Hier is trouwens de papa de hele dag bezig geweest om een stuk voor de uitloopstal te verharden Ziet er super uit! En ben er zeker van dat de paardjes héél blij zullen zijn dat ze toch al minder in de modder hoeven te ploeteren. Er wordt een hele strook voor de stal verhard, tot aan de drinkbak. De rest wordt waarschijnlijk later gevuld met zand, zodat ze een héérlijke zandpaddock hebben en nooit meer in die blub hoeven te staan. Ook word er nog een verhard pad aangelegd, tot aan de mesthoop, zodat we gemakkelijk met de kruiwagen naar daar kunnen. Oh, I'm so excited Hebben ze een heerlijk stukkie zand waarin ze kunnen liggen.
Ik moet toegeven dat ik lui ben de laatste tijd... Ik lees braaf alles bij (in bed vanaf mijn telefoon) maar dan ben ik te lui om op mijn telefoon een heel verhaal te typen... Maar goed, nu zit ik achter de pc.
@ Heidy, balen dat Jack niet verkocht is. Denk nog maar eens na over mijn aanbod om op Trees te rijden. (ze is echt heel erg lief er gaat nu een echte beginner mee naar buiten zonder zadel). En over een nieuw paard kan ik alleen maar zeggen, ga er een heleboel uitproberen, ook andere rassen. Ik wilde eerst geen tinker (ben/was fjorden en haflinger fan) maar ben uiteindelijk als een blok voor Ricardo gevallen. En heb er geen seconde spijt van gehad...
@ Leonoor, knap dat je op zo'n groen paard durft te filmen, maar ze ziet er wel braaf uit.
@ Simone, Ramona en haar fjorden vriendje. Had ze al op facebook voorbij zien komen. Roze staat haar goed! (Hoeveel hoofdstellen heb je wel niet )
@ Soprana, loopt ze wel goed aan de longeerlijn op het "harde"? Ik zou het iig wel serieus nemen.
Wat boffen jullie allemaal met helpende vaders, die van mij woont helaas op een dikke 45 min. rijden dus die komt nooit helpen...
Ik knip alleen de manen van mijn fjord en de haren die uit haar oor steken. Bij Ricardo wil ik alleen zijn uitstekende oor haren knippen, maar dat laat hij me (nog) niet doen.
Ricardo is bij zijn vorige eigenaar geschoren dus ook zijn baard en snor. Hij krijgt nu langzaam aan een snor terug, vind het wel grappig en ben benieuwd hoe lang die wordt...
Bij mij krijgen ze 's avonds en 's morgens 1 schep brok en een veel hooi (in een soort van slowfeeder). Ricardo schommelt heel erg met zijn gewicht, vorige week vond ik hem aan de dikke kant en nu vond ik zijn kont wat ingevallen. We maken een keer of 3 per week een rustige (veel stap en beetje draf omdat Trees zonder zadel mee moet) buitenrit tussen de 1 en 2,5 uur.
Een pagina of 20 terug las ik iets over telefoons meenemen. Altijd doen en altijd bij je houden. Ik heb in september een trap in mijn buik/ribben gehad met opstappen, dit gebeurde achter in de bak terwijl mijn telefoon in de zadelkamer lag (en ik alleen was)...
Als het goed ik krijg ik komende week een tweedehands zadel (bruin ), zodat er hopelijk weer twee zadels zijn.
@cp112:eros is een groninger en geen tinker.ze zijn misschien kwa breedte redelijk gelijk,maar dit is een warmbloed en een tinker een koudbloud.(is geen aanval op jou hoor) eros loopt nu minimaal 4 dagen per week soms zijn t er 5(ligt aan de bijrijder).hij eet ook alles helemaal op wat ie krijgt. vandaag heb ik de beentjes weer gewassen.voor is t mokvrij,en achter zijn er wat plekjes.1tje lijkt opengesprongen geweest te zijn(dat plekje kwam ik gister tegen)maar was droog.dus met t wassen is dat goed ontsmet.daarna enkel gped gedroogd.
@calandra:lieve foto's van pride.mooi deken heeft ie op trouwens(ik heb iets met dekens geloof ik....)bij ons op stal ligt een deken met ongeveer dezelfde print,alleen dan van fleeche.vindt m echt prachtig
welkom peggy!mooie tinker heb je zeg.
vandaag de stoute schoenen aan getrokken:voor t eerst op eros gezeten!enkel zitten,en de bijrijder liep zo een paar rondjes door de bak,maar ik heb m ff gevoeld. best wennen aan de hoogte(volgens de metingen bij stamboom zou ie 1.60 zijn,maar weet bijna zeker dat ie hoger is).kwa breedte zit ie eigenlijk wel lekker.zadel vondt ik niet helemaal super zitten,maar goed er komt nog een andere voor mij,
Ooooh had niet door dat t een warmbloed was Sorry. Dan valt het wel mee qua krachtvoer.
@Susanne, ik kom er zelden. Als het 1 keer per jaar is is het veel Heb er zelf gewoont, vind Frankrijk echt geen ruk aan, cultuur staat me niet aan om over het eten maar niet te spreken Dus nee, ga liever ergens anders heen op vakantie T'is meer af en toe omdat we ons dan een beetje verplicht voelen omdat we al zo lang niet meer geweest zijn
Welkom Laura, leuk paardje heb je Tof dat jullie een stuk gaan verharden en zand gaan aanleggen Kaat, zal vast wat handiger zijn dan in de blub. En super dat je voor het eerst op Eros hebt gezeten Ellie
Izzy krijgt heel erg sokken-jeuk van wortels. Verder krijgen ze bijna onbeperkt hooi en een handje Quatro. Colenda (kwpner) krijgt een halve schep basisbrok en een schep geweekte Zupa.
Welkom Firelover
Oh wat fijn Kaat! Wat zul je daar veel plezier van hebben, net als de paarden! Krijg je wit zand?
We zijn nog aan het wikken en wegen wat voor zand we willen gebruiken. We willen het liefst zand dat goed draineert en dus ervoor zorgt dat de paddock niet vol plassen staat. Welk zand hebben jullie daar liggen?
Een bepaalde mengeling van wit zand. Is speciaal voor paardenbakken gemaakt. Maar hoe en wat precies dat weet ik niet. (het heeft te maken met de vorm van de zandkorel heb ik me wijs laten maken)
Bommeltje_
Geplaatst: 16-02-13 22:54
Wat naar zeg soprana wat balen zeg ik snap dat se moed in je schoenen zakt
Jennifer: geweldige foto's
Vandaag gesprongen met pride en o wat ben ik trots op hem! Gewoon weer springen na 5 maanden of die nooit anders heeft gedaan