[TI] Hoofdstuk afsluiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Hoofdstuk afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:01

Ik ken je gevoel zo goed Frenia. Ik had dat toen met Lizzy... Ik kreeg toen heel bokt over me heen omdat ik haar wweg wilde doen. Maar klik was er gewoon niet. Op de grond ging het wel goed en had ik haar veel bijgebracht. Ook is ze 2 maanden weg geweest om volledig ingereden te worden... Maar zo gauw ik erop ging zitten, ging er bij haar een knop om, om er alles aan te doen om me eraf te krijgen...

Ik vind het dan juist niet eerlijk tegenover een paard om deze aan te houden terwijl deze niet gelukkig is bij de eigenaar, terwijl ze misschien bij een andere eigenaar wel op haar plek komt. Nu is Lizzy bij iemand anders en je ziet haar gewoon stralen. Wat had ik dan moeten doen.. constant de strijd aan gaan waarbij we allebei niet gelukkig zijn... Terwijl ik nu een paardje heb waar ik alles mee kan en Lizzy dus ookgelukkig is.
IK zeg ook altijd een paard koop je voor het leven, maar dan moet wel de klik er zijn anders is het leven voor allebei niet leuk...

Ik zou dus willen zeggen, bedenk goed wat je wilt. Maar uit je bericht denk ik dat je die keuze al gemaakt hebt. Zoek dan op je gemak een goed huisje voor haar waarbij je denkt dat die mensen haar aankunnen. Dan kan je kijken naar een ander paardje (al had ik Noa ook al gekocht aangezien ik zo verliefd op haar was en bang was dat ze al verkocht zou zijn als ik eerst Lizzy zou verkopen) Ik ben nu blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik heb nu een goed gevoel over Lizzy, die ziet er super uit en ik heb een hele goede band met Noa... zo zijn we toch allebei gelukkig zonder veel strijd en tegenzin van beide kanten....

Succes meid!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:58

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het reageren, ik zie nu pas wat een lap tekst ik getypt heb Nagelbijten / Gniffelen Clown
Bedankt ook voor de vele pbtjes, het meedenken,...
Ik had echt gevreesd voor hele kwaaie reacties (bokt he Clown ) maar ik ben blij dat jullie het allemaal zo netjes formuleren, ik voel me begrepen en dat zelfs door diegenen die me niet begrijpen OK dan!

Even voor de duidelijkheid: ze is nog niet weg, dus ik laat me ook zeker nog niet overhalen tot het kopen van een ander paard.
De tweejarige is maar een denkpiste, ik heb op mijn gevoel gespeurd, bij Angel was het destijds toeval, maar ik zag de foto en ik was verliefd, bij de 2jarige (ze heet trouwens Britney Clown en het prijskaartje is er eentje van 5500 GBP Gestoord ) heb ik wel bewust gezocht, maar het gevoel was wel hetzelfde.
Sowieso wil ik niet teveel en te ver denken. Wat nu te koop staat misschien over een maand niet meer te koop en ik ben niet van plan Tinkerbell nu gauw gauw gauw buiten te gooien voor een ander paard Bloos! Tinkerbell komt sowieso op de eerste plaats.
In eerste instantie wacht ik zeker de geboorte van het veulen af.

Voor mezelf heb ik eigenlijk het besluit genomen, ja. Ik neem elke dag meer afstand van haar, in plaats van dat het gevoel terugkeert. Nu blijft alleen de rest van de familie over.
Mijn vriend is er vast van overtuigd dat ik spijt ga krijgen. Hij raad me aan om een veulen van Tinkerbell aan te houden, maar eerlijk gezegd wil ik dat niet Bloos ik heb geen verstandelijk gegronde verklaring, ik voel alleen dat ik dat niet wil: een veulen van haar aanhouden ipv haarzelf Toen stelde hij voor om haar nog te houden en dan een veulen van Angel aan te houden ipv Tinkerbell en zolang tot ik dat gefokt heb haar nog te houden, maar ook dat voelt niet goed en sowieso: waarom nog jaren wachten om een paard te verkopen dat je dan toch wil verkopen?!
Als ik mijn familie niet kan overtuigen, dan blijft ze, tegen mijn gevoel in. Ze is dan wel van mij en ik doe met haar wat ik wil, maar toch...
Ik wil haar ook niet een paar maanden of een zomer of een jaar ergens anders hebben. Tis nu voor mij echt van: weg of blijven maar geen tussenoplossingen meer.

Ik vind het wel moeilijk: want wie is de juiste baas voor Tinkerbell? Iemand met paardenverstand? Iemand die haar als enig paardje houdt als recreatiepaard, of als fokmerrie? Als fokmerrie in een kudde? Wat ik denk het beste te vinden hoeft niet noodzakelijk het beste te zijn voor haar...

Voor wat betreft de klik: die heb ik idd nooit gehad. Ik ben als puber een paard gaan kiezen uit 28 pas geïmporteerde tinkers. Tis voornamelijk mijn moeder die haar heeft uitgekozen: de ene liep niet rad, de andere was te nerveus,..., en ik die akkoord ging omdat ze een cadeau was en ik haar wel mooi vond.
Ik merkte pas toen Angel kwam, wat ik miste bij Tinkerbell.

KMD: ja dat mag Ja bedankt!

Nuage: jammer genoeg heeft niemand van ons een geldboom, aan jou had ik ze nochtans graag verkocht. Waarom weet ik niet, maar bij jou voelt het goed voor haar...
sowieso gezien het prijskaartje van Britney, denk ik ook niet dat zij spek is voor mijn bek Clown
If I were a rich girl...

Quinzy: bedankt, van mijn kant versta ik ook jouw redenering wel Ja alleen sta ik er niet achter. In principe dat geen enkel paard het beter kan hebben dan bij mij Clown maar dat kan best wel. Bv als ik zie waar de tweeling terecht is gekomen, dat had niemand anders hen kunnen bieden, ook ik niet, dus ben ik blij dat ze verkocht zijn.
Ik zou ook zeker Tinkerbell niet naar eender wie doen, maar dat weet je wel, denk ik

desillies: helemaal juist Knipoog bedankt voor je compliment trouwens en idd, ik denk ook dat dat de beweegredenen van het gezin zijn Ja
goede tip: winnen met de lotto Clown al wat goed is is zo immens duur Bloos!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:36

Boos op bokt? Hoe kom je daar toch bij Clown
Nee even normaal waarom wel boze of kwade reacties. Je doet immers wat jij denkt dat het beste is voor jullie beide.
Ik zou het alleen ongeloofelijk moeilijk hebben na zoveel jaar.
Wij hebben hier thuis een bitch van een hond echt een vreeselijk mormel aressief maar omdat wij haar kennen voor ons heel voorspelbaar en kan ze soms ook lief zijn.
Ik hoor mijn vader nog zeggen als ze 3 jaar is en nog zo is vliegt ze ! Madam word dit jaar 10 Haha! en is er nog steeds.
Maar indd wie zegt dat het niet vreeselijk kan mislopen als ik bv op Dyco of Déclan ga rijden in de toekomst. Misschien klikt het in het zadel helemaal niet en word ik er alle 5 voet uitgekatapulteerd. Dan ga ik misschien ook anders denken. Ze gaan het niet makkelijk hebben om aan Sweety te kunnen tippen Haha!
Hier is ook ooit al een paard weggegaan omdat het niet klikte ik weet niet of je je Candy nog herinnerd Haflinger Tinker kruising van mijn nichtje. 4 jaar heb ik haar verzorgd en toen mijn nichtje haar wou verkopen kon ik haar gratis krijgen. Dus Candy was net ingereden en ik nam lessen nh met haar alles. Maar de moment dat ik erop ging zitten werden we beiden 1 brok stress en zenuwen. Uiteindelijk heb ik moeten opgeven de combi was levensgevaarlijk voor ons beiden. Mijn nichtje verkocht haar nu staat ze ook ergens heel goed en doet zelf kinderkampen hahaha ! Zo braaf is z nu.
Jij voelt aan als het echt niet meer kan.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:07

wat een verhaal zeg!
wil je toch nog even een hart onder de riem steken hoor!
heel veel sterkte met het nemen van je besluit, want uiteindelijk moet je het toch zelf doen!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:01

Ikke knuf Fernia.
En ik geloof heilig dat jij de goede beslissing zult nemen.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:51

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Paarden waar je niets mee hebt of de klik er niet met is. En eens je iets beslist wat dat ook mag zijn verkopen of weg wil je geen tussen oplossing.

Dikke knuffel

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:16

Ik vind dat je het heel mooi hebt verwoord frenia! sterkte of succes met je verdere keuze!
En die 2 jarige is echt een poepie! maar wat een geld!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:48

Jeetje meid wat een verhaal ( jaja heb t ook helemaal gelezen Haha! ) Het is wel fijn om te lezen hoe jij erbij nadenkt, dat zie ik niet bij veel mensen. Ik denk dat je een juiste keuze maakt. Ik ben zelf nl heel erg van het volgen van je gevoel en in dit geval is dat dnk ik ook juist heel erg belangrijk.
@quinzy; onze vorige hond was ook niet altijd even betrouwbaar en heeft mij ook wel eens gebeten. Nu was dit wel mijn eigen schuld, omdat ik wíst dat ik dat niet bij haar kon doen, maar het zonder erbij na te denken tóch deed. ( haalde een zakje eten weg bij haar plaats, een hond moet dat toestaan, maar deze deed dat nou eenmaal nooit ) maar ook zij is haar hele leven gebleven. Ik denk alleen wel dat dat alleen kan als je er gevoelsmatig wel vrede mee kunt hebben. Ik was namelijk ondanks alles wel gek van die hond en we hadden ook hele leuke momenten. Bij Frenia is het echter anders. Er is iets geknapt en het wordt niet beter. Dan vind ik het voor beiden niet eerlijk om haar te houden..

Veel sterkte in ieder geval met je keuze!