Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, op de ander site over mok en rasp staan ook dingen bij die eigenlijk voor iets anders zijn maar het werkt wel. En omdat Imaverol erg bacterie dodend is schrijft hij dit voor want je moet ook handschoenen gebruiken, het is niet fijn om op je handen te krijgen. En sebacil wordt bv ook voor mok en rasp gebruikt.
Grobegni schreef:Imaverol werkt ook alleen tegen schimmels! Snap niet dat je DA dat voorschrijft??
Tegen mijten werken bijv neocidol en sebacil.
Kingsley2 schreef:Hoi
In het Tinker bonte paardenboek uit Ierland staat een stukje over Mok, Rasp en Mijt.
(De kop schrijft) Mok in de kootholte eventueel veroorzaakt door mijt. Dus daarom schrijft mijn DA Imaverol voor. Alleen bij mijn king hielp het niet maar bij andere bij ons op stal wel.
Schimmel is ook een bacterie en mijten zijn beestjes die eitjes plaatsen tussen de haren. En Imeverol is bacterie dodend, dus de eitjes en de beestjes worden ook gedood.
groetjesGrobegni schreef:Imaverol werkt ook alleen tegen schimmels! Snap niet dat je DA dat voorschrijft??
Tegen mijten werken bijv neocidol en sebacil.

, Een DA weet echt wel wat hij voor schrijft. Hij heeft een opleiding gedaan en jullie denk ik niet!!!! Hij schrijf dit voor dus ik geloof hem. en wat jullie er van vinden moeten jullie zelf weten.
niet voor dierenarts dan, maar wel biologie (onder andere
)
het kan ook best een dubbele infectie (schimmel én mijt) geweest zijn.
t ga ik over op Cebasil wat ik ook van de DA heb gekregen van de week.
Gevalletje uit de praktijk dus 
Bijrijdster heeft op mijn bevel ( ik beveel vanuit Ierland
) alle sokken eraf geknipt:
Ik raak nogal uit de paardenwereld hier
Het kwam gewoon niet óveral op de huid, wat dus wel moet. Berdien schreef:Kun je me meer info geven over Cydectin Grobegni? Wat is het, en hoe gebruik je het? Sebacil is op zich effectief, maar ja.. dat haar heHet kwam gewoon niet óveral op de huid, wat dus wel moet.
is meteen de borstel mijtvrij, en je kunt er fijn mee op de huid rossen (vind Jes zo lekker
)
), dan zal ik Cydectin eens voorleggen aan mijn DA
Berdien schreef:Ik werk ook altijd met een borstelis meteen de borstel mijtvrij, en je kunt er fijn mee op de huid rossen (vind Jes zo lekker
)
Mocht het afknippen van de sokken niet helpen (wat ik toch wel heel erg hoop![]()
), dan zal ik Cydectin eens voorleggen aan mijn DA
![]()
Inspuiten met Ivermectine doe ik sowieso nooit weer, mijn vorige DA was even 'vergeten' dat sommige paarden daar verkeerd op kunnen reageren en dus dood neervallen. Mijn huidige DA doet dat dus ook absoluut niet.