[TI] staaltje vertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: staaltje vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:59

ziggy_janet schreef:
Ik vind het echt mooi hoe dieren reageren op kinderen.

Of zelfs op ongeboren kinderen. Kennisje van me was een jaar of 6 geleden voor het eerst zwanger. Ze had toen een leuke KWPN-ruin Marlo genaamd die ik voor haar (wegens zwangerschap dus) 2-3 keer in de week reed. Marlo was gewend om altijd bij zijn vrouwtje m.n. na het rijden lekker zijn hoofd in haar buik te schuren. Dat mocht hij altijd van haar maar vanaf het moment dat kennisje een maand of 3 zwanger was heeft hij die gewoonte uit eigen beweging niet meer gedaan. Soms wilde hij het nog wel maar dan keek hij naar haar buik, snuffelde even en ging toch maar vervolgens ergens anders aan schuren. De eerstvolgende keer dat ze na de bevalling weer met hem had gereden greep hij gelijk zijn kans weer en ging fanatiek zijn hoofd tegen haar aan schuren.
Alsof hij wist/voelde dat ze zwanger was....

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:59

Dat is een mooi verhaal Flettie!
Ik denk dat ze dat wel aan kunnen voelen, mischien kon die het ruiken..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 16:02

Dat is inderdaad een mooi verhaal. Ik vind het echt zo apart hoe ze kunnen reageren... kan me niet voorstellen dat mensen paarden niet leuk vinden Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:58

Het schijnt (heb ik ooit geleerd bij een cursus homeopathie bij eerste hulp) dat het kopergehalte (=verzorging / broedgehalte zeg maar) toe neemt in het bloed van een zwangere vrouw terwijl in veel gevallen het ijzergehalte afneemt.
Dieren hebben daar een uitermate goed zintuig voor blijkt.

Mijn oudste hond vertelde me als eerste dat ik zwanger was; de Bearded Collie. Ze kwam destijds wel graag even naast je zitten voor een knuffel maar dat was het dan ook.
Op een gegeven moment zat ik op de bank en kwam ze tussen mijn benen in zitten en legde haar trouwe kop op mijn buik.
Predictor gehaald en ja hoor, na het stoppen van mijn laatste pilstrip ben ik direct zwanger geworden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:03

Ivar (9 maand oud) ontmoet voor het eerst Fayette (6.5 jaar oud en nooit echt kleine mensenkindjes gekend):
Afbeelding

Normaal houdt Fayette niet echt van onverwachte (hand)bewegingen vlakbij haar hoofd maar Ivar kon zwaaien wat ie wilde maar ze vond het allemaal wel best:
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:44

Correctie:
10 maanden oud Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:03

Vond hem er al wat groot uit zien.............

Mooi verhaal Flettie!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:51

Wat gaaf zeg Ook mooie foto's. Apart dan he dat het ze dan niks uitmaakt. Alsof ze weten dat die bewegingen niet voor hun bedoeld zijn (bijvoorbeeld om te slaan ofzo)