[TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:34

balou : 3700 euro

Nuage

Re: Tinker taxatietopic (nieuw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:44

Balou: prachtige ruin!! In het buitenland wordt er heel veel geld betaald voor dit soort ruinen. Denk in de richting van 8000-15000 euro voor USA en Australie. Maar even binnen Nederland en in deze economie: 4500 euro.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:50

Zouden jullie die van mij ook willen taxeren ik ben wel benieuwd :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:11

Veulens zijn heel moeilijk momenteel. Een kruisingveulen is denk ik realistisch gezien rond de 850 euro waard. Een vol tinkerveulen 3 kleurig en merrie zo rond de 1500 euro.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:13

steffyentom schreef:
Zouden jullie die van mij ook willen taxeren ik ben wel benieuwd :)

Ik wil de jouwe wel taxeren alleen geen idee wat ik op je veulens moet plakken van prijs :D

um ik dacht iets van 1300 euro
en 1200 euro maar volgens mij ben ik te weinig aan het schatten .

* Wat zouden julli op de mijne plakken ?

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:21

Er staat erg weinig info bij waardoor ik niet echt een beeld heb, Beleerd ruin merrie etc.

Ik vind het altijd leuk om te horen hoe iedereen over de markt denkt vandaar dat ik benieuwd was op wat jullie mijn veullies taxeerde, maar absoluut geen verkoop plannen dus van toepassing is het verder niet :)

Nuaga ben het wel eens met je taxatie :) Al vind ik wel dat er erg veel veulens op het moment voor veel te hoge bedragen aangeboden worden. Terwijl een ander deel weer 300 euro voor hun veulen vraagt erg apart.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:24

Tja... te hoog of te laag is natuurlijk altijd relatief. Ik denk dat er veulens bij zijn die het zeker waard zijn om meer op te brengen. Ik heb dit jaar ook een lagere prijs gekregen voor een merrieveulen, maar dat was alsnog 1750 euro. Dit is een moeilijke periode in de paardenhandel en dus ook voor de tinkerwereld. Ik denk dat over 1/2 jaar het aantal fokkers is gehalveerd en je een hoop broodfokkers kwijt bent. Dan zal de markt zich weer stabiliseren en komen die hele lage veulenprijzen ook niet meer voor.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:28

Dat is waar, voor veel fokkers barre tijden. En ja wat particulieren betreft heb ik altijd het idee alleen fokken als het voor jezelf is of je er al een bestemming voor hebt. Zeker in deze markt anders krijg je alleen maar meer aanbod terwijl de vraag vrijwel 0 is.

Maarja weer even genoeg over de markt :) Ik heb er ook niet al teveel verstand van hoor!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:32

hetlevenwint schreef:
hoi ,
ik geef m'n paardje spix op
Hij is 8 jaar jong.
foto's van deze zomer :
Afbeelding

Afbeelding

meer foto's zijn in mijn profiel te vinden .

en ik taxeer nog :
king : 3200 euro
zoë : 4000 euro < ik ben helemaal verliefd <3 zo helemaal verliefd <3
Fionnuala van Weremere : 3500 euro
jack : 3000 euro
diesel : 3200 euro

sorry , heb wel niet veel verstand van :D
mvg.

Ik weet niet of dit mag maar quote me even om wat info er bij te zetten :
oke spix is een ruin van 8 jaar jong.
Hij is beleerd voor de koets en onder het zadel alleen is er op deze 2dingen nog training nodig, onder het zadel ben ik zelf bezig met die training voor de koets zal nog een 2tal jaar wachten zijn. Spix is een paardje die als hij doorheeft wat je bedoelt super luistert, is wel een paardje waar je erg consequent tegen moet zijn. Hij heeft een zeer mooie draf vindt ik. Spix z'n moeder is bekend en zou alleen de naam opgezocht moeten worden, Ze is zeker een tinker)
maar z'n vader onbekend. Spix is wel een paardje dat als het koud is of waaid redelijk fris staat en in omgang vaak moeilijker... < maar dat is bij bijna alle paarden het geval.
Voor de rest vraag maar raak !
En spix is een tinker met pit .
Nog 1 iets vergeten spix meet ergens in de 1 meter 50 a 1 meter 60 ( ongeveer)
mvg.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:43

Dan denk ik €3000 omdat hij door zijn frisheid niet voor elke ruiter geschikt zal zijn.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:48

steffyentom schreef:
Dan denk ik €3000 omdat hij door zijn frisheid niet voor elke ruiter geschikt zal zijn.

ahjaa, danku inderdaad is hij niet voor elke ruiter geschikt, hij is echt een paardje dat zoiso al heel consequent mee moet omgegaan worden. 't is wel een paardje die je kan vertrouwen op dat vlak als hij je er af zou werpen mag je bijna altijd ( zeg nooit nooit) zeker zijn dat je geen hoef of wat dan ook over je of tegen je krijgt hij let goed op waar je licht en zal je nooit expres zonder reder er af werpen.
Die prijs hadden wij ( mam en ik) er ongeveer ook opgeplakt.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:00

trouwens ben bij balou vergeten te melden dat hij super braaf is onder het zadel, en super verkeersmak vind niks eng. Hij is ook nog eens door kinderen te berijden.
beertje12 schreef:
Kyra 1250 euro vind haar super leuk alleen jammer dat ze nog zo jong is
Thigor 2000 euro niet echt mijn smaak sorry
Jack 2750 jammer dat er geen rijfoto's bij staan maar verder wel een super leuke tinker
Diesel 3500 vind hem echt geweldig!!!
Maple Farm's Farasha 1000 nog te jong maar wel mooi getekend
Yentl O Shea 1500 super leuk!!
Wendy 2500 jammer geen rijfoto's en niet echt zwaar qua behang
Fleur van Stoeterij van Loo 1250 beetje erg getekend vind ik zelf niet zo mooi

nou hier komt mijn koetje
naam:Balou (officieel Caramel van Hippolacta)
leeftijd:6 jaar
geslacht:ruin
schofthoogte:150
wat maakt hem bijzonder:zijn 2 knal blauwe ogen en zijn liefde!!
beleerd onder het zadel en heeft 1.00 gesprongen bij vorige eigenaresse
moeder:Diana van Hippolacta
vader:onbekend
geimporteerd: in 2004 samen met ze mamma vandaar alles onbekend.
1e premie geworden en 1e bij de ruinen afgelopen jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:02

Puur uit interesse, wat denken jullie dat Tirzah waard is? Want volgens mij heb ik er veel te weinig voor betaald :D

Tirzah is een merrie van 6 jaar
Moeder is bekend, vader helaas niet
Voor zover ik weet geen kruising
Braaf buiten, ook alleen
Verkeersmak
Kan leuk lopen, maar soms koppig bij het leren van moeilijke dingen
Kan een sprongetje nemen
Lief in de omgang, geen stalgebreken
Zomereczeem, maar ik heb de deken toen erbij gekregen en daarmee heeft ze geen last

Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft mooie lange manen die op de onderste foto aan de andere kant hangen en op de bovenste in een hengstenvlecht zitten :D
Laatst bijgewerkt door Junia op 30-11-10 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:04

Tirzah €2000-2500 euro de meeste mensen zien zomereczeem toch als een groot gebrek en fokken is ook geen optie meer. Verder een erg leuke merrie :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:07

steffyentom schreef:
Tirzah €2000-2500 euro de meeste mensen zien zomereczeem toch als een groot gebrek en fokken is ook geen optie meer. Verder een erg leuke merrie :)

Haha dank je en ik denk idd dat ik er zo weinig voor heb betaald i.v.m. de zomereczeem

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:12

Afbeelding

dit is mijn tinkertje hij is 7 jaar oud en 1,48 groot het is een toppertje

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:17

Het is de bedoeling dat je er eerst een aantal voor je doet, voor je je eigen paardje plaatst.
En wat meer informatie is altijd wel makkelijk :)

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:18

o sorry dat wist ik niet

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:47

Een merrie met zomerexceem in de huidige markt.. rond de 1750-2250 euro

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:06

steffyentom schreef:
Het is de bedoeling dat je er eerst een aantal voor je doet, voor je je eigen paardje plaatst.
En wat meer informatie is altijd wel makkelijk :)

Sorry ik wist het ook niet...
Heb er helaas ook geen verstand van, maar vind Balou heel mooi. Slank en toch stevig en met mooie sokken. 4000 euro
Cooltje, zo'n spring tinker vind ik altijd gaaf om te zien, maar hoe is hij verder? Qua papier, wedstrijdevaring, omgang etc. ?

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:18

Junia, een heleboel mensen hebben er geen verstand van, maar het is voor de rest wel zo leuk als hun paardjes ook gedaan worden :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:55

steffyentom schreef:
Junia, een heleboel mensen hebben er geen verstand van, maar het is voor de rest wel zo leuk als hun paardjes ook gedaan worden :)

Dat is inderdaad waar dat het voor iedereen leuk blijft als je als je dan toch 10 tinkers taxeerd ( en toevallig mij of iemand anders overslaat) om die mij of iemand anders ook te taxeren .. ook al is het je smaak niet helemaal... ( ik spreek in het algemeen)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:56

tinker van cooltje24 : iets van 3000 ( denk ik mischien 3000+ maar voor dat staat er info te kort ) euro
tirzah : ook iets van 3000 a 3000+ denk ik

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:40

zal even wat vertellen over cooltje.

ik heb Coleman van de Gorterstraat gekocht toen hij 5 jaar was.
waarschijnlijk heeft er een paar keer iemand opgezeten want hij kon voor de rest nog helemaal niets dus aleen zadelmak.
toen ik hem kocht was hij voor alles en iedereen bang dus het heeft me zeker 1,5 gekost om het vertrouwen weet bij hem te winnen wat ik nu heb gewonnen en dat is een super gevoel kan ik julie vertellen.
we zijn nu dressuur matig bezig met hem en dat vind hij erg leuk veder ben ik met hem ook aan het springen zo als jullie kunnen zien op de foto ik wist nietdat hij dat zo leuk vond na dat ik met hem mee had gedaan bij de tinkerdagen in leusden deten we mee aan de cross en hij vond het fantasties en ben nu meer met hem aan het springen en hij red al de 1 meter Trots.

Coleman is een ruin van nu 7 jaar oud en hij is 1,48 groot erg lief en houd nu heel veel van aandacht en knuffelen.

hoop dat jullie zo genoeg info hebben

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:58

Hetlevenwint, dat ik die van jou er niet bij had was niet persoonlijk bedoeld ofzo hoor ;) Ik wilde er gewoon even snel een paar taxeren zodat ik niet meer alleen zomaar mijn eigen pony erin had staan.

Om maar even netjes volgens de regels van het topic te doen hier nog een paar (nogmaals heb er geen verstand van!)
Kyra 1700, is nog jong en spreekt mij persoonlijk niet echt aan, maar ik kan me voorstellen dat een ander haar wel heel erg leuk vindt
Thigor 2500 of meer, ik ben gek op vosbontjes! Alleen wel heel erg jammer van die manen...
Jack 3000, vind hem heel mooi en veelbelovend
Diesel 3000, hij is erg veelzijdig. Misschien wat minder omdat hij niet zo breed is
Farasha 900 - 1000 kruising maar wel een heel leuke kruising
Yentl 1500 mooie kleur
Fleur 1300 nog jong en overbouwd, maar ik vind de manier waarop ze is getekend wel grappig
Spix rond de 2700 Leuk paardje dat veel kan, maar ik vind hem qua bespiering wat tegenvallen
Cooltje ook rond de 2700 - 3000, hij lijkt me namelijk niet voor iedereen geschikt (zoals ik al eerder zei hij is wel erg leuk om te zien!)