Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
moonie schreef:dat is zwaar kl*te
hihi, ik zie je broer en vader al gaan. Maar het lijkt me wel gaaf als je dat met je paard kan doen. 
Is toch best moeilijk om aan te komen? Succes met het gesprek. Longen zijn gelukkig goed, hopelijk valt het hartonderzoek mee…
Spannend dat je binnenkort autorijles hebt!!!!!
Ik snap niet dat dat spul dan gebruikt mag worden als er paarden aan kunnen overlijden.
Nu lekker bijkomen ! Sterkte mbt je zoontje
jammer zeg dat dat zo moet lopen….
Super voor Maxolo! Romy ziet er zeker goed uit!
Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie gedaan zouden hebben…Jellie schreef:Zelf voel ik me een beetje sip. Ik had vanmorgen echt ruzie met Lemmy. Ik had van die begginstrips voor hem gekocht. Ik had hem er 1 gegeven. Toen ik weg liep aaide ik hem en hij gromde. Ik het die begginstrip afgepakt en hem in zijn nekvel gegrepen om hem te corrigeren. Hij bleef donkere geluiden maken. Ik er nog boven gestaan, zo doen de dominante honden het ook, terwijl hij plat lag maar hij bleef gorgelen. Toen heb ik hem omdat ik t ook niet anders wist, en ik hem geen schop kan/mag/hoor te geven, onder de koude kraag gezet… toen was hij wel mak. Ik heb hem afgedoorgd en later nog even vriendjes gemaakt. Uiteraard geen begginstrip of ander koekje gegeven. Hij bekijkt het voorlopig maar even. Als er 1 ding is waar ik niet van moet hebben is het grommen… of bijtenIk ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie gedaan zouden hebben…
Hij gromt echt nooit en ik heb hem alstijd geleerd dat ik hoe dan ook aan zijn voedsel kan komen. (cursus)
Dan geen lekkere hapjes meer. Hij doet dit met andere koekjes trouwens nooit. Zal waarschijnlijk erg lekker ruiken en smaken. 

Ik heb wel cursus gedaan en daar heb ik ook geleerd dat ik alles weg moet kunnen pakken. Maar toen hij de eerste x gromde was het al omdat ik hem aaide ik had niet eens de intentie om die begginstrip te pakken. Ik aai hem iedere ochtend nog 1x over zijn bolletje voor ik weg ga op dezelfde manier.
Misschien kun je gaan oefenen met die Begginstrip. Oefenen met het afpakken. bij afpakken het wel weer teruggeven zodat hij weet dat jij geen bedreiging vormt. Bono kan het wel eens doen als hij een bot heeft. Bono hebben we als volwassen hond gekregen. Ook hij bleef grommen terwijl hij op zijn rug lag. Vuur in de ogen, zoals ik dat noem. Daarna ben ik gaan oefenen en nu vindt hij het leuk om zijn botje af te geven. Heb het zo aangeleerd dat hij het botje terug kreeg of een koekje voor in de plaats. Misschien niet de beste methode, maar soms kun je er voor kiezen om conflicten te vermijden. Hij gromt nu nooit meer en ik ben nog steeds de baas denk ik, hiihi.
Jell --> idd voor toekijkers wel lekker om in kantine te kunnen zitten
, mooi cadeau : j
klinkt leuk, maar denk ik moeilijk te organiseren om daar te komen ivm vervoer e.d.
, verzorgster Jill had voor t eerst les met haar --> ging lekker
, vond t geen verschil met KWPNer
.
, fijner dan die van haar die €1300 gekost heeft (en mijne €700)
--> ook altijd leuk om te horen
(ik weet wel wat ik kies
)
Ik hoop dat hij door had dat jullie hem hebben geholpen ipv gepest. sneu zeg..
Ik kan het ook zo eens gaan oefenen.
idd leuk die complimentjes 
(en ook nog voor goede prijs
)

en nog over die milka koe, geinig verhaal --> zoiets zou Sayla ook kunnen verzinnen
succes met autootje, niet fijn 
)
Alleen als er bv droes in de omgeving is kun je preventief antibiotica geven zodat ze niet ziek worden, maar een enting
nog nooit van gehoord.
-->wellicht is ie je juist dankbaar
en was anders nooit echt aanhankelijk

NikitaGoGo schreef:daar maak ik dan meer mee kapot dan dat ik ervoor terug krijg. Ik accepteer dat dan, maar dat is dan ook mijn enigste uitzondering.
Ben op zoek naar 100 willekeurige mensen die lid willen worden van de club van 100 en die een maatschappelijk relevant aanbod hebben (bijvoorbeeld: bezwaarschrift schrijven, een tuinhuisje opknappen, helpen hoe je een gerichte actie opzet tegen de gemeente, bijles geven aan marrokaanse moeilijk opvoedbare jongeren, een dagje op stap met een bejaard iemand om diegene uit zijn of haar eenzaamheid te halen, de hond uitlaten van iemand die ziek is en het dus zelf niet kan, of natuurlijk het paard verzorgen van iemand die ziek is en het daardoor zelf niet kan) en eventueel ook zelf een vraag (keer daarvoor de hierboven gegeven voorbeelden om, en uiteraard is er nog veel meer mogelijk) Nou help een peek uit te brand en meld je aan voor de club! PB me bij interesse