Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)dapperdier schreef:Die van mij stata gewoon buiten, zonder deken of niets. die scheer ik ook niet. Mar hij krijgt dan ook altijd wel een beleefde wintervacht. Als het relatief warm is legt hij de vacht neer en koude dagen zoals nu ziet hij eruit als een wollebol!
Zweet is niet zo erg, de ondervacht duwt het water naar buiten, je tinkers huid zelf is droog. ik zorg wel dat als hij bezweet is dat hij buiten in de bak kan staan waar hij kan rollen of rennen om warm te blijven en ik rij hem helemaal niet kleddernat in het zweet.

Sharmila schreef:Nu zonder deken gaat het beter.....ik had die deken opgedaan om zijn wintervachtje te beperken. Maar ik denk dat ik gewoon te laat ben begonnen met een deken op doen.
Volgend jaar nog maar een poging doen....
--> of een jachtmodel scheren en dan gewoon zonder deken
en dan als t kouder wordt over gaan op iets dikkers.
en zou ik dus als t nodig is ivm enorme teddy vacht en warmte niet kwijt kunnen eerder borst/buik/flanken scheren om vervolgens gewoon zonder deken te kunnen doen
Dit heb ik bij diverse ijslanders gezien, die t anders gewoon echt te warm hadden en dat werkt echt súper 
elk uurtje meer naar buiten is er weer 1!!
.
Het gras en hooi komt van zijn eigen land, dus hij kan zelf heel goed controleren wat erin zit, daar ben ik dus heel blij om. Hij zegt er geen last van te hebben, op de dijken na, maar daar kan hij toch niet maaien
Hij zei dat sinds het ophogen van de dijken, zo'n 15 jaar geleden er dus in ene JKK op is komen zetten. Hij haalt dat elke keer met de hand helemaal weg, voor zover dat mogelijk is. Want hij wil uiteraard verstuiving voorkomen.
Dat ging over kuil wat mok kan veroorzaken, dat ging weer over naar JKK
Dus hij staat goed, het heeft alleen niet veel meer te maken met die dikke teddy beren vacht hihihihi ach ja Noa was gisteren helemaal bezweet van het op het strand rijden. Zelfs toen ik thuis kwam na meer dan 3 kwartier rijden was ze nog drijf, kijken hoe ze vandaag is....
.