Maar ik vind het nooit zo fijn om iemand anders z'n standpunt uit te leggen, voor je het weet maak je een foutje. Dus daarom verwijs ik liever naar het ICS zelf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grid schreef:Dat meen je niet![]()
![]()
nu denk ik ook nog sterkerZe hebben het notabene van Say (en vele anderen) getrokken bij rastoelating en heb toen ook geld betaald voor DNA... Doe er dan ook wat mee!! Laat daar dan ook echt profielen van maken dan was het op deze manier niet nodig geweest
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Naja kan wel snappen dat ze er geen gesjoemel of zo mee willen, maarja we gaat nu vreemde paarden insturen![]()
en doe dan zelf iets met de haren die je getrokken hebt![]()
lizzy_lisa schreef:Even voor de duidelijkheid: DNA bij ICS NL voor deelnamen aan de hengstenkeuring ben je verplicht als eigenaar voor DNA te betalen en daar wordt bij goedkeuring een DNA profiel door van Haeringen van gemaakt!
Bij merrie`s + veulens wordt door de eigenaar een KLEINE bijdrage voor DNA betaald dit bedrag is verwerkt in de kosten van een paspoort maken , dit houd echter in dat er inderdaad maar steeksproef gewijs van merrie`s en veulens wordt opgestuurd.
Zo zit het bij ICS NL.
Het DNA staat het ICS verder inderdaad NIET AF de reden wat Esmeralda hier boven heeft geschreven Op een enkele uitzondering na, dit moet dan met de eigenaar + het ICS NL besproken worden en met een goede reden wordt het DNA dan WEL afgestaan!
Een voorbeeld: Onze BAS GO-GO is vorigjaar overleden ik zelf heb dus géén DNA van Bas, de enige manier om aan zijn DNA te komen is via ICS NL de reden omdat hij dood is heeft het bestuur toe gestemd om het wél aan mij af te staan zodat ik via de databank van Esmeralda mee kan doen. Door de drukte hier op de veulentijd en de Hengstenkeuring van a.s. zondag ben ik er nog niet aan toe gekomen omdat te regelen.
Maar ik ga hier wel als het hier wat rustiger is achteraan!
stalnijmegen schreef:zou ik je herkennen