[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:21

Nathalie, jammer dat de koop niet door is gegaan. Maar gelukkig meer gegadigden dus. Blijft spannend hoor. Maar afwachten, komt vast vanzelf goed.

Lotte, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, vooral met zo'n voorgeschiedenis. Lastig dat je dan terug bij af bent en weer opnieuw moet beginnen met een veilig gevoel ervaren aan je eigen 'thuis'. Hopelijk kun je snel een andere fijne veilige plek vinden. Dat die jongens jouw toch niet brrr eng (:brr: :brr: :brr: ) vonden... 't Zijn altijd de verkeerden die voor je op de loop gaan >;)

Becs: Gelukkig zijn het dan je hondjes, maar toch... De schrik zit er dan lekker in met je hart in je keel.

Jessica: Och arme, dus niet oefenen met uitslapen :Z

Amigo: Hier ook al zo'n kieskeur. Het is iedere keer drama als madam haar sandclear-kuur krijgt. Ze eet haar muesli er gewoon om weg, ook al mix ik het nog zo goed. Uithongeren die hap :D eten zullen ze het! Wat doet zeewier eigenlijk als ik vragen mag?

Ellie: Het gaat mij al net zo af. Ik moest vanmorgen ook weer optijd beginnen na een weekje vakantie. Dan moet je d'r echt weer even inkomen...

Chantal: Benieuwd wat er uit de scan blijkt. Duimen maar.

Johan :wave: Blijf het toch leuk vinden, mannen die paardrijden! Fijn dat je spierpijn meeviel. Wat voor werk doe je, dat je nachtdienst had?

Vrij avondje vanavond. Vanmiddag uit het werk al paddock gemest. Het valt me trouwens mee wat 4 grote paarden poepen in een dag := Goede work-out! Eigenlijk een heel gezellige klus; met de kruiwagen door de mulle paddock als een moeder de gans met de paardjes achter me aan _O- 2 oude oma'tjes die aan het wandelen waren bleven zowaar even staan kijken. Daarna stalletje gedaan en waterbak gevuld. Nu dus heerlijk zeldzaam met de voetjes omhoog. :9k en lekker seizoen 4 van the big bang theory aan! Al zal het de aankomende tijd vaker voorkomen denk ik zo. We zijn onlangs verhuisd zijn naar een stal zonder baklicht. Alle werk moet dus bij daglicht gebeuren. Voordeel is wel dat ze 2 huizen verderop staat en dat ik haar vanuit mijn keuken zie als ze in de weide staat die grenst aan mijn achtertuin *\o/*

draaakje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:48

Dat is wel schrikken zeg Lotte. En wat rot dat je je nu niet meer zo veilig voelt in je eigen huis. Ik hoop voor je dat je snel een leuk plekje vind.

Wij wonen in een klein dorpje maar er wordt helaas de laatste tijd erg veel ingebroken. Hier is niets te halen, ik hoop dat ze dat beseffen :P Zou het verschrikkelijk vinden als er ingebroken wordt omdat ik bang ben dat de katten dan vluchten en niet meer naar huis komen. (we hebben hier thuis 2 binnenkatten)

Het viel mij ook wel meteen op Lepel, vandaar dat ik het zei. Ze oogt niet drachtig. Zou voor haar zelf denk ik wel fijn zijn, dan kan ze eerst zelf wat opknappen.

Lekker is dat wel he Hinke, bij de paarden bezig zijn. Hier poepen ze anders genoeg met zn 4en :+ 3 kruiwagens vol. (krijgen ook bijna onbeperkt hooi)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:55

@hinke Amigo eet zand en heeft dus ergens een te kort aan. Dus ik voer de zeewier om de tekorten aan te vullen. En schijnt goed voor hoeven en de darmen te zijn. En ik honger hem mooi uit :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:56

Lees nu pas verhaal Lotte dus goed door, jemig heftig!!

Verder probeer ik het bij te benen meiden/heren, maar tis niet makkelijk :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:59

Rot zeg Lotte!!

Ow trouwens voor de eerste keer sinds Jack van de weide is terug bij hem kunnen gaan zitten in de stal als die ligt (die laat het altijd toe maar anders zie ik dat die heeft gelegen maar ben ik te laat).

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:22

haha,wat ik nu net gedaan heb..... :+

Na het melken naar depaarden gegaan om ze te voeren ...
Karlijn ligt lekker in de stal.... Ik erbij en daarna ben ik een paar tellen op haar gaan zitten ,ze verblikte of verblooste niet ....Lekker ding is het toch !!
tijdje terug ookal met Annabel gedaan ..... hebben ze in ieder geval al eens iemand op de rug gehad voordat ze beleerd gaan worden in de toekomst !

nu ben ik moe.....

op de bank en ppotjes omhoog , nadat ik het spul naar bed heb gebracht. :D

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:06

Maartje, daar ben ik ook altijd bang voor. Wij hebben 3 binnenpoezen en een hele drukke weg voor het huis :n

Chantal en Lor, wat leuk dat jullie bij jullie liggende paardjes kunnen gaan zitten. Keira ligt bijna nooit, tenminste niet wanneer ik er bij ben. Als veulen lag ze wel veel meer, maar stond ze op zodra ik of iemand in de buurt kwam. Hoop dat ook nog een keertje te kunnen doen.

Eerder werden aankoopfoto's vergeleken met de nu foto's, daar wilde ik graag ook nog even aan meedoen :o

Afbeelding
Keira op de dag dat ik haar voor het eerst zag. Veulentje van een klein half jaartje.
Wij geen ervaring met jonge paarden en (achteraf gezien) veel te weinig rijervaring :=

Afbeelding
En het guppekopje nu.

Ze wordt in april 5, maar ik vind haar soms nog zo ontzettend jong ogen:

Afbeelding

Wanneer begonnen jullie tinkies een beetje op te drogen?

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:11

Mijn vorige tink was als 5jarige ook nog een sulletje en is nu 10jaar en is op zijn nieuwe plek echt uitgebloeid tot een prachtige bloem :).

Jack die is het laatste jaar geweest (2012) zeker nog verbreed ook of ik zie spoken :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:30

lotte brrr wat een scary iets....hopelijk vind je snel een veilig huisje..

lepel spannend van de merrie die misschien drachtig is. maar ze oogt niet drachtig...al was ik ook pas op mijn laatste paar weken pas aan t uitbreden tot echt een grote dikke buik haha..
dus ja misschien gaat ze pas over paar weken uitdijen.

hinke die is ook mooi geworden zeg...
gizmo is in deze 5 maanden bij mij ook zo verandert vind ik...qua vacht gewoon mooier, manen langer, staart langer, sokken langer....

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:08

@Mira: Lastig dat Amigo het zo niet graag eten wil, heb geen gouden tip voor je maar misschien dat hij het inmiddels al wel doet?

@Ellie: Als je een paar dagen vrij bent geweest en weer moet werken, valt dat altijd weer tegen. En gelukkig duurde je dipdag niet zo lang vandaag.

@Chantal: Tjah lastig te zeggen inderdaad zo vanaf een foto, maar maandag krijg je meer duidelijkheid gelukkig. Succes met trailer laden oefenen, komt vast wel goed aangezien ze je al helemaal vertrouwd. En wat grappig dat je zo bij of eigenlijk op Karlijn kon gaan zitten, het zijn toch ook lieverds die Tinkers.

@Hinke: Johan moet weer aan het werk dus ik antwoord wel even voor je hihi. Hij werkt in Coevorden bij de Forbo. Hij is operator en doet dus aan ploegen diensten. Vandaag de 2e van de 5.
Zijn spierpijn valt iets mee, blauwe plek is gegroeid haha.
Jammer dat je geen baklicht hebt (komt dat binnenkort nog wel?) maar wel ideaal dat ze zo dichtbij staat! Wat een leuke foto’s van jou Keira!

@hetlevenwint: Dat is wel een mooi moment dat je zo bij Jack kon gaan zitten. Ik probeer het de laatste tijd ook bij Luna als ze gerold heeft maar meestal staat ze snel weer op haha.

Vanmiddag heb ik samen met Lotte een bosritje gemaakt. Ik mocht op Caily en Lotte ging op Luna. Uiteraard Lot zonder zadel hihi want ik moet nog even ietsjes meer oefenen haha. Maar in elk geval ging het super. Eerst gestapt en drafje gedaan. Luna meende een paar keer dat ze met Lotte de bosjes in moest duiken haha, geen idee waarom ze dat doet maar het is wel snel te corrigeren. Toen uiteindelijk zelfs twee keer een galop gedaan waarvan de tweede keer best wel lang. Caily vond het prima en Luna galoppeerde netjes achter Caily aan, maar ik had zoiets van; oke dit gaat wel snel maar dacht bij mezelf; niet zeuren gewoon doorgaan. Uiteindelijk weer terug naar stap gegaan en relaxed uitgestapt. Vond het wel een fijne en natuurlijk leuke ervaring, vooral nadat gisteren Johan is gevallen en Luna zo gespannen bleef. Maar ik ben er wel achter dat het ook te maken heeft met te weinig ervaring daarmee van mijn (en Johan). Het is iets waar we aan gaan werken maar ik ben me er in elk geval wel bewust van geworden. Moet op zo’n moment, toch meer duidelijkheid gaan geven aan Luna want ik deed het dan niet en dan neemt ze het gewoon van ons over.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

Hallo iedereen,
Vandaag weer naar school gegaan en daarna naar de oogarts geweest.
Bleek dat ik wat achteruit ben gegaan dus heb ik een nieuwe bril nodig voor in de auto binnenkort :)
Volgende week heb ik mijn theoretisch rijexamen.
Onze tinks staan nu weer even met z'n allen op de wei omdat het normaal weer even droog gaat blijven.

Brrr wat eng lotte, ik hoop dat je weer wat rust vind.

Wat leuk dat je bij Jack kon gaan zitten Lor, ik ben ook bijna altijd de laat :')

Wat lief dat Karlijn het gewoon al toelaat Chantal, dat wordt vast een super braaf rijpaardje :j

Keira is knap geworden zeg, wat een lief koppie <3

Wat leuk dat jullie zoveel lol hebben gehad op jullie bosritje, had de foto's al gezien op FB denk ik :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:23

@Hinke mijn halve tink is met 4,5 jaar pas echt niet meer puppy. Maar groeien doet ie nog steeds...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:31

Jaron was met 5 ook nog puppy, nu hij in t werk staat is hij veel veranderd

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:34

Jessica: Lekker ritje gemaakt dus. Heerlijk. Hoop van het weekend nog even met een maatje voor mij en een haflinger maatje voor Keira een bosritje te maken. Dat werkt gewoon het beste. En een beetje lef hebben, dat is ook nodig. Fijn dat je Lotte en Caily hebt om dingen samen mee te doen! Die hebben lef voor 4??? :D

Clocloken: Thanks! Hoe heet je trouwens 'echt?'

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:35

Claudia :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:36

Haha echt wel Hinke, en ze sleept me er ook echt door, ben er heel erg blij mee hoor!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:05

Noedel word dit jaar 5. Is in sommige opzichten nog wel guppie maar qua uitstraling totaal niet. Maar die is ook hengst natuurlijk.

Ik doe trouwens wel lekker aso zo ineens mee te kletsen := maar niemand reageerde op mn berichtje :P en de meeste van jullie kennen mij wel volgens mij :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:06

Nee, wie ben jij :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:09

Ohh btw, door een stomme fout van mezelf ben ik gewoon 24g aan foto's kwijt!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:12

Zo mooi is dat bij je liggende paard zitten! (of erop in geval van chantal haha). Heb het zelf 1x meegemaakt.
Dubbele gevoelens over de wel/niet dracht van Annabel.
Knappe Keira!
Kieskeurige eters, zou je niet verwachten van een ras dat bekend staat als veelvraat.
succes alvast Claudia!
Wauw hinke, ik wil ook mijn paard kunnen zien vanuit huis! Valt er geen (bak(verlichting te regelen? wij hebben laatst bij de Gamma van die buitenlampen (met bewegingssensor) gehaald, die zijn helemaal niet duur en geven best veel licht, maar ja dan moet je wel ergens stroom vandaan kunnen halen.
Balen Andrea! hoe kan dat nou? Ook door een computer nerd niet meer terug te halen?

Ik ga zondag bij een stal kijken, het is niet veel dichterbij dan waar Gijs nu staat, maar heb er wel een goed gevoel over.. Ik ga deze of volgende week ook nog bij de 2e stal kijken, die is kwa ligging gunstiger, maar ik vrees kwa prijs niet.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 07-01-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:13

spannend altijd!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:18

In het kader van vergelijken.
Deze foto's zijn van toen we Noedel op gingen halen, hij was toen 1,5.
14 februari 2010
Afbeelding

Afbeelding

En 3 jaar later:
Afbeelding

zomer 2012
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:19

moet je nagaan wat ze veranderen he

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:32

Wow wat is Noedel ook veranderd zeg! Maar ja hij was toen ook nog een beetje een baby ;-) en nu al weer meer gespierd! Je hebt hem mooi lopen hoor en dat wijken ziet er ook netjes uit!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:44

Februari 2011 (ja hij was toen ruim 2.5)
Afbeelding

april 2011
Afbeelding

mei 2011
Afbeelding

15 januari 2012
Afbeelding

maart 2012
Afbeelding

augustus 2012
Afbeelding

oktober