Gefeliciteerd Selda, dat is natuurlijk altijd leuk! Arme diesel, beterschap en sterkte hoor tinkerplein, moeilijke tijden! Fijn hoor Jane, dat zo lekker aan het lessen bent!
Ik heb een passend zadel voor Gijs . Aansingelen stond ie even raar van de kijken, maar gedroeg zich verder keurig.
Arme Diesel, beterschap Hij is wel heel knap! Ik heb ook even gemist wat er met BB is, maar wat je ook doet, ik wens je veel sterkte!
Super van je les Jane!
Slim Nienke, met die jas van Noah! Ook lekker druk bezig geweest
Gefeliciteerd met je fleecedeke Mira
Whoee een zadel voor Gijs!!
Ik heb vandaag weer gelest met Feike. Voor het eerst met balkjes gewerkt ohz. De eerste x erover moest Feike even goed kijken en op het einde dribbelde hij even, omdat hij anders de balk niet haalde en hij vond dat hij dat echt wel moest halen Hij deed super zijn best! Meerdere keren over de balkjes gestapt en gedraafd en dat doet hij super, met enorm veel toewijding. Bij de balkjes gaat het tempo omhoog en oortjes flink naar voren Top paardje. Mijn instructrice denkt dat we dit jaar nog wel onze eerste sprongetje kunnen wagen Ik ga nu ook op zoek naar mentuig voor Feike, om hem dingen te leren slepen (uiteraard met professionele hulp). Feike heeft vorig jaar last gehad van zijn knieen. Dit door zijn enorme groei ineens. En om zijn achterbenen goed sterk te krijgen is het dingen laten slepen (en met hem mennen) een goede oefening, is me ook aangeraden door de DA. Dus daarom en, omdat het kan, gaan we maar eens op zoek. Daarbij wou ik hem altijd al voor de kar hebben
Er zijn genoeg mensen die slepen als voorwerk op het beleren. Maar ik ben daar geen fan van, als paard schrikt, van wat dan ook, dan heb je niks meer, immers kan je het paard nooit bij houden als je ernaast loopt en kans dat hij even een keer achteruit bokt van schrik dat hij achtervolgt wordt lijkt me zeer reeel. Dan gaat hij dus op de kletter met band/pallet oid erachter, wat voor een erg lelijke afloop kan zorgen. Ik heb met Caily wel een paar keer gesleept, maar vind het ook nog eens vreselijk saai. Als er gesleept moet worden, geef mij de trekker maar. En als Caily aan het werk moet tussen twee lijntjes dan pak ik de dubbele longe of slofteugel om te lange teugelen, kan je veel meer mee!
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 07-11-14 21:45
Degene die mijn Kee heeft beleerd is ook 100% tegen slepen.
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 07-11-14 21:47
Hier trouwens té druk. Sinds kort 40 uur werken, pony waar ineens de zorgen weer voor opliepen (gaat nu weer goed gelukkig!), voetbal, lessen, korte studie. En ook nog vriendinnen die ik graag zie.
Lees bij het wachten op het OV meestal netjes bij.
Caily is beleerd dus daarom sleep ik met haar, wel enkel met oogkleppen, heb een keer met haar willen sleeën met een hoofdstel zonder oogkleppen, een van de domste dingen die ik ooit met haar gedaan heb Gelukkig op een paar hele hoge hartslagen niks aan over gehouden.
Nientsje
Geplaatst: 07-11-14 22:18
Oei dat klinkt eng
Maareuh, ik begin nergens aan zonder professionele hulp hoor ik kijk wel uit.
Ik heb een Bels in paniek zien raken toen die voor het eerst de wagen achter zich kreeg. Dier is door vijf verschillende weilanden (met prikkeldraad) gegaan, boer en verzorgster kwamen de wagen en álles was stuk. Behalve de Bels, want zoveel gewicht met zo'n snelheid door draad = draad kapot maar Bels kwam er ongeschonden uit. Sindsdien ben ik niet meer zo paard en wagen Terwijl ik met Jes met de huifkar vol zingende en gillende kinderen door de buurt draafde in Zwolle. Vond ze práchtig.
Met en zonder kleppen, dat maakte bij haar niet uit. Eerste keer met kleppen viel ze de stal uit Vind oogkleppen ook absoluut geen meerwaarde hebben. Liever zonder zelfs, maar haar supergave mentuig had een hoofdstel met oogkleppen. Tja.
Jes zou overigens ook beleerd zijn toen ik haar kocht. Heb haar in het zwaarste weiland wat we hadden gezet, zwaarste wagen (zo'n platte wagen, goed oud en goed zwaar) erachter, 'Jes.. stap!' en daar ging ze, keurig in stap met de wagen achter zich. Beleerd Ach ja. Vroeger Toen deden we dat soort dingen gewoon...
Verder hier razend druk. Werk is hysterisch, en nu het 's avonds donker is red ik het ook niet meer om doordeweeks wat met de paarden te doen. Dus ik hoop vooral op heel veel droge weekenden dan kan ik dan met Flynn op stap. Jes en Flynn gaan verder goed. Flynn is de absolute baas in de groep en dat vindt hij machtig mooi. Eikel
Ik heb met alle paarden tot u toe nog eerst 'gesleept' maar niet dmv een band er achter. Maar door aan elke streng een vriendin te laten terug trekken. Stond altijd genoeg druk op. Maar daar is altijd genoeg werk aan vooraf gegaan. Longeren met dubbele lijnen.met oogkleppen en tuig stapje voor stap. en ze waren sws allemaal al ohz beleerd. Dat scheelt een hoop.
Hebben wij toen ook allemaal gedaan. Paard liep kuikenmak in het tuig over de weg, kon je de gekste dingen mee doen. Maar de wagen erachter was absolute paniek, en weg was ze. Brrrrrrr.
Caily
Geplaatst: 07-11-14 22:53
Ik heb de gevolgen van geen oogkleppen helaas aan levende lijve mogen ondervinden, Caily en de slee was niks ivt Kyra die we terug vonden met kar en al in de greppel twee straten verderop Maargoed, Kyra is sowieso een bijzonder paardje, die was van begin af aan al moeilijk met de wagen, terwijl ze echt een hele goede basis heeft mee gekregen en onder het zadel het super doet. Denk dat dat per paard verschilt met of zonder oogkleppen.
Mijn grote droom is een dubbelspan met twee prachtige Tinkermerries. Lola is/wordt daar een van, en ik hoop van harte dat er komende zomer een zusje voor haar wordt geboren die ernaast mag. Ik heb drie keer kans dus moet vast een goede bij zitten!
Had je fototopic een tijdje terug al gezien Berdien, echt wauw Enne, het donker dwingt je dus (nog) niet in de bak te gaan trainen?
Caily
Geplaatst: 07-11-14 22:55
Vier is eigenlijk ook wel erg gaaf
Alleen wel vreselijk veel werk, dus doen we maar niet
Neuh, weinig zin in. Flynn staat sowieso nog aan de overkant, dus dan moet ik hem in het donker uit de wei vissen, naar stal toe, rijden, in het donker terug... Nee hoor, laat maar mooi staan. Plus dat de winter gewoon ook niet mijn beste seizoen is. Weinig energie, het is altijd hysterisch op m'n werk en mijn lijf is ook geen fan van winter.
Ik zie ze wel doordeweeks hoor, Jes moet toch haar poedertje hebben dus dan knuffel ik Flynn ook altijd even. Train in de winter gewoon wat minder in de bak. Zondag toevallig les, dus dan pakken we weer wat dingetjes aan. En verder lekker veel buiten rijden met de rest. Dolle pret, en het echte trainen pakken we wel weer op als het seizoen er weer naar is. Gewoon een kwestie van buiten ook oefeningen meepakken, dan kun je de boel best goed bij houden.