[TI] hoe worden jullie tinks gehouden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: hoe worden jullie tinks gehouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:22

24/7 buiten het hele jaar door Haha!
wat mij betreft ideaal Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:34

In de zomer staat Flint 24/7 op het land, best groot 2 ha. En in de winter staat hij overdag op het land en voor de nacht op stal. Het land hier is op kleigrond, dus als het erg nat is buiten, blijven de paarden binnen, dan is het namelijk net een glijbaan. Verder staan er zes paarden, 2 bejaarden, een 11 jarige fries, tinker en twee twenters.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:38

24/7 op de wei (4,5 hectare) met grote inloopstal in een kudde van momenteel 6 paarden.
Ze hebben onbeperkt hooi, voor het geval er geen gras meer is, of als ze even wat anders willen, en er staan her en der wat 90-liter specikuipen met water zodat er altijd genoeg te drinken is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:42

Ik heb de paarden in de nachten op stal staan en overdag minimaal 12 uur per dag lekker op de wei ongeacht het weer of de jaargetijde Lachen

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:58

Naast huis, in een grote wei. Duncan staat 24/7 buiten. Hij heeft een uitloopstal. Daar kan hij in gaan staan als hij er zin in heeft. Daar ligt lekker hooi en is te drinken. Verder kan hij dus doen wat hij wil, waar hij wil. Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:07

Op dit moment dag en nacht in een box met flinke uitloop.
En met vriendje Tommie.
In de zomer gat ze 's nachts op stal (binnenstal, stan ook ander paarden in boxen naast en tegenover) en overdag op het land.
Helaas moet dit ivm haar eczeem

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:20

Ik heb mijn tinker en 2 shetjes bij huis Lachen. In de zomer staan ze op stukjes weiland (we verweiden ze eens in de 2 weken), samen met nog 2 shetjes. In de winter staan ze in een paddock(je) achter ons huis, de staldeuren staan open, zodat ze zelf kunnen kiezen of ze naar binnen willen of buiten willen blijven. Helaas is het nu een enorme blubberzooi, maar ik hou ze niet op stal, dan breken ze de boel af. Dus binnenkort komt er andere bodembedekking in de paddock en dan hoop ik maar dat de voetjes wel (wat) droog(er) blijven Bloos.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:26

Onze paardjes staan in in een groepje van 4 (2 tinks, fjord en een fell pony) en 5 (de shets) in een grote inloop (met tegels) waar ze dus de hele dag naar buiten kunnen, ze mogen ook een uur in de bak spelen overdag (dit is in de winter).
onze 2 tinks hebben een waterdicht dek om om een wintervacht tegen te gaan.
In de zomer staan ze met zijn allen dag en nacht op het land.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:23

Twinkel staat in de zomer in de wei met der vrienden. en in de winter staat ze op stal en die staat open en dan heeft ze 2 bij 3 meter uitloop stuk met houtsnippers. en ik moet zeggen dat bevalt heel erg goed. kan ze tog een beetje gek doen buiten, maar toch word ze niet helemaal vies van de modder.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:45

Mijn 2 tinkies staan het hele jaar door 24/7 buiten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 09:54

lekker voor ze, sirocco, wat komt er in?

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:01

Houtspaanders (op worteldoek) is de bedoeling...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:03

Hendrik staat in de zomer zo lang mogelijk buiten. ( niet 24/7 omdat hij totaal geen 'donker' paard is, hij geeft zelf aan wanneer hij er genoeg van heeft.In de winter eigenlijk net zo, hij heeft sneller de zin eraf en staat zich dan uit te sloven voor het hek . Hij staat in een ruime box met vlas als bodem bedekking.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:15

Joey staat vanaf het voorjaar, dag en nacht buiten tot november.
Dan gaat hij in de nacht op stal en overdag op de wei.
In het vroege voorjaar mogen we helaas gedurende 2 maandjes niet op de wei omdat er gemest moet worden, gerold en ander onderhoud gepleegd moet worden aan de afrastering enz.
Dan gaat Joe natuurlijk ook naar buiten maar dan in de zand paddock.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:50

sogno staat overdag altijd buiten (behalve als het echt echt heel slecht weer is, maar dan nog probeer ik hem er tijdens het uitmesten even uit te doen voor een frisse neus) hij gaat er smorgens vroeg uit en net voor het donker weer in. in de zomer staat hij dus langer buiten.
sogno is geen paardje wat in het donker wil staan en in de regen . in het donker gaat hij rennen en als het regent gaat hij voor het hek staan draaien. dan wil hij erg graag naar binnen.

hij staat op een grote box met vlas en kan lekker naar buiten kijken.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:34

Bianca22 schreef:
sogno staat overdag altijd buiten (behalve als het echt echt heel slecht weer is, maar dan nog probeer ik hem er tijdens het uitmesten even uit te doen voor een frisse neus) hij gaat er smorgens vroeg uit en net voor het donker weer in. in de zomer staat hij dus langer buiten.
sogno is geen paardje wat in het donker wil staan en in de regen . in het donker gaat hij rennen en als het regent gaat hij voor het hek staan draaien. dan wil hij erg graag naar binnen.

hij staat op een grote box met vlas en kan lekker naar buiten kijken.

Ja, dit is heel herkenbaar bij Hendrik. Al vind hij de regen niet zo heel erg.
Hij staat ook in een lekker stalletje waarin hij naar buiten kan kijken, en hij kan de deal inkijken waar vaak iemand bezig is.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:46

Mijnes staat 24/7 buiten op 2 ha weiland met aan 2 zijden houtwallen met bomen. Met 4 vriendinnen Lachen En in de winter een deken.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:28

Mijn vz-paard staat het hele jaar buiten. In de winter gaan ze 's nachts op stal, maar in de zomer staan ze ook gewoon 's nachts in de wei.
Bij heel erg slecht weer staan ze natuurlijk wel op stal.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:09

Snowdon staat voor zover mogelijk 24/7 buiten. Alleen nu 's nachts op stal. Hij staat momenteel met een 1,5-jarig tinkerhengstje, maar daarvoor nog met koeien, schapen en 2 jonge (rijpaard)merries. Zal per jaargetijde ook wel verschillen.
In de stal ligt stro en de schuilstal staat op zand.

Fiachna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:16

Dolf staat ook altijd buiten. Tenzij het echt gewoon kei-hard regent, heel hard waait en als het ijskoud is. En daarmee bedoel ik dan 20 graden onder nul. =P

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:28

xsiroccox schreef:
Houtspaanders (op worteldoek) is de bedoeling...

dan heb je vast wel wat nodig? geen wit zand? ik heb mijn paddockje daar wel vol mee liggen en dat bevalt me prima. maar dat loopt ook best in de prijzen als je veel nodig hebt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:30

de tinker bij ons op stal staat van s'ochtends 8.30 - 16.30 buiten. voor de rest op stal.
Bij extreem slecht weer, ook op stal.
verder wordt ie gewoon gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:41

Dela schreef:
de tinker bij ons op stal staat van s'ochtends 8.30 - 16.30 buiten. voor de rest op stal.
Bij extreem slecht weer, ook op stal.
verder wordt ie gewoon gereden!

bij ons op stal het zelfde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:45

wat me opvalt is dat er veel paarden met slecht weer niet buitenkomen. Is dat een vrijwillige keus of bepaalt de stalhouder dat?

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:48

hij komt vaak wel buiten met slecht weer ,maar niet zo lang als anders (hele dag) . merk dat hij ook gewoon voor het hek gaat staan en erin wil, als het slecht weer is. en tuurlijk gaat ie zoveel mogelijk naar buiten , maar ach , een dagje wat minder met heel veel wind en regen die met bakken uit de lucht komt, daar krijgt ie ook niks van. dan krijgt ook extra hooi en wortels om lekker bezig te zijn. dagen achtereen binnen dat vind ik minder plezierig maar dat komt hier niet voor, ik spreek over een enkele dag in de winter.