[TI] overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 23:45

ik had al geinformeerd naat het eventuele exceem
hij beweert dat ze het niet heeft ze waren nu ook een stuk langer als op de foto,
ze liep ook netjes mee met me aan de hand aan het touwtje.
en hebben er ook al over heen gehangen zoals je kunt zien op de foto waarbij ze geen kik gaf.
maar ze staat dan ook met 10 andere paarden samen die zich dan ook zeer zeker hebben geknabbeld waardoor de manen zo uitzien (vertelde dirk) maar goed ik laat zeker wel een keuring doen door mijn eigen dierenarts.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:48

Ik denk dat je ruin wel goed terecht komt, gezonde sportpaardjes zijn meestal toch wel snel verkocht, en de meeste mensen die zoveel geld betalen voor iets hebben er toch wel goed over nagedacht.

Verder vind ik het een ontzettend leuke tinker, leuke tekeningen. Zou wel even dat bokhoefje na laten kijken maar dat komt denk ik wel helemaal goed (:

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:54

onley schreef:
ik had al geinformeerd naat het eventuele exceem
hij beweert dat ze het niet heeft ze waren nu ook een stuk langer als op de foto,
ze liep ook netjes mee met me aan de hand aan het touwtje.
en hebben er ook al over heen gehangen zoals je kunt zien op de foto waarbij ze geen kik gaf.
maar ze staat dan ook met 10 andere paarden samen die zich dan ook zeer zeker hebben geknabbeld waardoor de manen zo uitzien (vertelde dirk) maar goed ik laat zeker wel een keuring doen door mijn eigen dierenarts.

Eczeemmanen groeien in de winter weer aan. Mijn paard kreeg het toen hij 3 was. Zomereczeem kan op alle leeftijden opkomen.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:27

zomereczeem is geen ramp maar als je erachter komt dat hij zomereczeem heeft dan wel even melden mischien kan je er nog wat van de prijs af knabbelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:32

Zomereczeem is geen pretje hoor. Hele zomers onder die deken en al het gesmeer.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:33

ja ach maar als het verder je droompaardje is en ik zou zeggen manen kort knippen helpt vaak ook wel zonde maarja ook wel lekker voor je paard maar ik woon ook aan de zee dus daar heb je er ook veel minder last van

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:37

ja dat klopt
ik zal het in ieder geval zeer zeker in de gaten houden en het laten controleren

Tucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:02

Hallo,

ik heb vroeger als kind gereden en ben sedert augustus opnieuw begonnen in een manège. Nu vonden we de tijd rijp om een eigen paardje te kopen en zijn we over de verschillende rassen beginnen lezen. Na wat foto's te zien van de Tinker en na heel wat opzoekwerk, waren we het er over eens. Als we een paard nemen dan zou dat een tinker worden vanwege hun coole karakter en hun mooie uiterlijke :D
We bezochten enkele handelsstallen hier in België en vonden uiteindelijk onze goesting ;)
Het werd een hengstveulen van 22maand, met papieren ingeschreven in ICSN. Ik weet het ik kan er niet onmiddellijk op en weg ermee. Maar ik kan ondertussen beter leren rijden, en samen met Kentucky langzaam elkaar leren kennen.
We hebben contact met een instructrice om ons stap voor stap te helpen. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen met mijn paard aan een vertrouwensrelatie te werken, nog voor ik er op rijd!
Vanaf volgende week komt hij op stal bij een boer, waar ook een buitenpiste is. Vanaf het voorjaar mag hij de weide in en wordt hij geruind.
Spannend hoor!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 01:04

indd als ik haar ga halen word ze eerst op de wei gepleurd hier tot het voorjaar en dan spelenderwijze zadelmak gemaakt
en erna ik het najaar terug de wei op en laten bijkomen van alle geleerde dingen.

Tucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:31

Oh, is het dan beter dat ze een tijdje bekomen?
Bij ons moet hij in de winter wel op stal, dit omdat de boer het weiland dan zoveel mogelijk wil laten rusten en moet vetten. (zo heet dat bij ons ;) Overdag worden de paarden wel voor enkele uren in een weiland gezet, dit om de benen toch een beetje te strekken.
Is menna ingeschreven in een stamboek? Wat is het verschil tussen het ICSN en het NTS?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:08

Tucky schreef:
Hallo,

ik heb vroeger als kind gereden en ben sedert augustus opnieuw begonnen in een manège. Nu vonden we de tijd rijp om een eigen paardje te kopen en zijn we over de verschillende rassen beginnen lezen. Na wat foto's te zien van de Tinker en na heel wat opzoekwerk, waren we het er over eens. Als we een paard nemen dan zou dat een tinker worden vanwege hun coole karakter en hun mooie uiterlijke :D
We bezochten enkele handelsstallen hier in België en vonden uiteindelijk onze goesting ;)
Het werd een hengstveulen van 22maand, met papieren ingeschreven in ICSN. Ik weet het ik kan er niet onmiddellijk op en weg ermee. Maar ik kan ondertussen beter leren rijden, en samen met Kentucky langzaam elkaar leren kennen.
We hebben contact met een instructrice om ons stap voor stap te helpen. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen met mijn paard aan een vertrouwensrelatie te werken, nog voor ik er op rijd!
Vanaf volgende week komt hij op stal bij een boer, waar ook een buitenpiste is. Vanaf het voorjaar mag hij de weide in en wordt hij geruind.
Spannend hoor!

Zo'n jong dier en dan al constand op stal!???
Maar het eigenlijk voor geen enkel paard/pony goed tuurlijk.
Ik had meteen een andere stalling gezocht!
Mijn paardjes lopen overdag altijd buiten met inloopstal en als het weer zo weer w=iets beter word staan ze 24 uur per dag buiten met inloop.

Tucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:37

nee hoor, niet constanttttt
hij mag elke dag, als het weer het toelaat, de weide in maar dat is maar voor een paar uur.
Ik had eerst een andere plek, maar daar vind ik dan weer dat er te weinig naar de paarden gekeken wordt.
Bovendien is hij nog zeer jong, heeft hij momenteel nog niet voldoende winterhaar om hem nu al hele dagen buiten te zetten. Wat betreft een andere stallingen, je moet altijd pro's en contra's afwegen, dus ook afstand, voeding, verzorging, pistes.... we hebben er heel wat bezocht en volgens ons is dit de beste plaats.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:58

beertje12 schreef:
ik weet niet maar als je een paardje koopt weet je toch nooit van te voren of de klik er is het is toch altijd een gok?

Ben ik het niet mee eens.

Als je een klikt hebt met ene paardje, en dat is mijn ervaring, dan merk je dat meteen!
Ik stapte op en KLIK daar wassie, Jasper was het 3e paard waar ik bij ging kijken en bij die andere had ik dat echt niet!

Ik snap het dus goed dat je gek bent van die tink, erg knap grietje hoor, ooit wil ik ook zo'n vlekkie....

Hoop dat je eruit komt en weer met veel plezier met je paardje bezig kan gaan! Succes!!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:44

lin doe wat je hart je ingeeft ik begrijp je keus heel erg goed !! en je was altijd al dol op vlekjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:32

beertje12 schreef:
ja ach maar als het verder je droompaardje is en ik zou zeggen manen kort knippen helpt vaak ook wel zonde maarja ook wel lekker voor je paard maar ik woon ook aan de zee dus daar heb je er ook veel minder last van

Ik woon aan zee en hier heb ik er niet minder last van, evenals meerdere paarden hier. Zee en wind is echt geen heilig middel en helpt echt niet zo vaak als wordt beweerd.

Zou je af en toe misschien een komma kunnen gebruiken Beertje 12, het leest niet lekker zo.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:23

Tucky schreef:
Oh, is het dan beter dat ze een tijdje bekomen?
Bij ons moet hij in de winter wel op stal, dit omdat de boer het weiland dan zoveel mogelijk wil laten rusten en moet vetten. (zo heet dat bij ons ;) Overdag worden de paarden wel voor enkele uren in een weiland gezet, dit om de benen toch een beetje te strekken.
Is menna ingeschreven in een stamboek? Wat is het verschil tussen het ICSN en het NTS?

Ze komt hier ook 2 deuren verder te staan, dus waar ik nu ook sta.
Helaas zijn hier de weide's ook dicht om te vetten.

Maar er is wel een paddock waar ze dus de hele dag op mogen samen.
Verder zou ze in de nacht wel op stal komen,omdat ze allemaal dan naar binnen gaan.
lijkt me verder ook geen ramp want nu komt ze bij dirk nauwelijk uit de loopstal.

Wat het verschil is tussen het stamboek, geen idee eigenlijk dat ga ik zo eens uitvissen.
Het is nu gewoon een rot tijd om een paard te kopen of te verkopen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:24

mesastamp schreef:
lin doe wat je hart je ingeeft ik begrijp je keus heel erg goed !! en je was altijd al dol op vlekjes!

ja :o ik heb altijd gezegd ik wil een bonte merrie :D

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:07

onley schreef:
mesastamp schreef:

ja :o ik heb altijd gezegd ik wil een bonte merrie :D

en die ga je ook krijgen nikita was super zij is leuker;)

ik heb de rest van de fotos gezien was niewschierig echt een mega lekker ding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 15:20

ja nikita was erg gaaf
Maar niet te koop helaas anders had ik die wel gehad nu.

ja ze oogt echt leuk hoor, dus we zien het wel in het weekend.
Ook als is het vreemd om versace daar te laten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:46

Het ICS en NSvT zijn 2 verschillende tinkerstamboeken.
Het ICS is het Irish Cob Society
NSvT: Nederlands stamboek voor tinkers.
Het NSvT organiseerdt altijd leuke wedstrijden en heeft ook de zomercompetitie. Maar ik denk dat Mena een ICS paspoort heeft eigenlijk, maar je kan ze over laten schrijven :j

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:55

Mindim schreef:
beertje12 schreef:

Ik woon aan zee en hier heb ik er niet minder last van, evenals meerdere paarden hier. Zee en wind is echt geen heilig middel en helpt echt niet zo vaak als wordt beweerd.

Zou je af en toe misschien een komma kunnen gebruiken Beertje 12, het leest niet lekker zo.

zal het proberen hahahaha xd

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:56

het ics is vaak ook kleiner en boller :P

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:14

oei oei hoe dichterbij het weekend komt
hoe moeilijker ik het vind :o
maar goed niet geschoten is altijd mis
daarbij vraag ik wel of ze mijn paard even uit handel willen houden tot ik ook defenetief weet wat ik wil doen.

anders sta ik straks met lege handen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:44

Zo Mena word gebracht vrijdag
en mijn ruin gaat mee naar hun maar word nog niet officieel de verkoop in gedaan, en bij eventuele geintreseerden word ik gebeld.

Ik ben benieuwd vrijdag...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:47

Ben benieuwd hoe dit afloopt, veel succes ermee.
Is toch altijd weer spannend een nieuw paardje.
Hopelijk krijgt jouw paard ook een goed thuis.

Ik zit in een soort gelijke situatie.