[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:15

Noeka is idd gaaf!!. Knappe khaleesi!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:23

Knappe khaleesi!!
En noeka mooi vast gelegd! Wat een plaatje!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:24

Flinke Roos!

Knappe Noeka!!

Mooie kleine meid die Khaleesi :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:00

Hallo allemaal :wave: Afgelopen week was erg druk, ben nu weer bijgelezen, gaat supersnel hier!

Andrea foto's van Jaron supermooi! Ook jullie jaartopic is erg mooi, aangrijpend soms ook wel. Hoop inderdaad dat nog meer van jullie het doen! Jorine ook al maak je geen jaartopic, alleen een topic 'Gymmen met Gijs' is ook al leuk :) Wat vindt hij trouwens van zijn zadel op zijn rug??

Chimello wat balen van je fotos. Lijkt me trouwens superdruk met wat je allemaal op je school doet en dan al je paarden nog verzorgen. Fijn dat Shenna naar een leuk baasje gaat. En wat een prachtige merrie heb je erbij! <3 Lief hoofdje ook.

Caroline sterkte met Diesel. Hopelijk gaat hij snel weer wat beter. (Hij ziet er heel zacht uit op die foto, wat sneu als hij zo ziek is.) Ook sterkte met Blue Boy. Hij ziet er zo prachtig uit.

Jane ik las weer met bewondering een stukje van jou over werken met Storm. Omdat hij al zo'n lastig verleden heeft en wat je allemaal nu met hem doet, alles vanuit ontspanning en geduld, vind ik echt mooi om te lezen.

Mira eindelijk een deken voor Pip! je moet een witte nemen... als hij dan 's nachts rondscharrelt... een spook door het lange gras :+

Feike weer zo braaf met de balkjes, wat doet hij alles toch goed, ook weer zo lekker in het bos. En die babyfeikefoto !!

Goed van de tips over slepen (niet slepen). Enge verhalen over karren. Lotte wat heeft Caily ooit voor een slee gedaan? *nieuwsgierig*

Oew Maartje wat een prachtige foto's weer. Het is echt zo mooi bij jullie in de omgeving, lekker genieten. Khaleesi ziet er helemaal als een knuffel uit zo samen met je hond :D

Ellie ga je dan ook met je paard mee in die trailer, om wedstrijdjes te doen?

Balen Claudia, heb je tijd om te rijden, moeten ze zonodig schieten.

Nienke heerlijk van Roos, opstappen en buitenrijden!

Joanne wat is Noeka toch leuk :-) Gelukkig gaat het met moeders dus ook weer wat beter.

Ik herken ook dat vroeg donker in combinatie met tot laat werken niet handig is :( Bijlezen bij OV is goede tip Simone !! :D ) (Niet meer werken zou ook goeie tip zijn, maar dan kan ik geen paard meer hebben)
Gelukkig staan ze bij ons nog de middag op de wei, kan omdat het zo lang mooi weer blijft. Daar ben ik zo blij mee, is redelijk uniek in deze omgeving. Het meeste staat vanaf oktober fulltime binnen hier in de buurt. Correctie: heel veel staan het hele jaar fulltime binnen!

Ik scharrel intussen lekker verder met mn merrietje :) Héél langzaam werken we aan de achtervoetjes, zo tussen neus en lippen door alsof er niets geks is. Is voor mij ook het meest geschikte tempo :o

Vorige week moest ik donderdag tot laat werken en is mijn man samen met mijn dochter geweest om de stal te doen. Ik zet dan stro klaar in tassen dat ze zo in de stal kunnen kiepen. Uitmesten doe ik een dagje later dan dubbel. (Ze poept toch alles achterin, moet alleen wel heel veel uitrijden dan.)

Ze waren ook nog even de wei ingelopen. Mn dochtertje vertelde dat andere paarden het eerst op haar af waren gekomen, en toen kwam onze Tess, die altijd onverstoorbaar staat te grazen, heel hard aandraven met haar oren in haar nek en joeg alle paarden weg die bij mn dochter stonden. En ging toen bij haar staan grazen. Vond ik toch leuk :)

Als mn dochter mee is, is ze altijd bij het poetsen of in de paddock op haar manier met Tess bezig, ze babbelt ertegen, poetst een beetje, frutst allerlei vlechtjes erin waarvan Tess zich nooit wat aan schijnt te trekken. Tess loopt soms op haar gemak een paar pasjes verder (in het paddockje), dan hupst mn dochter er aan zo'n vlechtje achteraan. Stilletjes hebben ze toch meer opgebouwd dan ik bedacht had...

Mn dochter kan ook best druk zijn en ineens nogal in het rond springen, daar heeft Tess nooit wat om gegeven. Dat was gelijk bij de eerste kennismaking al zo. Was dus weer blij met de keuze :)

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:16

Klinkt heeel schattig. Heb je geen foto's? Hier in Utrecht staat inderdaad ook al veel binnen of op mini paddocks. Ben ook erg blij dat Nova in de wei kan blijven de hele winter. Wordt wel lekker drassig die kleigrond maar verkies het wel boven stal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:33

Ah wat lief is dat, daar smelt je echt van!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:48

Naawhh wat lief :+:

Feike staat nu overdag in een groepje in paddocks, tsja liever dat dan helemaal niet buiten, kan hij lekker donderjagen met zijn vriendjes :) en hij is weer lekker bezig, houdini is back, halstertje ligt weer meerendeels verstopt in het zand van de paddock, hoe hij het voor elkaar krijgt??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:19

Wss van t lekker halstertjes trekken?
bij ons staan ze met bloot hoofd. Maar daarom heeft mijn deken diverse 'bite marks'

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:42

Zou best kunnen, maar hij is de enige die zijn halster af krijgt :+ lummel

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 10:53

Nimby, fijn dat je dochter en Tess zo goed met elkaar kunnen <3
Fieke de houdini van stal.. hihi Halster ietsje strakker doen achter de oren zeg maar?
Roos had hem ook paar keer af en nu ietsje strakker gedaan en geen last meer van gehad.

Roos staat ook lekker veel buiten nog.
ze gaan rond 9 uur de wei op en om half 6 komen ze er weer af (afhankelijk van hoelaat je zelf op stal komt) maar eigenaar heeft liever voor het donker binnen. maar dat red ik niet met werk.. gelukkig staan ze met z'n 2tjes (als max al eerder van de wei wordt gehaald) en vinden ze het niet erg in het donker en blijven gewoon relax grazen.
Dus dan vinden ze het opzich niet een heel drama zolang ze de boel maar niet afbreken en zo.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:59

Ik heb het halster al aardig straks daarom, wil hem niet nog strakker doen, lijkt me niet zo prettig voor hem. Heb staleigenaren al gevraagd of ze zijn halster anders af willen doen in de paddock, maar tot nu toe is dat niet gedaan, moet maar net tijd voor zijn en aan gedacht worden denk ik

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:01

Je kan van Feike een stripverhaal maken met wat hij allemaal doet :D

Heb geen foto's van in de wei, alleen een van wandelen vorige week
Afbeelding

Vind het heel mooi die band met een tinker. Het is er niet zomaar, maar komt heel gestaag en wat is, blijft. Wat er gegeven wordt, is heel oprecht en duurzaam. Erg trouw.
Je mag wat foutjes maken, die worden vergeven.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:34

Haha nouja eigenlijk wel := Met als titel: The Fantastic Frinker! :')

Wat een leuke foto!! :D
En precies wat je zegt: wanneer de band er is, gaan ze voor je door het vuur :+:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:39

Pfff ik lig alweer ziek op bed :r |( :\ Ik word er zo gek van... Vooral nu in mijn drukke eindexamenjaar. Daarom voor nu in de meeleesmodus, zal binnenkort weer meer posten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:45

Beterschap Morgane!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:47

Dankjewel!

Inderdaad een hele leuke foto. Het klopt ook wat je zegt. Ik heb maar 3 maanden voor een tinker gezorgd maar kreeg steeds meer vertrouwen van haar en dat was zo'n "cool" gevoel.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:51

Die band die je krijgt is zo gaaf. Heb ik ook met mijn ukkie hoor. Heerlijke pony is het met streken uhm

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:19

Morgane beterschap! Balen inderdaad als je zoveel moet doen voor je examens.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:00

Beterschap Morgane :(:)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:03

Dankjewel! Hoop dat het helpt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:54

Beterschap morgane

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:55

Dankjewel!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:06

Okeeee poging tot bijkletsen!

@Berdien wat een heerlijk topic, super mooi uitzicht op die foto’s joh, kan me heel goed voorstellen dat je terug wilt. Mazzelpik iig dat je bent geweest.

@Andrea en Maartje mooie foto’s, zag er ook al van Khaleesi voorbijkomen, wat groeit ze hard zeg en al een lekker berenvelletje op zie ik.
Ik blijf sowieso een Jaron fan, jullie moeten heel ver komen samen anders.

@Nientsje Feike ook mooi, jullie maken veel mee. Ik schaam me een beetje dat ik zo weinig tijd heb te rijden. Verkeersmak gaat er wel komen :j
Feike heeft trouwens ook een knappe mamma!

@Naomi_King Gewoon wat anders gaan doen en even de moeilijke dingen uit je gedachte zetten. Ga even weg of kijk een leuke film, dt werkt voor mij goed als ik stress :)

@Nienke Ik ben stiekem benieuwd naar een nieuwe update van je knappe duo ;)

@Nimby Dankjewel! Het lukt uiteindelijk wel, ben het gewend… Hoop ik :+ De voetjes geven is dus al geen probleem meer? Super joh! En een hoekpoeper is geweldig om te hebben met mesten. Cheyenne is zo’n vuillak die poept waar ze staat… En Mexx maakt echt een heuvel in het midden van z’n stal, Mello loopt veel in haar box (we hebben hele grote boxen met veel bewegingsruimte gelukkig) en dan vermaalt ze haar poep altijd :+
Dus extra veel mestwerk, hoop dat ze niet binnen moeten deze winter.

En beterschap Morgane, hopelijk voel je je snel beter.

Sorry voor m'n korte reacties. Heb het echt heel druk gehad. Eerste week weer school gehad, meteen een zwaar project dat voor 9/60 studiepunten telt in samenwerking met twee andere scholen, proefritjes met mensen en veel gereisd en snel tussendoor nog Battie samengevoegd en nu ook met de nieuwe merrie bezig. Gister was ze in de draad blijven hangen. Godzijdank niets ernstigs en ze is alweer bekeerd van de schrik maar ze was op een of andere manier door de stroomdraad gegaan (die nog intact is?) en via de wei van de buren (die door bosjes wordt afgebakend en prikkeldraad (dus niet bij ons!) ) en daar stond ze dus toen ik ging voeren. We hebben haar losgemaakt en op stal gezet en na tegensputteren met afspoelen was ze rustig. Ze is erg schrikachtig nu maar vandaag was ze al helemaal geïnteresseerd en lief aan het neuzen met ons dus ze moet nog eventjes wennen.

Shenna is vandaag al met nieuwe baasje bitloos (voor het eerst) naar buiten geweest en het ging geweldig, Redbull maakt het super, pas foto's van Sheldon gehad en Drogan's baasje was ook helemaal blij. Dat doet me zo goed dat onze paardjes goede baasjes gevonden hebben. Nu Cas nog en van de lente Mello.
Ik heb een nieuw paard op het oog en ik moet nog even wat afwachten maar misschien ga ik haar kopen. Ik ga er nog neit te veel over zeggen want ik heb altijd zo'n gevoel dat als ik te veel zeg ik ineens pech krijg en het niet doorgaat dus om het niet te jinxen :+ Maar fingers crossed!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:20

Zo jij bent wel even bezig geweest dus :j
Echt super fijn dat alle paardjes zo fijn terechtgekomen zijn!
Ben benieuwd naar dat nieuwe paard :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:04

Nimby, halleluja!!! Heel mooi gezegt. En het is echt zo. Die band met je tinker is echt heel apart. Heb ik nog bij geen ander paard meegemaakt. Super leuk van Tess en je dochter. Echt heel gaaf.

Weten jullie wat ik zo knap vind van jullie? Die kleine updates van sommige hier. Super dat jullie bijna iedereen een reactie geven. Sorry maar dat lukt me echt niet. Kan al bijna niet bijhouden met lezen en dan moet ik jullie ook nog eens uit elkaar houden, whahaaa. Maar vind het echt heel tof van jullie.

Maandag mijn lesgeefster weer eens met Storm in de roundpen. Hij is erg aan het kleuteren. Geweldig, maar ook irritant. Hij bleef haar uitdagen. Gelukkig bleef Wendy erg bij haar ding en het duurde even, maar na ongeveer 25 min was hij rustig bij de les. Whahaa. Het leuke is dat Storm eerst altijd gevaarlijk was als hij zo'n gekke bui had. Hij trapte dan gericht en je stond echt niet op de gemak in de roundpen. Maar was hij aan het uitdagen. Dus Wendy ging er in mee. Spelen onder controle. Storm erg oplettend, goed reagerend, maar wel zot en uitdagend. Heerlijk om dat ook eens te zien. Denk dat we erg goed bezig zijn met hem.

Morgen ga ik hem langzaam even aan de tondeuze laten wennen. Ik wil hem niet gaan scheren, maar knippen is echt een ramp. Ik kan nu ongeveer 10 knipjes achter elkaar op zijn borst doen en dan is het echt gedaan. Even kijken wat hij met het geluid en de trilling van het scheerapparaat doet. Maantop en oren knip ik zo vaak ik kan. 1 knipje per oor en een week later er weer eentje. Heb al de gekste dingen geprobeert, maar loop nu vast. Zou zo graag die baard en lange pieken wegknippen. Maar ja.....alles op zijn tijd, denk ik dan maar.