echte cob als je het mij vraagt. Wat bedoel je precies met nauwe borst? En zo een als Boris dan?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:00

Boris staat op het lijstje: in de gaten houden hoe hij ouder wordt :D

Ik vind kort ook een pluspunt, maar wil ook niet te kort dus daarom.....

Zo nu maar eens naar bed, want morgen weer post sorteren :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:09

Te kort is ook niet goed, ivm de werfvels die dan erg dicht op elkaar komen te zitten. Vergeet niet dat een merrie altijd wel later nog lengte krijgt ivm ontwikkeling geslachtsorganen, ik merk nu aan Luna duidelijk dat ze langer begint te worden (nog steeds erg kort hoor :+ )

Weltrusten! Ik duik er ook in, morgen weer werken, maar eerst mn eigen maar eens een knuffel brengen :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 07:25

Hij ziet er erg leuk uit Karlijn!!

Ik had nog een filmpje, etens tijd!