temptation heeft hele kleine hoeven staat nu op een klein ijzertje om te kijken of zijn hoeven willen groeien Hij wordt nl maar een of twee keer per jaar bekapt roxanne heeft gewone voeten die normaal groeien
Dewi (tink) staat altijd blootsvoets, dat gaat goed, maar, eerlijk is eerlijk, die werkt ook minder dan Aman Aman (haf) staat in de zomer op ijzers, en gaat in de winter (oktober - maart ongeveer) blootsvoets. Dit omdat ze anders door de blubber afgezogen worden en ze werkt 's winters ook minder. Zomers loopt ze meer + staat voor de kar, en dan slijt het soms toch net te hard, en ik wil daar niet op moeten letten of het niet te hard gaat, maar gewoon fijn rijden, en dat kan met ijzers
Ik heb van Dewi geen foto's dat ze op de grond staan zie ik nu, dus dan zie je het niet zo, maar ik vind ze wel lichtelijk richting platvoet, ze flaren wat.
das moeilijk uitleggen, platvoeten. Timo's voeten lopen van onder erg breed uit. Beetje donald duck idee krijg ik erbij. zal er ook weleens een foto van nemen.
Laatst bijgewerkt door timokyana op 14-11-07 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Ze flaren omdat de hoefwand daar te lang is. Op dat punt wordt de 'druk' het hoogst en dan gaat het zo groeien zodat de druk anders wordt verdeeld.
Bij Amanda vind ik de hoefwand een heel stuk korter lijken in elk geval. Wat ook wel logisch is, als je er rekening mee houdt dat Dewi voornl op zachte bodem een lui leventje leidt En Amanda meer aan het werk is en dus ook op 't harde komt.