Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KootMiraDrum schreef:Kijk maar uit, anders verhuis ik hem naar het topje van Groningen of op 1 van de eilanden.
@ BaiNar, kijk eens op de stamboeksites dan, welke hengsten er bij beide zijn goedgekeurd. Chakotay staat in het midden van het land.
BaiNar schreef:Drum was inderdaad mijn eerste keuze, zeker toen ik zag dat hij in de buurt zou staan.... maar helaas... ineens staat hij aan de andere kant van het land.....
Nu is het niet erg om een stuk met de trailer te reizen, maar 220 km. (Zucht...)

Caira schreef:hengstig laten spuiten door de da!

BaiNar schreef:Caira: JAA, waarom moeten al die hengsten zo ver weg staan... (ik snap het wel want ik zou er ook wel willen wonen, maar daar heb ik nu geen boodschap aan). Haha, die hengstenhoudster een bitch???? Eeh... zijn jou woorden he!! Hihi!!
Leonoor: Bailynn toont het alleen met een "echte" man in de buurt inderdaad, maar die heb ik niet in de buurt vandaar dat ik er geen peil op kan trekken wanneer ze hengstig is. De vorige eigenaar reed naar de hengst (na het schouwen) 1x dekken bij de Bonte P. en weer naar huis, DRACHTIG!!
Overigens voor het rijden wel weer handig natuurlijk!! En wat het reizen betreft.... Klopt, je hebt helemaal gelijk maar ik heb ZELF een reis-trauma.... Weet je hoelang dan een trailerrit van circa 200 km is?? Brr... geen nagels meer, misselijk noem maar op!! Whaha, ik weet het...lach maar!!
Overigens is Chakotay inderdaad al een paar keer over "tafel gegaan".... mede door zijn onverschrokken karakter (SUPER). Vorig jaar op de show (toen had ik nog geen merrie) was ik helemaal idolaat van Djenges... De vraag is hoe zijn karakter is en hoe hij er nu, een jaar later uitziet (iets uitgezwaard??)....

). Je moet je merrie dan natuurlijk wel een week of 3/4 kunnen missen, én (héél belangrijk !) een goed gevoel hebben bij de hengstenhouder waar je je merrie achterlaat ... 

Keeva schreef:Een optie is natuurlijk ook nog om je merrie gewoon te stallen bij de hengstenhouder, dan is het 1 keertje brengen, daar laten staan, laten dekken, daar laten scannen op drachtigheid, en haar dan weer ophalen ... zo heb ik het afgelopen jaar met mijn oudste merrie gedaan, en zo gaat het met de jongste komend jaar ook (hé Leonoor). Je moet je merrie dan natuurlijk wel een week of 3/4 kunnen missen, én (héél belangrijk !) een goed gevoel hebben bij de hengstenhouder waar je je merrie achterlaat ...
Maar je hebt dan niet zo'n gesleur met je merrie, dat vind ik persoonlijk ook wel een groot pluspunt .... zeker voor jou is dat misschien wel een uitkomst ?
BaiNar schreef:Hee Caira... ze wordt hengstig als ze een hengst ziet??? Zou die cycles enigzins beïnvloedbaar zijn dan??
Pff... ja dat las ik panne met de vrachtwagen... Niet goed voor mij... brrr!! Zou GEK worden!!
Ben overigens heerlijk aan het lezen in de bladen hoor, nogmaals bedankt!!

* staat in Nieuwkoop Z-h.