[TI] tinkers van de Gadedijk!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: tinkers van de Gadedijk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 07:04

dunla was van iemand die haar van de gadedijk gekocht had 3 jaar terug dus gadedijk was niet met haar op horse en co Haha!

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:43

Hoi

Een erg oud topic maar sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een gadedijk tinker. Keltic, de hengst die sinds vandaag als ruin door het leven gaat.
Nu heeft hij best veel gedekt en ik zou het erg leuk vinden wat van zijn veulens op een foto te zien dus als er bokkers zijn met een veulen van Keltic zou ik het erg vinden omdat te horen!

Groeten Nicolet

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:47

Bestaan ze nog dan?

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:50

nee ze bestaan niet meer als stoeterij, volgens mij al 2 jaar ofzo niet, maar dat weet ik niet zeker hoor. maar ze wilde Keltic eerst aanhouden maar ze hadden er weinig tijd voor en geen eigen stalling enzo meer. Daarom kwam hij te koop.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:03

http://irishcobsociety.net/

typ hier zijn naam in, en kijk dan bij keltic vd gadedijk, en dan bij nakomelingen en dan zie je er een paar. (jammer dat het nederlands tinker stamboek dit niet heeft, want hier zullen ook wel van zijn nakomelingen bij zitten)

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:53

dank je, dat wist ik niet. staan er helaas maar2 waarvan 1 van een bokker en de andere in het buitenland maar wel leuk, foto erbij enzo!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:12

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:32

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:37

wij hebben vorig jaar een hengstje (inmiddels ruin) op de wei gehad van Keltic, Flynn, Moeder Sissi van de Gadedijk, van bokker Cissie

EN bokker Biancaa heeft een merrietje Briseis, moeder Noa

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:27

Solsikke schreef:
Hoi

Een erg oud topic maar sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een gadedijk tinker. Keltic, de hengst die sinds vandaag als ruin door het leven gaat.
Nu heeft hij best veel gedekt en ik zou het erg leuk vinden wat van zijn veulens op een foto te zien dus als er bokkers zijn met een veulen van Keltic zou ik het erg vinden omdat te horen!

Groeten Nicolet

Ach, wat is de wereld toch klein Lachen
Mijn vriendin vertelde me net een week geleden dat zij bij haar op het werk in Emmeloord een Tinkerhengst had geruind. "Keltic" ofzo zei ze nog waarop ik gelijk zei: "Ow, Keltic van de Gadedijk waarschijnlijk." Haha!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:07

Hoi,

Sinds begin mei ben ik ook in het bezit van een tinker van de gadedijk, Zorro. Is eind april 5 geworden. Ga zo even kijken of ik hem kan terugvinden in de lijst. Heb hem dus van iemand gekocht die hem op 2 jarige leeftijd bij de stoeterij gekocht heeft. Hij heeft idd wel een paar rare streken, als hij afgeleid is in draf en z'n koppie omhoog gaat, gaatie tölten. Zit erg lekker maar wil graag binnenkort starten met dressuurwedstrijden en dan is dat niet echt de bedoeling tijdens de proef Haha!

Groetjes Mar

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:25

weet iemand eigenlijk waar gadedijk destijds hun tinkers importeerde? was dat engeland, ierland? kwamen er ook veel tinkers uit nederland? en uit welke delen van deze landen en misschien wel bepaalde fokkers?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:50

Wat ik toen hoorde (van de meisjes die daar rondliepen) was dat de tinkers uit Ierland kwamen. De laatste exemplaren kwamen volgens mij wel uit nederland. Zo kwam er iig een merrie met veulen in de merrie kudde te lopen, waarvan zij (Louise heet ze toch?) vertelde dat ze die uit nederland had.
Zij zelf heeft me verder nooit verteld waar Duncan vandaan komt.
Er waren toen wel echt ontzettend veel leeftijdsgenoten (2-, 3- en 4-jarigen) waarbij hij in de wei stond, die overigens bijna allemaal ook even mager waren. Kan me dus wel voorstellen dat die hele groep toen uit buitenland gehaald is. Na de zomer 2003 was het volgens mij al een aflopende zaak. Op de site waren minder paarden te koop, kwamen geen tot nauwelijks nieuwe paarden bij. Wat te koop was waren voornamelijk wat oudere merries, en veulens. Dat waren volgens mij geen paarden die direct uit het buitenland kwamen, maar merries die daar al langer stonden of die uit Nederland kwamen. Maar goed, ik weet er ook het fijne niet van. Knipoog

Heb alleen gehoord dat Duncan uit Ierland kwam van de meisjes die daar reden, en heb dit geloofd. Maar goed, zeker weten doe ik het niet.

Wat weet jij over Sylke dan, draakje? Wanneer heb jij haar precies gekocht?
Volgens mij redelijk in dezelfde tijd als dat ik Duncan kocht of niet? Zomer 2003?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:13

Toen ik daar was, vertelden ze ook ons dat ze samen met kennissen de tinkers uit Ierland haalden...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:51

sylke heb ik in 2004 gekocht haar chip is ook in 2004 gezet, door een nederlandse dierenarts. (daar uit de buurt) mij is verteld dat ze is geimporteerd ik geloof uit Ierland en daar voor de kar had gelopen, ze heeft een veulen in nederland gehad wat ik begreep, simba, maar deze was afgespeend voor ik haar kocht. de chip is gezet vlak voor ik haar kocht, een maand ofzo. (wat ik begrijp uit papieren die ik vanhaar heb) iets klopt er dus niet, of ze was al langer in nedeland en kreeg later pas haar chip, of het veulen is niet in nederland geboren en syl is wel meteen gechipt.

* wel begin 2004 Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:31

snowdon schreef:
Toen ik daar was, vertelden ze ook ons dat ze samen met kennissen de tinkers uit Ierland haalden...

Waren wij daar toen niet samen? Weet het niet meer... Bloos

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 01:54

Ik heb er ook een tinker gekocht Tom van de gadedijk. Heb hem er samen gekocht met Sam van de gadedijk. Een voor mijn moeder en 1 voor mij. We vroegen haar nog of ze zonder elkaar konden ( aangezien de bak daar voor de paarden vanuit alle hoeken goed te zien was) en dat kon volgens haar prima. Eenmaal thuis bleek sam enorme verlatingsangst te hebben en hebben wij hem helaas weg moeten doen. ( aangezien mevrouw geen gehoord gaf ) Ben hem nu ook uit het oog verloren helaas. We twijfelde toen nog tussen Tom en Sam of Snoopy die stond er toen ook. Tom heb ik nog steeds met veel plezier Haha! . Maar heb geen goede ervaringen met de stal dus ben blij dat ze gestopt zijn.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 04:37

goede morgen Lachen (ga zo naar turkije)

erg leuk om al die verhalen te lezen, het is denk ik allemaal nog best wel in de zelfde tijd geweest, ik denk dat sylke er best een tijdje heeft gestaan, omdat ze simba heeft gekregen, iemand moet haar dus waarschijnlijk wel gezien hebben. (maar ik moet zeggen, ik kwam ook echt alleen voor syl en heb niet heel veel andere paarden gezien)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:23

Nuage schreef:
snowdon schreef:

Waren wij daar toen niet samen? Weet het niet meer... Bloos

Ja Knipoog
Wij hadden toen toch ook foto's gemaakt?

mari28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:23

Hallo, mijn paardje komt ook van de Gadedijk vandaan. Ik heb hem nu een dik jaar. De vorige eigenaar had hem daar gekocht. Weet er dus weinig vanaf. Hij heet Mr. Scott, is geimporteerd vanuit Ierland en is nu 8 jaar. Het is een blauwbonte Grey. Hij is erg lief en veelzijdig. We doen dressuur, springen en rijden in de bossen. Ik ben heel tevreden over hem Haha! .

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:48

Blackstar komt daar ook vandaan (ex-vriend heeft haar destijds gekocht. Wil nu contact met hun om te vragen waar ze haar vandaan hebben. En of ze weten wat ze daar heeft gedaan in de zin van voor de kar lopen oid)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:05

Ja we hadden idd een hoop foto's Leon, ook van die hele mooie zware ruin. Maar mijn pc is gecrasht sinds die tijd en heb geen een foto meer...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:23

jammer nuage!

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:19

Wat een goed nieuws om te horen dat die oplichtster gestopt is!! Ook mijn merrie heb ik daar gekocht in 2004.
Haar papieren bleken "aangepast"... oftewel ze bleek achteraf ineens 4 jaar ouder. Louise vertelde mij dat ze deze merrie al had vanaf 2 jarig veulen en dat ze haar inmiddels al 5 jaar had staan, ze was een van haar beste fokmerrie's, achteraf bleek dat zij haar pas 10 maanden had staan...
Geen goed woord over voor dit valse kreng!
Ben blij voor al die leuke en lieve tinkers dat ze uiteindelijk goed zijn terecht zijn gekomen.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 18:05

Nu er hier een topic is van stoeterij de gadedijk, wil ik toch ook wel graag weten waar Floyd van de Gadedijk is gebleven...

Een ruintje van ongeveer 8 a 9 jaar nu... maanogen, vrij wit hoofd, ongeveer 1.42m ( 4 jaar geleden ), stevige bouw. Zwart/bont.

Zou leuk zijn om eens wat van hem te horen...