[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:41

Dobbel - hengsten kunnen erg goed bij elkaar lopen hoor, zeker als je er op jonge leeftijd mee begint.

Om een voorbeeld te noemen. Toen Maxolo in de wei stond met de 3 merries, zag hij de ruin van onze buren die in de weide ernaast stond als een grote concurrent. Iedere keer vloog hij met grote vaart naar de afrasstering toe om de ruin flink te laten schrikken. De ruin schrok echter nergens van, hij dacht van ach maak je niet druk ik heb geen toch b*llen meer.

Toen alle merries naar een andere weide waren verhuisd, hebben we de ruin en Maxolo bij elkaar gezet. Maxolo viel gelijk de ruin aan en sprong hem op de rug in de nek en beet hem, daarbij liepen ze in een rengalop weg. De ruin vluchtte met Maxolo half op zich. Na een halve minuut was de lucht geklaard. De ruin wist zijn plaats, namelijk in de andere hoek van de wei en Maxolo was in een halve minuut al zijn frustraties kwijt. Geen probleem meer gehad na die tijd. Je moet dit wel durven natuurlijk, gelukkig heb ik voldoende ervaring met paarden (en honden, want dat werkt precies hetzelfde namelijk) bij elkaar te zetten en is het tot heden altijd goed afgelopen.

Echter Chester heb ik nooit met Maxolo in 1 weide gelaten. Dat is een oudere hengst (17 jaar) en Maxolo is een dominante hengst. Dan had ik Maxolo als veulen erbij moeten laten, dan was dat geen probleem geweest, maar wel als ze al een keer gedekt hebben en wat ouder zijn en hun hormonen voelen, dan moet je toch wel uitkijken wat je doet.

Dus Dobbel, ik verwacht echt geen problemen met Lonan en Biggels, wel zullen ze meer met elkaar gaan stoeien als Biggels wat ouder wordt.

Veel succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 06-10-05 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:42

moonie schreef:
dat is zwaar kl*te

Mss voor jou maar voor de leden niet...

Maya, wat een eg-avontuur… hihi, ik zie je broer en vader al gaan. Maar het lijkt me wel gaaf als je dat met je paard kan doen.

Roos, lekker dat fig meer puf had.! En lekker mij fig en mam's paard aan de gang geweest

Jean, toch wel lekker dat je thuiswerk kon vinden. Is toch best moeilijk om aan te komen? Succes met het gesprek. Longen zijn gelukkig goed, hopelijk valt het hartonderzoek mee…

Tarmine, veel plezier op de bruiloft van schoonzus.

Crazy, beterschap met je hoef

Mazzel, oh wat is het toch een droppie, die Kaylen Spannend dat je binnenkort autorijles hebt!!!!!

Silas, balen van je auto zeg Ik snap niet dat dat spul dan gebruikt mag worden als er paarden aan kunnen overlijden.

Xena, fijn dat de notenkraakmissie geslaagd is. Nu lekker bijkomen ! Sterkte mbt je zoontje jammer zeg dat dat zo moet lopen….

Dobbel, lekker dat Lonan goed liep! En ook super dat het zo klikt met die 2

Dienie, fijn dat er meerdere x per dag controle op je paardjes is! Leuk dat Nikita hinnikt als ze je ziet, dat is echt je trots he Super voor Maxolo! Romy ziet er zeker goed uit!

Zelf voel ik me een beetje sip. Ik had vanmorgen echt ruzie met Lemmy. Ik had van die begginstrips voor hem gekocht. Ik had hem er 1 gegeven. Toen ik weg liep aaide ik hem en hij gromde. Ik heb die begginstrip afgepakt en hem in zijn nekvel gegrepen om hem te corrigeren. Hij bleef donkere geluiden maken. Ik er nog boven gestaan, zo doen de dominante honden het ook, terwijl hij plat lag maar hij bleef gorgelen. Toen heb ik hem omdat ik t ook niet anders wist, en ik hem geen schop kan/mag/hoor te geven, onder de koude kraan gezet… toen was hij wel mak. Ik heb hem afgedoorgd en later nog even vriendjes gemaakt. Uiteraard geen begginstrip of ander koekje gegeven. Hij bekijkt het voorlopig maar even. Als er 1 ding is waar ik niet van moet hebben is het grommen… of bijten Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie gedaan zouden hebben…
Hij gromt echt nooit en ik heb hem alstijd geleerd dat ik hoe dan ook aan zijn voedsel kan komen. (cursus)
Laatst bijgewerkt door Jellie op 06-10-05 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:52

Jellie schreef:
Zelf voel ik me een beetje sip. Ik had vanmorgen echt ruzie met Lemmy. Ik had van die begginstrips voor hem gekocht. Ik had hem er 1 gegeven. Toen ik weg liep aaide ik hem en hij gromde. Ik het die begginstrip afgepakt en hem in zijn nekvel gegrepen om hem te corrigeren. Hij bleef donkere geluiden maken. Ik er nog boven gestaan, zo doen de dominante honden het ook, terwijl hij plat lag maar hij bleef gorgelen. Toen heb ik hem omdat ik t ook niet anders wist, en ik hem geen schop kan/mag/hoor te geven, onder de koude kraag gezet… toen was hij wel mak. Ik heb hem afgedoorgd en later nog even vriendjes gemaakt. Uiteraard geen begginstrip of ander koekje gegeven. Hij bekijkt het voorlopig maar even. Als er 1 ding is waar ik niet van moet hebben is het grommen… of bijten Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie gedaan zouden hebben…
Hij gromt echt nooit en ik heb hem alstijd geleerd dat ik hoe dan ook aan zijn voedsel kan komen. (cursus)

Jellie - Lemmy had echt geen zin om zijn lekkers kwijt te raken. Een Jack Russell van mij doet dat ook, ik respecteer dat gedrag, verder heb ik geen problemen met Catootje, ze kruipt bijna in me als ik samen met haar in bed lig en ze luistert perfect, dus ik accepteer dat, wanneer ze iets lekkers heeft en ze wil het niet afstaan. Als ik het toch af wil pakken, dan moet ik ze eerst half dood maken denk ik, want ze heeft een zeer sterk karakter, daar maak ik dan meer mee kapot dan dat ik ervoor terug krijg. Ik accepteer dat dan, maar dat is dan ook mijn enigste uitzondering.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:55

dobbel: het ligt in ieder geval niet aan de rem , koppeling ofzoiets.....het heeft echt wel met een draaiend onderdeel te maken en het maakt het meest geluid wanneer de snelheid echt terug zakt naar 30 km per uur.....

Silas staat nu ook als 2,5 jarige met 2 3jarige en een 2 jarige en een jaarling in 1wei en dat gaat echt super!!! ze zijn het dan ook wel gewend vanaf jongs af aan...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:59

Grommen tegen mij accepteer ik niet ongeacht de reden... ik ben de baas van de roedel om t zo maar te zeggen. Dan geen lekkere hapjes meer. Hij doet dit met andere koekjes trouwens nooit. Zal waarschijnlijk erg lekker ruiken en smaken.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:07

Dit ben ikzelf met een nest van 8 puppies van 1 teef. Deze foto vind ik zo lief met al die puppies.

Afbeelding

Jellie - ik ben ook de baas van de roedel, heb 4 Jack Russells, maar ik accepteer het van Catootje. Botten enzo kan ik wel gewoon afpakken, maar geen worst bijvoorbeeld wat ik speciaal aan haar heb gegeven, dat is dan van haar. Maar misschien doe ik het wel verkeerd hoor, ik heb nooit cursus gehad of wat dan ook.

Dit is Catootje:

Afbeelding

Foto hieronder is een 2e nest van Nikki --> dochter van Catootje:

Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:16

Dat zijn wel ontzettend lieve foto's! Echt schattig. Ik heb wel cursus gedaan en daar heb ik ook geleerd dat ik alles weg moet kunnen pakken. Maar toen hij de eerste x gromde was het al omdat ik hem aaide ik had niet eens de intentie om die begginstrip te pakken. Ik aai hem iedere ochtend nog 1x over zijn bolletje voor ik weg ga op dezelfde manier.
Maar goed zo moet ieder het ook op zijn manier doen...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:22

Leuke pups Dienie!

Ik heb mijn hengstjes ook gewoon bij elkaar in de wei staan. Dat gaat perfect tot nu toe. Ze staan al bij elkaar vanaf dat ik ze gekocht heb, de ene 5 maand oud en de andere 8 maand oud. Ze blijven ook bij elkaar staan zo lang als het kan, dus tot het moment dat ze elkaar mochten gaan beschadigen. Dan gaan ze uit elkaar.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:26

Goedemorgen. Alles wel bijgelezen, maar drukdruk, sorry.
Wat ook een ochtend vanmorgen. Toen ik bij de stal kwam bleek Collin de 1,5 jarige tinker koliek te hebben. Collin is nog erg bang enzo en ik was alleen. Dierenarts gebeld, maar ja toen moest ik hem nog binnen zetten. Met heel veel geduld lukte het stapje voor stapje om hem binnen in een stal te krijgen. Anders kon de dierenarts niks met hem doen, vanwege zijn angst.
Gelukkig kende de dierenarts hem al dus hij wist wel hoe hij kon zijn. Collin was erg bang, maar bleef toch redelijk rustig. Spuit gehad en toen weer naar buiten. Hopelijk is dat kleine beetje vertrouwen wat hij had nu niet helemaal weg.

Jellie, ws was het wel heel lekker en was hij bang dat je het afpakte. Ik denk dat hij je al begrepen had toen hij al plat lag, ondanks zijn gegrom. Het is een Teckel he, altijd het laatste woord. Koude douche.... aaaaaahhh arme Lemmy Misschien kun je gaan oefenen met die Begginstrip. Oefenen met het afpakken. bij afpakken het wel weer teruggeven zodat hij weet dat jij geen bedreiging vormt. Bono kan het wel eens doen als hij een bot heeft. Bono hebben we als volwassen hond gekregen. Ook hij bleef grommen terwijl hij op zijn rug lag. Vuur in de ogen, zoals ik dat noem. Daarna ben ik gaan oefenen en nu vindt hij het leuk om zijn botje af te geven. Heb het zo aangeleerd dat hij het botje terug kreeg of een koekje voor in de plaats. Misschien niet de beste methode, maar soms kun je er voor kiezen om conflicten te vermijden. Hij gromt nu nooit meer en ik ben nog steeds de baas denk ik, hiihi.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:39

Arme Collin! Ik hoop dat hij zich gauw weer lekker voelt.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:06

Sterkte voor collin! Hopelijk hoef je nu niet opnieuw het vertrouwen wat je had op te bouwen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:24

Arme Collin, het zit wel steeds tegen met die kolieken bij jullie....hoe is Flyn nu??

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:43

alvast een berichtje anders vergeet ik t weer en kan bokt niet 2x openzetten, want heb voor mijn werk al veel netwerken openstaan

Boya --> Evelyn_lloyd en marlijntjuh met familie hier op bokt wonen ergens bij Boxmeer over de grens (weet alleen t plaatsje niet meer) zij hebben ook meerdere tinkers o.a. de leuke schattige hengst O`bryan

En hoe Jill eruit ziet --> zie topic

viewtopic.php?f=98&t=476095

Leon --> vind er toch wel meer gelijkenis in zitten dan alleen koppie, maarja beide van foto dus kan in echt heel anders zijn

Jell --> idd voor toekijkers wel lekker om in kantine te kunnen zitten

XingridX (alvast) GEFELICITEERD , mooi cadeau : j

Bonte --> je moet jezelf niet voorbij lopen, we zien de foto's vanzelf wel een keer

Strandrit klinkt leuk, maar denk ik moeilijk te organiseren om daar te komen ivm vervoer e.d.

Gister weer lekker gereden , verzorgster Jill had voor t eerst les met haar --> ging lekker

Instructrice/ pensioneigenaresse heeft uiteindelijk ook nog even Sayla uitgeprobeerd --> vond haar leuk te rijden , vond t geen verschil met KWPNer
Ze had veel meer verschil verwacht, omdat het er van de zijkant zo anders uitziet (knieaktie enzo), maar dat viel haar dus reuze mee .
Een fries die ze gereden had vond ze veel wiebeliger enzo...

En ze vond mijn zadel ook súper fijn , fijner dan die van haar die €1300 gekost heeft (en mijne €700) --> ook altijd leuk om te horen (ik weet wel wat ik kies )

*gaat nu weer verder lezen*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:09

Zoo lunch weer op en kan er weer effe tegen.

Cindy, wat sneu voor Collin Ik hoop dat hij door had dat jullie hem hebben geholpen ipv gepest. sneu zeg..
Bedankt voor je heldere kijk om mijn troubles met die t*ringteck Ik kan het ook zo eens gaan oefenen.

Grid, leuk dat die les goed ging van Jill + nieuwe verzorgster. Leuk dat lesgeefmens op ook sayla gereden heeft. Wat voor zadel heb jij dan?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:16

Fijn al die complimenten van je instructrice Grid!

Cindy, ik hoop maar dat het met Collin snel weer beter gaat.

Lieve foto's van Romy en je hondjes NikitaGoGo!

Jellie, over honden durf ik niks te zeggen. Vervelend dat Lem zo grommerig was.

Silas, wat balen van de auto! Dezelfde als waarme je laatst stilstond?

Jean, sterkte met je moeder.

Xena, wat een gedoe met je zoontje! Fijn dat het met Yugi goed gaat en dat jullie niet gebeld zijn.

Sjoe, goed dat je het PVE hebt gebeld. Vaag dat de intrekking nu weer teruggedraaid is, dat lijkt me dan weer een blunder van het PVE..........

Zojuist de punten op de keuring van Cesair binnen gekregen. 137, ben er echt blij mee! Toch heeft ze teveel van haar moeder meegekregen, ook bij haar de opmerking dat ze steil gekoot is en dat de stand van de achterbenen meer gehoekt mag. De draf mocht ook meer uit de schouder komen en was te kort.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:19

Zoo Vasthi, dat zijn zeker mooie punten zeg Echt super! Je mag trots zijn... Kan die stand nog veranderen door bekappen ofzo?

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:26

Steil gekoot heeft dus ook te maken met vaak wat korte koten. Bij week in de koot zakt een paard door de koten heen en heeft het paard vaak langere koten.
Denk dat er door bekappen weinig aan te steile koten te doen is.
Denk ook niet dat dat iets is wat je persé moet willen veranderen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:31

Hé ik ben bijgelezen en ondertussen niemand gereageerd

[edit] terwijl ik dit type zie ik ineens bericht van vasthi en jellie onderin, vaag ...

idd leuk die complimentjes

Jell --> is een KENTAUR ARTEMIS
Ik wilde persé iets heel fijns en zachts waarin je mooi zit, maar niet gedwongen wordt (dus wel vrijheid) en deze kwam als beste uit de test (en ook nog voor goede prijs )

en poeh dus vaak op en neer gegaan voor anderen, ze geven jullie wel heel makkelijk opdrachten hoor. 1 paardje meenemen omdat jullie toch met 2 en zijn is natuurlijk niet zo erg, maar als iedereen dat gaat vragen
en waarschijnlijk vooraf al verwachten dat jullie dat toch wel doen

en nog over die milka koe, geinig verhaal --> zoiets zou Sayla ook kunnen verzinnen

CF beterschap met voet

en Silas pff succes met autootje, niet fijn

Nikita go go --> jij durft wel al die foto's van schattige hondjes plaatsen
HEBBUH HEBBUH ... fok je er trouwens regelmatig mee omdat je t hebt over 2e nestje enzo (misschien alvast reserveren voor over een paar jaar )

Dobbel --> tegen droes enten ? was t niet rhino Alleen als er bv droes in de omgeving is kun je preventief antibiotica geven zodat ze niet ziek worden, maar een enting nog nooit van gehoord.

Spetter --> je hebt hem geholpen om van buikpijn af te komen, dat weten ze meestal toch wel heel goed -->wellicht is ie je juist dankbaar
Paardje van vroeger gaf me echt knuffels, nadat ie door die spuit zich weer beter voelde en was anders nooit echt aanhankelijk

Jean nog steeds succes met storm en lekker om thuis wat bij te kunnen verdienen

Zo volgens mij ben ik nu echt bij

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:34

Entingen tegen droes bestaan wel, die gaan in de lip van het paard, is nieuw!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:41

Klinkt goed dat zadel van je Grid.. Ik hou er ook niet van om in zo'n houdig gedwongen te worden. Dat heb ik met Fluits zadel ook en dat vind ik minder lekker te rijden. Ik vind t ook niet erg om eens iets te doen voor iemand anders.. t is alleen zo jammer dat t altijd dezelfde zijn...

Yarka, dat van die koten wist ik niet. bedankt voor deze uitleg

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:50

Steile koten zijn voor het functioneren van het bewegingsapparaat ook niet zo'n probleem toch? Een te recht achterbeen wel, dat kan een paard dan minder goed onderbrengen. Toch wel vreemd dat de stap wel voldoende ruim is.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:50

Dobbel, we hebben hier de vrijgezellenwie, met jonge hengsten en ruinen, gaat super 5 in een wei en dan hebben we natuurlijk Drum met zijn 2 merries en Falcon met 2 maar die weides maken ze steeds stuk dus lopen ze elke keer bij elkaar, maar er gebeurd niets.

Jellie, ik weet het niet eerlijk gezegd, heb het hier nog niet meegemaakt.

Dienie, wat een snoepies van pups.

Spetter, wat sneu van collin, mijn ervaring is dat ze toch jou wel vertrouwen omdat ze weten dat je het beste met ze voor hebt op een of andere manier.

Vasthi, Mooie punten.

grid, ja super zo, kan op de paardjes letten en nog wat extra, volgende week is kristel jarig dus komt wel uit.

Gesprek ging wel super geloof ik, ambtenaar dacht mee, binnen 2 weken een tel. bericht en dan kijken of er nog wat aangepast moet worden.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:53

NikitaGoGo schreef:
daar maak ik dan meer mee kapot dan dat ik ervoor terug krijg. Ik accepteer dat dan, maar dat is dan ook mijn enigste uitzondering.

Daarin ga ik met je mee. Mijn allerliefste hondje verandert in een rotkreng als ik m'n hand naar haar voerbak uitsteek. Mijn andere hond, wat eigenlijk een rotzak is, vindt het wel goed. Ik zie het nut ook niet zo dat ze het goed moeten vinden dat je hun eten afpakt, hoor. Zelfs in een roedel geldt: Eens gegeven blijft gegeven!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:57

OK mensen ik heb jullie hulp nodig om ons programma tot een succes te maken. Hier bij Tinkerpraat zitten ontzettend veel verschillende soorten mensen en dat is precies wat ik nodig heb Ben op zoek naar 100 willekeurige mensen die lid willen worden van de club van 100 en die een maatschappelijk relevant aanbod hebben (bijvoorbeeld: bezwaarschrift schrijven, een tuinhuisje opknappen, helpen hoe je een gerichte actie opzet tegen de gemeente, bijles geven aan marrokaanse moeilijk opvoedbare jongeren, een dagje op stap met een bejaard iemand om diegene uit zijn of haar eenzaamheid te halen, de hond uitlaten van iemand die ziek is en het dus zelf niet kan, of natuurlijk het paard verzorgen van iemand die ziek is en het daardoor zelf niet kan) en eventueel ook zelf een vraag (keer daarvoor de hierboven gegeven voorbeelden om, en uiteraard is er nog veel meer mogelijk) Nou help een peek uit te brand en meld je aan voor de club! PB me bij interesse

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:59

Baileys, als ze bijv. iets op straat vinden en te pakken krijgen. (hebben wij een periode gehad met dode muizen) dan moet je dat af kunnen pakken zonder dat ze jou bijten.

Jean, super dat het gesprek lekker ging Spannend voor je!