[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:29

Goeiemorgen!

Even gauw bijgelezen voor het werken.

Leon, wat balen van Chayenne zeg, is dat iets wat ze overgroeit? En komt dat alleen door haar kniebanden? Ben er wel benieuwd naar, want hier heeft Banbay ook wat losse kniebanden, en loopt daardoor wat zwabberig. Maar dat komt volgens VA wel goed, en anders is het vrij simpel te verhelpen alstie vier is ofzo.
'k Begrijp dat het niets aan is om haar helemaal alleen in een stalletje te laten, waar ze niet wil staan. 'k HOop dat alles goed gaat! Ach gut

En 'k lees ook dat Deborah een baan heeft, we zijn allemaal zeer benieuwd!

Zo, en nu moet ik als de wiedeweerga naar school, nog zat te doen! Knipoog

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:20

Goedemorgen

Wat een weer vandaag. Ik ga me zo eens klaar maken voor al mijn bezigheden Haha! denk alleen dat er weinig van rijden komt met dit weer.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:57

Bloos! Ach gut Leon idd je zei het zaterdag over het "al bekende" been ... maar nu het andere ineens zo heftig Scheve mond Ach gut
Weet gelukkig dat ze er (bijna altijd) overheen groeien en dus als ze een jaar of 3-4 zijn er niks meer van te zien/ merken is ... alleen duurt dat nog ff Scheve mond
Hopen dat met smid + anabolen snel weer OK is!! Bij bv Abby hielp een zeer strak schema van smid (elke 6 of 8 weken) ontzettend goed en verder dus dat ze aan het werk kon...
SUCCES!!!
O ja nog een tipje (voor als je het nog niet weet) als je ze (paar passen) achteruit duwt schiet het vaak snel weer goed Knipoog

Go jij! Go jij! Debora een BAAN Cool

Sita druk met foto's Cheese!

Moet weer aan het werk Doei!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:07

hallo!
aha sita veel foto's gemaakt dus maar veel mislukt? Lachen scheelt idd tijd maar wel zonde toch?

Rom en baan! ben zeer benieuwd!

gister even gereden ging aardig maar het was erg druk in de bak en dat vind ik vaak vervelend.

heb evene een vraagje, misty moet nog 4 maandjes voor de bevalling, nu hebben we net voer gekocht, dat is dat pavo podo nog iets, voor drachtige merries igg, maar er staat op dat dat pas vanaf 3 maand voor tijd gevoerd mag worden, komt dat zo precies of kan ik er vast mee beginnen aangezien het andere voer op is nu, (dat was gewone merriebrok). Ben nogal preciesjes dus vandaar vraag ik het even Lachen Denk dat het niet zo heel krek komt maar toch!

ben nu werken!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:07

Goede morgen.

ben voor niets op school.... Lerares komt niet opdage, nu kan ik 4 uur wachten....

Gelukkig goed nieuws van debora. Ben blij dat ze een nieuwe baan heeft!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:09

Goedemorgen.

Debor gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lachen

Wat een piepweer zeg, ik wil zon en droog Clown

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:10

jullie gaan veel te snel!!! niet zoveel schrijven als ik er niet ben!!! toen ik er voor het eerst (en laatst was) was het op blz 23 geloof ik Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:16

Idd piepweer...

Dank je grid voor het meedenken, 'helaas' hebben we al een strak schema voor de hoefsmid (was nu 5 weken geleden) en heeft ze helaas extreem korte hoeven, waar al wel vooruitgang in zit. Dus dat binnendoorzetten kan nog niet optimaal de kans krijgen.
En dat terugduwen van de knie werkte normaal wel altijd bij haar linkerknie, nu is de veearts een uur bezig geweest om die rechterknie terug te duwen. Koste heel veel moeite en vervolgens schoot ie elke keer weer vast...

*ow taxi, ben er weg van*

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:26

pff idd ECHT behoorlijk Heavy dus Scheve mond Ach gut SUCCES en Sterkte en ik duim voor je!!

Bubblegum ik zou gewoon ff met Pavo bellen Knipoog

Doei!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:21

Goedemorgen, ik ben ook weer onder de levende..
Slechte nacht gehad, hevige astma-aanval gehad.. Telkens als je denkt er vanaf te zijn krijg je dr weer eentje.. Rolleyes
Daarna begon ik naar de WC te lopen. Overgeven enzo.. Misselijk Bah.. Niet fijn, mijn ouders zitten ook als vaatdoekjes op de bank.. Hangt hier dus lekker in huis.. Scheve mond Niet fijn..

Bubblegum, even contact opnemen met Pavo als je het niet vertrouwd.
Die Podo geval is toch gewoon merriebrok? Volgens mij kan je dat wel al beginnen geven hoor.. Lachen Die paar dagen/weken maakt imo niet zo heel veel uit..

Wat het weer betreft.. Hier is hier zonnig en droog.. Clown Wel winderig..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:06

sita: beterschap zeg! Hopen dat het virusje snel uit huis is.

zonnig en droog lekker zeg. Hier regent het al de hele dag.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:41

Sh*t, Janet, helemaal voor niets op school dus! Balen!

Sita: Ziek, hier is m'n klas ook redelijk uitgedund, veel zieken. Beterschap meid!

Grid: Heb je ook weleens gehoord van losse kniebanden waardoor ze soms in telgang, wiebelig lopen? Volgens VA overgroeit hij het waarschijnlijk, maar maak me soms wel zorgen!

Leon: Ach gut voor Chayenne.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:18

grrr schreef:
Leon, wat balen van Chayenne zeg, is dat iets wat ze overgroeit? En komt dat alleen door haar kniebanden? Ben er wel benieuwd naar, want hier heeft Banbay ook wat losse kniebanden, en loopt daardoor wat zwabberig. Maar dat komt volgens VA wel goed, en anders is het vrij simpel te verhelpen alstie vier is ofzo.
'k Begrijp dat het niets aan is om haar helemaal alleen in een stalletje te laten, waar ze niet wil staan. 'k HOop dat alles goed gaat! Ach gut

Had vanochtend geen tijd meer om hierop te reageren, roxtemp stond al voor de deur.

Het is vrij normaal dat jonge paarden last krijgen van losse kniebanden, ze zijn volop in de groei en dit gaat met fases. In de groei gaat nooit alles perfect en de één heeft met dit wat tegenslag en de ander met dat. Bij Chayenne is het dat haar spieren en pezen wel willen groeien, maar ze groeit vrij langzaam de in hoogte (lengte van de botten?). Die spieren zijn daarbij ook nog niet volop ontwikkeld/getraind, zoals bij volwassen paarden. En dat is uiteraard normaal bij een jong paard.
Door haar verwaarloosde hoeven, waar we al vanaf het begin aan werken, veranderd de beenstand ook keer op keer. Dit is bij ieder jong paard overigens, maar bij haar bijvoorbeeld net iets extremer. Daardoor schuift de knieband (twee pezen) over het kniegewricht en blokkeerd. Als de hoef dan weer wordt bijgesteld, gebeurt dat niet zo makkelijk.
Hier gaat ze dus zeker overheen groeien, het heeft alleen tijd nodig. En nu in dit wat heftigere geval is het weer even goed schrikken en tijdelijke maatregelen nemen.
Hopelijk gaat het proces wat in een stroomversnelling met die anabolen, maar dan moet ze dus wel 'getraind' blijven worden zodat die spieren zich blijven aansterken en in conditie blijven. Dan kan ze ongestoord verder groeien en spelen.
Mijn vermoeden is nu overigens dat ze net aan een groeistuip begint, waardoor dit been nu even risicovol werd.

Vanochtend stond ze met twee omgegooide emmers en een vieze vloer ons vragend aan te kijken, maar haar knie zat goed!
Ik heb de gok genomen en haar bij de anderen gezet, na haar wat water te hebben gegeven waar ze amper naar omkeek.
Ze loopt wat stijf van het nachtje stilstaan, maar ze is en blijft vrolijk. Vanavond even aankijken hoe ze erbij staat, anders toch maar weer in de noodstal. Er is nl nog wel de kans dat ze een misstap maakt en dat het weer foute boel is, maar in het noodstalletje is ook niet optimaal....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:36

Ach gut hopen dat het nu even zo blijft leon, dat het alleen nog maar vooruit mag gaan Lachen

Ach gut siet: beterschap.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:41

Thanx!

Sita beterschap!

Bubblegum, als je zo preciesjes bent, dan moet je toch maar even naar PAVO bellen/mailen denk ik Knipoog

Jilletje, je bent niet verplicht bij te lezen hoor!

Nou hier bleek Santa ook weer hengstig, gelukkig!
Sinds de miskraam in september hebben we haar niet meer hengstig gezien en dat was ze eerder overduidelijk juist.
Toch een opluchting Lachen

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:49

Sita beterschap

Gelukkig Leon

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:09

Leon spannend zeg.. beterschap voor Chayenne, en Santa hengstig.. wil je haar weer laten dekken?

Heb ondertussen gemaild naar Pavo.. hoop snel iets te horen Lachen

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:19

Ik hoop dat er snel verbetering komt met Cheyenne.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:28

Net eventjes naar stal geweest..
Amy was te vies en te nat om aan te pakken.. Ze was lekker buiten geweest. Dus heb ik Shania maar gepoetst en kennis laten maken met dr nieuwe skippybal.. *LOL* Daarna begon t weer te draaien en ben ik weer naar huis gegaan.
Heb vanavond ook nog werkbespreking.. Hoop dat het een beetje gaat.. Nagelbijten / Gniffelen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:07

Haai,

Even mij frusties kwijt hoor.
Kan hier zo kwaad om worden met die PIEP paardenverzekeringen.
Afgelopen Januari heb ik opgezegd. Nu eindigd mijn contract pas in juni. Dit was niet het geval met Yetske waar ik ook de verzekering voor heb opgezegd dat kon gelijk. Nu moet ik nog een aantal maanden betalen terwijl ik dat niet wil, want ik ben het niet eens met hun regeltjes enzovoort. Lekker K** is dit weer. Al die pokke verzekeringen met hun regeltjes. Uiteindelijk is het toch een en al geldklopperij waar je als consument niks aan kan doen. Boos!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:11

Leon: toch nog een lichtpuntje dat santa hengstig is.

black: balen zeg...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:33

Goede savonds.

Nou verzorgster is geweest, echt toppie. Heb nienke nog nooit zo gelukkig gezien. Samen lekker gespeeld met de bal en wat grondwerk gedaan, helemaal toppie!!
De mannen opgemeten nog timo is 1.50 balou is 1.46 scheelt niet veel alleen timo's billen staan hoger Clown

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:01

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 23:00

Doei!

Werkbespreking zit er weer op.. Gaaaap
Liep wat uit, heb al zin in mijn functioneringsgesprek.. Dr zit door deze avond best wat op mijn lever wat ik even onder 4 ogen kwijt moet. Knipoog

Wat leuk dat het zo klikt met je nieuwe verzorgster TK!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:07

goede avond.

TK: top verzorgster dus!

had cursus vanavond met Sem. Was eerst nog wel droog, maar daarna begon het te gieten. Sem is een goed weer hond, dus het ging helemaal niet zo lekker. Maar ben nu wel lekker vroeg thuis