Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... St. Patrick heeft me nu in combinatie met Keeva 2 x een gemiddeld ZWART
veulen opgeleverd ... Dat ik met dat zwart niet zo blij was, mag bekend zijn
. Maar ook de veulens die daaruit gekomen zijn (Aiden en Tyler) springen er niet echt enorm uit qua bouw en beweging. Voor mijn eigen gevoel heb ik daarom dus een minder goede keuze gemaakt door (2x !) voor Patrick te kiezen. Ik weet dat een veulen gewoon nog heel moeilijk te beoordelen is, en nog alle kanten uitkan qua bouw en beweging, maar toch ... Keeva heeft best wel wat in huis, dus in combinatie met de juiste hengst zou dat toch hele leuke veulens moeten kunnen geven ... kies ik voor Armano (wat ik dus puur op gevoel zou doen, de "wauw-factor" zeg maar
) dan loop ik het risico maar weer een zo-zo-veulen te fokken. En natuurlijk, die kans is met een bekende, goed verervende hengst natuurlijk ook altijd aanwezig, maar toch ...
, compenseer ik Keeva's wat lichte beenwerk en wat lange rug.
Vasthi schreef:Flet en KMD, voor jullie is het dus ook niet moeilijk!

Doe het stiekum ook al hoor voor Willy (even afhankelijk hoe ze uit groeit en hoe groot ze wordt, hengst mag zowiezo niet groter zijn als 1.40 voor haar vind ik àls ik haar laat dekken)...
ligt er maar net aan of de hengst in kwestie er al bij kan of nog een jaartje mag groeien
KootMiraDrum schreef:Vasthi schreef:Flet en KMD, voor jullie is het dus ook niet moeilijk!
Nee, totaal niet moeilijk, maar mijn 2010 topic zit soms wel al in mijn hoofd.....![]()
Ik zou heel graag uit Binti een vos- of bruinbont veulen fokken... (agossie, de keutelkont is zelf net 3 1/2 mnd jong)

heerlijke beesies blijf ik het vinden hoor... al ben ikzelf ook wat minder te spreken over exterieur dat St. Patrick door heeft gegeven aan ze

En dan denk ik aan wat zwaardere types.... Maar ik heb nog zeeën van tijd 
snowdon schreef:Irene, ik zie in Tyler en Aiden in elk geval 1 ding terug wat ze er toch uit doen springen.... al beoordeelt de jury dat kennelijk niet....
Keeva's charisma!heerlijke beesies blijf ik het vinden hoor... al ben ikzelf ook wat minder te spreken over exterieur dat St. Patrick door heeft gegeven aan ze
. Nouja, wat is er nou belangrijker dan charisma
. Ach, Patrick wordt het in ieder geval niet meer ... jij nog leuke suggesties ? Vasthi schreef:Wilgje, bedoel je met Bandit Mr. Bandit?
ginger18 schreef:hihi grid volgens mij word het echt eens tijd dat je maestro komt bezoeken in zijn stalletje. ik hoor je nu al zo lang over hem praten.
Ik heb hem op de rastoelating in Someren voor het 1st in het echt gezien toen geloof ik nog maar 3 jaar oud (en had ik Say nog nieteens) en vanaf die tijd zie ik hem bijna elk jaar op de hengstenkeuring en blijft ie een speciaal plekje in mijn hart houden
daarom blijft ie ook nog steeds in mijn lijstje staan en wie weet als ik echt besloten heb om te gaan fokken
Leon expirimenteren is leuk
ben nu al benieuwd wat je uiteindelijk kiest maar dat horen/ zien we over een paar jaar wel

KootMiraDrum schreef:Nee, totaal niet moeilijk, maar mijn 2010 topic zit soms wel al in mijn hoofd.....![]()
Ik zou heel graag uit Binti een vos- of bruinbont veulen fokken... (agossie, de keutelkont is zelf net 3 1/2 mnd jong)
grid schreef:Keeva jammer dat je achteraf niet tevreden bent over 2x dezelfde keuze... tja fokken blijft gokken en het zijn idd wel scheetjes![]()
Eigenlijk jammer dat vader van Kyara niet bekend is, want die is ook enorm goed gelukt
Mr Yenkins lijkt me idd ook bij keeva passen
. Maar ach, Kyara kreeg als veulen ook een derde premie ...
, dat moet ik er dan wel bijzetten.
. Nog een eigen Anouk veulen verkopen wil ik niet nog eens meemaken, maar gelukkig heeft Boyan straks een super baasje!
Hij wordt steeds leuker en leuker!! Als hij door de dekhengstenkeuring komt, komt hij ook bij mij op het lijstje te staan.
. Gelukkig zijn er nu een paar merries op de Asheuvel drachtig van hem dus kan volgend jaar wel zien of hij zijn kleurtje vererft.
Dit omdat dat dier me qua bouw en voorkomen erg aanspreekt. Heb ook diverse positieve reacties over hem gehoord, en verder is het een gevoel.
Kijken wat er daar dan uitkomt.
KMD Chanel wordt dan gedekt door Drum (zowieso bont veulen dan) en Bries weet ik nog niet. Ik denk dat ze vrij groot gaat worden aangezien ze nu al aardig bij Noa komt. Ik vind de laatste foto's van Silas toch wel erg gaaf
dus misschien Silas voor Bries (als hij dan maar wel weer op zijn eigen plekkje staat hoor
)