Claudia, wat ik altijd een supergaaf spel vond was 'vossenjacht'. Dat speelden we regelmatig in de ponyclub. Het is wel meer voor de gevorderde ruiter.

Bumper, ik geef mijn Tinkers (en Shetten) momenteel Balancer op aanraden van mijn DA. Mijn Tinkermerrie kwakkelde al een hele tijd met haar gezondheid en heb nu dus allerlei onderzoek laten doen. Ze bleek enkele tekorten te hebben qua mineralen en vitaminen. Dit voer vult dat netjes aan. Zit amper melasse in de brokjesvorm, de poedervorm bevat géén melasse. Wij hebben de brokjesvorm aangezien deze op voorraad was. Dit geven we in combinatie met een handje luzerne.
De Balancer is éénmalig duur in aankoop, maar je geeft slechts 200gr per dag. Je doet er maw 4 maanden mee. Paarden eten het hier allemaal netjes op.

Mijn paarden krijgen voor de rest 24/7 ruwvoer en beschikken over een zout en mineraalsteen. Staan wel 24/7 buiten met schuilstal. 'S avonds op een paddock, overdag kunnen ze ook op het gras.
Tinky blijkt overigens een Selenium en Vit E tekort te hebben. Eerst dacht mijn andere DA dat ze een worminfectie had ivm bloedarmoede. Laat je paard altijd eens goed checken en vraag voor een second opinion! Ik ben blijkbaar niet de enige waarvan men eerst aan een worminfectie dacht en het uiteindelijk Vit E/Selenium tekort is... Onnodig ontwormen is namelijk nooit goed voor de darmen.