[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:01

Jellie schreef:
Klinkt goed dat zadel van je Grid.. Ik hou er ook niet van om in zo'n houdig gedwongen te worden. Dat heb ik met Fluits zadel ook en dat vind ik minder lekker te rijden. Ik vind t ook niet erg om eens iets te doen voor iemand anders.. t is alleen zo jammer dat t altijd dezelfde zijn...

ja ben er ook nog steeds heel erg blij mee

en idd wellicht niet zo erg om dat te doen, maar dat ze het waarschijnlijk al als zo vanzelfsprekend ervaren

vasthi --> dacht dat steil achterbeen vrij rastypisch voor tinkers is.

Een beter gebogen achterbeen geeft meer stuwing van achterhand dacht ik, vooral te zien in draf en galop die dan ruimer worden en dus meer van achter.

Springpaarden hebben ook vaak meer gebogen achterbeen en dressuurpaarden over t algemeen toch wel wat stijler, maar tinkers
vaak dan nog net weer iets stijler.

Zo had ik dat tenminste begrepen van DA.

Peek --> succes met de Club

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:07

ik raak het spoor bijster in je verhaal Peeky, leest niet lekker in ieder geval, dan leg ik het al gauw aan de kant

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:25

Ja ik snap dat wel hoor, het is nog een beetje te vaag allemaal....er kan teveel! Maar zie ons voor het gemak als een soort vrijwilligerscentrale waar je al je vrijwilligersdiensten aan kunt bieden maar tevens hulp kunt vragen bij iets waar je zelf mee zit. Is het zo duidelijker?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:33

Peeky - een soort van mantelzorg - gratis hulp aanbieden of krijgen

grid schreef:
Nikita go go --> jij durft wel al die foto's van schattige hondjes plaatsen
HEBBUH HEBBUH ... fok je er trouwens regelmatig mee omdat je t hebt over 2e nestje enzo (misschien alvast reserveren voor over een paar jaar )

Misschien doe ik volgend voorjaar nog een laatste nestje met Nikki x Humpie. Reserveren is dan wel nodig, want ik ben ze altijd erg snel kwijt. Ik heb nu in totaal 7 nestjes gehad met Jack Russell pups, dus ben wel een beetje een kleine fokker. Mijn reu Humpie is ook dekreu, dus heeft meer kindjes gekregen.

Verder wil ik volgend voorjaar Jan een teef (herdershond) kado doen voor zijn verjaardag, waar ik dan ook af en toe een nestje bij wil fokken.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:38

Geen dank hoor Jellie, graag gedaan!

Vasthi schreef:
Steile koten zijn voor het functioneren van het bewegingsapparaat ook niet zo'n probleem toch? Een te recht achterbeen wel, dat kan een paard dan minder goed onderbrengen. Toch wel vreemd dat de stap wel voldoende ruim is.

Is in principe geen probleem nee.
Tussen stap en draf kan erg veel verschil zitten.
Cody is in stap ook erg ruim (stapt een hoef over) en is in de draf wat kort, terwijl zij geen steile achterbeen stand heeft. Bij Cody kan ik het waarschijnlijk door training onder het zadel veranderen, ruimer krijgen.
Bij Vasthi is het misschien het geval dat ze het door haar bouw van de rest van haar lichaam niet kan. Je zou eens wat cavelettie werk kunnen proberen, misschien dat ze daardoor meer verruimd?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:39

grid schreef:
Een beter gebogen achterbeen geeft meer stuwing van achterhand dacht ik, vooral te zien in draf en galop die dan ruimer worden en dus meer van achter.

Die woorden zocht ik...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:02

jellie, ik heb altijd geleerd dat als een hond gromt je hem niet mag straffen, omdat het een waarschuwing is, en als je ze wel straft ze de volgende keer niet grommen, maar gelijk bijten.
maar ik denk dat jouw hondje heel goed weet dat hij het niet mag, omdat je hem dat geleerd hebt, dus dan moet hij er ook gestraft voor worden als hij het wel doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:04

Was ik weer... mistig vanochtend, op mijn gangetje naar werk gereden, kom ik aan de rotonde naast Dudzele, bij die rotonde is er een afslag waar een treinspoor ligt. Vanochtend was er dus weer een trein, en dus afgesloten, waardoor ze op de rotonde klem stonden. Toen ik aangereden kwam zag ik ze stil staan, en ben dus flink in de remmen gegaan (reed 40) Gestopt, en had ong 1,5 meter ruimte tussen mij en de auto voor me. Daarvoor waren nog 6 tot 8 auto's. Ik dacht net, pfoe... Dat is goed meegevallen dat ik er niet op knal. *Boem* Vanachteren aangetikt, die auto kon dus niet de rotonde zien, en had niet gezien dat ik stil stond. Ik stond wel te knipperen met mijn remlicht, vanwege slechte zicht, maar heb hem dus niet zien aankomen, ja net in een flits voor de daadwerkelijke botsing. Dus ik schiet naar voren tegen de auto voor me. Achter mij knalt er nog een busje op die auto achter mij, die mij weer lichtjes aantikt.

Schade bij mij: nummerbord voor plus wat roostertjes zijn eraf. Vond de voorklep ook iets omhoog (van motorkap) maar kan verbeelding zijn. Achter me was de bumper los gekomen. Auto achter mij was een halve meter korter geworden, voor ook losse bumper, eea eraf, en achter was ie gewoon ingekort door het busje. Zijn achterdeur kon ook niet meer dicht, deur was nl groter dan het gat, dus met moeite en duwen soort van half erin gehangen. Busje had een losse bumper. Ik ben de enige met wat last, omdat ik niks zag aankomen. Die jongen achter mij wist dat hij ook geramd zou worden, dus heeft het zien aankomen en kunnen voorkomen. Auto die ik heb aangetikt heb ik precies op de trekhaak geraakt, dus die had geen schade en vond het wel best en is weggegaan.

Dat is om 08.45 gebeurd, toen hebben we de auto's op de vluchtstrook gezet, omdat het een drukke weg is. Overleg, uitwisseling papieren, gegevens etc. etc. Ik naar huis gebeld dat ze naar EHS moesten bellen, met de papieren. Annick bleek echter nog onderweg te zijn, dus die kwam als eerste, toen is later Francine nog met de autopapieren gekomen. Uiteindelijk, omdat ik direct na de knal veel pijn in nek had, wat toen weer wegtrok. Is toch besloten om de politie erbij te halen, die kwam om 10.00 uur. Gezien ik vanvoren stond, was ik al laatste aan de beurt, en om 11.00 uur konden we weg naar het ziekenhuis. Daar veel wachten en foto's gemaakt, boel was nog heel, maar hij vond het toch raadzaam om een band om te doen, en pijnstillers voor te schrijven. Toen vond ik het nog niet nodig, maar denk wel dat ik er vanavond wat inneem, daarnet nog even op bed gelegen, maar ik lig niet lekker. Band zit in de weg, maar mag niet af.

Uiteindelijk mag ik een dag of 3-4 liever niks doen waar ik me bij moet concentreren, mag ook niet naar stage, omdat ik dan lang moet zitten ( ) en moet een week die band om, dinsdag moet het flink verbeterd zijn anders naar de HA. Hij raadde me ten sterkste aan dat ik die band omhoud voor een week dag en nacht. Dus hoewel het niet fijn is voor mijn nachtrust ga ik het toch doen. Heb al vaker bij blessures te kort naar de aanwijzingen geluisterd, en dat zijn zwakke plekken gebleven. Dus ga nu maar wijs doen...

Ik voel me nu weer redelijk, na de daadwerkelijke botsing had ik eerst last van nek, echt pijn, maar dat trok toen snel weg. Wel was ik vreselijk aan het trillen, zo erg dat die twee andere jongens (wel schatjes hoor ) erg begaan met me raakten, en of ik de auto nog wel zelf aan de kant kon zetten). Toen bij gegevens uitwisselen had ik geen pijn meer, maar in het lange wachten tot de flikken er waren en alles geregeld was, werd ik wel steeds misselijker en kreeg hoofdpijn. In ziekenhuis ging het wel redelijk, alleen met de band omdoen ben ik out gegaan (was ook loeiheet daar). Toen even gelegen met poten omhoog, door hele lieve dokters En toen naar huis, onderweg nog om pijnstillers geweest. Daarnet even op bed gelegen en het gaat wel. Mag me niet teveel concentreren volgens dok...

(copy paste hoor )

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:07

Maya, wat een verhaal, heel veel beterschap, en goed je rust nemen

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:09

Jee Maya! Dat is schrikken zeg!
Heel veel beterschap.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:11

Maya, wat schrikken zeg. Beterschap met je nek. Jammer dat je niet naar stage mag maar je kan je idd maar beter aan het advies houden... Schade aan je auto valt nog redelijk mee dus...

Draaakje, dat heb ik nooit gehoord...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:19

Sterkte Maya, en braaf luisteren.
Heb ik ooit niet gedaan en heb er nu nog last van.
Maar wat zul je geschrokken zijn, mist vind ik ook zo link.
Is je auto nog redelijk op te knappen?

Peeky, ik denk niet dat ik je kan helpen.

Honden die grommen worden bij mij altijd afgestraft als het uit dominantie is, angstbijters moet je weer anders mee omgaan.
Jij bent roedelleider en bepaalt wat er gebeurt.
Wat betreft iets afgeven helpt het commando "los"nog wel eens, heel consequent in zijn en in de nekvel pakken als het niet los gaat.
Dat doorgrommen als ze op hun rug liggen is toch een teken van niet volledig overgeven of van angst(zelfbescherming).
Ik weet natuurlijk niet hoe hij normaal op je reageert als hij op z'n kop krijgt maar als het de eerste keer was zou ik weer gaan oefenen in de simpele dingen, even duidelijk z'n plaats bepalen.
Het kan zijn dat hij de laatste tijd het idee heeft gekregen dat er wel eens geprobeerd kan worden om een stapje hoger te komen.
Waar je dan ook even rekening mee moet houden is dat hij altijd eten krijgt nadat jullie hebben gegeten, niet ervoor, een roedelleider eet altijd het eerst.
Wat je al weet weet ik natuurlijk niet dus misschien is het niks nieuws voor je, maar probeer je toch te helpen.

Ik ben weer aan het kwakkelen, ga straks naar de huisarts want ik word er niet goed van.
Volgens mij heb ik een weerstand van nul.
Wat ik ook doe, gezond eten, vitamines slikken, allerlei bacterieproducten gebruiken e.d. iedere herfst begint de ellende.
Daar moet toch iets aan te doen zijn, het is toch niet normaal dat je bij het minste je al futloos voelt en het een na het ander hebt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:20

Maya, sterkte!!!!! Jeetje zeg...

Cora ook sterkte!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:30

Coydog, naar dat je ook zo aan het kwakkelen bent Ik hoop dat je huisarts er iets aan kan veranderen
Ook nog bedankt voor je uitgebreide reactie Het meeste wist ik idd al. Meestal slaat hij zijn koppie neer als hij op zijn kop krijgt of gaat uit zich zelf liggen en likt dan een beetje zijn lippen. Wellicht dat hij idd denkt dat hij een stapje gestegen is. Speciaal eten krijgt hij altijd na ons, ik stap ook als 1e de deur in/uit, het tuinhek in/uit. Als hij het eens flikt om van te voren eruit te gaan corrigeer ik dat direct. Jan is wel soepeler.
Brokken staan er dag en nacht. Hij eet altijd bij vlagen. Zal dat helpen als ik die weghaal als wij eten en pas terug zet als wij klaar zijn?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:34

Beterschap Maya!! Jij ook, Coydog!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:37

Dat likken is een teken van twijfel wat hij zal doen, een teken van onzekerheid.
Hoeft verder niks te betekenen hoor, maar bij een angstbijter is dat het moment dat je uit moet gaan kijken.
Je zou het kunnen proberen (voor een tijdje) om het eten weg te halen, heeft hij de neiging om zelf te gaan eten als jullie aan tafel gaan?
Bij mij staan de brokken er ook altijd maar Jekyll gaat eerst kijken of er iets van de tafel valt en begint als wij klaar zijn pas aan zijn eten.
En het is ook een hondje met karakter wat je hebt, het kan een eenmalig iets zijn geweest en dat het niet meer voorkomt omdat je al duidelijk was.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:44

Dat van dat likken wist ik niet Coydog... Angsbijter is t absoluut niet. Hij heeft ooit maar 1 iemand gebeten en dat was de instructrice van de hondenschool. Toen hij en een andere hond die hem aan viel uitelkaar gehaald werden. Heel soms eet hij als wij aan het eten zijn. Voeren van tafel doen wij niet. Ik hoop ook dat het eenmalig was...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:58

Heb wel eens gehoord in mijn instructieperiode dat het ook nog uitmaakt of de tong van binnen naar buiten gaat of van buiten naar binnen, de strekking weet ik niet meer...

Maya sterkte, goed dat je gelijk een band om krijgt, heb ik niet gehad.......

Coydog, hoop ook dat de huisarts je verder kan helpen, is het niet zoiets als najaarsmoeheid (weet niet of dat bestaat?).

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:04

Hmm ff heel snel bijgelezen, zijn een paar dingetjes blijven hangen

Jellie, grommen hoeft onze hond ook niet te proberen hoor, iig niet tegen mij! Ik sta dan wel niet bovenaan in rang (das mn vader) maar ik sta nog altijd hoger als hem! hij heeft het wel eens geprobeerd, als ie gecorrigeerd werd, om dan te grommen, en heel af en toe doet ie het nog, maar dat corrigeer ik altijd meteen.
mn broertje en zusje zijn nog wel eens wat makkelijker, zeker naar mn broertje luistert hij maar tot op zekere hoogte

Mazzel-meid...spannend eerste rijles :D 18 oktober...ik heb mn eerste rijles 6 dagen later, 24 oktober

Roos, 23 oktober ben ik jarig

en verder is het weggezakt, sorry...

ga nu even snel huiswerk maken, morgen ga ik weer voor een weekend naar de paarden om op te passen, dus moet alvast wat huiswerk gedaan hebben, zodat ik van t weekend niet al te veel hoef te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:27

Auto zal wel op te knappen zijn Is verder mijn verantwoording ook niet... Is nl van het bedrijf, waardoor ik me nog schuldiger voel... Maargoed, ik weet wel dat ik er weinig aan kon doen, en het niet voor mijn lol heb gedaan...

Net tv gekeken zonder geluid, ging wel, nu zit ik weer voor 20 minuutjes achter pc, en denk dat ik zo maar weer afsluit... Zal beter zijn, maar korte poosjes iets doen voor met concentratie...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:39

cheveyo, figor had nog steeds wat vocht bij de benen, nu is het erger lijkt het zelfs weer dus denk dan toch dat het van de druppels komt, alles wordt afgevoerd en gaat eerst bij de botten en gewrichten zitten...

jean, sterkte met je moeder

wenk, spannend met lisje voor de kar

nikita, mooie foto's
met die pups ahhh, die ene met dat vlekje om zn oog, hebbe!!!

cf, 60 kilo, haha dan mag je dr zeker op hoor
alleen ik ken fig bij vreemde mensen, dan doet ie het niet zo mooi als ie kan, mn moeder rijdt op dezelfde manier en die krijgt hem niet in galop
je moet dan echt compleet ontspannen en al je energie naar voren brengen, bij iets spanning maakt ie een stop, haha
handig als ik schrik bij een buitenrit ofzo dan staat ie lekker stil haha

jellie, minder dat lemmy zo gromde zeg, dat mag idd absoluut niet
hij kan ff een dominante bui gehad hebben dus zal het gewoon weer proberen
wij hebben tala hier heel duidelijk NEE geleerd, zeggen met een duidelijke en lage stem, kon net zelfs mn boterham met kaas op de bak laten staan
maargoed hoop dat lemmy t niet weer doet, idd dominant zijn zelf dan...

spetter, naar van collin zeg dat ie koliek had, hopen dat het nu goed gaat, wel jammer nu weer een 'nare' ervaring als het net wat beter gaat

vasthi, 137 punten is mooi hoor!
de draf dat komt echt nog wel hoor, ze is nog zo jong, wacht maar als ze ouder is en echt spieren krijgt

maya, jeetje zeg, schrik me rot van je verhaal
sterkte zeg! en echt je rust nemen!

coydag, minder zeg dat je elke keer zo aan het kwakkelen bent
misschien een keer wat homeopatisch proberen, homeocare weerstand ofzo, heeft fig ook nu haha

ingrid, ok 23ste ga ik proberen te onthouden
aangezien er na de verandering op bokt geen cadeautje meer bij je naam komt te staan

ik ben weer verliefd op mn ventje, ow ney nog steeds haha
hij stond lekker in het zonnetje, redelijk slank en niet pafferig
had ook zin om wat te doen
dus lekker eerst 7 games grondwerk gedaan en toen nog ff los, hij deed het super
had boekje van hempfling mee dus zette een stoel in de bak en ben gaan zitten lezen, na 15 minuten kwam fig bij me staan en ineens plof, daar ging die liggen,
ik ben naast hem gaan zitten en heb hem lekker gekroeld, na een tijdje ging die rollen, toen bleef ie nog ff liggen en toen stond hij weer op, is nog een half uurtje bij me blijfen staan toen ik aan het lezen was
heerlijk, echt... damn kan ik weer een tijdje mee vooruit hihi
boek is trouwens prachtig, ontzettend moeilijk maar o zo mooi... zou iedereen moeten lezen echt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:24

wat is het hier rustig... D voor de verandering hihi

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:24

Tja, ik heb niets te vertellen Zit me te vervelen! Erg he?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:28

hihi ja het is wat met je leon
ik heb me niet verveeld, site even aangepast en dingen toegevoegd, ben weer ff tevreden haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:31

ik vind het ook een heel mooi boek, maar heel erg lastig geschreven, en eer hij nu zegt wat hij eigenlijk bedoeld.... maar verder dus wel hele leuke dingen die er in staan (tussen de lappen tekst door )