Maya schreef:Dat biedt hoop.... Dit veulen bij Dewi is ook vrij rustig... en ik hoop op een merrietjeMaar we zien het vanzelf wel.
Zwartbonte merrie.. 3 April.. Eind van de middag..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maya schreef:Dat biedt hoop.... Dit veulen bij Dewi is ook vrij rustig... en ik hoop op een merrietjeMaar we zien het vanzelf wel.
Keeva schreef:En bij mij niet, want hij schopt veel, maar ik weet zéker dat ik een merrie krijg![]()
(als je het maar vaak genoeg zegt, komt het misschien nog uit, ook !
)
.Mazzel-meid schreef:Keeva schreef:En bij mij niet, want hij schopt veel, maar ik weet zéker dat ik een merrie krijg![]()
(als je het maar vaak genoeg zegt, komt het misschien nog uit, ook !
)
haha inderdaad. Ik denk 't bij Darlah ook![]()
(Shak gaat weer echt in een punt dragen, de buik dus, dus ik durf gewoon te wedden dat dat een hengst wordt weer)

) Grobegni schreef:Wel,mijn veulen kwam op 1 dag na,presies na 1 jaar dracht ter wereld.Wij hebben wel gemerkt dat de dracht bij een hengstveulen langer is dan bij een merrieveulen, vooral bij onze inmiddels overleden haflinger en de ezels. Die krijgen elk jaar alledrie een veulen, dus dan kan je na verloop van tijd een patroon ontdekken. Bij hengsten dragen ze vaak tot een maand (!) over en merries komen precies op tijd of een weekje eerder dan de uitgerekende datum.
Chubby schreef:Mijn merrie werd de laatste periode liever voor mensen,vooral voor mijn kids,en narriger naar andere paarden.Volgens mijn stalhouder zijn merries die een hengstveulen dragen de eerste 3 maanden en de laatste paar weken (wat) narriger naar soortgenoten en liever naar mensen..
Merries die een merrieveulen dragen, trekken meer naar andere paarden en worden afstandelijker naar mensen..
Hij had gelijk bij mijn merrie.. Kunnen jullie je vinden in deze opinie?
en dat zijn hengstjes 
Chubby schreef:Mij stalhouder gaf me de volgende aanwijzing om het veulen te voelen:
Net voor de uier in spe je platte hand op de buik leggen en dan met je vingers een por geven.. Dikke kans dat je een por terugkrijgt van het veulen.. De meeste merries voel je dat het beste aan de rechterkant (vanaf achterzijde paard gezien) meen ik..

. Aan de andere kant denk ik van sja...Anouk is zelf ook een onwijs druk paardje (zolang ik haar al ken tenminste, vanaf 2 jaar), misschien dat ze toch wel een dochter krijgt met net zoveel energie als haarzelf.
), en hij was ook altijd zo druk in de buik. De buik zag je vaak allerlei rare bewegingen maken.....
Nee... dat overleef ik denk ik niet
Chubby schreef:Nee, je moet niet porren bij de uier, maar een centimeter of 10 - 15 ervoor..
Aan de uier zitten was bij Chub ook absoluut not done..
. Als ik naar haar buik wijs (in de wei) loopt ze al weg
ook 15 cm ervoor overleef ik niet. Als Jes in een goed humeur is mag ik het nog net zachtjes poetsen, maar porren..