[TI] Het Gypsy Cob & Drumhorse stamboek uit Amerika? wie o wie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re: Het Gypsy Cob & Drumhorse stamboek uit Amerika? wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:28

@Flicka....dan noemen ze 't een shire....maar een shire kan niet zo bont zijn hoor....kijk maar bij de spelregels van 't NSHS (www.nshs.nl) bij meer dan een x% aan wit is het een clydesdale en 't hangt er ook nog van af waar die vlekken dan zitten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:37

Heb ik al eerder opgemerkt Boya, een Shire moet zwart, bruin, donkerbruin/zwart (bay) of schimmel zijn. Daarom denk ik dat het een kruising is. Maar op de Engelse site noemen ze het wel een Shire.

kiithos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:16

klopt engeland noemt ze shires, de naam drumhorse komt af van het feit dat ze in Engeland als paukenpaard worden gebruikt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 15:50

Zal Maris eens vragen hoe het nou ook al weer zat. (volgens mij kan namelijk een tinker boven de 1.60 opgenomen worden als Drumhorse).
Over twee jaar hopen Mariska en ik in ieder geval een mooie drumhorse te fokken uit Dipsy * Shire. Dipsy is homozygoot bont, dus daar komt in ieder geval een bont (groot) veulen uit!

Er waren trouwens ook merrie's en veulens op de keuring. (waaronder een tinker*shire veulen, die was LEUK!!)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:05

hee wendy Haha! kom ff langs waaien in ander topic Knipoog ff update van de kleine wendy-komen in spé Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:45

grid schreef:
ziggy_janet schreef:
ik heb even een vraagje over drumhorses:
Is ziggy een drumhorse ja of nee? Is me nog steedsniet heel erg duidelijk

Als ik dit lees zou ik zeggen van wel (mits ie de 1.60m haalt) http://www.heavyhorses.info/pages/hh_drumhorsepag.html

Ziggy is rond de 1,70. De paarden die hieronder staan lijken heel erg op Ziggy qua bouw.