Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het reageren, ik zie nu pas wat een lap tekst ik getypt heb

Bedankt ook voor de vele pbtjes, het meedenken,...
Ik had echt gevreesd voor hele kwaaie reacties (bokt he
) maar ik ben blij dat jullie het allemaal zo netjes formuleren, ik voel me begrepen en dat zelfs door diegenen die me niet begrijpen 
Even voor de duidelijkheid: ze is nog niet weg, dus ik laat me ook zeker nog niet overhalen tot het kopen van een ander paard.
De tweejarige is maar een denkpiste, ik heb op mijn gevoel gespeurd, bij Angel was het destijds toeval, maar ik zag de foto en ik was verliefd, bij de 2jarige (ze heet trouwens Britney
en het prijskaartje is er eentje van 5500 GBP
) heb ik wel bewust gezocht, maar het gevoel was wel hetzelfde.
Sowieso wil ik niet teveel en te ver denken. Wat nu te koop staat misschien over een maand niet meer te koop en ik ben niet van plan Tinkerbell nu gauw gauw gauw buiten te gooien voor een ander paard
Tinkerbell komt sowieso op de eerste plaats.
In eerste instantie wacht ik zeker de geboorte van het veulen af.
Voor mezelf heb ik eigenlijk het besluit genomen, ja. Ik neem elke dag meer afstand van haar, in plaats van dat het gevoel terugkeert. Nu blijft alleen de rest van de familie over.
Mijn vriend is er vast van overtuigd dat ik spijt ga krijgen. Hij raad me aan om een veulen van Tinkerbell aan te houden, maar eerlijk gezegd wil ik dat niet
ik heb geen verstandelijk gegronde verklaring, ik voel alleen dat ik dat niet wil: een veulen van haar aanhouden ipv haarzelf
Toen stelde hij voor om haar nog te houden en dan een veulen van Angel aan te houden ipv Tinkerbell en zolang tot ik dat gefokt heb haar nog te houden, maar ook dat voelt niet goed en sowieso: waarom nog jaren wachten om een paard te verkopen dat je dan toch wil verkopen?!
Als ik mijn familie niet kan overtuigen, dan blijft ze, tegen mijn gevoel in. Ze is dan wel van mij en ik doe met haar wat ik wil, maar toch...
Ik wil haar ook niet een paar maanden of een zomer of een jaar ergens anders hebben. Tis nu voor mij echt van: weg of blijven maar geen tussenoplossingen meer.
Ik vind het wel moeilijk: want wie is de juiste baas voor Tinkerbell? Iemand met paardenverstand? Iemand die haar als enig paardje houdt als recreatiepaard, of als fokmerrie? Als fokmerrie in een kudde? Wat ik denk het beste te vinden hoeft niet noodzakelijk het beste te zijn voor haar...
Voor wat betreft de klik: die heb ik idd nooit gehad. Ik ben als puber een paard gaan kiezen uit 28 pas geïmporteerde tinkers. Tis voornamelijk mijn moeder die haar heeft uitgekozen: de ene liep niet rad, de andere was te nerveus,..., en ik die akkoord ging omdat ze een cadeau was en ik haar wel mooi vond.
Ik merkte pas toen Angel kwam, wat ik miste bij Tinkerbell.
KMD: ja dat mag
bedankt!
Nuage: jammer genoeg heeft niemand van ons een geldboom, aan jou had ik ze nochtans graag verkocht. Waarom weet ik niet, maar bij jou voelt het goed voor haar...
sowieso gezien het prijskaartje van Britney, denk ik ook niet dat zij spek is voor mijn bek
If I were a rich girl...
Quinzy: bedankt, van mijn kant versta ik ook jouw redenering wel
alleen sta ik er niet achter. In principe dat geen enkel paard het beter kan hebben dan bij mij
maar dat kan best wel. Bv als ik zie waar de tweeling terecht is gekomen, dat had niemand anders hen kunnen bieden, ook ik niet, dus ben ik blij dat ze verkocht zijn.
Ik zou ook zeker Tinkerbell niet naar eender wie doen, maar dat weet je wel, denk ik
desillies: helemaal juist
bedankt voor je compliment trouwens en idd, ik denk ook dat dat de beweegredenen van het gezin zijn 
goede tip: winnen met de lotto
al wat goed is is zo immens duur