[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:56

schoft meten ???
eh sorry heb ik geen verstand van Bloos
was het geen boomloos die je ging nemen ???

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:03

pff 2 loopse teven in huis aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg!!!!!

met voeren is dat een ramp
die beesten hebben allemaal een vaste plek zodat ze niet elkaars bakken gaan leeg roven
nu staat de ouwe in de bijkeuken en de 2 teven en mijn reu in de woonkamer nu is het dus een crim on mijn reu aan het eten te krijgen met die 2 teven bij hem in de buurd Bloos zwaar anoying

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:06

Gaaf die shetten!
Leuk dat je beide dames laat dekken Maya. Heb je al hengsten op het oog? Als het even kan en mag wordt Jessie volgend jaar ook weer gedekt, vind het veels te leuk zo'n veulen, en Jes kan het allemaal meer dan prima aan (ze is echt vet Bloos )

Gisteravond voor het eerst met een westernzadel gereden op Jes Haha! westernbarefoot. Zat erg anders, maar wel lekker! Jessie liep er ook lekker onder. Was m'n laatste les voor de komende maanden Scheve mond Heleen gaat wel verder in de lessen met Jessie, ze was er gisteren ook Ja ze kan het goed vinden met m'n instructrice, echt geweldig!

Daarna kwam goede vriend slash semivriendje film kijken, was heeeeel gezellig en knus. Ik wil hem helemaal geen vier maanden missen Verdrietig

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:34

ah berdien, nu al beginnende heimwee.
Die 4 maanden vliegen vast voorbij Knipoog

Maya: ben eigenlijk ook wel benieuwd naar welke hengsten?

Voor mij voorlopig geen veulen plannen, over een jaar of 5 misschien wel weer, misschien een mooie paint hengst Lachen
Heb nu mijn handen vol aan al dat jong spul hier Clown
Toenet nienke voor het eerst in de roundpen, puur even om te kijken, haar een nieuwe indruk te geven. Nou zij gaf mij even een indruk en haast een afdruk Knipoog
Mw gillde en piepte en sloeg. Pittige tante.Ze was het er niet mee eens en sprong dus dwars door het draadje. Gelukkig heeft ze niets, maar mw weet nu wel de uitweg.Volgende keer maar weer eens proberen met iemand aan de uitgang. Clown

Verder net Kyana gereden, wat kleine stukjes draf erbij gepakt en wat balkjes meegenomen. En warempel, zowaar een paar zeldzame momenten in draf dat ze ontspannen met haar hoofdje omlaag kwam. Super!
Hopelijk blijven we zo vooruitgang boeken. Janeeba had ik bij nienke in de wei laten staan en dit ging eigenlijk heel goed.Misschien dat we het nu een beetje kunnen opbouwen zo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:53

Fijn dat het rijden goed ging TK! Nienke een pittige tante dus Nagelbijten / Gniffelen

Tjaa beginnende heimwee.. echt wel Bloos Toen ik gister kroelde met Flynn (hij kroop zowat in me Lovers ) had ik het al moeilijk, het is zo'n lief ventje. Goed, daarna beet hij me wel, maar dat was écht per ongeluk. Hij krijgt al flink tandjes, en kroelde net wat te fanatiek terug Clown Jessie piept ook regelmatig als hij weer eens aan de melkbar beukt Nagelbijten / Gniffelen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:55

wat gaaaf die shetten!! Haha!
heb trouwens eergister voor het eerst met murphy in de paddock gerede Knipoog denk da's wle leuk om te zeggen, gewoon gereden zonder hoofdstel,halster,halstertouw of wat dan ook Haha! ook zonder zadel
hier een foto:
http://brick74.hyves.org/96250001-96300 ... _QtMw.jpeg

berdien, is het niet anders vooor een paard om ineens een westernzadel op te hebben? of reageert ze d'r gewoon net zo op als een normaal ander zadel?
leuk dat je lekker hebt gerede timokyana!

edit: de link deed het niet.. nu als het goed is wel.. Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:21

Maya heeft het al meerdere keren gezegd welke hengsten ze in gedachten had hoor Tong uitsteken
Al moet ik toegeven dat ik de haflingerhengst ook niet kan onthouden Bloos

Berdien, jij reed toch al western?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:22

Zooo... Net terug van Hendrik.

Hij was echt súper met rijden. Reageerde heel goed op mijn hulpen en zat niet zo te buffelen.

Heb geoefend met stap naar galop, verbaasd me echt hoe goed hij het oppikt, soms springt hij gekruist aan maar het gaat steeds beter ! Ja Nog even en we kunnen aan de galopswissels en pirouettes beginnen Sigaar

Daarna nog even zn manen strak gevlochten, pff haat dat werk Tong uitsteken Duurt zo lang en krijg er pijn van in mijn vingers Haha!

Berdien, 4 maanden is wel lang ja, maar volgens mij zijn ze ook zo voorbij voordat je er erg in hebt! Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:34

TK lekker gereden dus. Heb geen verstand van schoft meten, sorry
berdien: nu al heinwee. De tijd gaat daar vast super snel, veel nieuwe dingen, mensen, indrukken. De tijd vliegt daar om

volgens mij heeft maya al meerdere keren gezegd welke hengsten ze heeft gekozen

We hebben de hele middag getourd met de moter. Echt lekker weer, tijdje hebben we niet kunnen rijden ivm slecht weer en wilco's pootje. Het was echt super, een lekker vrij gevoel.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:38

Berdien --> Als het leuk is zijn 4 maanden zo om Knipoog

ah guppekop lekker zonder alles rondhobbelen Dromen

TK --> 34 is een ruime maat maar ken wel verschillende paarden/ friezen/ tinkers met die maat dus zou wel kunnen Ja Nienke pittige tante, janeeba braaf in wei gebleven en lekker met Kyana gereden Cool

Gestoord loopse teven met reu lijken me idd ook erg irritant Nagelbijten / Gniffelen

Idd maya had Armano in gedachten en nog wat maar Verward

Marije leuk zo lekker nieuwe dingen leren met hendrik Rock-on, dudes!

Ik ben alweer een stuk verder met trailer Haha!
Verder vanochtend heerlijk 2 uur door het bos gereden de hei is echt geweldig nu Dromen en nog gezellig een oud stalgenoot tegengekomen met haar leuke speedy tinker Cool hebben meteen afgesproken voor een rit Rock-on, dudes!

Hier 2 kiekjes van de hei Knipoog --> helaas laat mijn tel het niet zo mooi zien als het werkelijk is Nors opkijken
Afbeelding
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 16:53

Rustige zondagmiddag hier!

Mooi sfeerplaatje, grid!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:03

Ooh, dat is inderdaad gaaf grid, erg mooi met zo'n paarse gloed eroverheen! Ja

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:06

Grid: Wat een superstoer plaatje zeg, mennen met 8! shetten! Lijkt me best leuk, maar ook lastig...
En mooie foto's van een bloeiende hei, die is hier nu ook zoo mooi! Ja

TK: ik kan je niet helpen, heb nog nooit een schoft opgemeten, dus zou niet weten hoe het moet...
Lekker gereden met Kyaan, fijn hoor!

Rom: probleempjes met de honden, tja, loopse teven is altijd lastig.

Berdien: Welke westernboomloos heb je? Arizona? in dat geval, ikke ook, en rijd inderdaad heerlijk!
Bloos

Marije: Even lekker Hendrik aan z'n beweging geholpen, fijn dat het goed ging!

Wij hebben vanmorgen met tranen in onze ogen Muis na staan kijken, die nu een nieuwe eigenaar heeft... Verdrietig
Er gaat alleen nog maar met hem gemend worden, wat voor hem waarschijnlijk wel het beste is. Nooit meer iemand op zijn rug moet een opluchting voor hem zijn...

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:13

mooie foto met die hei zo! zelf heb ik het niet zo op de hei, leuk om naar te kijken, maar ik heb liever het bos (waar ook kleinere stukjes hei zitten) daar zie je altijd wel grotere dieren, reeen etc.
bale voor je grrr...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:14

Grrr: moeilijke beslissing, maar ik denk ook wel het beste. Sterkte Lachen

Grid: Heerlijk sfeerplaatje zeg, mooi gebied om te rijden zo te zien. Ohh ik kan echt niet wachten om eens hier lekker de omgeving te gaan verkennen. Nog even geduld Clown

Janet: met de motor getoerd, was lekker weer daarvoor. Lijkt me alleen doodeng, die krengen gaan zo hard Knipoog

Deborah: huis vol loopse teven wat heerlijk is voor de stimulansen van je reu uiteraard Clown Heavy hoor denk ik.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:16

grid wat een gave foto's van de heide zeg!
grr: dus muis heeft een nieuw baasje, heel veel sterkte! Misschien wel beter voot muis dat ze alleen met hem gaan mennen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:18

Grr --> idd had de mooie hei bij jullie al op de foto's van de rit gezien Dromen da's wel een beetje veel meer hei dan hier Clown
8 span lijkt me idd erg moeilijk 1 ervoor vind ik al genoeg Nagelbijten / Gniffelen
Bloos! Muis al verkocht ... alleen mennen misschien wel beter zo maar toch Ach gut Verdrietig Heel veel sterkte!!

Leon lekker van de rust aan het genieten Dromen

Janet met motor op pad Cool

Guppekop --> Hier is de hei ook maar een klein stuk van het bos hoor Knipoog

Maar is altijd een erg leuk stukje om overheen te gaan Dromen mooi uitzicht lekkere paden om te crossen enz enz Haha!
Volgens iemand op tv waren dit de laatste weken dat de hei er zo mooi bijlag dus nog ff van genieten Knipoog

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:22

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:22

Tja, dat 'maar toch'... gevoel hebben we hier allemaal, exbaasje was ook behoorlijk verdrietig, maar het is nu eenmaal zo...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:30

GRR Ach gut Geef der maar heel veel knuffels !! en hopelijk vinden ze later een beter passend paardje voor zowel man als haar Knipoog

Guppekop stuk hei gaat als je op 1ste foto kijkt links achter de bomen nog een stukje verder en wat meer naar rechts ook nog wat (dat staat stukje op 2e foto) met tussendoor dus mooie lange witte zandpaden Rock-on, dudes!

Verder hebben we ook nog een stuk wildvlakte met hei en water enzo ook erg mooi, maar sinds dit jaar ineens verboden voor ruiters Verward Scheve mond maar meer richting Nistelrode/ Schaijk zou je er nog wel inmogen, maar die kant ben ik al een tijd niet opgeweest Bloos

Maar we mogen niet klagen kunnen lang genoeg door bos Haha! , maar da's bij jou ook hè Guppekop Knipoog ben daar eens op ponykamp geweest en daar ook veel bos en zandvlaktes, bergjes e.d. gehad Dromen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:37

haha, ja het is echt heeerlijk bijj mij Tong uitsteken
alleen.. er is paar maanden terug een stuk bos gekapt om ruimte te maken voor de hei... en dat was in het begin niet om aaan te zien, nu is het al weer wat mooier, maar nu hebben ze er prikdraad om de paden gezet van ongeveer op 40 cm hoogte!?!?! alsof dat nut heeft?? alleen maar gevaarlijk als je het mij vraagt...
maar weet je, ik kom van de veluwe, en daar was het echt mooi, dat is ook echt een toplocatie.. alleen jammer van dat bericht op de voorpagina van die exeemvlieg Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:53

Muis al verkocht? Damn.. dat kan snel gaan soms he..
Ach gut

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:01

Ja, baasjes die alleen maar wilden mennen, daar waren wij al een beetje mee begonnen, en dat ging redelijk. Dus dit was voor hem, ondanks dat het allemaal eigenlijk wel erg snel ging opeens gewoon een goede kans.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:42

grr: Ik denk inderdaad dat het een goede kans voor muis is. Houden de vorige eigenaren contact met de nieuwe?
TK: Is helemaal niet zo eng op de moter hoor. Wilco en ik hebben allebei een pak, helm, handschoenen. Ik wil wel veilig op weg, en niet in normale kleren achterop de moter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:44

timokyana schreef:
HELLUP Bloos
Ik heb poging gedaan tot meten van schoft van kyaan met een ijzerdraadje Vork
Ik kom op ongeveer 34 cm.
Is dat niet keigroot (breed?)

Nope, is wel breed, maar niet asociaal hoor Clown Die twee van mij hebben ook een boommaat van 33. Maar is er geen goede zadelmaker bij je in de buurt? Lachen

Dewi mag met Armano :
Afbeelding
--> http://www.tinkerstamboek.nl/stamboek.php3

Amanda mag (in principe) met Haron :
Afbeelding
--> http://stal-bolderman.websitemaker.nl/s ... an/1131012

Sita, veel succes met inspannen!

Hahaha Leon, heb het idd wel gezegd, maar is niet erg, kan ik weer kwijlen en spammen Knipoog Haha!

Grrr, fijn dat je een goeie plek hebt gevonden Lachen

Hier een heerlijke zondag gehad, lui en rustig aan gedaan. Aman weer ingespannen voor een tochtje samen met vriendin, zijn heerlijk onthaast Ja