[TI] Welke hengst voor dekking 2008?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: Welke hengst voor dekking 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:45

hihi grid volgens mij word het echt eens tijd dat je maestro komt bezoeken in zijn stalletje. ik hoor je nu al zo lang over hem praten.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:11

Aaah, leuk topic, Vasthi ! Ja

Hier ligt de keuze nog niet vast hoor. Bij leven en welzijn (dus als alles goed blijft gaan met haar luchtwegen) wordt Keeva volgend voorjaar wel weer gedekt. Op de HS vond ik Armano van Gelinden er wel erg uitspringen, die sprak mij erg aan. Maarrrr, ik moet wel zeggen dat ik wat gereserveerder ben geworden om met een relatief onbekende hengst te dekken ... Scheve mond ... St. Patrick heeft me nu in combinatie met Keeva 2 x een gemiddeld ZWART Clown veulen opgeleverd ... Dat ik met dat zwart niet zo blij was, mag bekend zijn Knipoog . Maar ook de veulens die daaruit gekomen zijn (Aiden en Tyler) springen er niet echt enorm uit qua bouw en beweging. Voor mijn eigen gevoel heb ik daarom dus een minder goede keuze gemaakt door (2x !) voor Patrick te kiezen. Ik weet dat een veulen gewoon nog heel moeilijk te beoordelen is, en nog alle kanten uitkan qua bouw en beweging, maar toch ... Keeva heeft best wel wat in huis, dus in combinatie met de juiste hengst zou dat toch hele leuke veulens moeten kunnen geven ... kies ik voor Armano (wat ik dus puur op gevoel zou doen, de "wauw-factor" zeg maar Clown ) dan loop ik het risico maar weer een zo-zo-veulen te fokken. En natuurlijk, die kans is met een bekende, goed verervende hengst natuurlijk ook altijd aanwezig, maar toch ...

Kortom, om een lang verhaal kort te maken, ben er dus nog niet helemaal uit ! Dus als jullie suggesties hebben, wees welkom !! Haha!

Drum lijkt me wel een spannende combi. Dan ga ik zeker voor bont Clown , compenseer ik Keeva's wat lichte beenwerk en wat lange rug.

Met Kyara weet ik het nog helemaal niet. Die is nét drachtig gescand van Baggio, en ik ben érg benieuwd wat daaruit gaat rollen. Kan alle kanten op natuurlijk, ik ben erg benieuwd wat Kyara doorgeeft ... Ik weet ook nog absoluut niet of die volgend jaar al weer gedekt zal worden, waarschijnlijk sla ik daarmee een jaartje over, ze is nog jong.

Veel twijfel en veel rondkijken dus nog ..... maar we hebben ook nog even !! Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:00

Vasthi schreef:
Flet en KMD, voor jullie is het dus ook niet moeilijk!

Nee, totaal niet moeilijk, maar mijn 2010 topic zit soms wel al in mijn hoofd..... Knipoog Haha!
Ik zou heel graag uit Binti een vos- of bruinbont veulen fokken... (agossie, de keutelkont is zelf net 3 1/2 mnd jong)
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 20-07-07 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:04

Hihi, das wel erg ver vooruit denken KMD Haha! Doe het stiekum ook al hoor voor Willy (even afhankelijk hoe ze uit groeit en hoe groot ze wordt, hengst mag zowiezo niet groter zijn als 1.40 voor haar vind ik àls ik haar laat dekken)... Bloos!

Voor Kato in 2009 weet ik het denk ik ook al bijna zeker als alles in 2008 goed gaat en het veulenen in 2009 en ze echt gelukkig is met haar beeb Haha! ligt er maar net aan of de hengst in kwestie er al bij kan of nog een jaartje mag groeien Clown

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:07

Staat hier nu ook al vast hoor, in het vroege voorjaar vertrekt Mo naar haar date als de eigenaresse daarvan het ook wil.
Dit jaar was te chaotisch dus volgend jaar op tijd gepland.
En de keuze blijft dezelfde.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:12

in 2008 zal het het volgende zijn

wilgje dat ligt eraan wat uit de combi met falcon komt maar das anders : Bandit
Mirthe x Bandit
Ajeira x Falcon

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:00

KootMiraDrum schreef:
Vasthi schreef:
Flet en KMD, voor jullie is het dus ook niet moeilijk!

Nee, totaal niet moeilijk, maar mijn 2010 topic zit soms wel al in mijn hoofd..... Knipoog Haha!
Ik zou heel graag uit Binti een vos- of bruinbont veulen fokken... (agossie, de keutelkont is zelf net 3 1/2 mnd jong)

Nagelbijten / Gniffelen Bloos
Tja, zo zit ik al te denken dat van de hengsten van dit moment Venco, Robin of Celtic Mist wel een leuke combi zouden kunnen zijn met Dunla Clown
Ach joh, Flet was ook nog maar 1.5-2 jaar oud toen mijn 1e keus al op Shakespeare viel. Helaas voor mij werd hij te vroeg naar Zweden verkocht Haha!
En Dunla wordt waarschijnlijk pas ook op 4-5 jarige leeftijd gedekt. Is mij met Fayette uitstekend bevallen Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:00

Oew Taffy en Sjakie zouden idd ook wel een leuke combi zijn met Darlah, maar het is nog maar de vraag of zij de sokken goed doorvererven???

Irene, ik zie in Tyler en Aiden in elk geval 1 ding terug wat ze er toch uit doen springen.... al beoordeelt de jury dat kennelijk niet....
Keeva's charisma! Knipoog heerlijke beesies blijf ik het vinden hoor... al ben ikzelf ook wat minder te spreken over exterieur dat St. Patrick door heeft gegeven aan ze Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:04

Grid, Diny en Elke: Mijn keuzes tsja..... ik zit eerlijk gezegd nog in een soort van 'tweestrijd' tussen twee types Knipoog
Aan de ene kant heb ik zo een fokdoel (zie site) opgesteld wat perfect bij Chayenne past denk ik... Maar aan de andere kant 'ik zou ik niet zijn', als ik niet wat experimenteel zou zijn Bloos! En dan denk ik aan wat zwaardere types.... Maar ik heb nog zeeën van tijd Knipoog
Zo staan er dus ook nog zeer uiteenlopende hengsten op 'de' lijst, met een ieder z'n eigen redenaties.
edit: de lijstje op site is dan nog niet eens compleet, hengsten als Drum en Moes zijn ook nog een mogelijkheid... maar liggen wel heel wat verder van Chayenne af Bloos
Laatst bijgewerkt door snowdon op 21-07-07 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:21

snowdon schreef:
Irene, ik zie in Tyler en Aiden in elk geval 1 ding terug wat ze er toch uit doen springen.... al beoordeelt de jury dat kennelijk niet....
Keeva's charisma! Knipoog heerlijke beesies blijf ik het vinden hoor... al ben ikzelf ook wat minder te spreken over exterieur dat St. Patrick door heeft gegeven aan ze Bloos

Ha ha, geeft niet hoor Leon, ik waardeer je eerlijkheid Knipoog . Nouja, wat is er nou belangrijker dan charisma Clown Cool . Ach, Patrick wordt het in ieder geval niet meer ... jij nog leuke suggesties ?

** Gaat even kijken naar fokdoel voor Chayenne **

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 12:41

Nou Leon, jij hebt een hele lijst! Gelukkig heb je de tijd nog. Als ik paps en mams zo bekijk dan kan een goede zware cob ook best wel, maar goed je weet natuurlijk helemaal niet hoe ze uit gaat groeien.Tja, Taffy en Sjakie hebben nog geen nakomelingen dus of ze sok doorvererven weten we volgend jaar pas. in ieder geval hebben ze zelf aardig wat (vooral Taffy!).

Keeva, St. Patrick dekt helemaal niet meer toch? Tyler en Aiden vind ik droppies hoor!
Andere hengst voor Keeva....ik denk bij haar altijd aan Mr. Yenkins. Djenges lijkt me trouwens ook goed bij haar passen.

Hihi, Flet en KMD mogen over 2 jaar het topic voor 2010 maken.

Coydog, jij had toch voor Chacotay gekozen?

Wilgje, bedoel je met Bandit Mr. Bandit?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:22

Die waslijst zal in de loop der tijd nog wel schrinken, hihi

Vasthi schreef:
Wilgje, bedoel je met Bandit Mr. Bandit?

Ik denk haar eigen ITS Bandit JP Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:39

ginger18 schreef:
hihi grid volgens mij word het echt eens tijd dat je maestro komt bezoeken in zijn stalletje. ik hoor je nu al zo lang over hem praten.

Haha! Ik heb hem op de rastoelating in Someren voor het 1st in het echt gezien toen geloof ik nog maar 3 jaar oud (en had ik Say nog nieteens) en vanaf die tijd zie ik hem bijna elk jaar op de hengstenkeuring en blijft ie een speciaal plekje in mijn hart houden *LOL* daarom blijft ie ook nog steeds in mijn lijstje staan en wie weet als ik echt besloten heb om te gaan fokken Knipoog

Haha! Leon expirimenteren is leuk *LOL* ben nu al benieuwd wat je uiteindelijk kiest maar dat horen/ zien we over een paar jaar wel Clown

Keeva jammer dat je achteraf niet tevreden bent over 2x dezelfde keuze... tja fokken blijft gokken en het zijn idd wel scheetjes Knipoog
Eigenlijk jammer dat vader van Kyara niet bekend is, want die is ook enorm goed gelukt *LOL*
Mr Yenkins lijkt me idd ook bij keeva passen Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:19

Diny; jeutje, die Taffy is echt om te kwijlen zeg Kwijl
Wat een schitterend dier... die zou ook best leuk op Darlah zijn idd Haha!
het hele plaatje spreekt me aan

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:19

KootMiraDrum schreef:

En dan het veulen weer houwe ?? Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:21

Dienie; kan ik Maxolo niet stiekem reserveren voor 2009? Schijnheilig
Zou echt een gave combi met Grainey zijn Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:26

Binti's veulen houden? Ja natuurlijk.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:31

jaja natuurlijk bedoel ik mn eige ITS Bandit JP

haha zal het voortaan ook maar voluit schrijven

alhoewel ik its douglash voor wilgje ook wel leuk vind , achja we zien wel

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:01

grid schreef:
Keeva jammer dat je achteraf niet tevreden bent over 2x dezelfde keuze... tja fokken blijft gokken en het zijn idd wel scheetjes Knipoog
Eigenlijk jammer dat vader van Kyara niet bekend is, want die is ook enorm goed gelukt *LOL*
Mr Yenkins lijkt me idd ook bij keeva passen Ja

Eigenlijk is het gewoon best om te lachen, het enige écht goed gelukte veulen van Keeva is van een niet door mij gekozen hengst Clown Haha! . Maar ach, Kyara kreeg als veulen ook een derde premie ... Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:25

Ja ja ook ik denk naar over volgend jaar, mocht viane verder gezond zijn, en goed door deze bevalling komen dan laat ik haar volgend jaar ook weer dekken, naja mijn keuze zal flink beperkt worden, aangezien ik enkel via KI wil voor Viane, ik ga met haar niet meer slepen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:26

Anouk wordt (als het allemaal doorgaat) in 2008 gedekt door deze mooie hengst:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYVGKX8L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBUDSYOY.jpg

Het veulen is dan niet voor mezelf Knipoog , dat moet ik er dan wel bijzetten.

Voor in de toekomst wil ik graag een Lusitano hengst. Eerst financeel goed zitten (flink sparen!!), en dan houd ik dat veulen echt voor mezelf Ja . Nog een eigen Anouk veulen verkopen wil ik niet nog eens meemaken, maar gelukkig heeft Boyan straks een super baasje!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:32

@ Angeliekje: Kwijl Hij wordt steeds leuker en leuker!! Als hij door de dekhengstenkeuring komt, komt hij ook bij mij op het lijstje te staan.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:41

@flettie: Hij is zeker weten leuk, met ook nog eens een superkarakter! Ik hoop ook dat hij door de keuring komt. Ben ook benieuwd (als de dekking doorgaat) wat voor veulen uit deze combinatie komt Haha! . Gelukkig zijn er nu een paar merries op de Asheuvel drachtig van hem dus kan volgend jaar wel zien of hij zijn kleurtje vererft.

Kan je nagaan hoe hard hij verkleurd is in een jaar tijd! Ben even gaan zoeken naar wat oudere foto's en deze komt gewoon uit juni 2006!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VWWT6FP.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:48

Dewi mag met Armano van Gelinden gaan flikflooien in principe Lachen Dit omdat dat dier me qua bouw en voorkomen erg aanspreekt. Heb ook diverse positieve reacties over hem gehoord, en verder is het een gevoel.

Moest die uit the picture raken door omstandigheden, dan wordt het waarschijnlijk Collin van de Gorterstraat.

Maar, sinds ik het veulen van 2 jaar terug heb gezien, en weet hoe die nu is, en zie hoe Elvira is tov Isa destijds. Dan sluit ik niet uit dat er ooit nog een Baggio*Dewi combinatie komt. Maar daar heb ik wel m'n twijfels over, omdat Baggio wel behoorlijk groot is. (voor Dewi dan)

Maar ik wil het ook gewoon eens proberen met een andere hengst Lachen Kijken wat er daar dan uitkomt.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:04

Ik denk dat ik Noa gust laat volgend jaar. Dan heeft ze 2 veulens achter elkaar gehad. Mocht ze er echt heel goed uitzien, dan kan ik altijd nog kijken....

Vooruit denken Tong uitsteken KMD Chanel wordt dan gedekt door Drum (zowieso bont veulen dan) en Bries weet ik nog niet. Ik denk dat ze vrij groot gaat worden aangezien ze nu al aardig bij Noa komt. Ik vind de laatste foto's van Silas toch wel erg gaaf Kwijl dus misschien Silas voor Bries (als hij dan maar wel weer op zijn eigen plekkje staat hoor Knipoog )