Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Het onttrekt natuurlijk wel veel vocht uit de darmen.....
). Dat was geen toppertje, dus daar halen we al jaren geen hooi meer. Maar de balen die we nu hebben wegen minimaal 25 kg. En er zitten hele grote plakken in zo'n baal. Ik zal ze nog eens tellen, maar ik denk een stuk of 6 plakken per baal.
)
Gewoon nu gelijk doen, nu je ziet dat alles dat heeft. Zeggen dat het je opvalt dat alle paarden het hebben, en dat het je aangeraden wordt om de paarden meer ruwvoer te geven, die door de vezels meer stevigheid geven aan de mest. Eventueel bel je de DA voor een mening en extra steun (van ik heb de DA gebeld, en die adviseerde dat ook).
, maar ik wil toch nog even de laatste stand van zaken doorgeven. Een week of 2 geleden heb ik toch maar de da langs laten komen. Ik moest gewoon weten waar die dunne mest van kwam. Afijn ze heeft een heel uitgebreid onderzoek gedaan om allerlei oorzaken uit te sluiten. Uit de bloedtest bleek dat alles in orde was, genoeg van allerlei stoffen (teveel om op te noemen) dus ze neem tnog wel voldoende voedingsstoffen op. Ze groeit ook nog steeds net zo hard door! Er zaten wel wat ontstekingscellen in haar bloed en dat zal van de voorhoofdsholte zijn (die helaas nog steeds wat sluimert
) Ook het inwendig onderzoek leverde niet echt iets op. Het enige wat de oorzaak kon zijn is idd zand. Die kuur zandweg van een week was volgens haar veel te kort en ik moest absoluut de bron weghalen (uiteraard). Dus heb ik een mega emmer sandclear aangeschaft, voor een maand en staat ze nu niet meer overdag in de bak. Ze krijgt ook wat meer hooi. Maar ik heb de da laten zien wat ze krijgt en dat was volgens haar wel ok, maar meer mag altijd. Dus dat krijgt ze nu.
en groeven ook steeds dat plek open om te kunnen knabbelen
op de één of andere manier is dat gelukkig uit zichzelf weer opgehouden. maar ik kan me indenken dat het heel lastig is. misschien kun je dat stuk klei eruit scheppen en zand op de plek gooien?
. Toen hebben ze met een cameraatje in haar voorhoofdsholte gekeken. Ze troffen daar idd ontstekingsweefsel aan, maar het bot zag er ook erg raar uit. Een soort woekering. De da kon dat niet helemaal thuisbrengen. Het kan komen van een langdurige chronische ontsteking, maar kan ook iets anders zijn??? Dus heeft hij er wat van weggenomen en opgestuurd naar de patholoog. Hij zei dat de uitslag ongeveer een week zou duren. Dat is dus erg spannend. Isa staat nu nog steeds in Roosendaal in de kliniek, ze heeft een drain in haar hoofd en wordt iedere dag 2 keer gespoeld. Er komt niet zo heel veel troep mee volgens de da.
! Ik had gelukkig al eerder een soortgelijke foto gezien dus was een beetje voorbereid. Het was ook mooi schoongemaakt, geen bloed enzo. Maar het is toch heel akelig om je lieveling zo te zien. Ze was toen ook heel moe. Ze viel in slaap terwijl ik bij haar stond. Zou ze normaal nooit doen!
Kan me idd goed voorstellen dat dat niet fijn is om te zien Judith... 
. MAAR niets is minder waar, iedere minuut die ik bij haar ben, geniet is en ik ben nog steeds superblij dat ik haar heb gekocht! (toen ik dat 1e stukje schreef zat de moed me gewoon ff in mijn schoenen
) 
Vooral om haar zo te zien lijkt me heel erg, ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven voor jou en Isa. Ik hoop dat de uitslag meevalt en dat ze haar gewoon kunnen behandelen!! IsaGabriëlla schreef:wil nog ff iets toevoegen. Want als ik de titel van dit topic lees en ook mijn eerste bericht, dan lijkt het net of ik niet van Isa geniet en niet blij met haar ben. MAAR niets is minder waar, iedere minuut die ik bij haar ben, geniet is en ik ben nog steeds superblij dat ik haar heb gekocht! (toen ik dat 1e stukje schreef zat de moed me gewoon ff in mijn schoenen
)
Ik zal maar moeten wachten op de definitieve uitslag. Die verwachten ze maandag.