[TI] Rijden als je paard nat is.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Re: Rijden als je paard nat is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:55

Ja ik rijd als mijn paard nat is,maar dan wel zonder zadel!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:27

binky schreef:

Mag ik vragen wat de reden daarvoor is?Ik vind het zelf irriterend om met mijn broek op een nat paard te gaan zitten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:59

Armaris schreef:
binky schreef:

Mag ik vragen wat de reden daarvoor is?Ik vind het zelf irriterend om met mijn broek op een nat paard te gaan zitten

Ik begrijp denk ik wel waarom binky zonder zadel gaat rijden als haar paard nat is hoewel ik dat zelf niet zo gauw zou doen. Maar ik vind het wel de eerlijkste manier. Ik denk dat een paard het ook irriterend vind als je een zadel op zijn natte lijf legt en er dan nog eens met een x-aantal kilo bovenop gaat zitten schuiven.
Buitendat als je paard nat is zijn er genoeg andere dingen die je kunt doen.
En anders kun je er natuurlijk ook voor zorgen dat hij droog is voordat je gaat rijden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:15

blensink schreef:
Ik begrijp denk ik wel waarom binky zonder zadel gaat rijden als haar paard nat is hoewel ik dat zelf niet zo gauw zou doen. Maar ik vind het wel de eerlijkste manier. Ik denk dat een paard het ook irriterend vind als je een zadel op zijn natte lijf legt en er dan nog eens met een x-aantal kilo bovenop gaat zitten schuiven.
Buitendat als je paard nat is zijn er genoeg andere dingen die je kunt doen.
En anders kun je er natuurlijk ook voor zorgen dat hij droog is voordat je gaat rijden.

Ik denk dat het minder irriterent is als je met een zadel rijdt op een paard,dan schuif je niet en hobbel je niet op die rug

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:32

toen twist op de wei stond ging ik niet op hem rijden
als hij een natte rug had nou ja je hebt nat en nat he Knipoog
ik zette hem dan op stal met een zweetdeken en moest
dan maar geduld hebben het jaar erna heb ik een deken
op hem gegooit toch maar voor de zekerheid

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:17

viv1982 schreef:
Als je een dekje onder je zadel legt wat goed vocht opneemt, is er nauwelijks een probleem. Let er inderdaad wel op dat er geen zand of modder onder je zadel zit (zoals je altijd doet dus) want dat kan gaan schuren en broeien enzo.

Verder moet je eigenlijk met je poetsspullen van je paard afblijven, want anders poets je het regenwater juist in de vacht. In principe zorgt de vacht er namelijk zelf voor dat het regenwater aan de buitenkant blijft zitten en dat de huis dus niet nat wordt. Ook als je paard zweet zorgt de vacht ervoor dat het vocht zo snel mogelijk naar de oppervlakte wordt getransporteerd en dat de huis droog blijft.

Geen probleem dus om je paard te rijden als hij nat is van de regen, en een voordeel voor jou is dat je er sneller op zit Knipoog

Ja

Goed dekje neemt het vocht wel op wat op z'n haren ligt en ze drogen trouwens snel met losrijden Knipoog .
Verder idd goed op letten dat er geen zand/ modder onder zadel/ singel komt, maar dat is altijd belangrijk Knipoog

evt kun je de plek waar t zadel komt wat droogwrijven met stro of een handdoek, maar verder idd niet teveel aan doen.
Laatst bijgewerkt door grid op 24-11-06 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:21

Klopt. Ja

Je kan dus gewoon rijden. Ik wrijf m'n paard meestal een beetje droog met stro.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:08

als je gewoon redelijk kan rijden, hobbel je niet zonder zadel hoor....

alles heeft zo zn voor en nadelen! Als je over zulke details gaat zeuren, kan je beter helemaal niet beginnen met rijden.. dat is dan toch ook zielig en niet de keus van het paard? Lachen

Er is trouwens WEL een verschil tussen zweetnat en regennat. Zweet komt vanuit de huid en de ondervacht van het paard is dan nat. Regen dringt vaak niet door tot de ondervacht.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:41

als jij een natte broek aan hebt en je gaat iets intensiefs doen dan schuurt dan toch ook...dat zou je dan vast ook niet lekker vinden!!!!

en ik vind dat een beetje nat geen kwaad kan maar als het paard echt door en door nat is...zal je mij niet op dat paard zien hoor!!!

gr Nikita

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:33

Een paard heeft haar,en geen mensen velletje dat gaat schuren..
Als jij een muts op je natte haar doet merk je toch ook niks..
Als een paard nou kaal zou zijn oke,maar dat is ie gelukkig niet. Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:41

Ik ben het met Tinkerloos eens *LOL* , Als je er voor zorgt dat er geen zand meer op het paard zijn rug ligt, kan je volgens mij prima rijden.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 22:44

Tinkerloos schreef:
Een paard heeft haar,en geen mensen velletje dat gaat schuren..
Als jij een muts op je natte haar doet merk je toch ook niks..
Als een paard nou kaal zou zijn oke,maar dat is ie gelukkig niet. Knipoog

Hihi moest even lachen. Ik lees over een paar worden heen.
Maar ik ga helemaal met je mee, en ik ga natuurlijk niet op hem rijden als hij helemaal kletsnat is. Dan lijkt het me zeker geen goed plan.