[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:14

wat is cpl als ik vragen mag?die tinker vindt ik er echt niet goed uit zien :n
de linkergalop bij eros lijkt nu goed onder controle.nu nog stoppen waneer hij moet stoppen en dan zitten wel op de goe :)) de weg

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:28

CPL is een chronische aandoening die zorgt voor problemen met de vocht-(/lymfe) afvoer in de benen.
Ik heb mn laptop dood :( Als je weet wat ik allemaal met dat ding doe dan weet je dat er ook een stukje van mezelf is gestorven :Y) Gelukkig mocht ik van Jessica en Johan een mini-laptop lenen :D

Verder ook niet zo lekker hier :( Caily is gelukkig wel weer wat opgeknapt, nu iedere dag vechten om de psyllium erin te krijgen, maar dat is te doen. Ben er een tijdje terug eens afgevallen omdat ik achterstevoren erop zat en ging draven (weten jullie nog? :+ ) Nu ben ik reumatisch en is er wat onrust ontstaan in de heup waarop ik viel, heb nu een slijmbeursontsteking. Hij is vrijdag voor de tweede keer ingespoten, verschrikkelijk, maar het helpt wel! Nu maar hopen dat het ook weer rustig wordt daarbinnen, inspuiten is niet bepaald goed voor je lichaam....

Mag dus voorlopig ook niet paardrijden, eigenlijk zou het beter zijn om helemaal te stoppen, maar daar moet ik nog niet echt aan denken. Wil sowieso dit zomerseizoen volop proberen te rijden, daarna zien we wel weer. Hou goede moed, ik moet en zal een keer naar de Tinkerdagen, naar het strand, endurance, TREC en crosstraining :D

Ga me met deze laptop nog even niet wagen aan bijlezen, sorry dames.
Heb wel gehoord over Diablo en Mack verkocht, heftig. Hoop voor jullie dat je net die ene gouden appel tussen die velen rotte uit hebt weten te plukken, en dat dit avontuur ook voor beide heren die nu daar staan goed af zal lopen!

Verzorgsters, tja, zo gaat het overal hoor, hoor het oa bij de eigenaar van Kyra ook, en als je gaat kijken liggen de verzorgpaarden voor t oprapen. Ik kreeg op Caily wel heel veel reactie's toen, maargoed. In praktijd doen ze t half, of niet, of ze verkopen naar verloop van tijd een eigen paard en gaan hun eigen weg. Ik heb bij Thig een hele toffe meid gehad, maar die ging emigreren naar n paar maanden :( Begrijpelijk hoor, dat ze hun eigen weg gaan naar verloop van tijd. Ik stop binnenkort ook helemaal met het verzorgen omdat ik het gewoon niet trek dat anderen zeggenschap hebben over waar ik heel mijn ziel en zaligheid in leg. Ik ga enkel (voor zover mogelijk) paarden/Tinkers (in) rijden voor derden, heb er momenteel drie op de planning voor komend voorjaar dus genoeg te doen :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 17:41

tinkerplein, knappe man is Blue Boy! Wel veel poetswerk denk ik? :D

Cpl heb ik ook nog nooit van gehoord...

Lotte, hopelijk snel betere tijden bij jezelf, paardjes en laptop ;)

Nog over Iowa, toen de dierenarts eerste x kwam is er kreupelheidsonderzoek gedaan en ook nagekeken op eventueel een hoefzweer... Maar ik begon ook al te vermoeden dat het misschien door scheefheid kwam, wat jaren geleden heeft mijn zus met haar paard een cursus bij Antoine de Bodt gevolgd en was ik mee zonder paard gewoon voor de informatie. Niet dat ik alles in zijn methode goed vind maar er zijn zeker wel nuttige dingen in zijn methode. Vandaag eens les van mijn zus gehad en echt specifiek hierop gelet, hele tijd schouderbinnen schouderbuiten ook geoefend en het was ook wel duidelijk met welke kant Iowa enorm veel moeite had, maar ze heeft geen stap kreupel gelopen! Ik ga 1 van de volgende weken eens les nemen bij de instructrice van mijn zus die mij hier zeker mee kan verder helpen. Niet dat mijn andere instructrice slecht is maar zij geeft meer les op de duitse klassieke dresuur manier en gaat mij niet verder kunnen helpen vrees ik...

Ik heb gisteren een buitenritje gaan maken met mijn zus en haar paard en ook de mama van haar paard, Ursula (ja lelijke naam maar ze heeft hem al haar hele leven :p ) Ursula was zo'n 16 jaar geleden van ons en we hebben 2 veulentjes met haar gefokt, Zappa en Boy. Boy hebben we bijgehouden en Ursula en Zappa zijn uiteindelijk verkocht. Zijn de enigste paardjes dat we ooit verkocht hadden en altijd beetje spijt van gehad... Toen mijn zus enkele maanden geleden een extra paardje zocht voor haar kudde, kwam ze Ursula plots tegen op een verkoopsite! Mijn zus heeft ze toen teruggekocht en nu staat ze met haar zoon (en nog een paard) weer op de weide waar ze vroeger ook stond. Ze is een welsh cob, kleine D-pony en ong 19 jaar nu denk ik. Maar ze staat nog heel hevig! Het is geen tinker maar ik vond deze foto wel leuk om te tonen, eventjes een verschil van 16 jaar :D

Afbeelding

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:17

*\o/* *\%/* *\%/* HAPPY :D :D :D
Ik ben vandaag bij groningen geweest om Tinkerplein op te zoeken!
en heb haar mooie lieve merrie Madelief ontmoet en zelfs gereden :D
wat een super tinker! gewoon meer als een maand niet buiten gereden en gewoon lekker braaf een rondje gereden. aangezien tinkerplein echt teveel paarden heeft die ze kan rijden, heb ik de kans om Madelief te kopen. Ik heb er in ieder geval een heel goed gevoel over :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:22

Leuk zeg Bianca

Leuk om te zien ook Soprano!

En net rondje van 10km gedaan en Jack was heel erg flink :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:25

Mooie foto's Soprano!
Bianca23 leuk dat je die kans hebt!

Heb het rijden even in de wilgen gehangen. Ik mis een heel stuk ervaring van het doorrijden van puberende paarden. Ergens heb ik er wel spijt van dat ik een jong paard heb gekocht. Heb gelukkig twee mensen gevonden die wel ervaring hebben en hem willen doorrijden. Ik werd veel met hem aan de hand en longeer regelmatig. Ooit hoop ik buitenritten te gaan maken weer met hem. Voor diegene die denk verkoop hem dan maar. Dat doe ik niet ben ergens mee begonnen en dan maak ik het ook af. In de tussentijd rijd ik zo nu en dan de haf van een vriendin.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:27

Leuk bianca! caro dr paarden zijn heel erg leuk! ik ben helemaal weg van maddox en kral :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:27

soprano, fijn dat jullie oude merrie weer terug is!
En hoe doet iowa het nu?

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:16

snackie klopt ze zijn allemaal kei leuk!! maddox is die jonge ruin toch? ik denk dat die te pittig is voor mij en mijn recreatieve ritten. :o

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:31

Wat ontzettend leuk bianca! Heb je een foto? :D

Vandaag weer een buitenritje gemaakt samen met een vriendin, bokker _tara_. Mannen waren weer braaf :D

Al weet ik niet wat Bart heeft :') die is zo hyper deze week. Zo, ma en di lange buitenrittn gemaakt en sindsdien is hij helemaal vrolijk en hyper :') hij stond ook al te steigeren op stal hoorde ik := en vandaag met rijden wilde hij alleen maar hard :') met een rustig galopje gooide hij ineens zn hoofd tussen zn voorbenen :o had m snel terug dus hij kon niet meer bokken :') hij was de hele weg helemaal vrolijk :') ben ik niet gewend van mn oude mannetje :') haha

Vanochtend nog wel gevallen van t paardje van een vriendin, ging heel goed. Maar toen ik op de rechterhand wilde aangaloperen gaf ze een flinke bok en lag ik eraf :') viel weer eens op mn kont dus had nergens last van :') zijn die extra vetjes daar nog ergens goed voor :P merrie is 1, 65m dus viel van hoog :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:58

die heeft natuurlijk de lente in zijn bol!

eros heetf momenteel ook last van apestreken(zo noem ik t maar).
de ene dag is t net een hond achter je broekzak aan en de andere dag gooit ie alles aan de kanten.halsters ,touwen,poetskisten,totaal niet om willen gaan staan als je m dat vraagt...apekop!
maar als ie dan die natte ogen opzet dan vergeef je t m meteen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:00

Wat leuk Bianca. Madelief is leuk, al had ik er persoonlijk geen klik mee :o ik vond Diablo de leukste, maar Odjus is ook zeker niet vergeten. Wij (Jessica en ik) hebben jullie nog zien rijden, onze paarden staan in de weilanden tussen de huizen en bomen waar jullie omheen gereden zijn zeg maar. Had alleen niet door dat jij t was natuurlijk. Zei wel nog tegen Jes dat Madelief er netjes bij liep, haha.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:02

Erg he als ze je dan met van die puppy ogen aankijken :') daar was mn vorige pony ook erg goed in, die kon altijd zoooo onschuldig kijken als hij iets had gedaan wat niet mocht :')

Ik hoop dat t een teken is dat de lente eraan komt :P ben t nu wel zat de winter...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:02

Lol, gekke bart en een gelukkige val dus :D

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:11

calanddra haha handig he die extra vetjes ;)
zo te horen hebben er een hoop paardjes de lente al in de kop, van mij mag het komen!!
hijadaluna: wat leuk dat jij daar woont!! dat wist ik niet. ja het is net waar je een klik mee hebt, voor mij ook belangrijk dat het een nuchter dier is die gewoon een week kan stil staan. maar ik heb een fijn gevoel bij madelief.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:15

He wat rot dat je nog zo'n last hebt van je heup Lotte! Doe maar goed rustig aan! Dat lijkt me inderdaad beter als elke keer zo'n rotspuit erin..

Wat leuk dat Ursula weer bij jullie woont Soprano. Leuke vergelijkings foto!

Dat is een hele verandering tinkerplein! Wat zal dat een moeilijke beslissing zijn geweest om uiteindelijk je twee mannen daar achter te laten!

Wat een lekker weer vandaag he! Gelukkig had ik de camera bij voor wat zonnige plaatjes
[ITP] Heerlijk soezen in het zonnetje

Ik ben met Arya naar buiten gegaan met de lange lijnen. Het ging echt heel erg goed. Fietsers,auto's,kinderen, honden en mensen die hun auto stofzuigen of wassen vind ze niet eng. Ze heeft heel goed geluisterd. Alleen een stel ganzen vond ze dood en dood eng. Toen is ze echt een flinke tijd van de rel geweest, wat dat betreft is ze heel gevoelig. Daarna ben ik thuis nog even door gegaan en ging het weer super. Scheelt denk ik ook heel veel dat ik thuis zelf ook meer op mijn gemak ben, want dan hoef je maar op 1 ding te letten, en niet ook op verkeer en andere dingen.
Daarna heb ik ook nog op Izzy gereden, in de bak. Ik heb al heel erg lang niet in de bak meer gereden, maar het was heerlijk. Gezellig samen met mama, en we hebben een beetje carouselachtige oefeningetjes gedaan.

Colenda vind de haan erg interessant
Afbeelding
Ik vind dit een hele leuke foto, allemaal lekker van de zon aan het genieten
Afbeelding
En ons kleine punnikie
Afbeelding
En knappe Pluis die na de operatie weer helemaal de oude is
Afbeelding
En papa heeft nog een foto van mij met Arya gemaakt
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:34

knappe ukkie!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:45

Ik heb hier ook nog ene shet staan ook maar eens mee aan het werk :P

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:58

Was leuk he Bianca,jullie zijn een leuk stel.Wat voor de een klikt,werkt bij de ander voor geen meter,ben ik helemaal met lotte eens.

Vindt t ook erg jammer voor je Lotte dat je zoveel last hebt........

En ja,wat kan ik zeggen over Jan de Koning?
Ik zeg altijd dat je een handelaar nooit moet geloven op zijn woord en om zijn mooie blauwe ogen.
Ik ga op mijn gevoel af.
Voor mij was dit een hele goeie deal,mede doordat de beide ruintjes er nu aan toe waren(en ik ook)om een stapje verder te gaan.
Tot nu toe gaat het prima met ze,hij houdt me op de hoogte.
Hij heeft me verteld dat hij jaarlijks zo'n 20 tinkers importeert en 'beleerd',ik kabn alleen maar hopen dat ze daarna bij de juiste eigenaar terecht komen.
En BB doet het tot nu toe heel goed.Hij is relaxed,niet onder de indruk van onze shovel ed,mijn zoon van 11 heeft gister al met hem lopen wandelen,hij vindt t wel best,zadel en bitje ook,longeren,morgen er maar op.
Volgens zijn paspoort komt hij toch echt bij Tom Price vandaan,zal zijn chipnr iig nog even laten controleren,vindt het niet het belangrijkste.

Soprano,leuk dat Ursula terug is!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:08

o ja,Heidy,ik denk niet dat hij wat voor jou heeft staan,is en blijft een handelaar he?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:29

Vandaag met BB voor het eerst op buitenrit.Zoals ik verwacht had was hij heel groen maar superbraaf.

Afbeelding

Afbeelding
Met Aline,zijn verzorgster.

Afbeelding
En nog een x!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:37

Super dat het goed ging de eerste buitenrit er mee :).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:01

Knap paard!!

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:46

wat een braverd tinkerplein!! altijd spannend als ze dan net op een nieuw plekje staan om er een eerste buitenrit mee te maken.

Nou ik heb een top weekend gehad, weer op Job kunnen zitten en rondje gestapt en natuurlijk madelief ontmoet en niet meer uit me hoofd weg geweest....
nu me vrachtauto weer vol en weer rit italie dus ik wens iedereen werkse vd week en veel plezier met onze tinkers! ik lees mee maar reageren doe ik het weekend weer.

groetjes

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:57

Wat zit er in je wagen Bianca? Goede reis!

Ohw, en ik woon niet in het bos hoor! Ik woon in Groningen-stad, Caily (en Luna van Magica(=Jessica)) staan daar in pension :)