Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

onley schreef:ik had al geinformeerd naat het eventuele exceem
hij beweert dat ze het niet heeft ze waren nu ook een stuk langer als op de foto,
ze liep ook netjes mee met me aan de hand aan het touwtje.
en hebben er ook al over heen gehangen zoals je kunt zien op de foto waarbij ze geen kik gaf.
maar ze staat dan ook met 10 andere paarden samen die zich dan ook zeer zeker hebben geknabbeld waardoor de manen zo uitzien (vertelde dirk) maar goed ik laat zeker wel een keuring doen door mijn eigen dierenarts.

Overdag worden de paarden wel voor enkele uren in een weiland gezet, dit om de benen toch een beetje te strekken.Tucky schreef:Hallo,
ik heb vroeger als kind gereden en ben sedert augustus opnieuw begonnen in een manège. Nu vonden we de tijd rijp om een eigen paardje te kopen en zijn we over de verschillende rassen beginnen lezen. Na wat foto's te zien van de Tinker en na heel wat opzoekwerk, waren we het er over eens. Als we een paard nemen dan zou dat een tinker worden vanwege hun coole karakter en hun mooie uiterlijke
We bezochten enkele handelsstallen hier in België en vonden uiteindelijk onze goesting![]()
Het werd een hengstveulen van 22maand, met papieren ingeschreven in ICSN. Ik weet het ik kan er niet onmiddellijk op en weg ermee. Maar ik kan ondertussen beter leren rijden, en samen met Kentucky langzaam elkaar leren kennen.
We hebben contact met een instructrice om ons stap voor stap te helpen. Ik kijk er ontzettend naar uit om samen met mijn paard aan een vertrouwensrelatie te werken, nog voor ik er op rijd!
Vanaf volgende week komt hij op stal bij een boer, waar ook een buitenpiste is. Vanaf het voorjaar mag hij de weide in en wordt hij geruind.
Spannend hoor!
beertje12 schreef:ik weet niet maar als je een paardje koopt weet je toch nooit van te voren of de klik er is het is toch altijd een gok?
beertje12 schreef:ja ach maar als het verder je droompaardje is en ik zou zeggen manen kort knippen helpt vaak ook wel zonde maarja ook wel lekker voor je paard maar ik woon ook aan de zee dus daar heb je er ook veel minder last van
Tucky schreef:Oh, is het dan beter dat ze een tijdje bekomen?
Bij ons moet hij in de winter wel op stal, dit omdat de boer het weiland dan zoveel mogelijk wil laten rusten en moet vetten. (zo heet dat bij onsOverdag worden de paarden wel voor enkele uren in een weiland gezet, dit om de benen toch een beetje te strekken.
Is menna ingeschreven in een stamboek? Wat is het verschil tussen het ICSN en het NTS?
onley schreef:mesastamp schreef:lin doe wat je hart je ingeeft ik begrijp je keus heel erg goed !! en je was altijd al dol op vlekjes!
jaik heb altijd gezegd ik wil een bonte merrie
Mindim schreef:beertje12 schreef:ja ach maar als het verder je droompaardje is en ik zou zeggen manen kort knippen helpt vaak ook wel zonde maarja ook wel lekker voor je paard maar ik woon ook aan de zee dus daar heb je er ook veel minder last van
Ik woon aan zee en hier heb ik er niet minder last van, evenals meerdere paarden hier. Zee en wind is echt geen heilig middel en helpt echt niet zo vaak als wordt beweerd.
Zou je af en toe misschien een komma kunnen gebruiken Beertje 12, het leest niet lekker zo.