[TI] tinkerdagen 10 tm 13 juni, pinksterdagen, wie is erbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpje

Re: tinkerdagen 10 tm 13 juni, pinksterdagen, wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:23

Van die lekkere plakkerige koffiebroodjes!! :9k

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:24

http://www.bolus.nl/

BOLUS

Soms wordt het 'Jikkemien' genoemd, of een 'drol', maar op Walcheren heet het een bolus. Deze stroperige, gesuikerde broodrol heeft al een lange historie. Het oorspronkelijke recept schijnt naar Zeeland te zijn meegebracht door Portugese joden. De Zeeuwen perfectioneerden het recept, maar nog steeds wordt de bolus met de hand gedraaid.

Bliek Meesterbakkers heeft na veel uitproberen een bolusrecept ontwikkeld waardoor de bolus lang houdbaar is. Daardoor is de bolus ook zeer geschikt om als souvenir mee naar huis te nemen, om daar nog eens na te genieten van de herinneringen aan een mooie vakantie in Zeeland. En wilt u een geheimpje weten? Thuis de bolus een paar seconden in de magnetron, en hij smaakt alsof hij net uit de oven komt.

Bliek Meesterbakkers is al verschillende keren uitgeroepen tot beste bolusbakker van Nederland.
De Bliek bolus is ondertussen in het hele land verkrijgbaar, en wie weet binnenkort over de hele wereld...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:25

Ojee en ik ben al veelste dik whahahhaha

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:25

Mag ik de menulijst even zien? :D
edit: Oeh, dat klinkt eeh..heel plakkerig :')

t Wordt weer een vreselijk lekker weekend, letterlijk en figuurlijk :D

Had vanmiddag nog ff onverwacht een vriendin van Nicole op bezoek (rare wending, maar het ging in dit geval om een taart voor haar neefje en al heen en weer pb'end kwamen we erachter dat we Nicole als gemeenschappelijke link hadden) en ik heb nog heel enthousiast verteld over de gezelligheid van de TD 's :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:27

Ja mamamiesje het blijft een gemis he (krijg weer tranen en kippenvel)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:28

Bolussen zijn suuuuuuperlekker... :9
Vooral de echte zeeuwse... :j

Cynth, wat voor dingen had ji vorige keer? Die waren ook superlekker...
En ik wil ook iets van bolletjes ofzo...

Ja, MM, bizar he. Sta er nog regelmatig bij stil, helemaal met de kansen die ik momenteel in mijnn schoot geworpen krijg. Leef je leven en grijp je kansen... :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:29

Whis_Serada schreef:
Ja mamamiesje het blijft een gemis he (krijg weer tranen en kippenvel)

Ja gek he?
Kwam gisteren een topic tegen met in de titel Cheveyo, ik had echt zoiets van: He? Wat? :oo
Maar het ging over een heel lief klein mini veulentje dat nu zo heette :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:31

Ja de lieverd heeft een grote indruk achter gelaten

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:27

Yoh,
Ik heb een moeilijk punt waar ik toch over wil beginnen al weet ik niet zo goed hoe.
Het gaat over een tweetal opmerkingen die in de afgelopen dagen op Bokt las en wel het ontbijt en de BBQ. Voorop gesteld kan en wil ik niks verbieden en gun ik ieder zijn plezier en goed eten.
Ik vind dat we wel moeten uitkijken met steeds meer self-supporterted te worden. Het moet voor Herry ook leuk blijven om zijn terrein aan ons ter beschikking te stellen. Herry krijgt van mij een bijdrage per start. Daarnaast verdient die alleen aan de bar. Dat was in de eerste jaren een leuke omzet. De laatste jaren is dat steeds minder geworden.
Overigens vind ik het ook jammer om te lezen dan er een groepje zelf aan het BBQ-en is gegaan. Dat is ook niet mijn idee geweest waarom ik met de TD ben begonnen (Het bij elkaar brengen van tinkereigenaren/bijrijders en het onderling contact leggen met en het verbeteren van het contact tussen tinkereigenaren/bijrijders).
Ik kan hier een heel lang uitgebreid verhaal van maken, maar ik denk dat ik mijn punt wel heb neergezet en hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel (ik heb het dus ook niet over eten tussendoor want ook ik neem krentenbollen mee voor tussendoor).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:33

Michel, snap je verhaal helemaal en de BBQ doen wij ook gewoon aan mee. Maar we hebben een keer een ontbijt gehad die echt niet, euhm, aantrekkelijk was, om het zo te noemen. Details wil ik best per pb/mail geven.

Daarbij schuif ik, ik spreek even voor mezelf, toch regelmatig aan zijn bar om een appelgebak, borrel of wat dan ook te halen. Rekening maart zat ruim over de 50 euro van Ilona en mij samen ;)

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:34

het is juist zo gezellig om samen te eten... :D

maar dat groepje heeft volgens mij gebbqt op de avond waarop we juist zelf ons eten moeten regelen... dus toen er 1groep aan de patat zat, zaten zij te bbqen...

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:41

silas schreef:
het is juist zo gezellig om samen te eten... :D

maar dat groepje heeft volgens mij gebbqt op de avond waarop we juist zelf ons eten moeten regelen... dus toen er 1groep aan de patat zat, zaten zij te bbqen...

Als dat zo is (de BBQ) dan heb ik niks gezegd.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:44

ja dat is zo... ;) ik heb niks gelezen dan :P

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:44

Leonoor schreef:
Michel, snap je verhaal helemaal en de BBQ doen wij ook gewoon aan mee. Maar we hebben een keer een ontbijt gehad die echt niet, euhm, aantrekkelijk was, om het zo te noemen. Details wil ik best per pb/mail geven.

Daarbij schuif ik, ik spreek even voor mezelf, toch regelmatig aan zijn bar om een appelgebak, borrel of wat dan ook te halen. Rekening maart zat ruim over de 50 euro van Ilona en mij samen ;)

Eigenlijk wil ik wel een PB. Vind het jammer/vervelend dat er blijkbaar dingen gebeuren die ik niet weet en waar ik dan niks aan kan doen.
Als organisator wil ik daar toch wel graag bovenop zitten.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:46

heb helaas geen tinker:(

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:07

Dank Leonoor en Angelique voor de PB. Ben er wel van geschrokken en wijzer van geworden. Snap nu waarom dingen gaan zoals ze gaan.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:16

Nou als ik alles zo lees , ga ik nu maar vast en lijstje maken :D anders vergeet ik de helft :Y)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:45

Fijn dat je duidelijkheid hebt gehad Michel. Ik heb de ervaring van Leonoor en Angelique ook en dus dezelfde redenen voor eigen ontbijt. BBQen doe ik uiteraard gewoon mee en ook hier gaat er flink geld naar de bar en de frisdrankautomaat (aquerius!).

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:56

dat frisdrank apparaat herkend mij ook al :o :D

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:47

Ja die frisautomaat is best lief he...
Helaas wel snel uitverkocht...

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:27

Hoi Allen,

Mijn man en ik zijn ook weer van de partij, dit keer meer dagen. Heb er zin in, maar moet wel gaan oefenen voor alle onderdelen.

Michel, maak je over de baromzet maar geen zorgen, Anne heeft een grote eetlust. Ben heel benieuwd hoe het is om een paar dagen te komen.

Is het overigens toegestaan om een hond mee te nemen? We hebben een Sint Bernard van 7 maanden. Anders moet ik even mijn moeder hiervoor regelen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:28

Cleo12 schreef:
Hoi Allen,

Mijn man en ik zijn ook weer van de partij, dit keer meer dagen. Heb er zin in, maar moet wel gaan oefenen voor alle onderdelen.

Michel, maak je over de baromzet maar geen zorgen, Anne heeft een grote eetlust. Ben heel benieuwd hoe het is om een paar dagen te komen.

Is het overigens toegestaan om een hond mee te nemen? We hebben een Sint Bernard van 7 maanden. Anders moet ik even mijn moeder hiervoor regelen.

Die mag je bij mij inleveren, caravan in het hoekje :D :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:29

Dat mag :j
Vindt de hond van Gilbey vast gezellig :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:47

ik heb mij ook opgegeven met Gilbey voor de zondag en maandag.
Ik kom wel al op vrijdag en ga dan de stand opbouwen maar moet even kijken hoe ik dat dan op zaterdag doe.
Dan is er ook een endurance wedstrijd in Zelhem waar ik eigenlijk graag aan mee wil doen met Tapas (moet mijn eerste 2 wedstrijden van mijn planning met haar al laten gaan).
eerst zat ik er nog aan te denken om met Beggar mee proberen te doen op de vrijdag maar daarvoor heb ik het besluit genomen dat hij van de zomer bij een vriendin in Noordwijk gaat wonen, kijken hoe het met de jeuk ontwikkeld. Hij is er dan dus al niet meer om mee te nemen.
Vrijdag zal Nanoek er ook zijn, een andere hand zal hij zeker erg leuk gaan vinden :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:27

PB'tje gestuurd :j