[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRowina

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:16

Nou ik geloof dat hij nu al is aangevraagd en mijn moeder krijgt dan een brief in de bus over wat ze moet betalen en als ze dat betaald heeft wordt het paspoort naar haar opgestuurd, nouja het maakt mij niet uit haha. Als 'ie er maar eentje heeft.

Trouwens er waren nog meer kopers voor Willowby, maar hij zou die mensen afbellen, had hij niet gedaan dus die kwamen woensdagmiddag langs om Willowby te bezichtigen en toen kregen ze te horen dat hij al verkocht was (aan ons dus) en ze hadden hun dus vergeten af te bellen, lekker banketstaaf.. maarja op dat moment werd Willowby en nog een ander paard gekeurd en hun zijn daar dus bij geweest, en naar aanleiding van mijn berichtjes hier op het forum hebben die andere kopers contact met me opgenomen en alles uitgelegd enzo.
En ook de dag na de keuring heeft mijn moeder, nog voordat ze weer naar de stal toe ging om de papieren te bekijken, de dierenarts opgebeld en hebben ze een heel gesprek gehad over de keuring.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:17

Ik snap nog steeds niet hoe Mc Cloud paarden inkoopt zonder paspoort.
Ook Ierland en Engeland moeten voldoen aan de EU regels vwb paarden paspoorten.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:21

Hij heeft ook een paspoort maar geen Nederlands paspoort ;) en die krijgt ie dus nog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:11

Een paard moet binnen europa, die naar het buitenland vertrekt, een erkend paspoort hebben. Maakt niet uit of hij wel of niet in het nederlands is.
Als hij nog een paspoort krijgt, dan heeft hij vast en zeker geen erkend europees paspoort gehad. En is hij dus, zoals ariebren zegt, ingevoerd zonder of met een niet geldig paspoort.
Laatst bijgewerkt door _janet_ op 04-06-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:13

Oh oké nou dan weet ik het niet eigenlijk! Maarja goed op dat moment was hij ook nog niet van mij dus daar heb ik vrij weinig mee nodig haha. Als hij er nu maar wel eentje heeft!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:08

heb je dat fototje bij je naam niet al groter vor ons???

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:39

ja er is zeker veel gebeurt in het verleden zo te horen rond deze stal...ik ben erg blij met mijn Mc Cloud tinker , hij is een geweldig paard maar de weg die we achter de rug hebben om dit te bereiken...zal ik niet nog een keer willen afleggen als ik eerlijk ben.Je denkt dat je er bent en boem...ineens vertrekt die geestelijk weer voor je ogen en je kan van voren af aan.Grondwerk was eigentlijk hetgeen wat uiteindelijk een stevige basis van vertrouwen kon scheppen maar er waren ongetwijfelt momenten dat ik hier dacht...oh nee...gaan we weer, heel frustrerend allemaal.
Maar goed, ik kwam eigentlijk kijken naar een foto van Willowby of hoe die nu heet... :9 is zeker die in je avatar?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:41

Ariebren schreef:
Ik snap nog steeds niet hoe Mc Cloud paarden inkoopt zonder paspoort.
Ook Ierland en Engeland moeten voldoen aan de EU regels vwb paarden paspoorten.

ik heb begrepen dat niet alles uit engeland komt daar...ik bedoel soms staan er wat minder paarden, je kan mij niet vertellen dat iemand voor bvb 4 of 5 paarden na engeland rijdt? dat kost klauwen vol met geld man...mschn even iets om over te denken. ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 01:02

Een ritje Engeland met een grote veewagen is niet zo duur.
En de prijs die ze voor de Tinkers geven is net boven slachtprijs.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 03:55

Ariebren schreef:
Een ritje Engeland met een grote veewagen is niet zo duur.
En de prijs die ze voor de Tinkers geven is net boven slachtprijs.

en de douane en papieren klaarmaken? kost toch ook geld? zal het niet rendabel wezen dat ze dan meer dieren ophalen, zoals die vroeger deed? en de slachtprijs, wat maakt je nu zo zeker dat ze de slachtprijs geven? Ik ben gewoon benieuwd hoor.... ;) kan het me eensgezins niet voorstellen dat ze voor jonge en gezonde dieren iets meer dan een slachtprijs betalen, maar goed...het zal dan wel.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:11

stalnijmegen schreef:
heb je dat fototje bij je naam niet al groter vor ons???

Nou die heb ik uit een grotere (ook onscherpe) foto geknipt, waar Willow op te zien is terwijl er een meisje van de stal op rijd.
Maar die knip ik er dan wel even af en dan post ik die hier! ;)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:14

Hier even het eerste fotootje van Willow :P
(niet door mezelf gemaakt)

Afbeelding

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:27

Bari schreef:
en de douane en papieren klaarmaken? kost toch ook geld? zal het niet rendabel wezen dat ze dan meer dieren ophalen, zoals die vroeger deed? en de slachtprijs, wat maakt je nu zo zeker dat ze de slachtprijs geven? Ik ben gewoon benieuwd hoor.... ;) kan het me eensgezins niet voorstellen dat ze voor jonge en gezonde dieren iets meer dan een slachtprijs betalen, maar goed...het zal dan wel.

in engeland kost een ruintje, rond de 2 a 3 jaar nog geen 1000pond ;) vervoer komt ongeveer op 125 per paard erbij

leuk hoor, maak maar snel zelf foto's van hem

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:06

Dus 800 euro is veel voor een Engelse ruin.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:08

Ze hebben hem nu ondertussen ook beleerd he ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:30

Ariebren schreef:
Dus 800 euro is veel voor een Engelse ruin.

nee henk, als je alles bij elkaar optelt, dan is 800 euro wel heel goedkoop. Maar het is niet veel meer

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:33

Als je nu eens rondkijkt op Marktplaats bijv. zie je zelfs Tinkers staan van over de 5000 euro..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:37

Oh maar die heb je in Engeland ook hoor :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:50

Tja, het is wat de gek er voor geeft.. helemaal bij een jonge, net ingereden ruin.. De duurdere paarden zijn vaak de grotere, bravere merries (mijn ervaring tenminste). Maar in deze tijd, zou zo`n ruin m.i. niet meer hoeven te kosten dan zo`n 2000 euro.

Hier kun je de prijzen in Engeland een beetje zien, die zijn ook ernorm gedaald door de crisis: http://www.dragondriving.co.uk/horses.htm

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:05

xRowina schreef:
Hij heeft ook een paspoort maar geen Nederlands paspoort ;) en die krijgt ie dus nog

Bij welke instantie kan een Engels paspoort ingewisseld worden voor een Nederlands paspoort ??

Het eerste paspoort wat een paard krijgt mag nooit meer vervangen worden door een ander paspoort.
Hooguit kan het paard opgenomen worden bij een erkend stamboek en dan zal dat stamboek in het bestaande paspoort aangeven dat het paard bij hun opgenomen is.

Ook moet er al een chip in het paard zitten.

De EU, dus de lidstaten hebben op dit gebied een goede regelgeving gemaakt.

Sorry meid, ik wil jouw niet het plezier bederven van een mooi paardje.

Maar voor een ieder die nog eens een paard gaat kopen bij mccloud, let op.
Mc Cloud is al jaren lang de handelaar geweest met zijn eigen regeltjes.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 01:21

Citaat:
"Ariebren
Sorry meid, ik wil jouw niet het plezier bederven van een mooi paardje.

Dat wil je misschien niet maar dat doe je wel een beetje ;) .
Eerlijk gezegd snap ik alle ophef niet zo.. Mc Cloud is zeker geen heilig boontje maar probeert geld te verdienen met paardenhandel. Zoals wel meer paardenhandelaren ;) , dat is toch ook het doel van een handelaar, geld verdienen aan paarden...

Wat kan iemand als xRowina met de informatie dat een tinkerruin in Engeland voor de slachtprijs wordt verkocht hier voor veel meer geld wordt doorverkocht? Als zij blij is met haar paardje en zij is bereid deze prijs voor hem te betalen dan is dat verder toch prima? Blijkbaar heeft ze een klik met dit paard en is geld dan nog heel erg belangrijk (als je het tenminste hebt natuurlijk :D ).
En is het verder niet zo dat heel veel tinkereigenaren (ook hier op Bokt) hun paarden bij handelaren vandaan hebben en dat deze verschillende handelaren (ook die beter bekend staan dan Mc Cloud) ook een behoorlijk bedrag vragen vergeleken met de "slachtprijs" van de paarden in Engeland?

Ik verbaas me vaak ook over het argument dat een ruin zoveel minder waar zou moeten zijn dan een merrie. Het is maar net wat je gebruiksdoel is, waarom zou een beleerde ruin veel minder moeten kosten dan een merrie? Het is toch maar net wat voor doel je voor ogen hebt met het betreffende paard. Voorzover ik weet zijn ruinen makkelijkere gebruikspaarden omdat ze meestal een gelijkmatiger karakter hebben dan merrie's, dat ze geen veulentje kunnen krijgen, maakt ze in mijn ogen niet goedkoper of minder waard.

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:47

Heb je al foto,s? :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:17

Ja hier heb ik wel eentje, die heb ik op hyves als PF :)

Afbeelding

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:34

Mooi beestje :)

Tilly_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:06

waarschuwing voor Tinkerstal McCloud:
Hij zegt dat hij alles uit Engeland haalt of zelf fokt, maar dat is beslist niet waar. Ik vroeg hem
om mijn pony in te ruilen en hij had direct al een idee. Het paardje wat hij voorstelde had hij
(zo bleek later) van een handelaar in Zeeland gekocht voor een paar honderd euro. En hij
wilde dat ik daar mijn prachtige, lieve, ICS geregistreerde Irish Cob voor inruilde en dan nog
2000,- zou bij betalen!!! Hij loog over de leeftijd van het paardje, de hoogte en de foto's die erbij
zaten, waren gemaakt door de vorige handelaar.
Eerste instantie vriendelijke meneer, maar puntje bij paaltje een onbeschofte, onbetrouwbare
handelaar zonder hart voor paarden.