Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teuntje111 schreef:kan je beter bij animalgenetics laten doen als bij van haeringen, want bij vhl betaal je 75 euro per test, bij AG 25 dollar..
http://www.animalgenetics.us/Equine.asp
Goeie uitleg trouwens 
Nuage schreef:Shayla schreef:Bij Shay , Bowen en bij Brenna , voor Duncan heeft het denk ik geen nut , aangezien hij een volle broer van Bowen is lijkt mij dat die genen zo goed als over een komen , of heb ik dat mis ?
Oh was het maar zo... dan had ik het makkelijk gehad
Nee stel je voor: er zijn 17 markers per paard en die bestaan allemaal uit 2 letters. Iedere ouder geeft 1 letter aan het veulen zodat het veulen er weer 2 heeft.
Waarom broer/zus zo moeilijk is te bepalen, even een kort voorbeeld:
Vader geven we even 2 markers: Marker 1: HN en Marker 2: IJ
Moeder ook 2 markers: Marker 1: JN en Marker 2: IL
Veulen 1 uit deze combi heeft: Marker 1: HN en Marker 2: I
Veulen 2 uit deze combi heeft: Marker 2: JN en Marker 2: JL
Als je daarna de ouders kwijtraakt dan zit je met niet overeenkomende markers. Soms niet eens op 1 letter. En tóch zijn het broer en zus.
Dat maakt het zo moeilijk.

Nuage schreef:@ Evelli: Je suggereert toch niet dat ik alles even overzet naar een ander lab he?
ik doelde meer op het feit dat als je én het DNA wilt laten vaststellen én de kleuren/patronen wilt laten doen, dat het dan misschien voordeliger was als je het naar de UK zou sturen
dus gewoon individueel en niet met deze groep. Hoef je maar 1 pluk haren te trekken en heb je het gelijk gecombineerd.

Heb al 4 monsters ontvangen hihihi maar hopelijk is dat stilte voor de storm.
?
Er zijn een heeeeeleboel tinkers zonder bekende ouders