Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ariebren schreef:Een echte Irisch Cob herken je van afstand.
Ariebren schreef:Ik denk dat je NU nog op een ICS-keuring van 3-jarige merries paarden zult zien die men bij het NSvT in 4 types heeft omschreven.Maar nu we een aaantal jaren bezig zijn met stamboeken zal in de nakomelingen te zien zijn of er een echt ras is.
Nikita_1995 schreef:Ariebren schreef:Ik denk dat je NU nog op een ICS-keuring van 3-jarige merries paarden zult zien die men bij het NSvT in 4 types heeft omschreven.Maar nu we een aaantal jaren bezig zijn met stamboeken zal in de nakomelingen te zien zijn of er een echt ras is.
Of zeg ik nu iets heel doms ??
Ariebren schreef:En het verschil tussen Vanner, Grai, en wath ever, is verzonnen door een dronken Engelsman.
frenia schreef:Ik heb van de keuring in Torhout waar Tinkerbell Beste in haar sectie was zelfs een "bronzen" plaatje waar Beste IrisCh Cob op staat
Ariebren schreef:Al die andere kleine, in oprichting zijnde stamboekjes, in Walonie en Frankrijk zijn ontstaan omdat die potentiele stamboekjes niet willen samen werken met het ICS ltd.
Ariebren schreef:Maar één ding staat vast.
Het ICS heeft een ras omshrijving waar zelfs het NSvT in mee gaat.
Een echte Irisch Cob herken je van afstand.
Maar nu we een aaantal jaren bezig zijn met stamboeken zal in de nakomelingen te zien zijn of er een echt ras is.
En daarom is het zo heel belangrijk dat de 3 jarige merries op de keuring komen.
frenia schreef:Uiteraard moet er nog aan gewerkt worden, het is een jong stamboek, maar dat heb je bij ieder ras en elk stamboek. Zelfs een doorgewinterd eeuwenoud stamboek doet nog aanpassingen en leert ieder jaar bij. Tzou wel fantastisch zijn als alles van meet af aan perfect was!
Nikita_1995 schreef:Graag weer on-topic anders wordt de TS boos
Nikita_1995 schreef:Graag weer on-topic anders wordt de TS boos