[TI] tinkerland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: tinkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:21

Tja maitjuh, daar zijn zoals je nu leest de meningen dus duidelijk over verdeeld,

ipv in de verdedeging te schieten kan je ook denken, van goh denken ze er zo over en probeer het te verbeteren.

Dus doe er wat mee zou ik zeggen.

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:49

Dan nu maar even een mail van een oude bezadigde heer (nee, niet van stand)
Ik heb al jaren een abonnement op de Tinkerland en het blad bevalt mij uitstekend.
Ikzelf vind de reclame juist heel prettig omdat ik op die manier goed op de hoogte blijf van wat er gaande is in paardenland. En aangezien ik twee merrie's heb staan vind ik het ook bijzonder prettig om te weten elke heren hengsten in de aanbieding zijn.
De artikelen zijn vooral de laatste tijd erg verbeterd. Er is een erg informatieve serie van Christa Swabb. Zij heeft een hele rij paardenziektes behandeld en heeft laatst een heel interesant stuk geschreven over de ontstaansgeschiedenis van het paard.
Ook de artikelen van die Parrelli meneer zijn zeer het lezen waard.
En natuurlijk staan er veel verhalen in over de avonturen die mensen met hun Tinkers beleven. Maar het is toch juist leuk om te lezen hoe andere mensen met hun Tinkers omgaan? Ik leer er tenminste heel veel van.
Er wordt ook aan de jeugd gedacht en dat wordt bij andere bladen nog wel eens overgeslagen.
Het verbaast mij eigenlijk telkens weer dat de Tinkerland erin slaagt om zo een breed publiek te bedienen. En dat specifiek over Tinkers. En laten we eerlijk zijn. Het is het enige blad speciaal voor ons Tinkerfans.
Meneer de Beus, niets dan lof.

Jan de Vries

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:53

mijn nicht heeft tinkerland en die lees ik wel eens opzich vind ik het wel een leuk blad om gewoon een beetje te kijken naar de plaatjes enzo maar ik ben dan ook niet egt een tinkerfan

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:59

Jan, op internet kan je nog veeeeeel meer info over de hengsten vinden. Zelfs enkele hengstenhouders zitten hier op bokt. Voor de jeugd zit er in het speciale tinkerblad van NSvT ook een gedeelte. Wel leuk dat je speciaal hiervoor komt voor je eerste post op bokt, dat zal Tinkerland erg waarderen denk ik.

Verder als men het idee heeft dat er teveel "ik en mijn tinker" verhalen in staan dan is dat iets om wat mee te doen toch? Niet je zelf gaan verdedigen maar pak het op als een tip om je blad nog meer te verbeteren. Bij ons thuis heeft mijn vader ooit een proefabo er op genomen, allemaal vonden we het meer een penny voor tinkermensen. Ook andere info maar die verhaaltjes overheersten de rest, even goede vrienden maar zo vonden wij het nou eenmaal. Wil niet zeggen dat we het niet nog eens zullen doen gewoon zo tussendoor.

Wel hele mooie voorkanten met die prachtige foto's!

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:07

dobbel schreef:
Dat is ook de reden waarom ik het naar een proefabbo niet velengd heb, die eeuwige strijd, en waarom,
een blad moet nutraal zijn vind ik, maar goed.

en tevens weinig info maar veel verhalen, wat niet echt mijn intresse trekt, dus vandaar.

zo te lezen ben ik niet de enige die er zo over denkt,

Ze zoeken redaktieleden bij de TL. Wat let je? Er is vast wel iets interesants dat je kunt bedenken over Tinkers om te schrijven.
En dan kun je gelijk iets aan de info doen!

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:15

Cheveyo schreef:
Jan, op internet kan je nog veeeeeel meer info over de hengsten vinden. Zelfs enkele hengstenhouders zitten hier op bokt. Voor de jeugd zit er in het speciale tinkerblad van NSvT ook een gedeelte. Wel leuk dat je speciaal hiervoor komt voor je eerste post op bokt, dat zal Tinkerland erg waarderen denk ik.

Verder als men het idee heeft dat er teveel "ik en mijn tinker" verhalen in staan dan is dat iets om wat mee te doen toch? Niet je zelf gaan verdedigen maar pak het op als een tip om je blad nog meer te verbeteren. Bij ons thuis heeft mijn vader ooit een proefabo er op genomen, allemaal vonden we het meer een penny voor tinkermensen. Ook andere info maar die verhaaltjes overheersten de rest, even goede vrienden maar zo vonden wij het nou eenmaal. Wil niet zeggen dat we het niet nog eens zullen doen gewoon zo tussendoor.

Gewoon de TL redaktie aanschrijven en zeggen wat je in het blad wilt zien. Zij weten ook niet wat er leeft tenslotte.

Ik zit overigens doorgaans bij de endurance afdeling. Ik ontdek nu pas dat er ook iets over Tinkers is. (beter laat dan nooit tenslotte)
Wat mij gelijk de vraag doet stellen.
Wie rijdt er nog meer endurance met een Tinker? En hoe ervaren jullie dat?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:19

Blijkbaar lezen ze hier ook mee en zijn ze prima tevreden Knipoog, neemt niet weg dat ze wellicht van de niet-lezers een peiling kunnen doen of gooi een enquete eruit ofzo samen met het proefabo, dan weet je gelijk hoe men er over denkt. Meestal kan je rekenen op zo'n respons van 6% meen ik.
Ben zelf niet zo aanschrijverig by the way.

Nog geen endurance hier, wellicht ooit als mijn lijf het toelaat Cool

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:27

Cheveyo schreef:

Ik lees normaal alleen maar mee hier. Een beetje stiekum, ik geef het toe.
Ik zag alleen de TL genoemd worden en dat is toch zo een beetje mijn lijfblad, vandaar dat ik reageerde.
En ach, ik heb bij de TL alles bij elkaar. Dus waarom zou ik nog meer moeite doen. Maar ik zal toch eens vaker een berichtje hier op het forum plaatsen. Alhoewel ik het idee heb dat dat meer iets voor de jeugd is.

Jan de Vries

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:30

Cheveyo schreef:
Blijkbaar lezen ze hier ook mee en zijn ze prima tevreden Knipoog, neemt niet weg dat ze wellicht van de niet-lezers een peiling kunnen doen of gooi een enquete eruit ofzo samen met het proefabo, dan weet je gelijk hoe men er over denkt. Meestal kan je rekenen op zo'n respons van 6% meen ik.
Ben zelf niet zo aanschrijverig by the way.

Nog geen endurance hier, wellicht ooit als mijn lijf het toelaat Cool

Bedacht me net dat ik van mijn oproep weer een apart topic moet maken. Ik ben een onbenul op die fora.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:34

ehum hoe bedoel je, ben je ook Sandratien dan? want die plaatste een oproep Nors opkijken ...

Meer voor de jeugd hier? hihi oke wat jij wilt, ieder zijn gevoel dat mag.
Dat gevoel deel ik echter niet eigenlijk.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:36

jandevries schreef:
Cheveyo schreef:

Ik lees normaal alleen maar mee hier. Een beetje stiekum, ik geef het toe.
Ik zag alleen de TL genoemd worden en dat is toch zo een beetje mijn lijfblad, vandaar dat ik reageerde.
En ach, ik heb bij de TL alles bij elkaar. Dus waarom zou ik nog meer moeite doen. Maar ik zal toch eens vaker een berichtje hier op het forum plaatsen. Alhoewel ik het idee heb dat dat meer iets voor de jeugd is.

Jan de Vries

Als ik een hengst voor mijn merrie zou zoeken dan probeer ik wel zoveel mogelijk info te achterhalen eigenlijk. Hoe fijn is het dan als de eigenaren op bokt zitten of een ander forum. Het uitwisselen van info gaat dan wel heel makkelijk, maar das wederom mijn beleving.

Enne Jan, gewoon mee posten, dat schroeft waarschijnlijk gelijk de gemiddelde leeftijd op! Haha!

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:48

Cheveyo schreef:
ehum hoe bedoel je, ben je ook Sandratien dan? want die plaatste een oproep Nors opkijken ...

Sorry, dat is mijn dochter. Ze is op bezoek en gebruikt mijn computer. (reageerde ook op het Tinkerlandgedoe) Ze vergat vast naar haar eigen naam over te schakelen.

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:49

jandevries schreef:
Cheveyo schreef:

Sorry, dat is mijn dochter. Ze is op bezoek en gebruikt mijn computer. (reageerde ook op het Tinkerlandgedoe) Ze vergat vast naar haar eigen naam over te schakelen.

Op deze manier kan ik mooi in jouw naam allerlei onzin spuien!

jandevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:50

Waarop ik dus gewoon afsluit. (kinderen!)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:54

jandevries schreef:
Waarop ik dus gewoon afsluit. (kinderen!)

En dit slaat op!!!

Het gevoel dat dit voor de jeugd is, messchien eerst eens wat gaan verdiepen in het tinkerforum, dan kom je er achter dat er weinig kinderen zijn, maar veel volwassenen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:59

Ik denk dat Jan van de pc afgaat, of in ieder geval zich uitlogd Knipoog.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:00

ik heb het dan voornamelijk over het (kinderen) stukje,

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:01

dat zal over zijn eigen kind gaan, die net daarboven post Knipoog.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:02

Ik vind TL helemaal niks
Heb ooit een proef abbo gehad.. maar tis niet mijn ding..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:07

O tuurlijk zo ja, handig

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:11

Hai,

Na al deze verhalen over Tinkerland kan ik niet achterblijven om ook te reageren, alhoewel het meeste al door Anne Mai is gezegd en ik me alleen maar voor 100% achter haar kan scharen.
Overigens schrijf ik zo nu en dan ook een "penny"verhaal voor Tinkerland....juist omdat ik het zelf zo leuk vind om over belevenissen van anderen met tinkers te lezen en er destijds niet zo veel verhalen in stonden, zeker niet over mensen met geen verstand van paarden...... Haha!
Over het ICS weet ik weinig.....ik hoop alleen dat er wat ICS-ers de oproep van Tinkerland zullen beantwoorden en uit de doeken willen doen wat er aan de hand is.........
Dus...ipv hier van alles te vertellen is het misschien een prima idee om dat in Tinkerland te vertellen...ik zou nl graag weten hoe alles in elkaar zit.
Om nog even op het "penny"gehalte van Tinkerland terug te komen: zijn niet de eigen ervaringen van mensen met tinkers het meest waardevolst? Ik hoor liever van een huis tuin en keuken tinker bezitter hoe deze een bepaald probleem heeft opgelost dan dat een hooggeplaatst trainer of ruiter dat doet: ik kan me nl waarschijnlijk meer verplaatsen in iemand van mijn kaliber (huis tuin en keuken dus) dan iemand die fantastisch rijdt en alles van paarden weet (dat grijpt voor mij zo nu en dan wat te hoog).
Reclame in Tinkerland: ik heb er wel wat aan, ben op zoek naar een dekhengst dus kan ik in de reclame aangegeven websites bezoeken, paardenverzekering, beleren van paarden, het kopen van een westernzadel...... En overigens kan een blad zoals Tinkerland moeilijk zonder reclame bestaan.

Nee, jullie merken het al..ik ben een Tinkerlandfan...juist omdat dit blad zo nu en dan andere informatie geeft dan de Battie..... die lees ik juist voor het "serieuzere werk", waarmee ik beslist niet wil zeggen dat Tinkerland niet serieus is.
Ik ben eigenlijk heel trots op Tinkerland en zeker op Rob en de weinige medewerkers die elke maand toch weer een gezellig kleurrijk blad weten af te leveren.
En zoals gezegd: wil je wat veranderen: schrijf dan gewoon eens een stukje voor Tinkerland!

groetjes,

Jacqueline

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:14

Maitjuh schreef:
Dat van het ICS is een verhaal wat wij op het blad willen delen met jullie. Deze informatie krijgen wij binnen. Iedereen heeft een andere mening en Tinkerland probeert zo neutraal mogelijk daar voor te zijn. Als daar niemand door heen kijk... tja dan kunnen wij daar ook niks aan doen.
Ik weet niet het precieze verhaal van het ICS en ik weet zeker dat er een hele hoop met mij dat ook hebben. Ga eerst met zn allen achter het juiste verhaal aan voordat je iemand gat afvallen of neerhalen.

Fantastisch dat Rob zoveel werk in zijn eentje verzet,maar als het blad mensen niet aanspreekt en er word om een mening gevraagd dan mag je dat toch zeggen?

Ik heb Rob 2 jaar geleden al gemaild met mijn opmerkingen over het blad maar ik heb tot nu toe nog niet echt veel zien veranderen.
Nogmaals,respect hoor,hij probeerd het in ieder geval!
Naar aanleiding van gequote stukje,Rob moet ietsje harder proberen als je het mij vraagt Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:15

ik hoef niks te veranderen, het is niet mijn blad Knipoog. Heel fijn dat de doelgroep voor Tinkerland ook bestaat. Het is goed zo volgens jullie, nou mooi, want je kunt niet alles hebben en het iedereen tegelijk naar de zin maken. Ieder zijn voorkeur Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:17

Er staan af en toe ook leuke stukken in hoor (over parelli enzo) , maar vaak ook wel pennyverhalen, en dat is jammer. Ik zou toch graag iets meer informatieve dingen zien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:19

Wat vind ik leuk aan de TL:
de prachtige foto's van Ton Eijkelenkamp OK dan!

Het uiterlijk van het blad OK dan!

de stukken van Christa Schwab+:)+
Rob's tweespan OK dan!

Anne-Mai's avonturen (vooral die serie over dat bezoek aan die Amerikaanse meneer) OK dan!

De verhaaltjes over Blizz

Dat mijn zoontje erin heeft gestaan Haha! Was echt leuk, ik had alleen maar de foto gemaild als "leukje" voor de redactie en kreeg er meteen reactie op dat het gewaardeerd werd en een poosje later nog een mailtje dat de foto geplaatst zou worden. OK dan!

Wat vind ik minder:
de knutselrubriek niet altijd even leuk
het verhaal over die 2 meisjes Chantal en Nathasja en hun avonturen; beetje te Penny, maar wellicht leuk voor de jongere lezeressen

Tips:
Hoewel TL zegt objectief te zijn tegenover het ICS en het gebeuren daar omheen, proef je tussen de regels door in sommige stukken toch wel degelijk een bepaalde voorkeur of afkeur voor het het een en ander. Zonder daar verder een oordeel over te hebben, zou ik willen adviseren de teksten over het ICS strikt zakelijk te houden.

Misschien moet er dan maar eens een lezers enquete komen, over wat de lezers graag zouden willen zien.