[TI] Typisch Tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: Typisch Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:08

In de weide doet Romy dit ook heel vaak, dus schijnbaar wil ze dit onderweg ook doen als ik haar naar de weide toebreng. Ik kan wel een zweep meenemen en haar op die manier door laten lopen, maar op de een of andere manier voel ik dat ze dat gewoon even nodig heeft, respecteer dat dan ook. Het is wel altijd op dezelfde plaats en dan loopt ze ook wel weer keurig door als ze alles in haar opgenomen heeft...

In de natuur moeten ze ook eerst onderzoeken of de kust veilig is waar ze heen lopen, dus heb het idee dat ze het daarom ook doet. Voor hetzelfde geld loopt er een eng beest in de weide Nagelbijten / Gniffelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 07:41

Femke doet dat ook.
Opeens stokstijf stil staan en kijken.
Daarna is het goed en loopt ze weer verder.
Maar als ik haar niet de tijd gun en gewoon haar vooruit drijf,dan gaat ze de lucht in of achteruit lopen... Knipoog
Dus ik laat haar altijd even kijken,waarna we dan weer rustig verder kunnen.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:17

Sky gaat altijd "staken" als ik haar van de wei af wil halen terwijl de andere tinker er nog op staat.. dan ga ik altijd langs haar staan en hef ik mijn hand op dan loopt ze wel, maar als ik ga staan trekken komt ze met geen mogelijkheid vooruit. Als ik ze met zijn 2e uit de wei pluk gaan ze altijd stil staan voor de uitgang (daar is het nogal modderig en onze tinkers zijn nogal gestelt op droge sokken) dan sta je daar te hannissen met 2 paarden, dat is wel zeer vervelend want met zn 2e hebben ze zoiets van dat kleine mensje kunnen wij makkelijk aan Tong uitsteken

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 08:35

Haha wat grappig, bij Hendriks wei is het bij het hek ook wat modderig, en dan gaat hij ook altijd stilstaan.. Gelukkig wil hij dan uiteindelijk wel meekomen *LOL*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:18

Niet typisch Tinker hoor... Knipoog Maak je echt bij zoveel paarden mee!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:30

Die van mij wil het ook wel eens doen als we naar de bak lopen, hij blijft dan op de hoogte van het zijpadje naar de wei staan Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:38

Ik herken dit ook maar al te goed.
Wat je ook doet... gewoon op je gemak in koelebloede blijven staan.. stokstijf..
Als je dan afstijgt krijg je haar wel weer mee.

leuk hoor... een ruiter waarvan het paard zo stil staat ondanks dat "baasje: alles uit de kast haalt om er beweging in te krijgen... zucht...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:43

Hier ook... En ze komt werkelijk met géén mogelijkheid meer vooruit! Tijdens het rijden of als we aan de wandel zijn... altijd doet ze het... Soms wordt ik er echt schijtziek van en geef ik d'r een flinke schop onder d'r hol.. Want het is echt niet kijken naar de omgeving hoor... Tenminste bij mijn Tink. Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:53

en luisterd ze dan?
Echt hoor.. gewoon stokstijf staan hoe druk jeje ook maakt....

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:10

Meestal wel.. Ze krijgt bij mij gewoon een mep! Krijgt penny's over zich heen. *LOL* Ik heb geen zin in dat gekloot... Clown Lopen moet je! Cool Wat ook nog wel is helpt dat als ze stil gaat staan, teugels los gooien en wachten maar... en als ze dan gaat lopen flink aan het werk zetten en goed voorwaarts houden. Ja

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:12

Hendrik doet dit niet met rijden, hij doet dit alleen als we naar de bak lopen, of gewoon een stukje wandelen Clown
En nee, hij is dat echt met géén mogelijkheid vooruit te krijgen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:18

Patty doet het ook onder het rijden... Clown Het zal wel in het bloed zitten... Nagelbijten / Gniffelen

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:07

Die van mij heeft het niet(NOG NIET Tong uitsteken ) gedaan.
Eigenlijk is het wel logisch denk ik..........
De bak is werken en wat doen Tinkers juist niet graag,Hahahahaha

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:11

Mijn oude leas-tink deed het ook niet, tenminste als je een zweep vast hield (niet eens aanraken ofzo).

Zonder zweep was ze sirieus niet vooruit te branden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:54

B_Sweet schreef:
De bak is werken en wat doen Tinkers juist niet graag,Hahahahaha

Integendeel.. De Tinks die ik ken gaan graag mee aan de slag hoor..

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:42

Punto kan ook wel werken hoor Ja

Af en toe heeft ie ook wel van die kuren, dan gaat ie stilstaan en kijkt ie je aan of je een stuk stront bent.
Meestal loopt ie na een licht rukje aan het halstertouw wel weer mee.. af en toe is het een echte droogkloot

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:02

ow das ook typisch Darlah. Die vertikt het gewoon om te lopen..
nu rij ik niet zo fanatiek meer, en staat ze vooral op de wei. Buiten loopt ze gelukkig wel Knipoog
Maar oooit moet ze eraan geloven Vork na de dracht wil ik wel graag met d'r aan de slag

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:45

Nee niet specifiek Tinker gedrag.

Kan wel komen doordat je niet genoeg leiderschap toont en hij/zij het daarom nodig vindt om zo nu en dan de omgeving goed in de gaten te houden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:05

Zal wel raar zijn als je het nooit hebt, behalve bij die ene tinker en het ook bijv pas speelt.

Ik weet nu, als ik even afstap, als ze weer eens als sement staat, dan loopt ze en als ik er daarna weer opstap gaat vrijwel alles goed.