Galeo schreef:HijadelaLuna schreef:Hier inmiddels nog een Tinker die zich tot springer ontwikkeld. Helaas niet alleen over hindernissen, dat doen we maar af en toe gezien ze nog 4 moet worden, echter sprong ze op de weide de omheining over, de openbare weg uit. Nu staat ze bij de eigenaar aan huis, als de stroom er niet op staat ziet ze ook daar de omheiningen als hindernisbaan. Gisteren haalde ik de hengst uit de weide, stond ze ineens achter me, zat zeker 15 meter en twee omheiningen tussen. Gelukkig kwam ze wel gelijk bij me toen ik haar riepHopelijk waait t weer over, wat betreft die omheiningen dan. Voor de rest kan ik stiekem niet wachten tot ze oud genoeg is om wat meer te gaan doen dan buiten rondsjokken met iemand op haar rug.
Dat had de mijne ook in het begin! Hij staat altijd onderaan de ranglijst en is een paar keer weggejaagd en over de omheining naar een andere wei (gelukkig) gesprongen. Ook een paar keer er dwars door heen...
Nu staat hij op een andere stal waar de omheining wat hoger is en hij doet het ook niet meer :}
Daar ligt het bij haar echt niet aan, ze staat samen met een arabische merrie van 15 - 20 jaar, beestje houdt zich altijd wat afzijdig. En samen met een NRPS merrie van rond de tien jaar. En raad eens? De bonte spruit is verdorie gewoon de hoogste in rang. Heeft ze denk ik van haar moeder, die was voordat ze stierf (nu 2,5 jaar terug) ook alfa merrie in dezelfde kudde.
Ze krijgt overigens ook genoeg te eten
Hopelijk waait t weer over, wat betreft die omheiningen dan. Voor de rest kan ik stiekem niet wachten tot ze oud genoeg is om wat meer te gaan doen dan buiten rondsjokken met iemand op haar rug.

het enthousiasme straalt er gewoon altijd weer van af