Hallo allemaal
Afgelopen week was erg druk, ben nu weer bijgelezen, gaat supersnel hier!
Andrea foto's van Jaron supermooi! Ook jullie jaartopic is erg mooi, aangrijpend soms ook wel. Hoop inderdaad dat nog meer van jullie het doen! Jorine ook al maak je geen jaartopic, alleen een topic 'Gymmen met Gijs' is ook al leuk
Wat vindt hij trouwens van zijn zadel op zijn rug??
Chimello wat balen van je fotos. Lijkt me trouwens superdruk met wat je allemaal op je school doet en dan al je paarden nog verzorgen. Fijn dat Shenna naar een leuk baasje gaat. En wat een prachtige merrie heb je erbij!
Lief hoofdje ook.
Caroline sterkte met Diesel. Hopelijk gaat hij snel weer wat beter. (Hij ziet er heel zacht uit op die foto, wat sneu als hij zo ziek is.) Ook sterkte met Blue Boy. Hij ziet er zo prachtig uit.
Jane ik las weer met bewondering een stukje van jou over werken met Storm. Omdat hij al zo'n lastig verleden heeft en wat je allemaal nu met hem doet, alles vanuit ontspanning en geduld, vind ik echt mooi om te lezen.
Mira eindelijk een deken voor Pip! je moet een witte nemen... als hij dan 's nachts rondscharrelt... een spook door het lange gras
Feike weer zo braaf met de balkjes, wat doet hij alles toch goed, ook weer zo lekker in het bos. En die babyfeikefoto !!
Goed van de tips over slepen (niet slepen). Enge verhalen over karren. Lotte wat heeft Caily ooit voor een slee gedaan? *nieuwsgierig*
Oew Maartje wat een prachtige foto's weer. Het is echt zo mooi bij jullie in de omgeving, lekker genieten. Khaleesi ziet er helemaal als een knuffel uit zo samen met je hond 
Ellie ga je dan ook met je paard mee in die trailer, om wedstrijdjes te doen?
Balen Claudia, heb je tijd om te rijden, moeten ze zonodig schieten.
Nienke heerlijk van Roos, opstappen en buitenrijden!
Joanne wat is Noeka toch leuk
Gelukkig gaat het met moeders dus ook weer wat beter.
Ik herken ook dat vroeg donker in combinatie met tot laat werken niet handig is
Bijlezen bij OV is goede tip Simone !!
) (Niet meer werken zou ook goeie tip zijn, maar dan kan ik geen paard meer hebben)
Gelukkig staan ze bij ons nog de middag op de wei, kan omdat het zo lang mooi weer blijft. Daar ben ik zo blij mee, is redelijk uniek in deze omgeving. Het meeste staat vanaf oktober fulltime binnen hier in de buurt. Correctie: heel veel staan het hele jaar fulltime binnen!
Ik scharrel intussen lekker verder met mn merrietje
Héél langzaam werken we aan de achtervoetjes, zo tussen neus en lippen door alsof er niets geks is. Is voor mij ook het meest geschikte tempo
Vorige week moest ik donderdag tot laat werken en is mijn man samen met mijn dochter geweest om de stal te doen. Ik zet dan stro klaar in tassen dat ze zo in de stal kunnen kiepen. Uitmesten doe ik een dagje later dan dubbel. (Ze poept toch alles achterin, moet alleen wel heel veel uitrijden dan.)
Ze waren ook nog even de wei ingelopen. Mn dochtertje vertelde dat andere paarden het eerst op haar af waren gekomen, en toen kwam onze Tess, die altijd onverstoorbaar staat te grazen, heel hard aandraven met haar oren in haar nek en joeg alle paarden weg die bij mn dochter stonden. En ging toen bij haar staan grazen. Vond ik toch leuk 
Als mn dochter mee is, is ze altijd bij het poetsen of in de paddock op haar manier met Tess bezig, ze babbelt ertegen, poetst een beetje, frutst allerlei vlechtjes erin waarvan Tess zich nooit wat aan schijnt te trekken. Tess loopt soms op haar gemak een paar pasjes verder (in het paddockje), dan hupst mn dochter er aan zo'n vlechtje achteraan. Stilletjes hebben ze toch meer opgebouwd dan ik bedacht had...
Mn dochter kan ook best druk zijn en ineens nogal in het rond springen, daar heeft Tess nooit wat om gegeven. Dat was gelijk bij de eerste kennismaking al zo. Was dus weer blij met de keuze