[TI] Nieuw hier, even voorstellen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katla

Re: Nieuw hier, even voorstellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:33

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:15

frenia schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Ik herkende het paard en stelde de vraag of dit wel dat paard was.
Of het nu van x of y is/was doet er in principe niet toe.
Ik zie dan ook niet in waarom dit privé en niet publiek zou mogen?
Ieder paard kan wel eens ringworm of mijt oplopen (nvdr: mijn Tinkerbell heeft weer mijt Rolleyes )
ik hang er dus ook geen waarde-oordeel aan vast of dit nu het paard van x of y is geweest.

Voor wat betreft de TS: ze heeft zeer zeker het recht om openlijk haar kant van het verhaal te schilderen, ze noemt overigens geen naam en als dit verhaal dan pijnlijk is voor de ex-eigenaar indien die dit leest... sja... dan heeft die nog steeds het recht haar kant te vertellen.
Ik weet het hoe en wat niet, wist zelfs niet dat Sarah verkocht zou worden, vandaar ook mijn eerdere verbaasde reactie.

mee eens hoor.
Niemand riep volgens mij van "heee is dat niet Sarah van Bianca...SCHANDE ZEG DIT" . Dat zei volgens mij niemand.
Het was meer van mijn kant ook zo van "heee heb ik wat gemist, was die te koop? Is dat die en die?" en daar is in mijn ogen ook niets mis mee, toch?!?

Dat ze mijt en ringworm heeft...ja dat kan, ze zal niet het enige paard/Tinker zijn die dat heeft.

Indy heeft nu ook weer eens mok en al een tijdje last van mijt (foetsie bah weg sokken Haha! ).
Stel nou je leest dat nu hier terwijl ik dit schrijf. Straks in een ander topic vraagt bijv iemand "heeft er iemand ervaring met mijt?" ... En vervolgens schrijft persoon C daar "goh Ind.Jones verteld net in een ander topic dat haar paard ook mijt heeft, vraag eens wat zij er aan doet". Is persoon C dan een vreselijk persoon omdat hij in het betreffende vraagtopic verteld dat mijn paard mijt heeft????? Of ben ik dan een vreselijk persoon omdat mijn Tinker mijt heeft???? Knipoog

Juist door de felle reacties krijg je er een raar gevoel bij, sorry dat ik het moet zeggen. Dan ga je weer lezen en denk je
"huh, hoezo? Waarom die ophef en waarom zo fel tegen mensen die gewoon vragen -he is dat die en die??-"
Om eerlijk te zijn dacht ik namelijk nog..."ow oke, mijt en ringworm, dat kan, verder ziet ze er wel een stuk mooier uit VIND IK als toen ze bij Bianca kwam in het begin"....met andere woorden qua uiterlijk is ze bij Bianca vind ik mooier geworden.

Het was bij mij gewoon alleen verbazing zo van "heee is ze verkocht?!"
Dat is alles en ik denk dat dat bij de andere mensen die dat vroegen precies net zo was Knipoog

Klaar klaar! Haha! Knipoog

Mooie foto's trouwens, ziet er gezellie uit al die Tinkies zo in het verse gras!!

katla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:46

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:13

snowdon schreef:
Pellie schreef:
leon miss snappen we het beter als je de waarom erbij schreef in je post?

Huh? Ik volg je nu ff niet...

Tuurlijk mag men boe en bah roepen, maar een naam kan toch wel achterwege blijven? Ik vind dat TS geen blaam treft, maar vind het niet netjes van de reagerende bokkers als je het paardje herkent dat dit dan zo in het topic vermeld moet worden. Maar als men de betrokkene graag overlaad met dit soort reacties, mij ook best. Dikke vette pluim voor diegenen, wat een gevoel voor de medemens.

Wat ik bedoelde was dat mensen uit onbevangheid kunnen reageren en dat daar geen verdergaande gedachtes achter hoeven te zitten, wat de rest ook al uitlegt. Door jouw opmerking, dat het niet nodig is om de naam van bianca te noemen gaat het juist wel lijken alsof er iets is gebeurd waardoor het beter is haar niet genoemd kan worden... hihi snap je het nog?? Nagelbijten / Gniffelen

heerlijke foto's, dat ziet er goed uit Ja

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:31

ja zo bedoelde ik het precies net zo Pellie!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:35

hermes schreef:
Ik denk dat iedereen die regelmatig op bokt zit te lezen dit paardje wel herkend heeft en dit verhaal ook met verbazing zit te lezen, niet zo raar dus dat mensen hier op reageren lijkt mij Clown

Dat heb ik dus gemist.. Koe

Maar in ieder geval welkom! Lachen
Hopelijk ga je het hier naar je zin krijgen op bokt Lachen

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:13

sarah

ik had dr super graag willen hebben...

veel plezier met deze geweldige merrie

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 04:27

sjo en dan mag ik dus ook mijn zegje doen, had het topic nog niet eens gezien aangezien ik op een camping zit en bijna geen internet hebt. Bedankt voor degene die me even wees op dit topic. Mag ik dan ook even vertellen lieve Katla hoe het gegaan is Knipoog

Sarah komt inderdaad bij mij vandaan. Rijden is nooit gelukt met haar, ze is verkocht als doorgereden tinker, die nog wel veel NH nodig had. dit heb ik ook emt haar gedaan ,zelfs daar zijn foto's van. Maar als we op Sarah gingen zitten werd ze een rodeo paard. Ik heb zelfs proffesionele hulp ingeroepen om haar weer op te pakken aangezien ik en mijn bijrijdster er niet meer opdurfde.
De ringworm kwam ze dus mee aan, de plek die je dus op haar zij zag, had ze al toen ze bij mij kwam. Ik heb nooit geweten dat het ringworm was, tot dat Maartje mij erop wees toen ze eenmaal terug was. Als je goed naar de keuring foto's kijkt, zie je dat daar de plek al zat en hoe Saar er bij mij uit zag, super lijkt me toch...

Halster omdoen hetzelfde, ze deed dit altijd al moeilijk en de laatste tijd had ze precies door hoe ze het halster af moest doen en kreeg ik hem dus niet meer om.

Saartje is een geweldige merrie die onder verkeerde (let op ik zeg verkeerde en geen valse, ik zocht een goede tinker waarmee ik kon rijden, dit heb ik welgeteld 1 keer gedaan...) voorwendselen is verkocht en weer terug gekocht (kan hier wel even neerzetten waar ze haar voor gekocht hebben met veulen dat is namelijk niet veel meer dan waar ik haar voor gekocht heb, dus vangen ze dalijk ook nog even winst als het veulen geboren wordt) dus mij hier neerzetten als slechte eigenaar en wat als paarden konden praten, dan kan ik je zeggen dat ze dus een goede tijd bij mij heeft gehad, dat kan je ook wel zien aan mijn andere merries die ik heb.

Tja wat kan ik nog meer neerzetten, ik heb haar helaas moeten verkopen omdat ik in scheiding zit en dus geen 4 paarden meer kan onderhouden. Chanel is verkocht en Bries gaat ook weg, iemand nog meer te weten over mijn prive leven??? Manlief die in huis blijft waardoor ik op een camping zit met mijn 2 kids en daar probeer te overleven en dus zodoende mijn paarden moet verkopen...

En bang was Saar trouwens absoluut niet, ze had de leiding in de kudde waardoor ze juist zoveel vertrouwen kreeg en daardoor dus de leiding nam over alles, inclusief de eigenaresse die dit probeerde recht te zetten met proffesionele hulp (diegene rijdt zelfs paarden van Anky in, dus tja geld heb ik er wel tegenaan gegooid en daar heeft dan niemand het over)

Vind het een beetje sneu dat iemand dit zo neerzet, ik begrijp best dat je de verzorgster bent en niet de eigenaresses, maar dit vind ik wel erg schofterig overkomen, aangezien de meeste me hier kennen en ook weten hoe ik met mijn paarden omga...

Sorry dat ik dus zo boos overkom maar ik moest het dus ook even kwijt, zeker dat het zielige verhaal van hier dus niet klopt! Als jullie het niet erg vinden vraag ik ook of er een slotje op mag komen aangezien ik dit een aanval vind op mij persoonlijk...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 04:34

@IJ dank ej wel, ik vond dat ze er bij mij dus ook heel erg op vooruit gegaan was... Even een foto van bij de keuring:
Afbeelding
Hmmm vreselijk slecht zag ze eruit hoor, zwaar verwaarloosd....

Afbeelding
Ja ik weet het zeker, ze ziet er heel slecht uit Cool

Ik heb hier helaas op mijn werk geen foto's meer van hoe ze eruit zag toen ze bij mij kwam....

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:14

Zo, hier Bianca's hoefsmid Knipoog

@ts: Wat je zegt in de beginpost herken ik totaal niet.
"Voetjes geven was uit den boze", "Na 1,5 week oefenen konden we eindelijk de hoefjes krabben". Ik kan je vertellen: ik bekapte haar gewoon terwijl ze braaf met haar hoofd op Bianca's schouder stond te leunen, ze hoefde amper een halster om Haha!
Ik vind Sarah één van de eerlijkste, zachtaardigste Tinkers die ik in mijn klantenbestand had.
Dat jullie moeite hebben met hoefjes pakken wil niets over Bianca zeggen, waarschijnlijk was Saar hartstikke onzeker over haar 'nieuwe' plekje en voelde ze zich nog niet genoeg op haar gemak dat ze haar voetjes durfde te geven aan jullie? Bij mij was het iig geen énkel probleem!
Het plekje op haar flank herken ik ook.
Ik vind dat Sarah een superhuisje heeft gehad bij Bianca, en daar zou je haar wel voor mogen bedanken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:10

dit alles brengt mij op de gedachte, hoe kan het zijn dat een paard bij zijn nieuwe (in dit geval ook voormalige) eigenaren, zulk ander gedrag naar voren brengt, dat het lijkt alsof het paard een heel vervelende tijd achter de rug heeft?

welke omstandigheden zijn daar voor nodig?

(ik herken het eea aan napoleon, die ik er ook van verdenk dat hij het een periode slecht heeft gehad, voor annemarie (Indiana-Jones hier op bokt) hem van de zuidlaardermarkt kocht. Daar deed hij het in de 3 weken (zolang is hij bij jullie geweest toch, anne?) best goed. Nu weet ik van napoleon wel een aantal dingen waar ik het aan herleiden kan maar niet alles.)

katla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:41

@ Bianca:

Dank je wel voor je reactie. Het was niet mijn bedoeling jou aan te vallen, ik wist niet eens dat je op bokt zat. Ik ben vrij nieuw in de paardenwereld beetje naief misschien van mij omdat heel paardenlievend nederland er onderhand op bokt zit Knipoog Ik ben er op gewezen door andere topicposters, zoals je hebt kunnen lezen ook.

Het verhaal wat ik neergezet heb is wat ik zelf heb ervaren en gezien. Ik vind het vervelend dat je je zo aangevallen voelt, wellicht zit er toch een kern van waarheid in. Zojuist heb ik even je berichten terug gelezen, je was op de hoogte dat Sarah net ingereden aan jou verkocht is, zie het volgende topic [TI]nieuwe aanwinst (heel verhaal).
In dit topic zie ik overigens geen rodeotinker, er wordt zelfs zonder cap op haar gereden! Tinker ruiters rijden voor de kankerbescherming (berijder van Sarah heeft felblauwe jas aan).

De foto's van haar hoedanigheid, toen ze aan jou verkocht is, heb ik gezien. Ik zag een mooi en tevreden paardje. Naast alle mooie foto's die ik heb gezien van Sarah, stonden er ook nog een paar schrikbarende foto's bij van enkele maanden geleden. Niet alleen Sarah zag er slecht uit maar al de tinks.

Nog even over het halster. Vervelend dat het bij jou zo ging met het halster, ik heb gezien hoe ze reageerde en dat was best gevaarlijk. Ik ben dan ook helemaal verbaasd te lezen dat toen ze verkocht werd ze hier al last van had. Ik vraag me dan af waarom het mij (als maar een verzorgstertje) het in 2 weken lukt om haar halstermak te krijgen.

Vervelend dat je in scheiding ligt en daardoor je paarden moet verkopen. Maar ik vind dat dit gegeven weinig bijdraagt aan dit topic.

@moderator: ook voor mij mag hier een slotje op. Het enige wat ik wilde is mijn ervaringen vertellen van mijn nieuwe leasetinker waar het ontzettend mee klikt.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:50

Ik lees hier ook vol verbazing over Sarah.
Ik heb dus die rit voor het Kankerfonds begeleid en toen viel mij Sarah ook heel erg op.
Wat een prachtige en leuke merrie was dat.
Ik wil daarom ook 2 foto's van deze merrie plaatsen.
Afbeelding
Deze is een beetje onduidelijk maar laat wel zien dat Sarah een leuk dier is!
Afbeelding
Ik wens de TS heel veel plezier met deze mooie en leuke merrie als verzorgpaard en please blijf foto's en verhalen van haar plaatsen!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:43

inderdaad en degene die daar op Saar rijdt is dus degene die haar verder heeft ingereden. Ik heb ook niet gezegd dat Saar een rot paard was of wel? Ik heb toen ik haar kocht gevraagd of ze makkelijk was, en ze hebben toen gezegd dat ze veel grondwerk nodig had en dus nog veel bevestiging. Dat heb ik gegeven, dat bewijst toch wel de foto's hierboven lijkt mij... Ze zeiden wel dat ze makkelijk te berijden was en ik heb specifiek gezegd dat ik een dochtertje heb waarmee ik wilde rijden en ik dus een paardje zocht die dus mee kon met mijn andere tinker. Nou dat kon dus absoluut niet. Daarom schreef ik ook dat ze onder de verkeerde voorwendselen verkocht is en niet valse.

Verder zie ik nergens een foto van wanneer Saar bij mij kwam, ik had pas mijn fotoalbum geschoond dus die kan je niet zien...

De foto die jij dus nu in je avatar hebt staan, die is niet van Saar toen ze net bij me kwam hoor, dat was een paar maanden ervoor. Als je al ziet hoe ze bij mij glom als een glimworm en dus aankwam als dof veel te zwaar paardje, dan heeft ze het bij mij toch echt niet zo slecht gehad. En dat Saar nu weer zo reageert, ga ik me dus afvragen of ze zich wel thuisvoelt daar. Want bij mij was ze absoluut niet gevaarlijk, soms moeilijk, alhoewel ik van een halstertouw zo een halster maakte en dat maakte haar niet uit, ze was niet gevaarlijk... Verder stond ze vandaag de hele tijd met haar neus in de richting van onze kudde en toch echt niet bij de groep, pas toen jullie aankwamen, liep ze daarheen. Dus misschien dat ze bij jullie toch ook dingen associeert met vervelende dingen en dan wil ik niet zeggen dat jullie slecht zijn of slechte dingen hebben gedaan!

nou verantwoording over de slechte periode, we stonden op een stuk land waar op een gegeven moment de paarden werden mishandeld. Daarom zijn we daar in allerijl weggegaan en hebben we alle spullen bij elkaar gepakt. We zijn toen ontzettend genaaid met het hooi en dat is heel snel weer bijgetrokken. Verder was de DA toen nog geweest aangezien ik die er dus altijd bij haal als er wat is (in plaats van zelf aanklooien met spulletjes en eigen "wetenschap" ) en die vond Saar dus er mooi uitzien, dat jullie nou van vetgemeste tinkers houden daar kan ik niks aan doen. Over Chanel die er slecht uitzag, die is met 3 maanden van haar moeder gehaald en heeft een flinke periode achter alles aangelopen. Kadans want daar doelen jullie helemaal op, kom in de winter maar weer, dan ziet ze er weer zo uit en waarom... ze is verdomme over de 20 jaar en valt elke winter zwaar in en in de zomer ziet ze er dan weer goed uit. Wat we ook bijvoeren, met behulp van Da, ze blijft er zo dus uitzien. Ik weet trouwens niet waar jij die foto's hebt gezien waar ze er zo schikbarend uitzag? Zoals ik al eerder zei, ik had pas mijn album geschoond dus ik heb ze alleen nog op mijn comp staan en niet online.

Wij proberen onze paarden goed te verzorgen, helaas met vallen en opstaan, zoals met het hooi, maar ik ga niet na 4 dagen al op een paard zitten die net in een kudde is geïntroduceert. Ben blij dat ik toch het verstand had om wat langer te wachten!

Dit word een gezellig ja/nee spelletje en dat gaat echt niet werken, ik vind het fijn dat ze weer terug is bij de groep van jullie, al brak mijn hart toen ik haar zo naar onze groep zag kijken. Ik hoop gewoon dat je er veel plezier van kan en mag hebben,. Ik vond het alleen gewoon niet terecht om haar als "zielig" paardje neer te zetten want dat was en is ze absoluut niet! En daar gaat het mij dus om, ik word nu afgeschilderd als paardenmens die dus haar paarden zo slecht verzorgd en niet weet waar ze mee bezig is, dat klopt dus niet en degene die mij dus wel kennen, weten dat het ook niet zo is (gelukkig maar)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:47

@spikeyblue mijn lieve hoefsmid, je hebt haar een week voordat ze wegging nog gezien, en ze was een zwaar mishandeld en gefrustreerd paard he Knipoog Was ook wel op de keuring te zien, daar was ze zo bang dat ze dus niets deed en als een zielig paardje naast me bleef lopen... Dat ze helemaal blij was en alles prachtig vond en daardoor maar rondjes om me heen bleef lopen, tja dat zien we maar even niet want ik ben slecht voor mijn paarden, ze zijn een keer ingevallen en zagen er slecht uit (wat jij toen ook hebt gezien) dus ik mag niet meer voor paarden zorgen, ik geloof dat ik alles maar verkoop want dat mag ik Noa niet aandoen... die wordt echt zwaar mishandeld door me nu, door anderhalve week niet te durven komen, en als ik haar zie dat ik dan zo ga huilen dat ze met haar hoofd op mijn schouder blijft staan, Bries bij me wil komen en blijft hinniken, maar ik ben slecht dus dat kan niet, ze horen bang voor me te zijn geloof ik....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:55

Goed dat je hier ook even je zegje doet, biancaa.
Ik heb met de keuring nog met je staan praten, en Sarah zag er alles behalve zwaar verwaarloosd uit Clown
Die merrie stond helemaal tevreden erbij, en te glimmen als een spiegeltje.
Ik ken biancaa niet anders dan iemand met hart voor haar paarden.

Biancaa; ik wens je dan ook heel veel sterkte in deze periode! Ach gut

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:45

wat dan maar door mijn hoofd blijft spoken is...

als een paard "veraarloosd"is...

hoe kan die een paar weken terug op een keuring een vette 1e premie krijgen en 2e worden vd groep??
hebben de keurmeesters dan ook allemaal oogkleppen opgehad??
biank ken ik alleen van bokt, heb haar verhalen altijd gevolgd.
ook in die periode toen het iets minder ging, ze was er kapot van en kan me ergens herinneren dat de DA vaker is geweest dan ik hem in 3 jaar nodig heb gehad.. ze heeft dus goede begeleiding gehad bij dat proses...
en zoals we allemaal weten, mager zijn ze zo, heb ze maar weer eens dik, dat duurd 3x zolang

katla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:52

@ iedereen:

Verwaarlozing heb ik nooit in mijn mond genomen (lees maar na). Ik heb het alleen gehad over schimmel, ringworm en haar gedrag.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:02

Niet letterlijk nee, maar lees onderstaande nogmaals. Alles wat je schrijft in deze quote verwijst direct naar een verwaarlozing.

katla schreef:
Helaas verkeert ze niet in zeer gezonde staat. Last van schimmel, ringworm, mijt/parasieten. Het ergste van dit alles was nog dat ze zo ontzettend is teruggezakt in omgang, het was een ontzettend lief paardje wat alles kon toen ze verkocht werd. Het lieve paardje zit er nog steeds in, maar je moet wel even door een muur heen (wat nu overigens steeds beter lukt).
Simpel het omdoen van een halster zorgde voor wild west taferelen, voetjes geven/uitkrabben was uit den boze, bij het zien van het zadel stonden haar ogen groot en neusgaten wijd zo paniekerig. Geen idee wat er gebeurd is bij de eigenaresse waar ze die acht maanden doorgebracht heeft Verdrietig .

Nu inmiddels 2,5 week verder hebben we veel bereikt met heel veel rust en liefde. Ze begint weer zichzelf te worden, de tink die ze was voordat ze in november 2007 verkocht werd. Vanaf het moment dat ik haar zag ben ik helemaal verkocht, haar karakter en haar mensgerichtheid is bijzonder (ondanks dat er nu nog een groot deel van haar karakter verscholen gaat achter die muur).

-Zadeltraining: na een paar keer kennis gemaakt te hebben met het zadel, erop gelegd te hebben, ontspannen ermee gestaan te hebben, gegrondwerkt te hebben ermee zijn we afgelopen vrijdag wederom een stap verder gekomen. Ik ben erop gaan zitten, na een tijdje stappen kon ze zich echt ontspannen dus toen gelijk afgestegen. Afgesloten op een goed moment.
Voor de zekerheid zat ze wel aan een longé, dit omdat ze de eerste keer hevig bokkend haar berijder eraf geworpen heeft. Foutje van ons, we dachten dat we vrij snel konden beginnen met rijden. Ze was echter net 4 dagen bij ons. Ze schrok toen haar neus de beugel en voet raakte toen ze achterom keek. Helemaal in paniek ging ze de bak door. Wederom hadden wij vraagtekens, wat is er in godsnaam met haar gebeurd om zo ver terug gezakt te zijn zo paniekerig te zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:37

Me dunkt dat hier genoeg is gezegd, jammer dat er heen en weer gesneerd moet worden op een openbaar forum in plaats van dit gewoon met elkaar op te lossen.
Vandaar dus een slotje.