maar gisteren samen met bijrijdster gereden. Ik eerst deze keer. Hij was zooo braaf, alleen doordat ik ineens mn balans verloren ben in draf(snap er niets van kan niet meer blijven zitten.. ) ging het draven echt bagger, maar dit lag echt aan mij, king was superbraaf! bij bijrijdster was ie dus wel superbraaf! hij begon met zn raceeendjesdraf, maar eindigde in een mooie rustige draf. Daarna nog gegaloppeerd.. owh wat vind ie dat moeilijk, na anderhalf rondje lukt het hem niet meer en rechtsom is echt een ramp, dus daar is werk aan de winkel.
Hopelijk de 4e lessen en dan hopelijk snel die draf weer oppakken!
sorry dames en heren,ben een beetje laat vandaag.normaal begin van de dag,daarna even cuijk in geweest.de winkels waren open en we wilden wat dingen bekijken.zo was ook even de planning bij een juwelier binnen te gaan die er mee gaat stoppen.komen we daar aan,is het megadruk binnen.daar hadden we geen zin in en zijn weer verder gegaan.misschien van de week een keer dus. smiddags om half 3 bij de paarden afgesproken voor een kleine wandeling.kom ik om kwart over 2 aan krijg ik gelijk een touw in mijn handen en de opdracht,ga naar naomi toe.wat is er aan de hand??1 oude ruin is de boel aan het opjagen geweest en had het voorzien op een paar jonge merries.die zijn allebei de omheinig over gesprongen en staan in een boomgaard en de ander in een weide.eerst gauw de paarden allen binnengezet,en vervolgens met z'n tweeen naar de buren gelopen.met veel moeite gevangen en weer naar huis gelopen.ondertussen was de staleigenaar ook weer terug(was opgebeld en meteen omgedraaid naar huis toe).1tje heeft een klein schaafwondje op de buik,maar verder niks. nog heel even een klein minironde gemaakt en vervolgens geholpen iemand die op wedstrijd ging(zadel in de auto e.d).roetje even gepoetst en dan weer naar huis toe. nu zit ik met koppijn binnen.moet zo mam helpen met strijken en dan ga ik eens een mail sturen naar die arts.zit alleen te twijfelen of ik hem ook moet vragen of hij het mogenlijk acht dat er een spier vast zit in de nek(iemand kwam daarmee hier in dit forum)of daar toch een andere mee moet benaderen.wat denken jullie??
Even snel via tel. Dus reageer later uitgebreid. Even snel op Ellie reageren: Geen spier maar een zenuw
Nessa
Geplaatst: 01-04-12 19:45
Ellie, zou het zeker even aangeven. Zelf zou ik echt alles uitpluizen en dan pas zo'n beslissing maken. Maar iedereen is anders natuurlijk en kan ook niet zo door het scherm kijken hoe het daadwerkelijk is. Iig heel veel succes en sterkte!
En sandra wat leuk dat het zo goed ging, die draf hervind je wel
Jayney
Geplaatst: 01-04-12 20:36
Marian het gaat niet om de wormenkuur, het ging erom dat Zoe haar compleet de grond in trapt Met de rest van de pony's gaat het namelijk wel goed alleen Zoe en Erynn levert problemen op samen. Draadje er tussen zal geen verschil maken snuffelen tussen het draad door gaat Zoe toch niet doen met Erynn, dan kan ze nog zo goed opgenomen door de rest van de groep, zolang de dominante haar niet mag is dat gewoon vragen om problemen Want Erynn heeft zich geen moment dominant opgesteld tegenover Zoe en dat Zoe de rest wel accepteerd zegt denk ik genoeg, dat houdt gewoon in dat ze Erynn echt niet moet ook over een paar dagen niet.
De boer probeert het morgen nog 1x door ze allemaal op de wei te zetten als Zoe er dan weer achteraan gaat, maakt hij misschien even tijdelijk een 2 groepen oplossing.
Want helaas (nou ja opzich wel heel fijn voor Zoe) is zoe bij de groep gezet, nu kan Zoe zich daar weer naar boven werken en een plekje krijgen zodra mijne erbij komt is Zoe dus al helemaal op haar gemak en zou ze mijne als nog grijpen In mijn ogen dus een lost case, als het morgen niet gaat regel ik met Stjalling dat er een samenstelling komt waarin Zoe met wat paarden en Mijne in een andere groep waar Zoe niet bij staat.
Zoe en Erynn zijn geen vriendinnentjes en zullen dit voorlopig ook niet worden, dus voorkom liever gevechten, als het morgen niet gaat is het Zoe Erynn bij elkaar verhaal in mijn ogen klaar!
Sorry voor het lange verhaal maar moest het toch even kwijt want kan er gewoon enorm van balen.
Nu staat een 11 maanden oud paardje dat abrupt is weg getrokken bij een kudde alleen dit vind ik gewoon niet kunnen. Krijgt ze ook nog eens van onbeperkt naar beperkt eten Heb de boer gebelt en gezegd dat hij haar onbeperkt eten moest geven en dat gaat hij gelukkig nu ook doen Maar vind het gewoon heel naar dat mijn kleine meisje zich zo goed gedraagt en dan alleen gisteren op de nieuwe stal al 5 keer van samenstelling is veranderd en dan alsnog alleen eindigt, het ging met de ijslanders goed tot Zoe erbij kwam.
Voor de mensen die dachten dat Zoe altijd zo een lieverdje was:
Ja jammer Jayney, soms gaat het niet idd. Voor erynn is het sneu! Hopelijk krijg je een mooie oplossing bij de boer daar
Dribbelkont
Geplaatst: 01-04-12 20:50
had het graag anders gezien maar helaas maar dit is zoe . dan moeten ze appart van elkaar zijn ook genoeg ponys dus kan gesplitste groepjes maken hij heeft land genoeg . toen zoe eerst nieuw aankwam daar was ze ook boos op 1 van de ijsjes nu loopt ze er gewoon bij in het land. heeft ook met de geur te maken. erryn ruikt nog vreemd.
maar is bij eryn wel erger als met het ijsje.
zoe heeft altijd onderaan gestaan,in de opfok en bij vorige stal nu bij tjalling klimt ze duidelijk hoger op.
kan jij toch niets aan doen.. die van mij is normaal heel lief, maar met de kruising draver, arabier en andere pony klikt het ook niet met king.. (deels ook vanuit hun kant) king werd door de kruising draver getrapt en pakte daarop volgend de andere 2 terug. Die waren zelfs bang voor hem geworden.. dus nu staat ie apart helaas(maar binnenkort niet meer, maar dat volgt later!!)
T is een paard hoor dribbelkont, hoef jij geen sorry voor te zeggen, helaas werkt het soms gewoon zo. Hadden ze wel genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan?
Wellicht dat als ze straks met de hele groep bij elkaar zijn dat het wat rustiger en makkelijker gaat als 1 op 1.
mm als ik die foto's zo zie,weet ik meteen hoe het er vanmiddag bij ons aan toeging.toen ik aan kwam fietsen zag ik op een halve km afstand het zand stuiven,terwijl de paarden achter het huis staan en je ze niet ziet.
pim heeft wat foto's met de Ipad gemaakt: droge hoef (zo uit de paddock nog niets aan gedaan) foto om een schatting te maken van hoe groot ze is, ik ben 1.60
die kreeft is gaaf!! en als jij 160 bent, dan is tinkje 155 ofzo?
Dribbelkont
Geplaatst: 01-04-12 21:06
janey dat klopt gedeeltelijk ze mocht nog niet op land omdat ze gisteren pas ontwormt is en wil hij als ze wormen had niet dat ze dat het land uitpoept dan liever op het zand en ja was ook niet ideaal omdat zoe haar finaal afslacht. ga hard duimen maar heb er een hard hoofd in inderdaad maar we blijven nog even hoop houden.
zielig voor erryn zo inderdaad is voor haar ook niks eerst in de opfok zomaar weggehaald en ja daar stond ze boven aan zei je. dan wordt je bij een pitbull ingezet! en ja daar kan een 11 maanden oud veulen niet tegen op.
hoop dat ze snel een vriendinnetje krijgt
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 01-04-12 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Het kan lang deuren voor 2paarden elkaar accepteren, m'n vorig paard toen ie in de kudde bij de ranch kwam werd ook echt helemaal kaal gebeten< opgejaagd door de kuddelijder. Dat heeft ruim een maand doorgegaan zeker (ie bleef uit zich zelf wat op afstand en als de kudde lijder er even uit was ging die ook bij 1bepaald paard gaan staan, dat merkte je). Na een maand zag je dat ie al dichter bij de kudde mocht komen maar ie moest van de weide af met dat het winter werd... had die nog even langer daar gezeten toen had die er nog verder in geraakt. Nu m'n vorig was achteraf gezien een lijder type als die nu weg is op buitenrit met z'n nieuwe baasje neemt die ook altijd de lijding over de groep als ze met meerdere zijn...
Als BJ in mei op de weide gaat is het waarscheinelijk appart maar kan ook zijn dat ie wel eens in de kudde word gedropt..hangt er van af, maar dat zien we wel later hoe en wat.