[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:12

Herkenbaar :D Heb hier 30 x 60 bak met licht achter het huis, heb de afgelopen 4 maanden er met Caily 3 keer in gereden en met Macho 2 keer, licht gebruik ik alleen om te voeren (heb gedeelte van de paarden 's nachts in de bak met hooi en overdag op het gras). Bijhouden, wat is dat? Conditie moet je op peil houden, de rest komt wel weer boven drijven als ik vaker ga oefenen. Met Macho vorige week les gehad, nu oefenen op sliding als voorbereiding op rollback, dat is wel grappig. Maar loop eerst tegen zijn gewicht en conditie aan, dus eerste stap van de training is echt buiten, en vooral in de wei waar hij als een paard gevoerd wordt ipv als een koe :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:15

Ik rijd alleen maar 's avonds. Noedel zweet, ondanks geschoren, gewoon heel veel en moet na het rijden wel een uur op stal om op te drogen. Dus rijd ik 's avonds want dan kan hij daarna op stal voor de nacht.
Naast dat het overdag hectisch en druk genoeg is :') ik vind 's avonds rijden juist ook wel lekker :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:18

Wat rekken en strekken is wel goed om buiten te doen. Pasje wijken, stukje verzamelen/strekken, wat hoger of lager instellen. We doen het allemaal tijdens een buitenrit, houdt hem lekker soepel. Zorgt er ook voor dat als ik in de bak ga we echt aan de slag kunnen, want zonder een lijf waar de basis niet goed in zit vind ik hogere oefeningen vragen niet eerlijk en ook nog eens onverantwoord.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:20

Heb een buiten en binnenbak. Kan dus heerlijk doortrainen, zo slecht sta ik daar niet! Zondag word meneer geschoren is ie hopelijk ook niet zo snel moe...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:25

Caily kan sowieso niet in de binnenbak dus ik mis niks hier hoor ;)
(Moet trouwens nog steeds afspraak met jouw staleigenaresse maken, staat nog op de to-do list hoor!)

Wat jij noemt Berdien, is hier idd ook de basis, er is geen buitenrit dat ik die puntjes niet vanzelf tegen kom. Is ook exact hetgeen wat ik paarden mee geef in de tijd dat ik ze buiten rij voordat ze mee in de bak gaan :)

Krijg zojuist een mailtje van iemand met een 2-jarige Tinker, of ze haar per januari mag brengen om in te rijden, dat ze dan vanaf maart/april als ze 3 is er zelf mee kan gaan starten als ze terug komt van de hengst. Want die hengst staat vlakbij mij dus dat kan dan mooi in een keer door allemaal. Eeh, nou, dacht het toch ff niet := :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:27

Was ook zo haha. Ben benieuwd wat het wordt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 06:16

Pip de ontsnap koning, oeps.

En Gijs een passend zadel, fijn :)

Feike weer hard gewerkt tijdens de les. Leuk dat je menplannen met hem hebt. Er is vast iemand te vinden die je kan begeleiden. Of misschien iemand die je kan leren longeren met dubbele longe? Ik vond lange teugelwerk met Arya (mama van Khaleesi) altijd heel erg leuk, ging ook vaak zo met haar wandelen. Maar slepen doe ik ook gewoon met de mini tractor.

Vind oogkleppen maar aparte dingen, snap niet waarom je een paard niet zou leren wennen aan wat achter ze gebeurt. (maar snap dat als ze het eenmaal zo geleerd hebben het waarschijnlijk lastiger is om anders zonder doen)

Arya heb ik wel voor de kar gehad, twijfel of ze wel echt beleerd was, maar gewoon zelf stapje voor stapje opgebouwd en dat ging heel goed.
Weet niet of ik Khaleesi later ook laat beleren, ik blijf het spannend vinden, zo'n kar achter een vluchtdier.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:13

Ik rij het liefst smorgens vroeg of s avonds.
Met Ted heb ik wel een band gesleept en een slee.
Heb het langzaam laten wennen voor het aan hem vast zat.
Begrijp dat er mensen zijn die er geen voorstander van zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:20

Ze worden alle gekkigheid vanzelf gewend als je het maar doet.
heb gister nog geholpen met een pony die voor de 2e x voor de kar stond..normaal nuchter en nu weg willen schieten. Laat maar lopen en sturen. Na 15min was hij klaar. Super braaf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:22

Ik heb twee keer van heel dichtbij meegemaakt wat een paard in paniek doet met een wagen achter zich, en sindsdien ben ik er niet zo'n fan meer van :D Flynn beleer ik dan ook niet. Ten eerste heb ik geen tuig, wagen etc :+ maar ik vind het voor hem ook geen meerwaarde hebben. Jes kon het al en we hadden meerdere wagens op stal toen. En altijd genoeg enthousiastelingen om mee te gaan in de huifkar :))

Het is vandaag al weer zulk fijn weer! Stond me net te bedenken dat we al goed in november zitten en dat Jes nog steeds zonder deken staat +:)+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:30

Ik heb vorige maand nog een ongeluk gehad met de kar. De beste manier is toch om t weer op te pakken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:02

Pffff een goede osteopaat vinden (die tijd heeft) blijkt lastiger dan gedacht :\

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:09

Ben ik niet met je eens Andrea, sommige paarden zijn gewoon niet geschikt voor aangespannen, net als dat sommige anderen niet geschikt zijn voor de dressuur, het springen, de cross, western of wat dan ook.

Chantal:
http://www.beterdier.nl/
http://hetlagewoud.nl/

Heb je deze twee al geprobeerd? Gaan veel goede verhalen over beiden hier rondom Groningen, maar zie dat ze beiden ook bij jou in de buurt komen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:08

Hoelang is de wachttijd dan chantal?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:22

_Patrick_ schreef:
Hoelang is de wachttijd dan chantal?

Heb er 2 benaderd die gewoon geen nieuwe aannemen überhaupt.
En een hele goede komt niet aan huis. En mella houd niet van de trailer (stress stress helemaal langer dan een half uur).

Dan nog 2 die ik simpelweg niet te pakken krijg :\

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:40

Andrea leuke afbeelding trouwens!

Shenna is ook verkocht, leuk baasje. En ze blijft in de buurt dus ik ga zeker op bezoek :D

Ga eens naar je topic kijken straks Berdien, moet ff wat foto's bewerken en ordenen. Moet zo nog weg. Ben wel heel benieuwd :j Dat moet een beleving zijn geweest.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:59

Dat is balen...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:07

jeaninedow schreef:
Welk zadel heb je gekocht?

een 2e hands 17,5v inch thorowgood t4 cob dressuur, heb er twee kopijzers bij de witte: extra wijd en de grijze: extra extra wijd. Meneer mag gelijk de grijze, tank dat t is. Zadel lijkt ook echt heel klein op Gijs

Fijn dat t weer beter gaat met Kee!
Zal straks je topic bekijken Berdien.
chenna verkocht, fijn dat je nog op bezoek kan!
Tja wel / geen oogkleppen, geen verstand van. Mijn ene (ex)brijrijdpaard schijnt bij het beleren met slepen ook een keer ervandoor te zijn gegaan, met band en al de bak uit gesprongen...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:19

Ben ook benieuwd naar Gijs in het gareel ;)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:21

Leuk, het gaat dus echt beginnen voor Gijs!

De verkoop loopt opeens wel weer goed hè Chimello? Fijn dat je een leuk baasje hebt gevonden voor dr.

Vroeger ook altijd gemend, erg leuk, maar ik vond het toch ook altijd wel veel stilzitten. Nee, ik zit er toch liever op, heb je wat meer te doen en net wat meer gevoel erbij.

Als het een merrieveulen is, hou je dat dan aan Lotte? En als het een hengstje is?

Aranka begint heul langzaam weer een beetje er als een paard eruit te zien. T'is gelukkig nog niet zo erg als toen ik haar kocht, maar toch. Heb me wel ff zorgen gemaakt. En Noeka blijft zo netjes achter het draad, trots op de kleine dame. Geen gehinnik of gestress, gaat super zo.

Vrijdag belde de hoefsmid. Hij had net telefoon gehad dat zijn jongste broer was overleden, dat hij toch maar wilde afzeggen. Heftig hoor.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:29

Mooie foto's Berdien, en wat schattig die eekhoorntjes

Lastig zeg dat een goede osteopaat daar zo moeilijk te vinden is. Na een behandeling zou ik ze ook niet graag op de trailer zetten.

Jeetje heftig voor de hoefsmid Joanne.

Vandaag na mijn werk nog heerlijk de bossen in geweest, zo lekker met die zon!
Afbeelding
Een selfie :P
Afbeelding
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:11

dat ziet er nog prachtig uit maartje!

morgen gaan we oefenen met een merrie om haar op de trailer te zetten.baasje wil vanaf begin volgend jaar wedstrijden gaan doen en heeft gevraagd f ze dan mijn trailer mag gebruiken(en ik mag dan ook mee )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:58

Ohh ideaal!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:59

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:35

super mooie foto's van Jaron. Gaaf hoor.