[TI] Tinker verzekeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Tinker verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:42

Ariebren schreef:
Emotiomele waarde is niet te verzekeren.
Heb daar al genoeg van meegemaakt.

Dat is absoluut zo.. met al dat geld krijg je je maatje ook helemaal niet terug, helaas.
Natuurlijk is het fijn om tzt een nieuw paard te kopen, maar op dat moment zie je dat echt niet zitten. (ik zou er op dit moment geen merrie bij willen, dan zou het voelen alsof ik Shak zou vervangen, iets wat helemaal niet kan. Niks kan haar vervangen)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:44

Na 3 jaar een dure verzekering ben ik nu bij een Onderlinge verzekerd. Alleen tegen de dood zoals dat heet. Er wordt veel minder uitgekeerd dan wat Sox waard is maar ik kan er wel een veulen of goedkoop recreatiepaard voor kopen. Als ik dat zou willen. Ik betaal 13 euro per half jaar en ze wordt 2x per jaar geschouwd waar ik niet eens bij hoef te zijn.
Dus ze wordt niet ingeslapen maar bij bijvoorbeeld een beenbreuk geslacht. Ik krijg daar wat geld voor en dat is het.
Natuurlijk ben ik zoals iedereen (neem ik aan) ook WA verzekerd zodat als je paard een fietser omver loopt de verzekering de schade dekt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:53

Ik heb in het verleden mijn Tinkers wel verzekerd maar heb ze er ook allemaal uitgehaald. Voornamelijk omdat ik na jaren nog steeds niks had gedeclareerd maar wel vette rekeningen kreeg. Als er dan een keer wél iets was viel het uiteraard weer net buiten de verzekering.

Waar ik uiteindelijk door overstag ben gegaan om ze uit de verzekering te halen is het volgende:

de verzekering keert maar maximaal de verzekerde waarde uit. Dit betekent dus dat als jij je tinker voor 3500 euro verzekerd (een redelijk bedrag) je maar maximaal 3500 krijgt uitgekeerd. Als de kosten dus meer zijn wordt je paard afgekeurd en begint een heel ander traject.

Ik heb juist die verzekering voor als de kosten méér dan zo'n bedrag worden... Die 3500 euro sprokkel ik in hoge nood wel bij elkaar. Maar dit kan voor iemand anders natuurlijk niet gelden dat weet ik niet.

Ik heb het dan alleen over de medische ziekenkostenverzekering he, maar volgens mij doelde je hier ook op. Verzekeren voor een ongeval e.d. heb je natuurlijk ook nog. Ook dit heb ik niet gedaan, het ging mij meer om eventuele ziektenkosten die ik niet zelf kon behappen.

Uiteindelijk ben ik in al die jaren goedkoper uit als ik gewoon de veearts zelf betaal dan dat mijn verzekering het had betaald.

Nog een laatste argument: alleen Interpolis had een bijna 100% dekking qua ziektenkosten en die zijn gestopt met paardenverzekeringen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:13

interpolis had meen ik 80%

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:17

Ariebren schreef:
Na 10 jaar paarden houden kan ik eerlijk zeggen dat ik, niet verzekerd zijnde, er flink op verdiend heb door geen paardenverzekering te hebben.

tja zo heb ik ook lopen nadenken maar er waren een paar dingen die me de doorslag gaven

sil is jong, hengst, loopt naast een merrie, in een land omheind door prikkeldraad Huilen , waar ook zo nu en dan koeien in lopen en wat bemest word door een koeien boer (erg vet gras dus)
ik geloof dat ie is verzekerd tot zijn 16 de ???
vanaf dan ga ik wel geld opzij leggen dan kan ik altijd nog sparen
voor het zelfde geld word sil wel een jaar of 40 maar tegelijk kan ie morgen ook weg zijn

ik heb het zekere voor het onzekere genomen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:26

Pff in directe omgeving dingen meegemaakt waardoor ik verzekeren echt geldklopperij vindt!
Je betaald jaren en als dan puntje bij paaltje komt doen ze er alles aan om maar niet te hoeven betalen of je moet persé daar en daar heen of alleen boven dit of dat of alleen als ... en dan uiteindelijk is je paard ineens van hen en moet je hem/ haar terugkopen zie er geen voordelen (meer) in ...
Gewoon elke maand/ jaar geld opzij zetten voor onvoorziene kosten heb je het nodig dan heb je het! Heb je het niet nodig dan staat het gewoon op je rekening en krijg je nog wat rente enzo da's echt wel goedkoper en je kunt het ook zelf besteden zonder allerlei regeltjes/ kleine lettertjes en nog meer onzin ... Alleen als je je paard nog niet zo lang hebt is er dus het risico dat je nog niet zoveel gespaard hebt maar ik denk dat men ook daar wel uit komt ...

En als je toch wilt verzekeren lees dan alstublieft alles goed door !!! Dat bespaard zoveel ellende achteraf Ach gut --> (té) goed verzekeren betekent sneller je paard afgeschreven en dus evt terug moeten kopen van verzekering bij een minimalere verzekering heb je dat minder snel omdat pas uitgekeerd wordt bij dood bv en niet bv al bij ongeschiktheid voor een of ander maar toch ....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:05

rommulus: niet slecht bedoeld hoor Bloos maar ik wil je even waarschuwen ivm die prikkeldraad. Stel dat Sil daardoorheen loopt, dan krijg je nl geen cent van je verzekering (dat durf ik je gewoon op een papiertje te geven) onder het mom van "onaangepaste gevaarlijke omheining op risico van de eigenaar"

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:08

dat wilde ik net zeggen Frenia Knipoog. Bijna alles kunnen ze op 'nalatigheid' gooien.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:15

idd de omgeving moet zowiezo echt allemaal súper veilig zijn enzo en dan nog proberen ze onder uitbetaling uit te komen Boos!

Rommulus mag je aan de binnenkant geen draadje spannen palen zijn er toch al dus hoef je alleen van die draadoogjes erin te draaien hoeft dan nieteens bij elke paal maar om de paal of zo en dan een smal lint erdoor dat is denk voldoende want dan komt ie tenminste 1st tegen die draad ongeveer 10 /15 cm voordat de prikkeldraad begint... ideaal is natuurlijk helemaal geen prikkeldraad maar zo hangen ze tenminste niet meteen in de prikkeldraad maar hebben ze al stroom van ander draadje Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:16

Je hebt zelfs draadoogjes op een stokkie, dan komt het draad nog meer naar binnen toe Knipoog.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:38

verzekering komt jaarlijks langs en heeft er geen problemen mee
en nee helaas mag ik geen extra draadje spannen ivm de koeien

ik kan niet wachten tot we gaan verhuizen dan komt sil bij huis te staan en dan hoef ik niet meer dagelijks nagels te knagen Verdrietig
hij staat er nu al 3 jaar kent iedere prikkel en plukje gras maar dat is niet minder beangstigend

(schetlander hangt vaker in het draad dan sil het arme diertje)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:25

Jordy is niet verzekerd, ik heb teveel ellende gezien met verzekeringen. De enige die er echt baat bij heeft is de verzekering zelf.
Ik wil als er iets ernstigs is zelf direct kunnen beslissen wat er moet gebeuren, en daar geen verzekering tussen hebben.
Ik heb het bij kenissen gezien, een paard met een hele nare (open) beenbreuk, DA en eigenaars wilden het dier direct uit zijn lijden verlossen. De verzekering wilde echter eerst een expert langs sturen om te zien of het dier niet toch te vervoeren was naar de slacht. Expert kon de volgende dag komen...... Paard is uiteraard direct ingeslapen, en de mensen hebben geen cent gezien.
Of een geval van een paard wat een koliekoperatie nodig had, operatie en bijkomende kosten waren boven de verzekerde waarde. Paard zou dan afgekeurd moeten worden en terug gekocht om de operatie uit te kunnen voeren. Echter zou het paard daarna dan ook nooit meer in de sport mogen lopen, en nooit meer verkocht mogen worden, ook als het restloos zou herstellen. Enige andere optie was om alles zelf op te hoesten, in welk geval er nog steeds risico is op het verliezen van het paard, maar waarbij dan ook niks uitgekeerd wordt.

Voor mij dus geen verzekering, al moet ik er wel bijzeggen dat ik ook eventuele echt hoge kosten (bijvoorbeeld operatie) zou kunnen betalen, zou dat niet zo zijn zou ik er misschien anders over denken.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:00

Citaat:
Ik heb het bij kenissen gezien, een paard met een hele nare (open) beenbreuk, DA en eigenaars wilden het dier direct uit zijn lijden verlossen. De verzekering wilde echter eerst een expert langs sturen om te zien of het dier niet toch te vervoeren was naar de slacht. Expert kon de volgende dag komen...... Paard is uiteraard direct ingeslapen, en de mensen hebben geen cent gezien.

Iets dergelijks hebben wij onder andere (!) ook gehad...
Renpaard met open beenbreuk dat verzekerd was tegen dood/dodelijk ongeval etc. Willen inslapen, verzekering wilde eerst een expert sturen Rolleyes expert is langsgeweest, besloot dat het paard nog best wel kon genezen. Kans daarop was volgens dierenarts minimaal plus extreem duur en paard zou zeker nooit meer bereden kunnen worden, laat staan in sport worden uitgebracht.
Voor ons (en voor het dier Ach gut) had opereren etc (en een lange lijdensweg) geen nut en paard is ingeslapen, maar dus geen cent gezien van een verdomd dure verzekering (paard was voor circa 1 miljoen oude belgische frank verzekerd en gezien risico in de rensport was de premie erg hoog)
Et dat is maar een van de vele dingen die we in de loop der jaren met verzekeringen zijn tegengekomen.

Daarom betwijfel ik ook niet rommulus, dat de verzekering niks zegt als ze langskomen van die prikkeldraad Clown als hij er ooit doorheen rent, zeggen zij echter alsnog dat dat nalatigheid van de eigenaar was Clown
Voor de renpaarden kwam er 2x per jaar een keurder langs van de verzekering, die heeft nooit iets te klagen gehad. Tot op een dag een jaarling door stom toeval steigert en zijn hele borst openspiest aan een paal van de omheining. Toen was het plots dat wij een slechte omheining hadden (wat helemaal niet waar was, was gewoon brute brute pech!) en werd de schuld in onze schoenen geschoven en dus betaalde de verzekering niet Clown
ondanks verzekering hebben we aan die jaarling ontzettend veel kosten gehad die hij er gelukkig als renpaard wel weer uitgelopen heeft Knipoog maar dat doet er niet toe...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:30

Ik weet zeker dat als ik Shak toentertijd verzekerd had, dat ik idd ook niks terug gekregen had ivm prikkeldraad. Ik vind het ook doodeng, maar heb hetzelfde probleem als rommulus..
Het is de bedoeling dat de paardjes thuis komen te staan, maar het schiet maar niet op met het verkopen van dit huis Verdrietig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:33

gam zit ook nog in de verzekering, bij een kleine onderlinge maatschappij. daar heb ik toen wel wat aan gehad, toen hij in de kliniek geholpen moest worden. ik kreeg een deel van de onkosten terug. maar dat heb ik intussen ook alweer uitgegeven aan de verzekering Haha!
nap is (nog) niet verzekerd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 04:21

Mazzel-meid schreef:
Ik weet zeker dat als ik Shak toentertijd verzekerd had, dat ik idd ook niks terug gekregen had ivm prikkeldraad. Ik vind het ook doodeng, maar heb hetzelfde probleem als rommulus..
Het is de bedoeling dat de paardjes thuis komen te staan, maar het schiet maar niet op met het verkopen van dit huis Verdrietig

ik wacht nu ook al 6,5 jaar Huilen (direct toen we hier kwamen wonen en duidelijk werd dat we het land grensende aan ons huis niet te koop/te huur was )
en het huis staat nog niet eens tekoop !!!
er moet eerst nog een slaapkamer aan gebouwd worden voor het uberhaubt verkoop baar is, en daar zijn de centen nog niet voor

en met het prikkeldraad ik heb het lelaas niet zwart op wit maar heb nu 2 verschillende langs gehad en beide gevraagd
beide zeiden : "jah is zeker handig verzekerd te zijn voor als ie er eens een keer doorheen komt"
dus neem ik aan dat ik ervoor verzekerd ben (ik kan natuurlijk gruwelijk genaaid worden)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 06:05

Ik heb mijn paarden niet verzekerd.
Mocht er een dood gaan wil ik toch geen andere meer.
En verzekeren tegen ziektekosten dus DA enzo is wat mij betreft niet nodig.
De DA komt 1 keer per jaar om te enten,en is 1 keer geweest na de bevalling omdat de nageboorte bleef zitten.
Ik weet zeker dat de verzekeringskosten hoger zijn dan het bedrag wat ik aan de DA moest betalen.
(en de DA was eenmalig,de verzekering komt elk jaar of half jaar terug)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:10

Hier net zo Tinkerloos, de kosten wegen niet op tegen de premie. Nooit wat hier (klopt af..) en alleen voor mok maar dat is ook eigen 'schuld' zeggen ze dan.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:48

Mijn tinkers zijn niet verzekerd. Ik ga dat nog wel doen, bij een onderlinge verzekering hier in de regio. Dan is het voor slachtprijs, zodat je altijd nog wat krijgt mocht het dier afgemaakt moeten worden.
Mijn vriend heeft al eens zijn paard verloren en kreeg het verzekerde bedrag uitgekeerd.

Sinds ik ook een paard ben verloren in 2001 heb ik ze in de verzekering. Ik had toen een paard dat ik als veulen had gekocht 3 jaar opgepast en laten castreren toen ie 3,5 was. 2 maanden daarna zouden we beginnen met zadelmak maken jammer genoeg zijn we nooit zo ver gekomen....
Ik had voor dit paard elke zomer hard gewerkt om het te kunnen kopen en om de kosten te kunnen betalen en helaas bleef ik met een da rekening zitten.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:30

mijn tinker was tot dusver nooit verzekerd...hij is nu bijna 6.
ach je weet hoe dat gaat, je roept dat je het nog wilt doen maar het komt er niet van.

tot nu , mijn vriendin verloor 1 april haar paard lekuri. ze kreeg koliek en heeft het na een week vechten niet gered.
de kosten van de kliniek zijn enorm opgelopen. zij had haar paard net als tinkiebel zegt gewoon verzekerd bij de onderlinge hier in geesteren. het geld , niet heel erg veel, is eigenlijk bedoeld voor de aankoop van een eventueel nieuw paard. voor haar is het een deel van de rekening die nog betaald moet worden.

dus ik heb deze week de contactpersoon van de onderlinge gebeld.... hij is nu verzekerd bij de onderlinge.
je betaald ongeveer 50 euro per jaar. en je paard is dan verzekerd mocht ie komen te overlijden, hoe dan ook.

het enige wat ik zelf moeilijk vond aan dit systeem, is dat het paard mocht ie blijvend kreupel worden o.i.d., dan MOET het paard opgehaald worden door de verzekering. wat dus betekend dat ie naar de slacht gaat.....
heb altijd gezegd dat ik dat niet wilde .... maarja je paard thuis in laten slapen, en dan met de wagen op laten halen is waarschijnlijk ook geen leuk gezicht....het blijft moeilijk , hoe dan ook.

grote kans dat ie niet eens naar de verzekering gaat, als ie bv, door koliek ofzo medicatie heeft gehad , MAG ie niet eens naar de slacht. en word ie toch thuis ingeslapen...

heb hem toch maar verzekerd..het blijft een gevoelig onderwerp, als ik eraan denk hoe dat gaat als je paard ingeladen word en je hem daarna nooit weerziet, bah , word er nu al beroerd van Verdrietig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:39

bianca ik heb het zo dat ie wel ingeslapen mag worden en ik er gewoon mijn centen voor krijg (krom gezegd)
het kost me 30 per jaar meer maar dan heb ik geen gedonder over noodslacht ed

het geld wat ik er van zou krijgen is voor een speciaal doel en niet voor aankoop van een nieuw paardje, teminste niet als ik er niets aan over hou

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:11

Verzekeren voor dood is een stuk goedkoper dan een uitgebreide ziektekosten verzekering erbij. Dat laatste had ik dus en daar is mijn mening over Knipoog.

Blijft dat ze graag uitsluiten achteraf.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:14

volgens mij is dat heeel moeilijk voor ziektekosten, je betaalt je scheel en als er wat te declareren valt , vinden ze altijd wel kleine lettertjes waardoor het feest niet doorgaat.
vandaar dat ook ik het maar gewoon bij verzekeren voor "dood" houd.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:45

ik ben meer dan tevreden ove rmijn uitgebreide verzekering, betaal 80 euro per kwartaal en dat tel ik gewoon op bij de vaste lasten van het hebben van een paard, moeilijk heeft de verzekering nog nooit gedaan, zelfs toen Tommie over een ijzeren hek sprong en daarbij bleef hangen was dat een ongeluk in de ogen van de verzekeraar en werden de veearts kosten gewoon betaald.

Je moet natuurlijk wel een goede verzekering nemen hè Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:52

In een hek springen is wat anders dan mok wat je op nalatigheid kan schuiven denk ik, hoeveel het ook kost en hoevaak het ook bij koudbloeden o.a. voorkomt Knipoog
Welke maatschappij heb jij dan Des?
Met een dekhengst zou ik overigens wel verzekeren, die heeft toch wat meer risico vind ik. Net als even extra verzekeren als je je hengst laat ruinen.