[TI] Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 15:59

Eh .... Sharonneke ... volgens mij zit je in een verkeerd topic ? ;)

Maar als ik dan toch kan bestellen, dan graag een bont merrieveulen zonder enige springambitie ;-)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:56

Chubby schreef:
Ofwel zou ik af willen reizen naar het zuiden (Belgie, Frankrijk) voor een steviger hengst met veel behang. Ofwel zou ik kiezen voor Drum :o Hij heeft best indruk gemaakt afgelopen bezoek en ik denk dat hij goed past bij Chubby..

Wat voor hengsten staan er in Belgie, Frankrijk waar jij Chub naar toe zou willen brengen?

Ik denk persoonlijk dat Drum ook een mooie match zou zijn met Chubby.... :j

snowdon

Re: Welke hengst voor jouw merrie in 2009 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:11

Doe mij maar een springtinker zonder enige dressuurambitie :+

Heb je Jaspher al beter bekeken, Chubb?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:21

Als je een springtinker zoekt dan weet ik er nog wel een paar.
De oudste heeft wel western ambitie.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:58

jij had vorig jaar toch een springtinker henk (of was het alweer dat jaar ervoor), die sprong elke keer over het schot van je stal heen _O-

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:59

Chubby: ik zou Leo wel wat voor chubby vinden en als je echt niet tegen "ver" opziet, dan is Chance echt de moeite waard

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:01

Ja, Ariebren en Biancaa, daar moest ik ook aan denken toen ik het typte... stond die niet samen met Kaya?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:29

Biancaa schreef:
jij had vorig jaar toch een springtinker henk (of was het alweer dat jaar ervoor), die sprong elke keer over het schot van je stal heen _O-

Paps is er mee begonnen.
Zijn hengst veulens doen nu ook al mee net springwedstrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:47

Haha, paard je haar danst :D

Was helemaal vergeten te reageren op je uitspraak Irene, maar vond 'm erg smakelijk!

Ik zal jullie tips eens gaan bekijken. Het zal wrs niet voor dit jaar worden hoor..

Alhoewel ik me bedacht dat we in september 2 weken op vakantie gaan (en ja, ik móet dus mee naar de Toscaanse kust voor 2 weken in een luxe stacaravan ^) maar dan zou het toch best ideaal zijn om onderweg Chub en veulen af te zetten ergens richting het zuiden, om haar daar te laten vertroetelen en op de terugweg weer op te halen :')

Ga toch eens polsen op één of ander subliem moment bij mijn liefje hoe hij daartegenover staat...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:48

Is het veulen dan al afgespeend Chub? Of geef je die ook mee, kan natuurlijk ook!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:04

Veulen blijft er minstens tot december bijlopen ;) Vandaar ook dat ik best een beetje baal van die vakantie :o

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:48

KootMiraDrum schreef:
Teuntje111 schreef:
Voor Willy denk ik aan Victorio in augustus :o

Dat zei je me laatst ook, en van de week had je het weer over volgend jaar...... Ik zou echt een voorjaarsveulen willen hoor, lekker voorjaar en zomer met mams het land op, en meer kans op hogere temperaturen. Vergeet niet dat je bij jullie ook een aantal maanden het land niet mag gebruiken, dat is ook niet ideaal voor het veulen.

Dat klopt.. maar een juliveulen kan ook nog 5 maanden de wei op en daarna de gedraineerde bak in. Jouw paarden komen in de winter ook niet op de wei en veulens in de opfok ook niet en dat zijn ook echt niet allemaal voorjaarsveulentjes die daar lopen.. Bovendien zou het in de toekomst nog wel eens helemaal anders kunnen lopen met meer mogelijkheden ;)

Als alles goed is, krijgt Libje volgend jaar ook een veulentje, ze is nog niet terug hengstig := Zijn ze strakkies wel met zijn tweetjes en dat is mij ook wel veel waard eigenlijk...

Over Bries ben ik nog niet helemaal uit, dat móet gewoon een echt goede combi worden. Het moet ook volpapier ICS worden, omdat het veulen voor de hou is en ik geen fokbelemmeringen wil, ongeacht hengst of merrie. Moet een goedgebouwd veulen worden, waarmee ik in de toekomst wel kan gaan "werken" onder het zadel en voor de kar.. liefst in tweespan met mams..

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:24

Tess word definitief opnieuw gedekt door Tommie.
Avril is niet zo lelijk dat ik het niet nog een keer aandurf :D

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:28

wacht tot Shenco misschien goedgekeurd wordt Teuntjee :+

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:30

Wie is libje?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:31

desillies schreef:

Oftewel, ze is zo knap dat je het nog een keer herhaalt....... :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:33

Libje = Liberty, een 3-jarige (? ) zwart effen merrie van Chakotay

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:33

Aniekepiek schreef:
wacht tot Shenco misschien goedgekeurd wordt Teuntjee :+

Waarom Shenco voor Briseis dan, onderbouw eens ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:36

graag Aniekepiek :D zeker met een nog niet bewezen hengsst ;)

Het enige wat ik zou willen verbeteren is Bries haar bovenlijn en het veulen zou een wat edeler hoofd mogen hebben, voor de rest ben ik dik tevreden (hoewel Bries haar bovenlijn nog wel recht kan groeien, maar ik denk het niet helemaal, gezien ook de bovenlijn van mama Noa :o )

Afbeelding

Bone&Feather wil ik zeker behouden maar nog veel belangrijker: het karakter moet ook matchen evenals behoud van haar ruime gangen. Lengte in de schouder wil ik ook niet verliezen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:45

Voor mijn merrie dit jaar geen hengst... Even lekker genieten van veulen van dit jaar.... geen gezeul naar hengst toe.... volgend jaar kijken we wel weer verder!! Ik zou niet weten waarom ze ieder jaar drachtig zou moeten zijn!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:01

KootMiraDrum schreef:
desillies schreef:

Oftewel, ze is zo knap dat je het nog een keer herhaalt....... :)

:D
Als Avril nou nog een vlek op/bij/over haar schoft had gehad was ze perfect geweest :)
Volgens mijn zus is ze al perfect, want als je er een zadel op legt zie je toch al haar mooie aftekeningen nog 8-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:58

Daar heeft je zus wel gelijk in, Lien! Ik vind het altijd zo druk als een paard veel aftekeningen heeft en dan ook nog tuig erop. En aan de andere kant, als er dan een leuke vlek zit op de rug/schoft, zie je het niet als er tuig op ligt. haha

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:35

BaiNar schreef:
Voor mijn merrie dit jaar geen hengst... Even lekker genieten van veulen van dit jaar.... geen gezeul naar hengst toe.... volgend jaar kijken we wel weer verder!! Ik zou niet weten waarom ze ieder jaar drachtig zou moeten zijn!

Same here. Hoewel 't wel kriebelt hoor, maar in het belang van het lijf van mijn merrie, die in ieder geval al 3x achter elkaar flink grote veulens heeft gegeven.......
Ik zag gisteren aan de binnenkant van haar kling een grote beurse plek zitten... ;(

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:37

kmd: daar ben ik nog steeds uitzonderlijk verbaasd én ontzettend gelukkig over :j angel was wel ontzettend uitgeput, maar verder heeft ze niets aan overgehouden :(:)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:38

KootMiraDrum schreef:
BaiNar schreef:

Same here. Hoewel 't wel kriebelt hoor, maar in het belang van het lijf van mijn merrie, die in ieder geval al 3x achter elkaar flink grote veulens heeft gegeven.......
Ik zag gisteren aan de binnenkant van haar kling een grote beurse plek zitten... ;(

Tis nogal geen geweld... zo'n veulen eruit.... Nee hoor lekker uitgebreid genieten, volgend jaar zien we wel weer...
Ja, het zal ongetwijfeld kriebelen volgend jaar maar daarintegen gaan we lekker een jaartje rijden, lessen en naar de keuring met haar..... Kijken of ze een ster waard is... ;-) Dit jaar ook wel met veulen naar de keuring maar niet voor Jolynn zelf... Genoeg leuke dingen te doen!! ;)