Sita_ schreef:Ik vind het jammer dat ik nu een beetje voor dom uitgemaakt word vanwege de kleurvererving.. Net of ik me daar niet in verdiep of daar niks van weet.. Nee mijn diploma ligt voor niks in de kast natuurlijk.. Dat zal het zijn..
Natuurlijk weet ik dat er veel kans in zit dat Amy wit doorfokt, haar sabinofactor kan gebruiken en weet ik het allemaal.
Ik kijk NIET alleen naar kleur, maar er mag toch wel iets mijn voorkeur hebben? Of niet..?
Het is heus niet mijn eerste veulen wat ik fok hoor. Maar wel het eerste Tinkerveulen. Daarom wilde ik me wat verdiepen in de hengsten.
Silas vind ik niet te bruin.. Zie mijn lijstje hierboven. Daar werd gevraagt wat IK leuk vond. En dat word ook weer de grond in getrapt.
Chakotay vind ik super! Maar nogmaals niks voor Amy.. Hij is veels te grof. En zoals Supertje zegt, ik ben bang voor een gedrongen paardje.
Amy is een vrij slanke en fijne merrie, daar wil ik net zoiets opzetten als zij. Maar dan iets groter.. Maar dat is geen prioriteit. Verder kijk ik natuurlijk ook naar beweging.. Ik ga heus niet kiezen van een plaatje.. Binnenkort ga ik kijken bij 4 hengsten in de buurt.
Doordat ik in het Zuiden des land woon ga ik niet kijken naar hengsten die boven de rivieren staan, maar kan ik me beter orienteren op Belgie en Frankrijk omdat dat net zo ver is.
En keuren? Dat zou ik graag willen.. Alleen er is niks in de buurt en vervoer laat de wensen over..
En aangezien ik ook geen rich girl ben en alles zelf moet betalen zie ik dat ook niet helemaal zitten. Mag al blij zijn dat het veulen 'gesponsord' word.
wat betreft keuren,in Bergen op Zoom is in Mei een keuring en ook in Westdorpe komt er dit jaar weer een keuring.
ICS welteverstaan.