Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
binky schreef:Ja ik rijd als mijn paard nat is,maar dan wel zonder zadel!
Armaris schreef:binky schreef:Ja ik rijd als mijn paard nat is,maar dan wel zonder zadel!
Mag ik vragen wat de reden daarvoor is?Ik vind het zelf irriterend om met mijn broek op een nat paard te gaan zitten
blensink schreef:Ik begrijp denk ik wel waarom binky zonder zadel gaat rijden als haar paard nat is hoewel ik dat zelf niet zo gauw zou doen. Maar ik vind het wel de eerlijkste manier. Ik denk dat een paard het ook irriterend vind als je een zadel op zijn natte lijf legt en er dan nog eens met een x-aantal kilo bovenop gaat zitten schuiven.
Buitendat als je paard nat is zijn er genoeg andere dingen die je kunt doen.
En anders kun je er natuurlijk ook voor zorgen dat hij droog is voordat je gaat rijden.

viv1982 schreef:Als je een dekje onder je zadel legt wat goed vocht opneemt, is er nauwelijks een probleem. Let er inderdaad wel op dat er geen zand of modder onder je zadel zit (zoals je altijd doet dus) want dat kan gaan schuren en broeien enzo.
Verder moet je eigenlijk met je poetsspullen van je paard afblijven, want anders poets je het regenwater juist in de vacht. In principe zorgt de vacht er namelijk zelf voor dat het regenwater aan de buitenkant blijft zitten en dat de huis dus niet nat wordt. Ook als je paard zweet zorgt de vacht ervoor dat het vocht zo snel mogelijk naar de oppervlakte wordt getransporteerd en dat de huis droog blijft.
Geen probleem dus om je paard te rijden als hij nat is van de regen, en een voordeel voor jou is dat je er sneller op zit
.

, Als je er voor zorgt dat er geen zand meer op het paard zijn rug ligt, kan je volgens mij prima rijden. Tinkerloos schreef:Een paard heeft haar,en geen mensen velletje dat gaat schuren..
Als jij een muts op je natte haar doet merk je toch ook niks..
Als een paard nou kaal zou zijn oke,maar dat is ie gelukkig niet.