[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:17

ziggy_janet schreef:
lucy lekker druk. Hoe groot wordt de opfok, hoeveel paarden kunnen er staan? Leuk dat jue dit opzet!
rom: een beetje koppijn, beterschap

We beginnen met ongeveer 30 jonge paarden... Dit loopt van een half jaar tot ongeveer 2 a 3 jarigen. Misschien komen er ook nog wel drachtige merries te staan, maar dat weet ik nog niet.
Verder beginnen we met 10 pensionstallen en die willen we uitbreiden naar 20 tot 30 stuks. Dan kan ik mijn baan opzeggen en thuis de boel gaan runnen.... Lijkt me heerlijk! Haha!

Rommulus.... vervelend hoofdpijn! Lekker uitgeslapen iig... Ach gut

Grrrr... lekker mesten en rondje rijden... Iets fijners bestaat er volgens mij niet... Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:33

Hè wat veel negatieve Vibes over tinkers dan toch nog Nors opkijken

Hier op stal is iedereen best dol op Sayla Lovers (en haar vele haar)

OK 1 ouwe kerel op stal snapt niet waarom ik er wedstrijden mee ging starten en was dan ook de 1ste keren totaal verrast als ik dan zei dat ik een winstpunt had of een selectiepunt gehaald had of vorige wedstrijd zelfs 3e was Nagelbijten / Gniffelen
Hij heeft ondertussen dus wel respect voor ons, want hij had niet gedacht dat je met een tinker winstpunten zou kunnen rijden hier in de regio Haha!

en ik heb dus 1x op wedstrijd samen met mijn instructrice wel echt het gevoel gehad dat jury ons niet zag zitten maar da's dus ook nog maar 1x geweest Knipoog

Op die manege zijn er dus ook wel best veel een beetje "anti" andere rassen Nors opkijken maar da's ook vaak jaloezi kunnen zelf niks beginnen met hun hittepetitjes en dan afgeven op andere rassen waar de eigenaren/ ruiters wel alles mee kunnen Gestoord ach ja waar ze maar blij van worden...
Bij die mensen heb ik wel de neiging om plotseling een paraplu open te klappen als ze langrijden of zo Schijnheilig

Iedereen druk aan het werk dus Whoosh!

Leon nog een andere sollicitatie geschreven! Ik duim nog mee voor de andere die je het liefste wil Knipoog

Mijn sollicitatiebrief naar Hendrix is ook bijna klaar Nagelbijten / Gniffelen

Morgen trouwens ook weer gesprek op werk, benieuwd wat dat brengt ... vandaag zit ik weer behoorlijk in een dipje Bloos

Vandaar ook ff bokken tussendoor Nagelbijten / Gniffelen is mijn werkdag al om Schijnheilig Rolleyes

ps Jellie waar ben je (of moet ik ff meelezen in het stinkertopic Knipoog om te weten hoe het gaat enzo Haha! )

[edit] O Lucy dat klinkt heerlijk Dromen (beetje als mijn droom dus ben lichtelijk jaloers Schijnheilig )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:01

lucy: klinkt echt geweldig, baan opzeggen en van je hobby je werk maken. Een vriendin van mij runt ook een opfok, echt geweldig die jonge paardjes. Het leukste vind ik nog dat je ze ziet veranderen, van lelijke eendjes, naar echte paardjes.
Hoe doen jullie dat in de winter, ook weide gang of alleen in groepshokken? En wat voor rassen komen er, of alles wat door elkaar? Bij die vriendin van mij zijn het bijna alleen maar kwpners. Vorig jaar was er 1 welshje, en Max (het kleine broertje van Ziggy)

leon: heel veel succes met je andere sollicitatie (had er helemaal overheen gelezen). Ben wel benieuwd wat het voor baan is. Kan je dat dan combineren met je andere baan waar je voor gesolliciteerd hebt?
grid: in een dipje... loopt het niet lekker op het werk?

Ik wilde eerst vanmiddag weer eens op Ziggy gaan rijden. Maar het regent hier telkens. Echt dikke buien. Dus heb ik het minst leuke klusje maar gedaan wat echt nodig was, het kippenhok uitmesten... Daar zie ik altijd tegenop, en waarom weet ik niet.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:04

Omdat het stinkt, Janet? Whoosh! Bij ons tenminste altijd wel.

Zo, niet gereden, maar lekker gelongeerd. Ging heel goed, dus ben weer tevreden.
Kent iemand hier het ras: Boullonais?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:10

Boullonais is toch een frans trekpaarden ras? Vind het hele gave paarden. Maar heb er nog nooit eentje van dichtbij gezien.

Het kippenhok van mij stinkt helemaal niet. Ik mest ook helemaal niet vaak uit, maar stinken doet het nooit. Het is ook altijd zo klaar. Vind het gewoon geen leuk werkje.
Ik had de waterbak van de kippen ook schoongemaakt. Was bang dat hij kapot was, maar hij doet het weer. We hebben namelijk een zelf gemaakte automatische waterbak bij de kippen, vult zichzelf bij.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:12

Bloos Janet ik ben ZO toe aan iets anders wordt gek van de sleur, het niet vooruit kunnen enz enz enz ... dus vandaar ook weer aan het solliciteren hier Knipoog maar weet niet zo goed wat ik dan wel wil Bloos (behalve van mijn hobby mijn werk maken, maar da's nog niet reeël op dit moment Knipoog ) dus moeilijk moeilijk...
en zo lang blijf ik maar weer hangen want krijg toch mijn geld en zitten ook best positieve dingen aan mijn werk bv werktijden/ laptop/ auto van zaak enz enz Bloos maar het wordt steeds lastiger om me in te blijven zetten voor mijn werk enzo daarom dipje Scheve mond
Maar we zoeken gewoon verder en OOIT vind ik iets Whoosh! Nu probeer ik mijn energie maar uit mijn vrije tijd o.a. Sayla en bokt te halen Haha!

Scheve mond balen van slechte weer, maar nu wel het klusje dat moest gedaan Whoosh! Heb dat hier soms met de konijnenhok Bloos (incl buitenren) maar dat komt meer omdat ze er zo snel weer een zooitje van hebben gemaakt Nors opkijken

[edit] GRR ras ken ik zo niet en lekker gelongeerd Dromen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:17

Lucy: wat gaaf! Zo iets is ook ooit mijn droom Knipoog

Boullonaise: geweldig ras lijkt me Vingers aflikken

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:19

ziggy_janet schreef:
lucy: klinkt echt geweldig, baan opzeggen en van je hobby je werk maken. Een vriendin van mij runt ook een opfok, echt geweldig die jonge paardjes. Het leukste vind ik nog dat je ze ziet veranderen, van lelijke eendjes, naar echte paardjes.
Hoe doen jullie dat in de winter, ook weide gang of alleen in groepshokken? En wat voor rassen komen er, of alles wat door elkaar? Bij die vriendin van mij zijn het bijna alleen maar kwpners. Vorig jaar was er 1 welshje, en Max (het kleine broertje van Ziggy)

Bij ons komen er alleen friezen.... En heel misschien nog een paar andere rassen van mensen die opfok zoeken en dat bij ons willen doen. Maar ik vermoed dat dat er niet heel veel zijn.
Als het goed is komt er nog een tinkerhengst van een kennis naar ons.... Verder is het gewoon even afwachten.

Weien moeten we allemaal nog inzaaien. Dus volgend jaar hebben we pas echt genoeg wei. Paarden komen in de winter in grote loopstallen te staan. Als het een beetje kan zullen ze ook wel naar buiten gaan, maar of we dat dit jaar nog gerealiseerd krijgen is de vraag. Hebben wel een grote schuur die heel hoog is, waardoor dus veel licht en lucht.

Kippenhok schoonmaken is altijd wel een dankbaar werk vind ik... Zeker als ze dan eitjes blijven liggen Haha!

Grrr... niet meer gereden dus... Hier regent het ook regelmatig...

Grid... je zal Jellie moeten pb'en.... Post ze hier niet dan? Pfffff.... en dat in haar vakantie! Haha! Ze zit veel in onkruidjestopic! Knipoog

Middelste zoon ziek aan het worden... Juist nu morgen heel de bende bij mijn ouders gaan logeren. Hoop dat het meevalt en dat ze morgen er toch alle 3 heen kunnen. Had me wel verheugd op een paar daagjes lekker vrij! Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:19

Waar werk je nu dan? Balen dat je het een sleur wordt. MIsschien wel beter een nieuwe baan, ondanks de leuke voordelen bij deze baan.

plaatje van een boulonais
Afbeelding

Afbeelding

lucy: als de kippen eitjes leggen is het idd dankbaar, maar ze zijn van de leg Zij zijn groot en ik is klein!

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:01

Even snel hoor.

Zag weer lekkere opmerkingen voorbij komen :S Ik zou dan echt mijn mond niet kunnen houden hoor! Die van hun ziet er zelf niet uit, inderdaad allemaal jaloezie.

Maare sita, anders dan kom ik de zondag wel gwoon vroeg naar de stal i.p.v blijven slapen, want het is vuurwerk in knokke, en daar wil ik graag naar toe. Ik weet niet hoelaat jy amy dan gaat wassen? & zal ik er vrijdag alvast een beetje voor wassen dr sokken en mannen en staart fso?

Wat was dat trouwens bij die vrouw?

Groetjes

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:37

Haha! Lucy soms post ze ook hier vandaar Knipoog

Klinkt goed mooie grote open loopstallen zijn ook fijn *LOL* en straks vast ook voldoende wei Dromen

Die 1ste lijkt wel opgeknipte voeten te hebben Nagelbijten / Gniffelen verder wel leuk stevig Vingers aflikken

Doei! Martinique voorwassen is altijd een goed idee Tong uitsteken al is Amy toch meestal al behoorlijk wit Cool dan zal ze vast OOGverblindend worden Knipoog

Doei, doei zo eten maken Vork en vanavond weer naar Say

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:40

Zit even wat rond te speuren naar nieuwe kippen. Heb er nog maar 7, in een ren van 15 bij 3 meter. Dus er kunnen er nog wel wat bij. Ik zoek sabelpootjes (kriel) Maar lastig te vinden hier in de buurt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:40

Gaaaap Om kwart over zeven ging de telefoon, AH of ik niet alsjeblieft wilde komen werken, er waren zieken. Dus ik stond om acht uur al in de AH ipv om één uur Zij zijn groot en ik is klein!

Gaaf idee, zo een opfok! Klinkt allemaal erg goed Ja

Over een week zit ik gewoon al in Galway Hyper! Nagelbijten / Gniffelen *stresst*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:42

Verdrietig besloten niet voor het nieuwe kwijlzadel van Zaldi te gaan. Verdrietig
iemand nog aanraders van zadelpassers en merken (zucht alweer Clown )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:10

dus toch vroeg aan het werk berdien. Over een weekje ben je al weg... gaat erg snel hoor.
TK: sorry heb niet veel verstand van zadels. Ik heb zelf een barefoot. Waarom geen zaldi meer?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:36

omdat het mij door meerdere zadelpassers is afgeraden.
je moet het zadel bestellen op boommaat en inch maat, en eigenlijk is dat alleen niet zo'n goede indicatie om een zadel aan te schaffen. En een risico via de post voor dat bedrag Clown
Ben nu maar naar de massimo's aan het kijken, wel wat duurder maar deze komen ze wel aanpassen als het goed is Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:41

Maya schreef:
Aah, Siet, als je echt concreet meer weet, wil je het me deze week dan smssen? (vrijdag / zaterdag ofzo Lachen Weet nl niet of ik veel de tijd heb om online te komen.

Zal ik doen..
Ik kan iig wel zeggen dat het om 13.00 zeker weten begint.. Dus we moeten niet 's morgens vroeg weg. Pas rond een uur of half 12 uiterlijk. Ik zal toch niet gewijk om 13 uur de ring in moeten.
Kan ik dus de zondagochtend nog wassen.

Ik lees dat Martinique Vrijdag de sokken, manen en staart in de voorwas wil zetten..
Dat is goed.. Ja
Dan doe ik dat zaterdag na het rijden (dan is ze bezweet en komt het vuil naar boven) nog een keer, spuit ik haar ook gelijk helemaal af en dan zondag de grote wasbeurt, dan moet het goedkomen.. Ja

Wij gaan zaterdagavond ook naar het vuurwerk.. Waarschijnlijk..
Maar inderdaad, we hoeven niet vroeg weg dus dan halen we je zondagochtend wel vroeg op om naar stal te gaan.

Die vrouw waar ik vanmorgen over vertelde met de traumaheli is al overleden ook.
Een vriend van mij werkt als monteur op de taxicentrale en die vertelde dat ze haar ladderzat in haar bed hadden gevonden en dat ze daar een hartstilstand kreeg.
Ze moest gereanimeerd worden, maar dan kon niet vanwege ontploffings gevaar omdat er zoveel alcohol in haar lichaam zat, dat was gaan gisten, en dan met die defribilatie kon dat dus ernstige gevolgen hebben. Daarna na met de hand reanimeren is ze alsnog overleden..
Gevalletje van je zelf letterlijk doodzuipen..

Martinique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:34

Ok dat is goed dan, maar m'n vader kan me ook wel brengen hoor. Moet je niet speciaal om me komen! Hoelaat wil je ongeveer vertrekken?

Lekker snugger om zoveel te drinkn Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:37

die vrouw heeft zich echt letterlijk dood gezopen. Ik vind het heel erg voor haar familie enzo. Snap niet waarom iemand dat zichzelf aan doet.

Ben helemaal blij. Heb net weer even op Ziggy gereden. Op stappen lukte eerst niet, omdat ik alleen was en stap op via een grote gele emmer, en meneer wilde niet naast de emmer staan.
Eerst er maar eens naast staan op de emmer. Daarna een beetje gaan hangen heel rsutig allemaal. En na een half uurtje kriebelen en hangen, kon ik er zo opstappen.
Heb maar een paar rondjes gestapt en een rondje gedraafd. Het was wel weer genoeg na 2 maanden er niet op hebben gezeten. Wil het niet over haasten.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:45

Bah, wat naar zeg van die vrouw, erg voor haar familie!

Janet: Heerlijk dat je mannetje het weer goed deed! En die emmer, haha ik ken het probleem, bijrijdster komt ook niet zonder opstapje op Mirthe, maar Mirthe vind het opstapje niets...

Net mail terug van Boomloosrijden, met excuses en krijg geld in ieder geval wel terug, na 2/3 maanden ofzo...

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:46

pff ik ben der weer hoor!

Gister keuring gehad, en heerlijk begekletst met alexandra (frenia)_ het was weer bere gezellig!

Nog niet bijgelezen, me moeder is vandaag jarig Haha! Dus kom even snel tussendoor langs......

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:50

grr: ik ben 1.65 Ziggy bijna 1.70. Ik ben niet al te lenig en ik heb korte pootje. Dus zonder opstapje gaat het een beetje moeilijk. Vind het ook niet echt fijn voor Ziggy's rug als ik zonder opstapje zou opstappen.

lordj: heb jij misschien een foto van shamrock die app bonte tinker

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:54

ik heb er wel meerdere, maar die zijn nog bij Wim, die gaat ze eerst even uploaden daarna krijg ik me kaartjes terug en zal ik even een foto plaatsen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:03

Ik zie net bij te koop dat Lizzy die van Biancaa was ook weer te koop staat...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 20:14

Och wat sneu van Lizzy..

Zag het nieuwe BF Arizona Caramello van Bianca ook te koop op MP...