[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:05

Sinds oktober vorig jaar net achter Nijmegen, is naar jullie nog altijd 1,5 uur rijden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:09

Chubby; heel veel beterschap, doe t eventjes lekker rustig aan!

Boya; Hahaha, wat een geweldig verhaal! Darlah vond koeien echt eng in het begin
Ik zou niet weten hoe ze op een Milka-koe zou reageren, maar vast niet veel beter

Sjoe; super dat het voor de sleep zo goed ging!

Hopelijk gaat het rijden snel beter met je ribben, yarka! En de verkoudheid zit echt in het weer volgens mij.. beterschap!

Roos; Als hij de andere paardjes nog kan zien enzo, dan is het volgens mij helemaal niet zo erg voor z’n sociale leventjes en gezondheid is ook belangrijk!

Karuna; vervelend van die afspraak die niet helemaal liep zoals het moest, wel raar dat je er opeens een set bij moest kopen!

Annick; ik ben op school, dus kan de filmpjes niet bekijken nu.. doe ik straks!

Bedankt voor alle reacties op Darlahs foto’s, ik wordt helemaal verlegen van alle complimentjes wat betreft de verzorging! Ik ben blij dat ze zo opknapt
Zo, en nu weereens wat aan m'n schoolwerk doen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:10

Annick, Nou ik kreeg tranen in mijn ogen bij de muziek die samenviel met de draf van Damian! Die zweepslagen klonken alleen wel als vuurwerk ofzoiets. Hij is mooi wit hoor!! Heb je die muziek nog???

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:11

Mazzelmeid: koeien vind ie alleen maar leuk en reageert ie eigenlijk niet op, alleen maar nieuwsgiering. Ik denk dat die paarse kleur 't em deed.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:11

Ey,
Nog effe een berichtje van jel

Flan kan geen piem eruit doen dus die blijft er ook tijdens massage netjes bij staan

Roos; Hihi, je bent gewaarschuwd, Jeanie en ik brengen wel wat actie in de tent… he sneeuw Veel plezier bij Figje. En ook nog met poppetje 101. Je moet het maar weten van die etenscombinaties zo slecht zijn.

Annick, kan hier helaas geen filmpjes zien..

Karuna, arme Connor met zijn boeren Beter dat hij dat bakje dus weer omkrijgt. Jammer dat ze met dat scheerapparaat zo moeilijk moesten doen. Dan idd beter een nieuwe

Nu mijn stukkie

Gisteren zou Jan met Tjerk gaan wandelen en ik Flanna rijden. Ik baalde hiervan want ik ben op dinsdag gestopt omdat zij een betaald verzorgster kreeg. En op dinsdag kunnen ze niet en dan maar vragen of wij er mee gaan lopen. Als ze t weer vraagt zal ik wel zeggen dat het in noodgeval niet erg is maar dat we niet van plan zijn dit iedere week te doen. Maar toen we op stal kwamen bleken de paarden toch allemaal de wei op te gaan. Dus we moesten ook nog haar andere pony uit de wei halen. En aan onze stal hing een briefje of we Elegance uit de wei wilden halen. Dus die moest ook mee.. toen ik aan rijden was kwam er ook al iemand naar Jan en moest hij nog een x de wei in. Dus meer tijd kwijt aan andere paarden dan aan die van ons zelf… zucht.
Goed Jan is de stalhouder gaan betalen en ik ben Flan gaan poetsen en vlechten. Opgezadeld en omdat het lekker weer was, lekker de buitenbak in gegaan. Flan en ik hebben wel even ruzie gehad, incl. mooie bok maar opzich had ik niet te klagen. We hebben veel voltes gereden. Op de rechterhand bleef ze mooi constant met haar koppie, ook als ik aandraafde. Linksom komt ze gelijk een stuk omhoog. Wel jammer maar goed daar kunnen we aan werken Galop ging helemaal lekker. Een uur gereden en daarna afgezadeld en lekker op stal gezet. De stalbaas had juist kuilgras uitgedeeld dus ze kon lekker smikkelen.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:17

desillies schreef:
Citaat:
Wat zouden de meiden en ik graag meegaan op de rit, misschien moeten we hier er ook nog maar gauw 1 organiseren in het kuinderbos.

prop je paarden in een vrachtwagen klim erin met de meiden en kom lekker hierheen.
paarden in een ruime schone boz en jullie slapen gezellig bij mij.

irish lady en EllyG passen wel op je spulletje thuis

goed idee hè

een geweldig idee, heb geen vrachtwagen helaas, alleen 2 2paards trailers

Sjoe, de dierenarts hangt de vlag nog niet uit, gaat nog niet super, dus afwachten maar, hij zei dat hij er de hele week wel moest blijven.

ga nu weer verder werken, even pauze gehad, tussen 2 vluchten door een telefoontje ja dan moet je wel even stoppen toch?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:22

Cheveyo schreef:
Annick, Nou ik kreeg tranen in mijn ogen bij de muziek die samenviel met de draf van Damian! Die zweepslagen klonken alleen wel als vuurwerk ofzoiets. Hij is mooi wit hoor!! Heb je die muziek nog???

Ik zal kijken of ik het nog kan vinden chev, ik had 8 cd's bij en een paar had ik geleend.
die zweep tja, deems is niet bang voor de zweep dus hij had even meer nodig, moet zeggen dat de voorbrenger het heel goed deed hoor.
jammer van de ruimte, ik denk dat alle paarden veel beter hadden gelopen als de ring groter was geweest.
als ik het nr heb stuur ik hem wel per mail.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:26

Boya schreef:
Weer niemand hier in de buurt . Flettie jij woont dan bij Daphne (Sherwood) om de hoek , mooie paarden zat bij jou dus!

Yeps, ik denk dat Daphne wel onder de noemer Noaber valt Jammer genoeg hebben we het allebei te druk om regelmatig een bakkie te doen

En nu weer snel aan het werk

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:27

Thanks Annick.

Met z'n drietjes afspreken bij Lisje is oke hoor! Gezellig!

CF, de shet is 9 jaar oud.

Ik zal voor de foto's straks even een topic openen, had weer internetperikelen.....
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 05-10-05 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:58

Omdat Pellie geloof ik ook altijd in dit topic zit en nu tijdelijk niet op internet kan ivm verhuizing zal ik hier even de link van de foto's plaatsen zodat jullie nog een klein beetje Gammon kunnen zien Bij zn nieuwe huisje natuurlijk!

viewtopic.php?f=53&t=476280

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:00

Ik zie alleen maar mooie rooie kruisjes, Anna-Jelly....

Ik zie ze! Heb gereageerd in het topic.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 05-10-05 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:20

Is dat zo? Ik zie ze gewoon

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:23

Ik zie ze ook.
Lekker hoor zo met z'n tweetjes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:28

Ik zag ze trouwens ook gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:37

Pfoe Jean… is je mailing nog gelukt? Midden in de nacht… moet er niet aan denken

Xena, paarden kunnen zeker oormijt of luizen hebben, Bas van Sanex hier op Bokt heeft er ook vreselijk lang last van gehad. Zou ik dus snel nakijken en als je wat ziet behandelen… Sterkte ermee!

Sjoe, tof dat Joey zo lekker op de sleep reageerde Ik heb ooit eens een paar stukken tarweland met Amanda aange-egd toen mijn pa dat met de hand had ingezaaid (weggeregend), Madam ging met 4 eggetjes (achteraf bezien vreselijk veel natuurlijk, wist ik veel ) heen, na heel wat aanmoedigen ook de ommekeer terug. En toen verdomde ze het. Toen met twee eggen nog een ommekeer gedaan, en daarna was er niks meer mee te beginnen. Uiteindelijk hebben mijn pa en broer het afgemaakt door samen voor 1 eg te gaan staan… Ik blijf daaraan moeten denken als iemand het over slepen heeft met een paard…

Bloody Hell, wat een horrorverhalen over Ivermectine, kun het spul wel van reclame, maar zelf nooit gebruikt

Nicole, balen dat het weer wat minder ging met Connor zonder greenguard in de wei, lijkt me zo erg, nooit eens gerust zijn met voeren, maar altijd alert op zijn… Balen van de scheermachine en succes met de makelaars!

Annick, ik ga proberen er vanavond om te denken om de filmpjes te bekijken, nu niet de mogelijkheid tot…

Jellie lekker gereden dus

Niet vergeten, foto’s van Pellie bekijken

Kom ik ook even kijken Heb het lekker druk gehad vandaag, alles wat af moest zijn is gebeurd, nu kan ik weer aan mijn eigen verslag en opdracht voor het bedrijf werken

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:49

Hahah Maya wat een verhaal met die eg.
Da's hard werken voor mensen zeg.
Ja Joey heeft alleen voor onze zelf gemaakte sleep gestaan dat is een pallet op ski's dus niet zwaar.
Ik zal wel eens een foto neerzetten ervan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:53

Haha ja maya dat verhaal weet ik nog goed dat je dat ooit eens vertelde!

yarka, ik had dus echt niet verwacht dat Cody van Shampoo Boy was eerlijk gezegd Hoe gaat het met je hengstjes? Hoe heten ze ook alweer? Die van Glen heette eerst toch Roderick?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:07

annick, hihi speciaal voor mij die filmpjes haha
ze zijn echt mooi hoor, met die muziek enzo
damian is echt een knapperd, wat staat ie mooi vierkant! dan zie je zn bouw echt heel mooi

karuna, connor dus ook last als ie teveel gras enzo binnen krijgt, fig dus ook, ook sloom, stinkscheten/boeren, jeuken, hij staat nu ff 2 uurtjes op de vollere wei maar gaat vanaaf gewoon weer op het kale stuk
spannend vanaaf met de makelaars!

boya, net achter nijmegen, dan woon je vlak bij mij, ik woon op klein half uurtje van nijmegen over de snelweg
ik ken de namen van al die injecties trouwens niet hoor

mazzelmeid, fig staat gewoon in de wei naast al die andere paarden, dus daar heeft ie wel contact mee, hij staat er nu ff 2 uurtjes bij om hem toch ook vrolijk te houden

jellie, jeetje jullie zijn idd meer tijd kwijt aan andersmans paard, hebben wij ook een tijd gehad hier hoor maar op een gegeven moment houdt het op
mensen maken er snel gebruik van als het ze ff uitkomt, beetje misselijk, noodgevallen ok...
arme jan, zal wel moee beentjes hebben gehad hihi
flan lekker een bok gegeven, foei toch, verder ging het wel lekker zo te lezen

jean, sterkte met storm maar weer, hopen dat ie toch gaat opknappen nu

pellie lekker paardjes aan huis, ziet er gezellig uit

net bij fig geweest, hij was niet opgeblazen of iets en had best puf om ff te lopen, was best energiek, nog even met niks erop gesprongen en lekker gestapt
genoten van het warme zonnetje en nu staat ie ff bij zn vriendjes, vanaaf maar weer op het kale stuk, dus strakkies lekker weer naar hem toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:13

Sjoe, ben benieuwd naar een foto!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:24

snowdon schreef:
yarka, ik had dus echt niet verwacht dat Cody van Shampoo Boy was eerlijk gezegd Hoe gaat het met je hengstjes? Hoe heten ze ook alweer? Die van Glen heette eerst toch Roderick?

Als je Cody kent in de omgang en qua uitstraling lijkt ze precies op Shampoo, ook haar hoofdvorm (harp) lijkt op hem.
De hengstjes groeien echt als kool! Zal binnenkort eens pogen wat foto's te maken. Volgend voorjaar is de bedoeling om met beide naar de keuring te komen. Die van Glen heette idd zo, maar heet nu Ryan.
En de andere is Ahren (staan monsterveel foto's van hem op Bokt als veulen.)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:30

Ja ahren... Fleury hier op Bokt poste zoveel foto's van hem toendertijd haha

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:34

ik leef nog.
en fjrodkootje, ik woon bijna in de tinkerboederij, kom er wel eens langs.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:41

Goed dat je nog leeft, draakje

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:48

Klopt Leon!

Ik wens jullie vast een fijne avond, ik ben zo weg. Heel misschien vanavond nog ff online.

Doei!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:24

He hallo,

Ben ook weer even hier,

Maya, nee ben pas bij 2500, maar het duurt wel 5 dagen dus dikke klus, maar altijd als ik zoiets doe en ik weet dat het af moet, heb ik een soort ingebouwde wekker en wordt vroeg wakker, dan kan ik er maar beter uitgaan en beginnen anders lig ik maar te draaien en daar wordt je ook niet vrolijk van.