Xaf is en blijft een retegave bok!! Stoere foto's ook
Nimby
Ach Shillelagh, soms heb je zo van die dipjes Wat leuk zeg dat je een vriend hebt! Gefeliciteerd! Balen van je werk.. what happened?
Nessa
Geplaatst: 02-08-16 13:11
@ Folani: leuk bakkabouters!
@ Clocloken: fijn dat je het goed hebt af kunnen sluiten, heel belangrijk
@ Shille: ik snap je frustratie. Erg lastig. En een cursus grondwerk? Ik heb een dag cursus gedaan, maar er worden ook weekenden aangeboden. Misschien ook leuk? Werkloos? Hoezo dat?
Hier gaat het ook niet zo goed Afgelopen zondag dus rijles gehad. En het ging zo goed! Ze liep zo mooi en vlot in draf! En het voelde ook goed allemaal, ook bij mij. Dus uiteindelijk een paar passen galop aangedurfd. En ze kwam zo netjes weer terug bij vragen. Toen wilden we 1 rondje galop doen (op de volte).... Helaas ging het mis, ze brak uit, ik onzeker en gespannen, Cheana nog onzekerder en raakte in paniek. Ik stuiter stuiter, Cheana nog meer in paniek. Dus toen lag ik, vol op mijn onderrug. Gelukkig niet gebroken, gelukkig! Ik kon namelijk even niet bewegen van de pijn en moest even blijven liggen. Vandaag dag 2 dat ik thuis zit, want kan me nauwelijks bewegen. Gaat vandaag gelukkig al wel wat beter.
Het is natuurlijk een combinatie. Ze breekt waarschijnlijk uit door haar onbalans, en dan komt mijn onzekerheid om de hoek waardoor we in een cirkeltje komen Cheana is namelijk een beetje onzeker paardje en zoekt die leiding enorm bij mij. Denk dat we toch eens lessen gaan volgen in rechtrichten. Denk dat we daar heel veel aan hebben.
Oei Nessa wat naar voor je Dat moet hard zijn geweest. Veel beterschap! Ik hoop dat je je vertrouwen weer helemaal terugkrijgt. Zo'n mooi paardje is het!
@Nientsje, dankjewel! En werk, ja mijn contract stopt omdat ik mijn opleiding klaar heb. Ik ben al blij dat ik tot september mag door werken. Dus zoekt iemand nog een secretaresse of iets in die richting hahaha.
@ Nessa, Ja ik wil heel graag weer naar Annemarie van der Toorn of iets. Jeetje hea, wat vervelend die val! Beterschap!
@Cloclocken, jaa heel erg fijn! Mijn paard gaat altijd voor namelijk. En dat is wel iets wat mijn vriend moet accepteren. Dus des te fijner het is dat hij ook geïnteresseerd is!
Jeetje Nessa, hoe voel je je nu? Zal wel behoorlijk stijf zijn geweest.
Misschien grondwerk in het rechtrichten? Erg leuk om te doen. En lange teugelen is ook erg gaaf. En tja...de galop... Die ben ik met Storm eerst in het bos gaan doen. Dan heb je niet zo veel last van het balans probleem. Een paar pasjes en weer terug in draf. Dat hebben we heel langzaam opgebouwd. En nu lukt het ook in de bak.
Weer super mooie foto's voorbij zien komen. Jullie boffen maar met een vriend die foto's maakt en paarden leuk vind. Mijn man gunt het me heel erg, maar heeft er verder niks mee hahaa
Kaatastrof
Geplaatst: 03-08-16 13:35
Nessa, dit herken ik ook wel in mijn merrie.. Ik weet niet hoe Cheana precies gebouwd is, maar Tinky is bv. ook nog eens gebouwd dat cirkels rijden voor haar lichaam gewoon al lastig is. Ze is namelijk licht onderbouwd en heeft lange achterbenen waardoor het lastig voor haar is om deze netjes onder te brengen. Juist in galop is dit belangrijk. Hoe ik het verhaal zo lees, zijn jullie echt nog niet klaar om te galopperen in de bak.
Voor mijn oude instructrice moest dan ook eerst alles in stap en draf perfect zijn, voor je mocht galopperen. Zij deed ook aan rechtrichten. Een vriendin van me nam ook les bij haar en die rijden nu echt perfect de bak rond. Zelf heb ik wel niet enorm veel ervaring qua rechtrichten. Ik zit nu ook stil met mijn merrie - bewust, ik kruip er niet meer op voor de basis vanop de grond en het medische op orde is.
Zoals eerder gezegd, zou ik ook eens testen op Vit E en Selenium te kort. Dit kan dmv gericht bloedonderzoek. Ik denk namelijk dat dit te kort de oorzaak is van bepaalde rijtechnische problemen bij ons. Zeker dat 'vlucht' gedrag en weigeren te buigen.. Ik heb toevallig vandaag het supplement van Equipharma gehaald om dit tekort aan te vullen. Ik weet dus zelf (nog) niet hoeveel verschil dit gaat maken in de trainingen.
Ik wens je alleszins veel beterschap
Nessa
Geplaatst: 03-08-16 13:42
Dank jullie wel. Ik heb gisteren toevallig gezocht voor iemand om te lessen in rechtrichten Dus daar gaan we zeker mee bezig!
Het stomme is. Heb vanaf oktober ook al in de bak gereden en ook lessen gehad. Toen ging het eigenlijk gewoon goed in galop. Ze is wel echt scheef, valt enorm naar binnen. Maar vind zo apart dat ze nu ineens uitbreekt.
Eerder dacht ik natuurlijk die flinke blokkade in de rug. Ook logisch. Nu is ze soepel en beweegt mooi. Zondag was dan ook voor het eerst dat we weer galop gingen proberen. Hiervoor alleen stap en draf.
Vit E tekort geloof ik niet in. Dit krijgt ze namelijk al 2 maanden bijgevoerd (magnesium ook)
Kaatastrof
Geplaatst: 03-08-16 13:44
Dat is inderdaad dan sterk moest ze hierin een tekort hebben. Ik wens je alleszins veel succes met je zoektocht. Ik volg met plezier mee
Is er overigens iets verandert sinds oktober?
Nessa
Geplaatst: 03-08-16 13:50
Haha ja. Ze is in december verhuist. Toen ook voer veranderd. Maart weer verhuisd. Uiteindelijk voer aangepast ivm niet onbeperkt hooi meer. Eind mei is het miloops gegaan dacht ik.
Ze krijgt aan voer:
- overdag vanaf 8.00 tot 20.00 gras (uitgebloeid langstengelig. Strookbegrazing) - avond arm hooi (genoeg tot de ochtend) - kleine 400 gram vitalbix - 7 gram vitamine e - 10 gram magnesium - 60 ml lijnzaadolie (voor de poeders om te mengen. Begreep ook dat je vet nodig hebt zodat vit E opgenomen wordt) - handje grasmix (voor de poeders)
Hmm.. Moeilijk om te zeggen dat dit een verschil zou kunnen maken in haar gedrag ohz. Is er verder nog wat verandert qua tuigage?
Qua voer krijgt ze ongeveer wat die van mij krijgen. Mijn paarden staan 24/7 buiten ('s avonds wel op de paddock, dus geen tot zeer weinig gras), krijgen onbeperkt hooi, beschikken over een mineralen- en liksteen. Tinky krijgt dan een schepje Yea-sacc (probiotica), 200gr balancer, 2 handjes grasmix en dus nu ook een schepje Vit E (10gr).
Denk dat veel Tinkers daarmee problemen hebben. Zijn ook veel licht overbouwde paarden bij of paarden waarbij het lichaam de bewegingen toch wat belemmerd. Mijn ruin is erg anders gebouwd en beweegt veel makkelijker ook bv.
Bij shill was het ook eerst een ramp dat ik bijna gewoon niet meer wou galopperen omdat het gewoon vervelend was. Maar ik merk dat het steeds beter gaat. Als ik dan weer een stap verder wil, krijg ik eerst weer gedoe want ze vind het moeilijk. Maar langzaam er naar toe werken en niet overvragen werkt bij mij. Nu loopt ze vaag al nageefelijk (schrijf je dat zo?) in galop, wat ik eerst alleen durfde te dromen! Veel oefenen en ze moet ook soepel worden en meer in balans, dan breekt ze niet meer uit.
En zorg ervoor dat ze in stap en in draf/midden draf al niet onder je vandaan loopt. Dan is de overstap naar galop veel makkelijker.
In stap en draf krijg ik haar juist heel mooi nageeflijk. Loopt dan ook goed te werken en relaxed te smakken. Daarom galopje geprobeerd. Niet veel gevraagd, 4 passen en stoppen. Uiteindelijk heel rondje willen proberen en dat ging dus mis.
Contact met lesgeefster is geweest. Zodra ik niet meer kreupel ben ( ) gaan we lesje prikken voor rechtrichten.
Met mij gaat al stuk beter hoor. Ik wil alleen snel teveel. Gisteren met mijn vriend de wei gemest. Ik heb kruiwagen niet eens geduwd. Maar was toch teveel. Echt zere rug naderhand.
jorretje
Geplaatst: 06-08-16 13:36
auwie Nessa! Beterschap hoor!
Gijssie begint zijn spiertjes weer terug krijgen, erg blij mee! Hij is echt op zijn plek en weer helemaal in zijn sas . Hij staat nu 24/7 met zijn vrienden op een niet te rijk landje en krijgt na het werk 1 maatbeker vitalbix (en wat extra als beloning bij het uit de weide halen en bij vrijheidsdressuur). Ik zet 'm altijd even op stal om rustig te eten, dan kan hij ook aan zijn liksteen likken. Dat doet hij nu nauwelijks, maar toen het zo warm was stond hij er zo 10 minuten aan te lebberen (niet raar natuurlijk, toen zweette hij veel meer).
Luxe probleem.. Ik ben jarig geweest en mag een dekje uitzoeken maar nu weet ik niet welke ik wil.. 1) Ik neig naar deze 2) Deze vind ik heel gaaf, maar bang dat het niet staat op Gijs zijn oranje.. ( 3) Zelfde in 'saai blauw' maar die vind ik eigenlijk te saaihttp://www.ej.nl/paard/zadels-toebehoren/zadeldekken/zadeldek-hv-polo-favouritas-s16_8840.html) Of ga ik voor chique: 4) 5) Help
Voor de beeldvorming, hier moet het dus op kleuren
Laatst bijgewerkt door jorretje op 06-08-16 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn slimme Cas heeft weer iets nieuws gevonden het bokken in galop was nu gedaan... nu stapt meneer achteruit uit weigering omdat aan de andere kant van de piste zijn vriendjes stonden.. maar even doorzetten en we hebben dan toch fijn kunnen werken knappe vent heb ik toch