[TI] Hoe maken jullie je tinker keuringsklaar ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vlek

Re: Hoe maken jullie je tinker keuringsklaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:23

zal ik het is heel raar zeggen,..
wij zetten de hoge druk spuit aan,..( op aangepaste druk uiteraad) en klaar!!
Geen shompo of wat dan ook de paarden vinden het heerlijk
en zo schoon wast echt geen shampo!

rommulus

Re: Hoe maken jullie je tinker keuringsklaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:50

Verward radicaal zeg (had er wel eens eerder van gehoord

ik heb m'n schet wel een keer op afstand gedaan vlug vlug maar om ze grondig te doen ?????
maar krijg je de manen en staat wel mooi dan ????

sil heeft ook zo'n heerlijk wit hoofd ik zie me daa geen hoge druk op zetten om eerlijk te zijn

edit : ik zag dat ik nog niet gereageeds had
overigens had ik bij zijn eerste keuring sil belachelijk veel gewassen 2 week van te voren (ivm neten toen ik um kreeg) toen kreeg ik ook complimentjes van ohhhh wat is die staart mooi wit Wow!

verder de 2 opvolgende keuringen was het gewoon s'avons uit het land plukken en heel veel borstelen en wassen
met oa biotex, betadine en teatree als puntje op de i
daarna antiklit in sokken manen en staart
staart in vlecht op knopen en in bandage (niet te strak anders sterft de staatrwortel af !!!! ) deken op manen in de vlecht incl voorpluk grote handoek om zijn hals en stal of transport bandages (natuurlijk ook deze niet te strak ivm knellen maar ook niet te los ivm los raken ) een brandschone stal
wat je de volgende dag dan aan treft is een brand schoon ingepakt paardje
helaas was ik daar in veldriel direct toen ik binnen kwan door een enorme bagger plas gekomen en waren zijn sokken niet zo mooi meer Huilen

2 e jaar heeft ie een nachtje op de hengsten houderij gestaan waar ik stage liep
3 e jaar heeft ie een nachtje bij ons in de tuin gestaan in een afgesloten tukje waar normaal al onze tuin spullen staan Nagelbijten / Gniffelen gelukkig was ie zo moe en zo hongerig dat ie gelijk is gaan liggen en eten en verder heel braaf was (je had de buren moetten zien Vork huh paard in tuin ????