[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:35

hij gaat idd veel dieper, het gaat niet meer alleen om met paarden omgaan maar veel meer
op een spirituele manier verteld hij de dingen denk ik en als je daar zelf niet zo in verdiept bent dan snap je het boek echt niet, hihi
ik ben dr minder mee bezig dan mn moeder dus, die doet allerlei cursussen enzo en die legt mij soms wat uit, echt een prachtig boek
je kan het niet na doen wat hij kan, je moet het hebben, 'het' iis het verder geen woord voor, waarom paarden hem volgen he
ja zo kan ik wel weer ff doorgaan, haha moet pannekoeken eten en dan weer naar figje
heb hem een plak hooi beloofd

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:55

Voldoet aan meldplicht en meld gelijk dat ik de komende dagen er ook weinig of niet ben....

Dinsdag ochtend is mijn oma thuis overleden.
Ik ben door m'n chef gelijk thuis gebracht.
Had de afgelopen dagen dus weinig zin en tijd om even te gaan internetten.
We zijn net even in het rouwcentrum bij m'n oma wezen kijken , ze lag er "rustig" bij. Weet even geen beter word om het te omschrijven.

Zaterdagmiddag is het condoleren en afscheid nemen voor "buitenstaanders" (geen familie)
En maandag middag word ze gecremeerd in Nieuwegein.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:58

jeetje Shayla,veel sterkte,gecondoleerd.....

Maya,mennn wat zul jij geschrokken zijn,doe rustig aan en neem idd de adviezen over (was je al wel van plan maar toch ik zeg het nog even) ik ben zo'n muts die alle raad in de wind slaat en later met de gevolgen zit,volgende keer ga ik ook braaf wezen.....

Coydog,beterschap.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:59

Gecondoleerd Shayla

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:20

Wat schrijven jullie toch allemaal veel zeg!

Allereerst ben ik benieuwd hoe het met Chub is? Voel je je al wat beter..??

WenK; wat leuk dat Lisje ook voor de kar staat, ooooit moet Shak er ook voor.
Heel veel plezier zondag!

Wat een gedoe met het ICS, had niet verwacht dat ze hun licentie terug zouden krijgen..
Maar goed, het zal allemaal wel… Goed dat je gebeld hebt, Sjoe!

Dienie; Wat is Romy een knapperd zeg! Hoe groot is ze?
De pups zijn ook ontzettend schattig! En ik ben ook erg benieuwd naar wat leon een schoonheidsfoutje bij Kaylen vindt

Xena; lijkt me wel zwaar, dat het allemaal niet zo lekker gaat met je zoon op school, zowel voor hem als voor jou.. Hopelijk is er een oplossing te bedenken!

Flettie; Volgens mij heb je wel een gezellige, directeur hoor!
Fijn dat je paardje lekker een dagje vrij had!

Vervelend van Lemmie, Jellie..
De onze kan er af en toe ook wat van, grommen enzo… Ik vind wel dat je ‘m netjes gecorrigeerd hebt!

Oei, wat schrikken van Collin, Spetter, hopelijk knapt ie snel op!

Grid; fijn dat het goed gaat met de verzorgster en dat de les netjes ging!

Vashti; mooie punten van Cesair hoor! Echt heel netjes. Bij het NST is het toch met 140 punten een 1e premie ofzo?

Jeetje, Maya, wat schrikken zeg, doe het rustig aan
Beterschap!!

Cora; ook veel sterkte, hopelijk is er iets aan te doen!

Ingrid; jij ook alvast heel veel succes met je rijles!! Van de ene kant heb ik er wel zin in, van de andere kant vind ik het ook wel een beetje eng haha

Roos; klinkt weer super! Ik heb ook welleens ene boekje van hempfling gelezen volgens mij. Welke bedoel je? Ik ben hard toe aan een nieuwe boek! (verslaafd )

Shayla; wat vreselijk.. Gecondoleerd met het verlies, en heel veel sterkte!

Ik ga gauw m'n rondje Tinkies voeren doen
Morgen lekker vrij van school, dus ga alvast bedenken wat ik ga doen..
Ik bedenk altijd heel veel, maar meestal komt er weinig van

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:22

Elke, heb je het weekend al plannen?

Sandra, gecondoleerd en sterkte!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:11

snowdon schreef:
Elke, heb je het weekend al plannen?

Zaterdag de hele dag werken
Zondagmiddag moet ik om 1 uur gaan kijken bij dat boomloze zadel, hopelijk is het wat
Misschien aan het eind van de middag (na een uurtje of 3 ofzo)
Hoezo?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:20

mayra beterschap.
shayla gecondoleerd
met collin ook sterkte.

en als is nog iets vergeten ben sorry daar voor

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:27

*Chubby meldt zich*

ik zit helemaal dicht. Snot en slijm en nog veel meer, waardoor mijn hersens nauwelijks nog passen

Ik ga niet op iedereen reageren, dat red ik ff niet, want moet zo naar Oud Gastel om een nieuwe winterdeken voor Chub op te halen.

Wil wel even Maya veel sterkte wensen!

En Shayla, gecondoleerd meisje!

Xena, sterkte met je zoontje.

Jellie, Simba heeft ook wel eens naar me gegromd. Dan ben ik als leider in een aantal dingen even niet duidelijk genoeg geweest en denkt zij dat zij wel ff de boel kan bepalen. Niet dus. Ikke baas. In het nekvel straffen en wegsturen. Mag pas terugkomen als ík dat zeg. Je hebt gelijk betreffende dingen die ze buiten op gaan eten, daar moet je gewoon wat aan kunnen doen. Mijn tip? Lok 'm maar uit. Eerst met andere koekjes, dan met die Begginstrips. Een aantal dagen achter elkaar en later af en toe blijven herhalen.

Cora ook veel sterkte...!

Ik heb vanmorgen met de burgemeester aan tafel gezeten en thee gedroken Vond ik wel een stoere ervaring weer... Morgenmiddag mag ik naar de golfbaan (naja, om wat spullen bij de baas af te geven, maar tóch )

Ik ga even naar Gastel, en daarna m'n nestje in
Take care!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:09

Daarnet de mutsen gevoerd. Amanda begint nu toch weer bezitterig over mij tegenover Dewi te worden, behoorlijk eigenlijk. Ook is zij nu weer dominant over eten. Dus schijnbaar was Dewi's dominantie maar tijdelijk voor zolang dracht en veulen Wel is Dewi nu erg makkelijk met voeren, zij smijt altijd het eea uit de emmer op de vloer, dus ik ga er dan bij zitten en houd de emmer vast, ik ga nl niet die kostbare brokken aan de muizen voeren Eerste paar keren vond ze dat totaal niet leuk, maar nu geeft ze er al niks meer om

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:11

Citaat:
ik zit helemaal dicht. Snot en slijm en nog veel meer, waardoor mijn hersens nauwelijks nog passen

gadverrrrrrrdamme. Ik HAD honger, Chubby!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:25

Ach Fjordkootje, is goed voor de lijn...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:47

Shayla, gecondoleerd en veel sterkte.

Maya, wat naar zo'n ongeluk, je zult je wel rotgeschrokken zijn.

Dienie, prachtpups en hele mooie Romy.

Tja, grommende honden....
uiteraard kun je niet toestaan dat Lemmy naar je gromt, pas wel op met straffen als de hond op zijn rug ligt, dat is totale overgave, hond geeft zijn keel bloot, straf je dan door dan kan de hond in doodsangst geraken en zal absoluut gaan bijten.
Dat aan de bek likken is idd een waarschuwing dat hij een bijtintentie heeft.
Zo zijn er wel meer van die hondendingetjes zoals gapen, is vaak onzekerheid of overspronggedrag.
Als je het lekkers niet v/d hond af kunt pakken dan ben je op dat moment niet de roedelleider in de ogen van de hond, de roedelleider kan namelijk altijd alles afnemen van een ranglagere.
Heb je daar geen probleem mee dan moet je het zo laten, maar wil je echt hier iets aan doen, dan vanaf nu heel consequent overal in zijn, jij eet als eerste, jij gaat als eerste door de deur, hond niet boven je laten staan, dus niet op de bank, bed, schoot enz., zo laat je weer even zien wie de baas in huis is, Lemmy probeert namelijk een stapje hogerop te komen.

Oooowooo, hondengedrag, ik kan er dagen naar kijken (doe ik ook, tis mijn werk ), en uren over praten, niets is zo intrigerend als de hondentaal, vind ik hoor

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:55

Shayla gecondoleerd.

Chubby ook beterschap, nu klink je vast leuk......

Dat heb ik dus ook Tinkermuts, dat was voor mij de reden om de hondensport in te gaan toen ik nog geen paard kon betalen.
Heerlijk hoe duidelijk de communicatie is.

Huisarts vind dat ik gewoon toe moet geven aan mijn moeheid en dat het dan vanzelf wel overgaat.
Zijn vermoeden is dat het toch met de verschillende veranderingen op mijn werk te maken heeft, teveel stress maakt je vatbaar voor allerlei klachtjes.
Beter nu toegeven volgens hem dan straks een complete burn-out.
Dus ik ga nog lekker een paar dagen leuke dingen doen(en slapen), dan een weekje werken en daarna weer een week vakantie.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:12

Maya schreef:
Ach Fjordkootje, is goed voor de lijn...

Daar ben ik al op een andere manier mee bezig

Goedzo Coydog, je moet voor jezelf en je gezondheid kiezen. Vrije tijd en genieten dus! Heb ik deze zomer 3 maanden gedaan.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 06-10-05 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:13

NikitaGoGo: wat een lieve pupjes!!! Zo was lief en klein was Scrabble ook ooit, nu is het een mooie sterke grote Jack Russel...

Wat grommen betreft, zowel de Jack (scrabble) als de Mathezer (Whisky) hebben wel eens gegromt, maar zodra ik ze in de nek pak is het over. Gaat idd meestal om eten of speelgoed wat ze niet mogen.

Grid, fijn zadel he, de Kentaur? Ik vind het ook erg jammer dat Lisje die van haar niet meer past, maar ik hoop dat Chub er veel plezier van gaat hebben...

Jeetje Maya, dat is schrikken!!!!

Sterkte met je oma Shayla!!!

Diny, mooie punten van Cesair!! Lisje had idd 120, staat helaas amper wat op het formulier... Beetje jammer...

Ik heb net heerlijk een rondje buiten gereden zonder zadel..., zo lekker om in een flinke galop over een pad te gaan langs akkers die in de mist gehuld zijn en dan puur je paard onder je voelen.... Heerlijk!!!! Wat is het leven dan toch mooi!!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:14

Was ik weer

Tinkermuts, de hond van mijn ouders schudt heel vaak haar hoofd heen en weer als ik haar om e.o.a. reden gestraft heb. Typisch oversprongedrag. Maar dat is een hond waar een gedragstherapeut zijn/ haar hart aan kan ophalen. Ik weet wat het probleem is, maar ben zelf te gestressed momenteel om er goed mee om te gaan (lees: belonen voor goed gedrag en niet te vaak straffen). Hond is absoluut niet opgevoed en krijgt veel en veel te weinig beweging. Ik probeer mijn ding met haar te doen (uitlaten en laten razen in het park, bos of op het strand) en niet te veel aandacht te besteden aan het negatieve gedrag, maar da's soms echt heel moeilijk...

Coydog, een echt verdiende vakantie dus! Probeer idd lekker te genieten van alle kleine dingen en wat ik laatst al tegen Dobbel zei: elk piekeronderwerp in een laatje en regelmatig laatje dicht en op slot doen...

Fjordkootje... Sorry!

Heb net een mooie, wat zeg ik, schitterende bordeauxrode 300 grams winterdeken voor Chub gehaald. Een 205 die gelukkig nog redelijk past. Qua lijf mag ze een 215 hebben, maar dan wordt de deken te ruim bij de borst. Hij staat echt poepie- chique Jammer dat ze hem nog niet aan hoeft
Kreeg een proefmonster Cowboy Magic erbij, erg leuk, ben benieuwd! Zij heeft 4 Tinkers (en wat kruising Tinks) staan, dus die heb ik ook nog even bewonderd. Een cute merrie van 16 maanden, een knoepert! Nu al zo'n 1.50!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:18

Jellie schreef:
Baileys, als ze bijv. iets op straat vinden en te pakken krijgen. (hebben wij een periode gehad met dode muizen) dan moet je dat af kunnen pakken zonder dat ze jou bijten.

Ja, dat snap ik. Iets wat ze op straat vinden heb IK ze niet gegeven en dus is dat "LOS" op commando. Maar als ik ze wat geef mogen ze dat houden.
Onze huishond is in ontwikkeling te vergelijken met een onvolwassen wolf. Wolven die nog niet volwassen zijn worden onderhouden door de rest van de roedel en dan geld: Hebben is houden. Een roedelleider zal dus niet eerst de pups eten geven en het daarna weer afpakken. Ik vraag me af waarom dat bij honden dan wel moet kunnen.

Maya, heel veel beterschap!

Shayla, veel sterkte met dit verlies!

Jean, fijn dat je plannen goed ontvangen werden bij de gemeente.

En Chub, je weet het wel lekker goor te brengen, hè! Als je gewoon zegt dat je neus verstopt zit snappen we het ook wel, hoor

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:41

ik heb vanavond weer een heerlijke ervaring met tommie gehad,hij was super aan de hulpen,echt heerlijk.
ik heb het dan wel even over stemhulpen,hij heeft namelijk de bak gesleept.
wij doen dat met een zware tractorband inclusief velg (niet zo'n mega ding maar een voorwiel zeg maar),goed voor de bilspieren,meennnnn wat kan die knol toch sjouwen,en geen stap verkeerd doen hè.
ff lekker penny

I LOVE TOMMIE

edit ** twee stomme spelfouten verbeterd
Laatst bijgewerkt door desillies op 06-10-05 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:44

desillies schreef:
,hij was uper aan de hulpen,

Wat is dat?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:47

Baileys schreef:
desillies schreef:
,hij was uper aan de hulpen,

Wat is dat?

wat bedoel je nou toch

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:48

Wat is Uper?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:50

Shayla, condoleerd en veel sterkte met het verlies van je oma.

Verder kwam ik alleen maar even melden dat www.tinkerbrok.nl online staat!
Allemaal even kijken!!!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:52

yarka schreef:
Shayla, condoleerd en veel sterkte met het verlies van je oma.

Verder kwam ik alleen maar even melden dat www.tinkerbrok.nl online staat!
Allemaal even kijken!!!

mag ik mettertijd doorlinken naar je pagina op mijn pagina?
www.tinker-tommie.nl

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:10

Natuurlijk Desillies, geen probleem!