[TI] tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BaiNar

Re: tinker x fries kruising Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:03

Ik heb de laatste berichtjes gelezen... de rest nog niet helemaal... Ik heb Banjer in mijn bezit nu, ze heet nu Jolynn.... Banjer vond ik niks, haha!! Op papier zal ze wel Banjer blijven heten!!
Als ik het goed heb is Donna inmiddels ster-merrie geworden bij het NTS als ik me niet vergis...

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:26

jaaaaa!!!!
hier ben ik dan ook in het topic!

heb net met terpentijn gebeld en gezellig over de hele tinker familie gepraat!.

ik heb dus een zoon (de 1e?) van banjer/ jolynn!
er is mij altijd verteld dat banjer dragend uit ierland is gekomen bij arne jansen en dat dat het veulen daaruit sogno was...

ik heb banjer meerdere keren opgezocht bij huifkar centrum bergh in zeddam, ook ben ik bij arne thuis geweest.
maar ineens was ze verkocht! en ze konden me niet vertellen waarheen...

en nu vind ik haar hier ineens! ben blij haar te zien op een fijn plekje!!

ik heb Sogno, een zoon van haar uit 2001.
identiek aan zijn moeder, alleen de stippels ontbreken hahaha.
sogno heeft net als banjer een uitlopende bles bij het oog , alleen aan de andere kant dan zij.

zal even een picture plaatsen!

Bainar mag ik eens met je bellen als je dat leuk vind???

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKMJK8BC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8XTCTCR-1.jpg

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 14:31

Bedankt, BaiNar, ik ga er achteraan! Bianca zal blij zijn met je info over Banjer (sorry: Jolynn!). Ik heb op GOOGLE huifkarcentrum Berg te Zeddam opgezocht, ik dacht: misschien vind ik daar voor Bianca (of ook voor jou) nog fofomateriaal van de toenmalige Banjer. En dit is tevens een tip voor Bianca: je krijgt via Google een lijt, zak omlaag naar: Toerisme -zoekResultaat, montferland (enz.), klik aan, dan krijg je een lijst als je die naar beneden afzakt, vind je de site van Huifkarcentrum Bergh te Zeddam. Dan rechts aanklikken de Duitse documentaire. Ik gokte er op, dat die best al een tijdje geleden emaakt kon zijn, en daar loopt inderdaad een Tinkermerrie met allemaal zijvlekken (de doorlopende bles over het linkeroog kon ik niet goed zien, want ze heeft oogkleppen voor), die volgend mij Banjer ZOU KUNNEN ZIJN. Je kunt dat filmfragment vrij gemakkelijk bekijken! Laat het mij weten, IS het haar?

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:01

de tinker op het ene filmpje is idd banjer/jolynn!

op het andere filpje zie je woody, de goedgekeurde hengst voor de huifkar. ook zie je nog 2 andere tinkers, volgens mij zat banjer daar ook bij......

ik heb ook nog wat fotos gevonden in mijn boek, van het jaar 2003.
toen was ik bij arne op viste en en bij het huifkar centrum , banjer had toen een veulen,
Remco.S x Banjer: Donna !

artikel uit de hoefslag, Banjer met donna, donna is dus een half zus van mijn Sogno, want banjer is ook de moeder van sogno
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FULVGWR7.jpg

2001 banjer met mijn sogno als veulen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CI3VHON.jpg

2003 banjer met donna
http://www.mijnalbum.nl/Foto-63V4WGNU.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-12-07 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: --> links

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:14

Ik denk dan dat Arne toendertijd (het zal 2002 of begin 2003 zijn geweest) het had over Donna die nog geboren moest worden.
Zoals ik in het andere topic al zei; hij was zo benieuwd naar het veulentje van de Tinker en de Fries!
Dat was op de Farm & Country fair in Aalten waar ik voor school met een Tinker reed.
Verder ken ik huifkarcentrum Bergh ook wel; ook daar fokken ze mooie Tinkers, en zo af en toe nog een kruising.

Als ik jullie iets mag aanraden voor wat betreft de familiebanden; zoek op onderstaande site paarden en vul hier zo veel mogelijk gegevens van je eigen paard en stamboom aan !!!

http://www.allbreedpedigree.com

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:38

Bianca, wellicht een spoor van de vader van Bonte Jaopie: ik zoek dus deze Friese hengst, Remco S., vader Melle (Fr.), moeder Lieke, hij is geboren op 5-6-1997, is nu dus ruim 10 jaar, en zou het kunnen dat hij is, of geweest is van, ene Jarco en Caressa uit de Achterhoek? Dit is alles wat ik gehoord heb. Wie kent hen? Of Remco S.?

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:49

Leuk te weten dat Jolynn (Banjer) nog een zoon heeft... Ik was blijven steken bij 2 dochters en 2 zonen.... En wat lijkt Sogno veel op haar zeg!!! Tjee!!! Knappe tinkerjongen hoor... Hoe groot is hij???

En ja... Ik ben dus de schuldige dat Banjer niet meer op het Huifkarcentrum staat... Ik heb haar daar gekocht... maar dat is geen geheim ofzo hoor!! Dat hadden ze gerust mogen zeggen... Of mijn site door mogen geven!! Oh... en die foto's in dat fotoboek... dat is zooo Joo (eeh Banjer)....

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:47

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:08

Ik begrijp nier niks van. Wat moet er ingevuld worden? En hoe? En door wie? Ik was wel naar die site gegaan, maar is dat niet een betaalsite? Van de site begreep ik natuurlijk ook weer niets (zucht, ingewikkeld, dat digitale gedoe soms...)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:44

Moet je zien wat een oproepje op bokt kan doen!
Leuk hè al die mensen die meedenken met elkaar Haha!

IndianaJones heeft al getypt hoe ze de paarden terug heeft gevonden op de site van het ics ik denk dat je nu wel begrijpt hoe het werkt Terpetijn?? zoniet dan geef maar een gil we helpen je wel Haha!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:33

_37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 01:05

BaiNar schreef:
En ja... Ik ben dus de schuldige dat Banjer niet meer op het Huifkarcentrum staat... Ik heb haar daar gekocht...

Gemeen hoor dat je haar gekocht hebt,
Ik loop nu stage op het bedrijf en ben nu een zoon van Banjer aan het beleren voor de kar. En elke keer hoor ik maar weer hoe erg die toch op zijn moeder lijkt... maar ja dankzij jou heb ik die nooit gekend Boos!

Whaha grapje hoor Lachen ik zag in je profiel, een website, dat je het erg met haar naar de zin hebt Lachen

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:20

Wat leuk; iedereen kent iedereen, en elk paard !!

Over de site allbreedpedigree; het is (grotendeels) een gratis site.
Iedereen kan er info op zetten en wijzigen.
Zoals je op de link van Jaopie kan zien, is aan zijn vaders kant de stamboom automatisch verder gegaan (ik heb tot Melle en Lieke ingevuld, de rest komt vanzelf omdat die stambomen al bekend zijn)
Als je nu aan bijvoorbeeld moeders kant aan wil vullen, kan je op 'edit' klikken en gegevens invullen (naam-geboortedatum-geslacht-vader-moeder-ras), vervolgens moet je de juiste ouders controleren, en zo kan je de boel aanvullen.
De namen met een rood sterretje wil zeggen dat er een foto van is, als je via de bovenste balk op 'Reports' gaat staan, komt er een rijtje tevoorschijn met 'Photos', die klik je aan en zo zie je alle foto's in de stamboom.
Als er gegevens van een paard niet kloppen, of je wil iets aanvullen kan je naast reports op 'Maintenance' gaan staan, en vervolgens op 'Edit Information' klikken.

Succes ermee !!!!
En als je vragen hebt; stel ze! Want als je 'm eenmaal door hebt is het een hele leuke site!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 10:08

Vandaag loop ik naar de overburen met foto's van Jaopie en de enige foto van Remco S., die kunnen ze scannen en naar jouw opgegeven E-mailadres versturen. Als jij ze als je tijd hebt op BOKT wil plaatsen, kunnen ze hier ook zien waar het over gaat, eigenlijk. Alvast heel erg bedankt!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 10:38

UPDATE: vader van Bonte Jaopie: ik kreeg priv'e een E-mail van ene Berend Jansen, die meldde dat hij het voor goed mogelijk houdt dat REMCO S. ooit was van dhr. Renee van Dijk (die destijds woonde in Harreveld) en die onlangs is verhuisd . Hij voerde als stalnaam "Dubbelland". Achter op de enige foto van Remco S. die ik via Arne Jansen in bezit heb gekregen staat digitaal gedrukt" DIJK VAN. JPG)
Renee van Dijk houdt zich tegenwoordig bezig met Schwarzwaklder Fuchsen en zou mogelijk nog regio Varsseveld wonen. Tips, iemand?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:04

Familie van Rene van Dijk is ook Bokker.
Shanna16 op Bokt heeft daar ook paarden gereden.
En als je foto's mailt zal ik ze wel op Bokt en Allpedigree zetten!
Grappig dat alles zo in deze buurt afspeelt; Arne Jansen, Huifkarcentrum, Dubbelland; allemaal bekende namen in de omgeving !!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:36

Heb je al gemailed, maar goed, weet echt nog niet zo oed van: wat komt aan en wat niet, dus: ik belde Friesch Paarden Stamboek, fokker van de vader van Jaopie (Remco S.) is dhr Smulders it Berlicum, huidige geregistreerde eigenaar: shr. Rene van Dijk uit Harreveld. Ik heb echt ALLES geprobeerd te Googlen in iedere denkbare combinatie : Caressa, Jarko, Remco S., zelfs Schwarzwalder Fuichs-paarden, Du bbellland, ik krijg NIETS. Wat doe ik fout? Ik wil alleen maar Remco S. opsporen, zodat ik mijn paard (zijn zoon) zijn vermogens, karaktereigenschappen, uiterlijk ed.d. kan vergelijken. Overigens de foto's zijn "in aantocht", zowel van Japie als zijn vader, dat gaat via Bianca 22, daar zijn ze als het goed is (niet door mij, maar door de overburen, vanavond ingescanned en naar haar E-mail gestuurd, zet zij ze verder op BOKT). Okee, hoe kom ik nu dus bij de fam. Van Dijk, ik ben er nu wel ahter dat zij Remco S. minimaal gehad moeten hebben...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:38

ik hoop voor je dat je hem kunt vinden!
Heel veel succes!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:26

Nou ja, ik kom dus oorspronkelijk ook uit "hetmidden van het land" (niet de Axchterhoek, duis, maar uit Beekbergen (bij Apeldoorn). Nog steeds overigens zoek ik me suf naar Caressa van Dijk, ze zit (heb ik gezien veel in "De Huiskamer") of ZAT, inmiddels, als de familie Van Dijk op BOKT zit, WAAR ztten ze dan? Hoe zoek je dat op. Ik weet dat Caressa mailde onder de naam"wereldhummel" maar is dat nog zo? Ik kom verd. ....op dit moment geen STAP verder! Suggesties?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:29

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:35

http://home01.wxs.nl/~jans5373/Paarden/index.htm
Dit is de site van Arne en Mieke hun mini's. Ook wij uit de miniwereld betreuren het overlijden en daarmee het verlies van een "miniman" in hart en nieren en ons bestuurslid....

Op de site kwam ik ook wat tinkerfoto's tegen. Misschien heb je er wat aan

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:39

Ai, Buster, en wat dat betreft iedereen, ik krijg net een bericht van SNOWDON, dat de door mij gezochte Caressa van Dijk geen Internet meer heeft, en zich ook verder heeft gedistantieerd van BOKT. Helaas. Dat doet niks af aan het feit, dat er misschien nog anderen zijn die die Remco S. hebben gekend, al dan niet via Caressa van Dijk, of haar vader, of haar maatje Jarco (allemaal Achterhoek, Harreveld) want daar gaat het mij om, niet om personene. We weten toch niet, waarom mensen bepaalde beslissingen nemen, en het gaat ons (meestal) ook niet aan. SNOWDON: heeft haar vader Rene van Dijk evtl. wel zin om iets over het bewuste paars Remco S. te vertellen, als-ie die nog heeft, of zit dat er ook niet in? Zo niet WIE DAN WEL?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:42

Die laatste vraag zou je dan wellicht via de bokkers uit haar omgeving die haar buiten bokt om spreken misschien indirect aan Caressa kunnen vragen? Zij en haar vader hebben geen internet (zo vond ik op bokt).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 23:55

Snowdon, ik heb op je (jullie) website gekeken. MAN, dat ziet er even PROFI uit, zeg! Ik heb inderdaad je raad opgevolgd en mailtjes vliegen op dit moment door de lucht. Ik kan nu alleen maar hopen dat er niet te veel oud zeer zit en dat iemand nog wil reageren. Voor alle anderen: ik kreeg een Bianca 22 op mijn mail, waar nou toch de toegezegde foto's bleven! Ja zeg, ze zijn echt onderweg, ik heb ze al naar iemand toegebracht vanmorgen, die zou ze inscannen, naar haar E-mail versturen. Dan zet zij ze op dit forum. Nog HEEL eventjes geduld dus (ik ben zelf ook benieuwd!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:02

Stef, dank je voor je moeite, ik kende die site en foto's al, zitten geen nieuwe inzichten of beelden bij. Maakt niet it, alle mensen die mij op mijn zoektochtje proberen te helpen ben ik sowieso dankbaar. In vier dagen ben ik hier wijzer geworden, hoe dan ook, dan in de afgelopen twee tot drie jaren! Dat zegt dan toch wel iets! Mooie profielen heeft ook iedereen hier, en photobooks, ik wou verd... dat ik wisthoe ik zoiets kon maken, maar ja, dat komt nog wel. ot gauw!